Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:13

Ik ben op afspraak gaan testen en kon zo doorlopen maar de rij zonder afspraak stond echt over de volledige parkeerplaats terwijl binnen ook echt enorm veel ruimte is. Ofwel, blijkbaar gaat het weer flink rond op het moment. De meeste kwamen waarschijnlijk vanwege een positieve pool-test op school (veel kinderen). De pool van mijn dochter was ook 2x op rij positief, maar zij was het niet.
Waarom die mensen in de rij zijn blijven staan en niet gewoon voor ee volgende dag ergens een afspraak plannen snap ik dan weer niet, maar goed dat moeten ze zelf weten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:18

Sizzle schreef:
Waarom die mensen in de rij zijn blijven staan en niet gewoon voor ee volgende dag ergens een afspraak plannen snap ik dan weer niet, maar goed dat moeten ze zelf weten.

Waarom mensen zich überhaupt nog laten testen begrijp ik niet.

Hier nu meer opnames in het ziekenhuis door griep dan door covid. Uiteraard weer met |o berichtgeving. Helder dat we van het najaar aan de combiprik moeten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:19

HC, omdat het voor mensen verplicht is om een officieel bewijs te hebben voor hun werk/school etc.
Als gepensioneerde heb je dat uiteraard niet, maar als je van je werk weg moet blijven omdat je kind positief uit de pool kwam dan zul je dat toch heus moeten aantonen in veel gevallen.

Mijn werk vond een officiele test ook beter omdat ik vorige week college gegeven heb voor 45 man.

Ik zal hoe dan ook wel blij zijn als dat nu eind maart komt te vervallen en je enkel nog op eigen verantwoording thuis blijft bij symptomen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:00

Vorige week had ik klachten, keelpijn en verkouden. Heb niet getest en ben gewoon gaan werken. Als corona er niet was geweest dan was ik ook gewoon gaan werken. Met griep test je ook niet.
De zorg zal altijd achter blijven lopen, zolang er niet meer in geïnvesteerd word. Sterker nog. Ze willen hier in het noorden spoedeisende hulp sluiten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:12

OleJon schreef:
Vorige week had ik klachten, keelpijn en verkouden. Heb niet getest en ben gewoon gaan werken. Als corona er niet was geweest dan was ik ook gewoon gaan werken. Met griep test je ook niet.
De zorg zal altijd achter blijven lopen, zolang er niet meer in geïnvesteerd word. Sterker nog. Ze willen hier in het noorden spoedeisende hulp sluiten

Dom...
Voor hetzelfde geld ben je wel positief.
Corona is er nog steeds.

OleJon

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:30

Dan maar positief, mijn collega's zijn gevaccineerd "dus beschermd" op 1 na, die ook al corona heeft gehad.
Het is nog milder dan een griep. Voor griep laat je je ook niet testen. Met testen hou je het hele circus in stand

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:35

OleJon schreef:
Dan maar positief, mijn collega's zijn gevaccineerd "dus beschermd" op 1 na, die ook al corona heeft gehad.
Het is nog milder dan een griep. Voor griep laat je je ook niet testen. Met testen hou je het hele circus in stand

echt wauw... en eens wat meer aan NIVEA doen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:37

OleJon schreef:

Wat wil je nu dan een complimentje :')

Ik heb getest positief maar kan gewoon werken zo kan het dus ook hoor! Het is alleen niet slim voor je eigen herstel ik had zaterdag gewerkt en gisteren weer hartstikke ziek op de bank.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:40

Shadow0 schreef:
SusanH schreef:
Ik kan alleen goed begrijpen dat het verwarring geeft.

Vrijwel alle mensen die doen alsof ze in verwarring zijn en vervolgens de medewerker of gastvrouw of wie dan ook afkatten zijn helemaal niet in verwarring. Die voeren een toneelstukje op om vervelend te zijn. Die willen een spelletje spelen, een spel dat kinderen meestal ergens zo tussen hun 5e of 7e doormaken: het testen van de regels. Als ze dan met lepels op tafel slaan en je zegt "niet met de lepels op tafel slaan" dan vinden ze iets anders en gaan ze met de vorken op tafel slaan. ("Je had gezegd niet met lepels, haha!")
Normaal bij kinderen - en tegen hun 10e hoop je dat ze daar het grootste deel weer van hebben gehad.

Nou. Precies. En om het wat minder netjes en wat korter te zeggen: stop met zeiken om de mondkapjes en die ze voor je snuit als dat gevraagd wordt. Stelletje kleuters.
Al twee jaar zeur terreur. Verschrikkelijk.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:52

purny schreef:
OleJon schreef:

echt wauw... en eens wat meer aan NIVEA doen

Wat is 'meer aan NIVEA doen', zelfs na drie koffie snap ik het nog niet :o

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:53

CharleyT schreef:

Extra likje Nivea op je huid kan met dit droge weer geen kwaad denk ik _O-

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:55

Matheno schreef:
CharleyT schreef:

Extra likje Nivea op je huid kan met dit droge weer geen kwaad denk ik _O-

Geen slecht idee, maar de connectie met het corona verhaal??
Zal mijn leeftijd wel zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:57

Als het allemaal ´werkenden´oid zijn Sizzle, waarom dan in de rij??

Sizzle schreef:
Ik zal hoe dan ook wel blij zijn als dat nu eind maart komt te vervallen en je enkel nog op eigen verantwoording thuis blijft bij symptomen.

_/-\o_ _/-\o_

Ben ´blij´ dat hier nu de energieprijzen en de resulterende staing van vervoerssector belangrijker zijn. De pogingen in de media om met nota bene gríep 8)7 de virusangst te blijven voeden zijn pathetisch en té transparrant.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:58

NIVEA: Niet Invullen Voor Een Ander...

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:06

purny schreef:

:D Oooooooh, hehe, mijn raadsel ook weer opgelost

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:15

OleJon schreef:

Bron?

Ik lees alleen het advies van de NZA. https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/145082 ... roverweegt Van sluiting is geen sprake. Geen kul in de wereld helpen graag, het gaat om adviezen. Geen besluiten.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:43

Laatst bijgewerkt door Esperanza op 21-03-22 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:44

purny schreef:

Uiteraard weer alleen voor degenen die niet nog éven willen wachten :roll:

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:06

OleJon schreef:

Zo denk ik er ook over. Als je ziek bent dan blijf je thuis en met een verkoudheid thuis blijven om te testen is bij ons op het werk niet te doen ivm personeel tekort (kinderopvang)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:10

Weet ik veel waarom ze in de rij stonden, ik heb geen interview gedaan. Maar mijn gok is dat het vooral ging om een positief bewijs voor die kinderen zodat de ouder zonder ruzie op het werk zorgverlof kan opnemen.
Waarom je dan niet gewoon ergens op afspraak gaat ipv op goede gok in een eindeloze rij gaat staan weet ik natuurlijk ook niet. Het was zondag, dus wellicht stress voor maandag.

Ik hoop dat de klassikale tests er binnenkort af gaan. Het was echt heel zinvol tot nu toe om de scholen open te kunnen houden, maar inmiddels gaat het nergens meer over bij kinderen die in korte tijd al 2-3x positief waren zonder snotje of kuchje.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:27

Sizzle schreef:
inmiddels gaat het nergens meer over

Mijn excuses voor de knip en het uit context trekken: vat het hele geneuzel over griep/covid inmiddels _/-\o_ samen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:26

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:27

Winged schreef:
OleJon schreef:

Bron?

Ik lees alleen het advies van de NZA. https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/145082 ... roverweegt Van sluiting is geen sprake. Geen kul in de wereld helpen graag, het gaat om adviezen. Geen besluiten.

Slecht weekend gehad?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:45

Waarom een slecht weekend? Het is toch een normale reactie?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:49

OleJon schreef:
Slecht weekend gehad?

Ik heb een prima weekend gehad, dankje.

Maar de spoedeisende vs kinderhartchirurgie is een verschil. Ja, er is in de afgelopen jaren al het e.a. verdwenen, maar ga niet met loze termen zonder bron gooien. Teken dan liever de verschillende petities die nog steeds lopen.