Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:04

Yup, beide :D

En even opgezocht wat onze trailer trekker Tucson heeft. Dat is 141 pk benzinemotor

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:11

Ik doe normaal echt alles bij de paarden. Voeren 's ochtends en 's avonds, zorgen voor brokken, hooi en stro, uitmesten in de weekenden, helpen met de dierenarts. Het enige wat mijn zus een keer per twee maanden hoeft te doen is de paarden vasthouden bij de smid. En echt elke keer is er wel ergens commentaar op. Dan had ik de kruiwagen met hooi moeten vullen, nu is het dat ik het gangpad leeg had moeten ruimen. Ja, het is niet mijn schuld dat die twee klote big bags aan hout ontiegelijk in de pad staan en niet te verrijden zijn. Alsof ik me daar niet al elk weekend aan stuk erger, omdat ik erdoor moet omrijden met de trekker. Ik ben appelflap geen pensionstal.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:12

Berdien schreef:
Zo verschrikkelijk slecht geslapen -O-

Idem.

En nu wakker met hoofdpijn.

Inhalen doe ik alleen echt nodig is en voor de rest blijf ik er gewoon achter hangen. Dat gehaast hoef van mij niet meer.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:26

Vanochtend weer mijn tankbeurt ingevuld in Fuelly en me rot geschrokken van het verbruik. Ik wist dat deze auto minder zuinig zou zijn dan mijn vorige koekblikje (Volkswagen Polo 1.4 75PK uit 2004, heb nu een Opel Astra 1.4 140PK uit 2010) maar dit was wel echt dramatisch, gemiddeld 1 op 11,4 -O-

Dus nu zaterdag maar bij een set kleinere velgen kijken. :')

Er ligt nu 19 inch op, mooi, maar zuipt heel mijn portemonnee leeg. Heb nu toevallig exact dezelfde set gevonden maar dan 17 inch, mooi meteen met all seasons (heb nu zomerbanden). Kan die van mij voor denk ik het dubbele verkopen, dus dan maak ik ook nog winst :Y)

Binnenkort nog de bougies vervangen en de olie verversen en dan hopelijk weer wat minder schrikken als ik getankt heb. :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:41

Mijn baas die zegt dat het niet uitmaakt dat pakketjes wat langer duren, want dat kun je wel uitleggen met de black friday sale.

Ja ik zeg ook niet dat ik het niet kan uitleggen, ik zeg dat ik er helemaal gallisch van wordt om het de hele dag te moeten doen nu. Ik kom niet toe aan mijn gewone werk.

Het is wel weer duidelijk dat hij nooit klanten te woord hoeft te staan :+

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:03

xPabloBokt schreef:
Vanochtend weer mijn tankbeurt ingevuld in Fuelly en me rot geschrokken van het verbruik. Ik wist dat deze auto minder zuinig zou zijn dan mijn vorige koekblikje (Volkswagen Polo 1.4 75PK uit 2004, heb nu een Opel Astra 1.4 140PK uit 2010) maar dit was wel echt dramatisch, gemiddeld 1 op 11,4 -O-

Dus nu zaterdag maar bij een set kleinere velgen kijken. :')

Er ligt nu 19 inch op, mooi, maar zuipt heel mijn portemonnee leeg. Heb nu toevallig exact dezelfde set gevonden maar dan 17 inch, mooi meteen met all seasons (heb nu zomerbanden). Kan die van mij voor denk ik het dubbele verkopen, dus dan maak ik ook nog winst :Y)

Binnenkort nog de bougies vervangen en de olie verversen en dan hopelijk weer wat minder schrikken als ik getankt heb. :')

Dat rij ik gemiddeld met mijn camper zelfs...

(Wel diesel, maar toch)
Mijn micraatje lang geleden liep 1:19 benzine.
Dat was goedkoop rijden :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:16

Ja, die velgen schijnen echt veel uit te maken. 19 inch is op deze auto ook echt groot, dus twee maatjes kleiner mag best. Het oog wil ook wat, maar mijn portemonnee gilt een beetje nu :+

Mijn Polo liep gemiddeld 1 op 15 gecombineerd. Snelweg deed hij 1 op 16 à 1 op 17 als ik consistent teller 110 reed.
Heb nu wel meer luxe in de auto en alles is echt bakken comfortabeler, maar dat verbruik moet wel echt veranderen, anders blijft hij niet lang -O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:35

Het goede nieuws: de ramenmannen (drie bussen vol Friezen :)) ) zijn begonnen!

Het minder goede nieuws:
Afbeelding
-O-

Gelukkig kunnen ze het direct herstellen, maar ik hoop echt dat we niet meer van zulke verrassingen krijgen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:36

:oo
Kunnen ze dat netjes oplossen? Ik ben benieuwd.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:38

Ja als het goed is wel hoor :j Hebben bewust gekozen voor een bedrijf dat ramen én schilderwerk doet. We hebben houten kozijnen, dus ja dan kan er eentje rot zijn.. Maar dit is wel heel rot :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:40

Ja wel redelijk. :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:40

Nog steeds geen werkende boiler en de bedrijven die ik aanschrijf schrijven niks terug. Krijg hier zo'n punthoofd van. Nog even en ik ga het zelf proberen fixen. Is toch belachelijk dat er zo ontzettend slecht op bedrijfsmails wordt geantwoord.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:55

:oo Berdien, dat is wel heel rot... Maar gelukkig kunnen ze het maken!!

Denisesilver, dit soort bedrijven zit zo allemachtig vol, die hebben helemaal geen tijd/nood aan op emails letten volgens mij..
De beller is met klusmensen/bedrijven zoals dit soort dingen echt veel en veel sneller helaas.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:33

Siggislief schreef:
Mijn ergernis is, ik had nu in Utrecht in de Tivoli gestaan voor een Concert van The Rasmus..
Maar door de val van Zondag op Maandag nacht nog steeds last van mijn stuitje en mijn 3 blauwe tenen.
Schoenen aan hebben vind mijn voet na 30min/45min niet heeul leuk, en mijn stuitje vind het na die tijd het lopen en staan ook niet fijn.

Dus vanavond is het verdeeld tussen bed en even zitten.

Ooohh wat jammer! Ik zie dit toevallig voorbij komen. Ik was naar het concert toe, was super <3
Sterkte ermee!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:41

KM_Ris schreef:
Siggislief schreef:
Mijn ergernis is, ik had nu in Utrecht in de Tivoli gestaan voor een Concert van The Rasmus..
Maar door de val van Zondag op Maandag nacht nog steeds last van mijn stuitje en mijn 3 blauwe tenen.
Schoenen aan hebben vind mijn voet na 30min/45min niet heeul leuk, en mijn stuitje vind het na die tijd het lopen en staan ook niet fijn.

Dus vanavond is het verdeeld tussen bed en even zitten.

Ooohh wat jammer! Ik zie dit toevallig voorbij komen. Ik was naar het concert toe, was super <3
Sterkte ermee!

Wat leuk! :D Was het druk?

Mijn ergernis? Vuurwerk dat in Amsterdam Zuid Oost afgestoken word, en het is niet heel klein beetje.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:39

Siggislief schreef:
Wat leuk! :D Was het druk?

Mijn ergernis? Vuurwerk dat in Amsterdam Zuid Oost afgestoken word, en het is niet heel klein beetje.

Ik dacht dat Eero zei 1600 mensen ongeveer. Ik vond het drukker dan wat ik had verwacht :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 50 min geleden

_San87_ schreef:
Telpeva schreef:
Ik kan niet vinden hoeveel pk mijn driewieler heeft om mee te kunnen doen met dit gesprek :')

Even je kenteken door de kentekencheck en dan krijg je t te zien als je t zelf niet kunt vinden.

Ik heb ook even gekeken of ik het kon vinden maar staat nergens pk's vermeld (of ik kijk verkeerd?)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 36 min geleden

cissy schreef:
_San87_ schreef:

Even je kenteken door de kentekencheck en dan krijg je t te zien als je t zelf niet kunt vinden.

Ik heb ook even gekeken of ik het kon vinden maar staat nergens pk's vermeld (of ik kijk verkeerd?)

Kentekencheck.nl en dan onder algemene info - vermogen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29 min geleden

Wisten jullie dat als je met dit natte weer op de fiets zit en vol op de rem moet trappen je heel makkelijk onderuit gaat? daar had degene die zn auto nog even snel om een wegversmalling heen jaagde, waardoor ik met de fiets op de rem moest even geen rekening mee gehouden :+ en ik kon de stoep ook niet op om hem te ontwijken, want daar heeft de gemeente paaltjes neer gezet :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29 min geleden

Ik moet 10 dec voor een echo en ik mag 4 uur ervoor niet eten, dat betekent dat ik om 05.30 moet ontbijten want ik moet mijn medicatie bij mijn ontbijt nemen. Beetje zonde van het vroege opstaan als mijn afspraak pas om 09.50 is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28 min geleden

Polarize schreef:
Wisten jullie dat als je met dit natte weer op de fiets zit en vol op de rem moet trappen je heel makkelijk onderuit gaat? daar had degene die zn auto nog even snel om een wegversmalling heen jaagde, waardoor ik met de fiets op de rem moest even geen rekening mee gehouden :+ en ik kon de stoep ook niet op om hem te ontwijken, want daar heeft de gemeente paaltjes neer gezet :+

Ohjee, je bent onderuit gegaan? Hoe is het met je?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11 min geleden

Bellatrix schreef:
Polarize schreef:

Ohjee, je bent onderuit gegaan? Hoe is het met je?

Nog net op kunnen vangen, maar dat vonden mijn spieren nog steeds niet veel leuker dan volledig onderuit gaan volgens mij :') straks maar onder de warme douche in de hoop dat het wat helpt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 8 min geleden

Gelukkig ben je niet gevallen!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 5 min geleden

Gelukkig niet!
Het is wel altijd hetzelfde bij dat stukje straat, de wegversmallingen zijn net zo klein dat er technisch een auto en een fiets naast elkaar kunnen, maar niemand gaat zo strak om dat ding heen dat het ook echt past, en meestal moet ik dan de stoep op om een auto te ontwijken. Maar sinds kort heeft de gemeente dus paaltjes neergezet op de stoep, zodat dat niet meer kan :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 4 min geleden

Nou lekker dan. :x