Popstra schreef:Suzanne F. schreef:Wat denken jullie 3 december, lockdown of niet?
of avondklok?
Minimaal de scholen dicht t/m de kerstvakantie lijkt me..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Sizzle schreef:Pien, ik zou niet zo te stellig durven zijn.
Die bijna loodrecht omhoog oplopende piek op het moment is niet grappig, hooguit vertraagd tov NL, DE en Oostenrijk.
Klopt, maar je zegt het zelf VERTRAAG en wederom met dit soort post wordt de indruk gewekt dat het allemaal geen fiets uitmaakt wat we doen→ vind je het dan gek dat mensen ook niets meer doen als het toch geen barst meer uitmaakt? Ik niet, en zo is de cirkel weer rond. DAT vind ik zo vreselijk ergerlijk.
Hier is OP DIT MOMENT heel veel zorg vanuit de overheid, maar NOG niets aan de hand. Er wordt wel vol ingezet op prikken en de regels aangescherpt. NIETS DOEN is namelijk echt geen goed idee.
Sizzle schreef:Ik blijf het jammer vinden dat de EU of Europa niet in staat is om samen te werken aan een zinvoller plan dan overal wat anders en alles net niets.
Relaxed schreef:Dit is toch ook niet EU breed aan te pakken? Kijk alleen naar verschil van mentaliteit in de verschillende landen
Winged schreef:Relaxed schreef:Dit is toch ook niet EU breed aan te pakken? Kijk alleen naar verschil van mentaliteit in de verschillende landen
Er is ook geen eenzelfde aanpak geweest bij mijn weten. En dan alsnog: Kijk eens naar de algehele verschillen in de landen qua welzijn, ziekenhuizen, klimaat, inregeling van zorg.
enzino schreef:Natuurlijk ligt het eraan op welk niveau je kijkt of de aanpak hetzelfde is of niet. Op grote lijnen wijkt wat mij betreft Zweden duidelijk af (geen mondkapjes, geen lockdowns, geen scholen dicht) terwijl op detailniveau elk land verschillend is.
Relaxed schreef:Dit is toch ook niet EU breed aan te pakken? Kijk alleen naar verschil van mentaliteit in de verschillende landen
Sizzle schreef:Als men blijkbaar in staat is om er wetenschappelijke conclusies over te schrijven dan kun je daar uiteraard wel wat mee.
Het probleem is voor mij vooral het micro-management.
Het hoeft ook niet identiek te zijn, maar van elkaar leren zou niet te veel gevraagd mogen zijn.
Drukke steden kunnen samen naar overeenkomsten kijken bijv. Zo is ook bekend dat veel terugkeer uit het oostblok daarna tot een piekje komt: waarom moet iedereen dat zelf uitvinden? Het is niet dat we nog in de tijd van de postduiven zitten.
Citaat:Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 23.066 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 2372 meer dan gisteren en het op een na hoogste aantal in Nederland sinds het begin van de pandemie.
Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests ook: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 21.599 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 49 procent meer dan de zeven dagen daarvoor.
2430 coronapatiënten in het ziekenhuis
In de ziekenhuizen nam de bezetting toe. Er liggen nu 2430 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2316), van wie 470 op de IC (gisteren: 466), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
29 overleden covid-patiënten
Bij het RIVM werden 29 overleden covid-patiënten gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 35 doden per dag, tegen 24 doden per dag een week eerder.