Daphara schreef:Ik had vandaag toch iets…
Ik heb mijn tandarts nog altijd zitten in het dorp waar ik opgegroeid ben en waar mijn moeder nog woont. Aangezien ik daar vandaag heen moest, met mijn moeder afgesproken om daarna even het centrum in te gaan en daar zag ik een nieuwe outlet, beetje een kledingcombinatie van Primark, Miss Etam, M&S mode, Hier & Ter Stal voor bodemprijzen. De rekken zo vol dat je echt moest zoeken naar wat er nou allemaal aan hing.
Ik zag een mega leuke blazer, licht olijf groen, lang getailleerd model en ook nog in mijn maat voor €3,99 dus die wring ik tussen de andere kleding uit het rek, draai de hanger een kwartslag en hang de hanger terug aan het rek, zodat de blazer over de rest van de kleding hangt. Mijn moeder had wat uitgezochte kleding in haar handen en ik wilde de blazer graag passen, dus ik geef haar mijn tas en begin mijn jas uit te trekken. Terwijl ik dat doe komt mijn 4 jarige neefje aangehold met iets wat hij wil laten zien (logeert bij mijn moeder en was dus mee), ik buig even door de knieën om zijn gevonden “schat” (een speelgoed race auto) te bewonderen, kom weer overeind, geef mijn jas aan mijn moeder en draai me om zodat ik de blazer van de hanger kan pakken om hem aan te trekken… en weg blazer. Echt gewoon foetsie en het was niet eens druk in de winkel.
Kijk ik 15 meter verderop staat er een “Karen” van 60+ jaar (type koude kak, met geblonddeerd kort, in model geföhnd haar en iets te veel make-up) met mijn blazer in de rij bij de kassa haar best te doen om niet al te opzichtig achterom te kijken of ik het door heb. Nou echt, ik wordt niet snel boos, maar ik was giftig. Waar haalt iemand het lef vandaan om zo letterlijk achter je rug om zich een kledingstuk toe te eigenen? Mijn moeder wilde er heen lopen, want die voelde zich schuldig dat ze niet gezien had dat deze dame de blazer snel had ingepikt, maar ik heb het maar laten gaan…
Ik snap mensen echt niet, aan elk kledingrek hangen minstens 80 kledingstukken en de winkel staat vol met kledingrekken jij moet dan per iets see hebben, dat duidelijk door een ander is uitgezocht om even te passen. Ik stond er nog geen halve meter bij vandaan, dat vraag je toch even?
Ben ik nou gek?
Nee jij bent niet gek. Mensen zijn echt hebberig en aso's. Wel banketstaaf. Maargoed. 't is maar een blazer, en zij moet met zichzelf leven iedere dag. Da's nog een stuk poedersuiker
Fly_high schreef:Gisteren zo veel whisky getankt om mijn familiedrama wat te dempen dat ik uiteindelijk op mijn bek ben gegaan en nu een prachtig blauw oog

alcohol is niet altijd het antwoord

Oke het klinkt heel erg tokkie maar ik zweer dat ik best beschaafd ben
als het me uitkomt
Hopelijk op z'n minst goede Whisky dan
Dat beantwoordt namelijk toch wel een hoop problemen in iig mijn leven
. Hopelijk heb je er niet te veel last van
.