Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 20:28

leintje_ schreef:
Nee, ik heb echt dezelfde associatie als jij MarlindeRooz

Ik ook hoor. Smakeloos dit.

MarlindeRooz

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 20:43

Dit is niet express gegaan vermoed ik zo. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 20:47

Niet express, wel bewust :7?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 20:48

Nee denk ik ook niet. _O-

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 20:52

Over de route voor scooters, daar zag ik laatst toevallig een tiktok over! Ik weet alleen niet meer hoe die app / het bedrijf heet. Mocht het nog eens voorbij komen zal ik het melden!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 21:08

MarlindeRooz schreef:
Ben ik de enige met een bijzonder duistere associatie? :+

Dit is een foto van de verbouwde Jumbo hier in de regio. In dit stadje lopen geen treinen. :+

[ Afbeelding ]

Met Google is gelijk de feedback te vinden dat het pand een oude tramloods is ;-)

Opmerkelijk vind ik het dan weer dat gelijk het negatieve ervan gedacht moet worden :-)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 21:13

Ik heb het bericht gezien dus ik weet wat het is.

Negatief? Nee joh gewoon een associatie. Ik heb toevallig zelf zo’n foto gemaakt bij Auschwitz. :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 21:21

Zonder achtergrondinfo erbij en wel delen komt het als bewust provocerender over dan je wellicht bedoeld.
Ik zie iig gewoon iets met een spoorlijn en dat zal vast wel historische reden hebben ipv negatief iets.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 22:47

Ik zag zelf ook los de foto en later pas het bericht. Dus daarom dat ik het ook zo deel.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 23:10

Bienotje schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dit is een foto van de verbouwde Jumbo hier in de regio. In dit stadje lopen geen treinen. :+

[ Afbeelding ]

Met Google is gelijk de feedback te vinden dat het pand een oude tramloods is ;-)

Opmerkelijk vind ik het dan weer dat gelijk het negatieve ervan gedacht moet worden :-)

Ik zag ook hetzelfde als Marlinde, maar misschien moeten we er ook een andere associatie bij krijgen (oude tramloods). Een wat positievere associatie kan naast een negatieve associatie bestaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 08:58

Ik snap je associatie wel, maar de vraag die ik me meteen stel is wat is het idee er achter. En ik lees een paar berichten verderop "oude tramloods". Nou prima dan toch.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 16:49

Er zijn heel veel plekken in NL waar "zomaar" en stuk van ca. 10-20m rails ligt. Op tal van plekken hebben vroeger oude tramlijnen gelegen. :)

Hier hebben ze een stukje midden tussen de weilanden: (google streetview linkje)
https://www.google.nl/maps/@52.7736767,4.872583,3a,75y,167.12h,74.75t/data=!3m7!1e1!3m5!1sdIp6FvVAueaN-gTZEBFqwA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D15.247949119530531%26panoid%3DdIp6FvVAueaN-gTZEBFqwA%26yaw%3D167.11701241532344!7i13312!8i6656!5m1!1e1?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDQwOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 17:38

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 18:25

Maar niet overal wordt een foto gemaakt uit een bepaalde hoek. Met een bepaalde achtergrond. Waardoor het heel erg ergens op lijkt.

Ik vind het gewoon interessant hoe m’n hersenen dat soort afbeeldingen associeerden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 18:39

Bienotje schreef:
MarlindeRooz schreef:

[ Afbeelding ]

Nee, er wordt een associatie gemaakt. Dat is wat anders dan negatief denken.

Ik vind het dan weer wel smakeloos, vooral omdat voor mij ook de eerste associate Auschwitz is. Dat is gewoon een wereldberoemde foto. Kies dan voor een ander perspectief.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 19:05

Nouja, "kies dan voor een ander perspectief"... de voorkant van de Jumbo-in-aanbouw staat midden in de foto.... lijkt me eigenlijk gewoon de meest voor de hand liggende plek om zo'n foto te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 19:11

pmarena schreef:
Nouja, "kies dan voor een ander perspectief"... de voorkant van de Jumbo-in-aanbouw staat midden in de foto.... lijkt me eigenlijk gewoon de meest voor de hand liggende plek om zo'n foto te maken.

Dat mag jij vinden.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 20:22

Indy_Mouse_9 schreef:
Dank je Sodera.
Er zijn in die tijd ontzettend interessante onderzoeken gedaan die (tegenwoordig) ethisch totaal niet door de beugel kunnen. Maakt dat ik me wel eens afvraag wat we vandaag de dag doen en denken wat in de toekomst volledig belachelijk gevonden gaat worden.

Varkens (aan de lopende band) vergassen voor het vlees, gif op ons voedsel gebruiken, en vermoedelijk ook het ons verplaatsen in zware rollende voertuigen, straks met de quantummechanica hoop ik dat de zwaartekracht kan worden doorbroken/gemanipuleerd zodat verplaatsen een heel andere dimensie krijgt en veel minder energie intensief wordt.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 17:57

Als ik met mijn semi-spiegelreflex camera inzoom (dus draaien aan de lens), gaat dat erg schokkerig waardoor ik m'n onderwerp kwijt raak als die wat verder weg is (zoals vogels, die ik veel fotografeer). Hoe krijg ik dat wat soepeler? Ik wil niet zo maar met olie gaan kloten.

Edit: kennelijk bestaat er niet zoiets als semi-spiegelreflex :') ik heb het altijd zo genoemd. Het is dus een spiegelreflex met een vaste lens maar wel veel bereik.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 21:35

Ik heb een wekker en via die wekker kan ik mijn telefoon opladen, er zit een usb aansluiting in en hoef er alleen maar een kabel tussen te steken. Kan het brand veroorzaken als ik die kabel laat zitten? Het uiteinde is een usb c aansluiting.

Uiteraard trek ik 'm er uit voorzorg uit maar soms vergeet ik het, vandaar de vraag.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 11:04

fjordjes schreef:
Ik heb een wekker en via die wekker kan ik mijn telefoon opladen, er zit een usb aansluiting in en hoef er alleen maar een kabel tussen te steken. Kan het brand veroorzaken als ik die kabel laat zitten? Het uiteinde is een usb c aansluiting.

Uiteraard trek ik 'm er uit voorzorg uit maar soms vergeet ik het, vandaar de vraag.

Zolang er geen metalen delen in de buurt zijn die contact met die losliggende stekker/pinnetje aan 't uiteinde van de kabel kunnen maken (armband, schaar, kettinkje etc.) , kan er niets gebeuren.

_Karlijn schreef:
Als ik met mijn semi-spiegelreflex camera inzoom (dus draaien aan de lens), gaat dat erg schokkerig waardoor ik m'n onderwerp kwijt raak als die wat verder weg is (zoals vogels, die ik veel fotografeer). Hoe krijg ik dat wat soepeler? Ik wil niet zo maar met olie gaan kloten.

Edit: kennelijk bestaat er niet zoiets als semi-spiegelreflex :') ik heb het altijd zo genoemd. Het is dus een spiegelreflex met een vaste lens maar wel veel bereik.

Is het gewoon stroef lopen, of meer een gevoel alsof er iets "klem" zit, zoals een knarsende zandkorrel?

Het klinkt alsof je er beter een expert naar kunt laten kijken. Die weet ook wat je wel/niet kunt smeren met smeermiddel. (spray, vet, olie, etc.).

Bij een van m'n nieuw gekochte lenzen heb ik ook ooit zoiets gehad, dus extreem stroef lopen op een bepaald deel van de beweging, die is toen onder garantie omgeruild voor een goed exemplaar.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 11:11

@APCIII: nee echt stroef. Ik ga er binnenkort eens mee naar een speciaalzaak dan :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 17:44

_Karlijn schreef:
Iemand enig idee welk appelras er in deze salade van de Albert Heijn zit? Die vind ik toch altijd zo lekker :j op de verpakking staat 'rode appel'.

[ Afbeelding ]

Sorry voor het late antwoord! Deze salade is favoriet bij mij en toevallig at ik hem gister weer en toen bedacht k me dat ik nog helemaal niet had geantwoord op je vraag. Ik vroeg me dit nl ook een tijd af. Raar dat ze het rode appel noemen, terwijl de schil niet rood is. Het is een vrij zachte en friszure appel. Mijn vermoeden was dat het een Pink lady is.

Nu had ik gister dus de salade en ik had ook nog een Pink lady appel liggen in de fruitschaal en ja, volgens mij is het echt dezelfde appel!

Maar blijft lastig om het zeker te weten want je hebt zoveel soorten die er hetzelfde uitzien en het neemt misschien ook de smaak over van andere ingredienten in de salade.

Wat iemand al als tip gaf: eigenlijk zou je naar de klantenservice moeten bellen, al vraag ik het me of of je er ooit achter komt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 17:47

De kans is super klein dat er een Pink Lady in zit. Dit is namelijk een erg dure appel (inkoop). Door producten verwerkt zitten vaak goedkopere rassen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 18:03

Zo zelf idd eerder Elstar of Jonagold denken.