Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:25

SinneJ schreef:
Janinevv schreef:
Niet iedereen zal mensen dood gaan rijden die achter het stuur kruipen zonder een rijbewijs.

Klopt, dat versterkt net mijn argument. Dus je vindt die verplichting van het halen van een rijbewijs onnodig?

Natuurlijk niet, maar dat is een andere situatie dan een vaccin nemen over mijn eigen lichaam.

Ik denk dat dit trouwens beter in andere topic kan?

Mungbean

SusanH schreef:
Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat een Amerikaans bedrijf iets op de markt gaat brengen wat ernstige gezondheidsschade op kan leveren, of zelfs kan leiden tot de dood. De claimcultuur daar maakt echt wel dat bedrijven heel voorzichtig zijn.

Niet expres uiteraard, wel per ongeluk.

Niet dat dit hier perse het geval is. Maar helaas zijn er enorm veel voorbeelden van ‚oeps‘.
Op het moment ligt er een aanklacht tegen de Franse goedkeurende instantie en het producerende bedrijf ivm tienduizende kinderen die een ontwikkelingsstorrnis opgelopen hebben door onzorgvuldig waarschuwen.

Een paar jaar geleden is er nog een griepvaccin teruggeroepen van een gigant omdat het ernstige reacties gaf (er bleek iets verkeerd berekend).
Dan hebben we het nog niet gehad over heupimplantaten van een US bedrijf. Daarvan lopen de claims nog.

Ik duim echt ook van harte mee dat alles zo positief is als het nu lijkt en dat we snel weer ons leven op kunnen pakken maar een beetje sceptisch zijn is echt niet raar.

Shadow0

Janinevv schreef:
Als ik 10% kans op leven heb en ik zie alle anderen mensen letterlijk naast me neer vallen (zoals de pest ofzo) zou zo’n vaccin nemen veel logischer zijn. Gelukkig! is het niet zo met COVID 19.

Lekkere houding ook naar alle mensen die wel ziek zijn, of familieleden zijn verloren, of tijdens hun werk mensen zien dood gaan (en zien hoe dat om enorme aantallen mensen gaat, dat niet in verhouding staat tot iets wat we normaal zien.)

10.000 doden in de eerste golf is niet genoeg, het moet wel echt 90% van de bevolking raken, anders is het niet 'erg' genoeg?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:26

Met sommige ziektes is zeer hoge mortaliteit of invaliditeit wel realiteit. Gelukkig in ons land niet maar jij geeft ook aan dat je de bijwerkingen vreest want je antwoord op het eventueel goedgekeurde Corona vaccin is : Wat als! Dat weet je niet, dat weet niemand en dan moet je afgaan op de wetenschap en wat er bekend is over het vaccin. Heel veel word al gebruikt in andere vaccins of is al jaren getest zonder ernstige problemen. Ga daar eens van uit en probeer een realistisch beeld te zien en die chip krijg je er gratis bij ( zoals iemand schertsend aangaf) uit te lezen met de 5 G mobiel.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:29

Natuurlijk niet nu verdraai je mijn hele punt shadow. En die doden zijn normaal ook zo hoog bij de griep golven.

Mijn hele punt ging over wanneer ik mij zou moeten laten vaccineren, ik zeg niet dat het meevalt vind het heel erg voor iedereen die mensen door Corona heeft verloren.

Maar het zou gaan wanneer ik mij zou laten vaccineren nou als het echt zo erg zou zijn zoals mijn reactie hierboven. Dan zeg ik niks over dat het niet erg is voor de mensen die door Corona zijn overleden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:31

bigone schreef:
Met sommige ziektes is zeer hoge mortaliteit of invaliditeit wel realiteit. Gelukkig in ons land niet maar jij geeft ook aan dat je de bijwerkingen vreest want je antwoord op het eventueel goedgekeurde Corona vaccin is : Wat als! Dat weet je niet, dat weet niemand en dan moet je afgaan op de wetenschap en wat er bekend is over het vaccin. Heel veel word al gebruikt in andere vaccins of is al jaren getest zonder ernstige problemen. Ga daar eens van uit en probeer een realistisch beeld te zien en die chip krijg je er gratis bij ( zoals iemand schertsend aangaf) uit te lezen met de 5 G mobiel.

Over die chip maak ik me geen zorgen, maar wel over ons dna. Want het schijnt naar horen iets mee te doen, ja dat vind ik eng als ik zo iets hoor. Maar ik kan er met m’n hoofd niet bij dat er zo snel iets veiligs op de markt kan komen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:32

Janinevv schreef:
Natuurlijk niet nu verdraai je mijn hele punt shadow. En die doden zijn normaal ook zo hoog bij de griep golven.

Dat is onjuist.

Citaat:
Maar het zou gaan wanneer ik mij zou laten vaccineren nou als het echt zo erg zou zijn zoals mijn reactie hierboven. Dan zeg ik niks over dat het niet erg is voor de mensen die door Corona zijn overleden.

Jawel, je zegt dat je pas akkoord zou gaan als 90% van de bevolking dood neervalt. Dat is nogal een statement...

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:33

Janinevv schreef:
SinneJ schreef:

Klopt, dat versterkt net mijn argument. Dus je vindt die verplichting van het halen van een rijbewijs onnodig?

Natuurlijk niet, maar dat is een andere situatie dan een vaccin nemen over mijn eigen lichaam.

Het is eigenlijk nogal gelijkaardig, want er komt geen vaccin op de markt waar een giga risico aan zit. Dat zie je gewoon zelf verkeerd. In de laatste paar jaren hoor je zelden van een vaccin dat OEPS toch vreselijke gevolgen blijkt te hebben na 10 jaar. Dat heeft een reden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:35

Shadow0 schreef:
Jawel, je zegt dat je pas akkoord zou gaan als 90% van de bevolking dood neervalt. Dat is nogal een statement...

Dat is jouw interpretatie. Misschien is ze uit coulance ook wel over te halen bij 85% hoor, of 83% in een uitzonderlijk goede bui? Probeer haar het voordeel van de twijfel te geven.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:37

Shadow0 schreef:
Janinevv schreef:

Dat is onjuist.

Citaat:

Maar dat is toch helemaal niet aan de orde ?
Je verdraait het echt dan hoe ik het bedoel.

Omdat er mensen door covid 19 zijn overleden maar niet zoals aantallen bijvoorbeeld bij de pest ben ik zelf niet zo bang dat als we wel de pest zouden hebben dan zou ik mij denk ik wel laten vaccineren omdat er idd dan die 90% zou zijn. Dus ik wil niet dat er nu 90% Corona doden gaan vallen. En gelukkig zijn er ook mensen zonder klachten.

Het was een vraag hé en niet over Corona maar over een eventueel ander virus.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:39

oomens schreef:
Shadow0 schreef:

Dat is jouw interpretatie. Misschien is ze uit coulance ook wel over te halen bij 85% hoor, of 83% in een uitzonderlijk goede bui? Probeer haar het voordeel van de twijfel te geven.

Lager dan 89 ga ik niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:41

Janinevv schreef:
bigone schreef:

Over die chip maak ik me geen zorgen, maar wel over ons dna. Want het schijnt naar horen iets mee te doen, ja dat vind ik eng als ik zo iets hoor. Maar ik kan er met m’n hoofd niet bij dat er zo snel iets veiligs op de markt kan komen.

"Het schijnt" en "naar horen" is een onzekere onzekerheid. Wat doet het, wanneer, hoe, wie zegt dat en waarom geloof je zulke vage oliebol?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:41

Janinevv schreef:
Lager dan 89 ga ik niet.

En dit soort reacties maken dan dat ik denk: het is niet alleen maar dat iemand in een valkuil of bubbel is gestapt: je snapt een aantal dingen dus ook wel. Dan gaat het meer naar moedwillig kwaad toelaten voor anderen, en dat vind ik heel gevaarlijk en kwalijk!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:42

het blijft ingewikkeld om te begrijpen dat het niet om de doden gaat, maar om het feit dat de volledige zorg op z'n gat valt doordat mensen juist niet dood gaan maar wel zorg nodig hebben.
Als iedereen dood ging was het soort van makkelijk geweest, dan is het je eigen risico. Paar massagraven en daar iedereen in droppen, maar verder heeft niemand er echt last van.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:42

Janinevv schreef:
oomens schreef:

Lager dan 89 ga ik niet.

Jammer. Ik probeerde het nog voor je op te nemen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:44

Shadow0 schreef:
Janinevv schreef:
Lager dan 89 ga ik niet.

En dit soort reacties maken dan dat ik denk: het is niet alleen maar dat iemand in een valkuil of bubbel is gestapt: je snapt een aantal dingen dus ook wel. Dan gaat het meer naar moedwillig kwaad toelaten voor anderen, en dat vind ik heel gevaarlijk en kwalijk!

Nee, ik wil niemand kwaad doen. Ik snap beide kanten prima. Nooit gezegd dat ik jullie echt niet snap en alleen dat ik gelijk heb.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:45

Aantasting van de middenrifspier lijkt belangrijke oorzaak in verloop van COVID en of mortaliteit tgv COVID.

https://nos.nl/l/2356806

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:46

oomens schreef:
oomens schreef:

Lager dan 89 ga ik niet.

Jammer. Ik probeerde het nog voor je op te nemen.[/quote]

Nou zo komt het niet over, ik ben er klaar mee. Iemand stelde een vraag ik gaf een voorbeeld en opeens zeggen jullie dat Corona niet erg genoeg is en dat ik vind dat er 90% doden moeten gaan vallen als ik een vaccin wil nemen.

Ik wil alleen mee zeggen ik vind het te snel voor een vaccin, dan ben ik maar voorzichtig of achterdochtig.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:48

secricible schreef:
Tuurlijk mag dat wel. Een evenement is prive en mag eigen regels bepalen.

De overheid mag je niets verplichten en dus ook geen toegang ontzeggen tot openbare gebouwen, oid. Een prive-activiteit mag dat prima wel. Net als dat ze mannen mogen weigeren (of vrouwen) ofzo.
Of je dat moet willen us een tweede.

Mag een privé weigeren op geslacht of huidskleur bvb ? Dacht dat dit niet mocht
Is een vraag geen verwijt ofzo

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:50

Lolaliza schreef:
secricible schreef:

De overheid mag je niets verplichten en dus ook geen toegang ontzeggen tot openbare gebouwen, oid. Een prive-activiteit mag dat prima wel. Net als dat ze mannen mogen weigeren (of vrouwen) ofzo.

Huidskleur weet ik niet, je zal het goed moeten onderbouwen lijkt me dus dat lijkt me vrij ingewikkeld. Maar er zijn woman-only festivals ja. Waar mannen dus niet welkom zijn.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:51

Lolaliza schreef:
secricible schreef:

Nee dat mag niet, het moet volgens mij (ik ben geen jurist) een goede reden hebben. Geloof dat volksgezondheid één van die redenen is. Zo mag een voedselverwerkend bedrijf ook bepaalde arbeiders weigeren op basis van medische risico's (ze moeten zich altijd medisch laten keuren), maar niet obv hun geslacht of geloofsovertuiging of huidskleur, want dat valt onder discriminatie.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:59

SinneJ schreef:
Janinevv schreef:

Het is eigenlijk nogal gelijkaardig, want er komt geen vaccin op de markt waar een giga risico aan zit. Dat zie je gewoon zelf verkeerd. In de laatste paar jaren hoor je zelden van een vaccin dat OEPS toch vreselijke gevolgen blijkt te hebben na 10 jaar. Dat heeft een reden.

Maar die zijn ook niet op enkele maanden klaargestoomd ..die hebben de studies met lange termijn bijwerkingen gehad voor mensen gevaccineerd zijn en dat is met dit vaccin niet het geval want fase 4 studies zullen dus gebeuren na vaccinatie

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:03

Lolaliza schreef:
Maar die zijn ook niet op enkele maanden klaargestoomd ..die hebben de studies met lange termijn bijwerkingen gehad voor mensen gevaccineerd zijn en dat is met dit vaccin niet het geval want fase 4 studies zullen dus gebeuren na vaccinatie

Dat is omdat die langdurige studies meestal nodig zijn om aan de voorwaarden te voldoen. Omdat er hier zoveel meer resources worden ingezet, kunnen ze op kortere termijn aan die voorwaarden voldoen. Maar ze moeten er weldegelijk aan voldoen en de voorwaarden zijn streng. De enige 'vrijheid' die er hier genomen is, is dat men al mocht starten aan de volgende fase als de vorige nog geëvalueerd werd. Maar het vaccin komt niet op de markt alvorens het alle klinische fasen doorlopen is.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:07

Wij gaan het vaccin gratis krijgen ( je betaald toch zelf uitzindelijk :') )
Ze willen graag dat 7 mensen op 10 zich laten vaccineren in Belgie dat zou voldoende moeten zijn voor de groepsimmuniteit..verplichten niet ( en dus ook niet onrechtstreeks verplichten door je ergens te weigeren ) maar ze gaan nu wel een taskforce opstarten voor het vaccin ..komt dus een grote campagne om toch zoveel mogelijk mensen over de streep te trekken
Ik wil het zelf eigenlijk liever niet
En wacht liever zo lang mogelijk ( tot Covid misschien maar een klein virusje meer is en dus geen vaccin meer nodig is :+ )

secricible

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:16

maar die indirecte maatregelen daar ontkom je niet aan, in de vorm waarin NL ze in wil zetten.

Het gaat er om dat zolang jongeren nog niet aan de beurt zijn geweest voor vaccinaties, er voor hun nog beperkingen zullen gelden. Dus als straks de ouderen wel allemaal gevaccineerd zijn mogen zij weer schouder aan schouder koffie drinken in het verpleeghuis, terwijl wij in de kroeg nog 1,5M afstand moeten houden.

Er is geen enkel land dat iedereen tegelijkertijd kan vaccineren en dan ook meteen alle sluizen open zal kunnen gooien. Je zal stap voor stap moeten vaccineren en dus ook stap voor stap de maatregelen kunnen afbouwen.

In NL zijn er ook geen enkele plannen om mensen rond te laten lopen met een vaccinatieboekje waarbij jan die gevaccineerd is geen mondkapje hoeft te dragen en Piet die niet gevaccineerd wil worden dat wel moet. Wat een privé festival doet mogen zij weten, daar heeft de regering niks over te zeggen. Maar de overheid heeft in NL geen enkele plannen om Jan andere maatregelen te geven als Piet.

Als ik als jongere van 31 wél gevaccineerd mag worden omdat ik in de zorg werk, is het niet zo dat ik ineens wel een bruiloft met 100 man mag organiseren en mijn buurvrouw van ook 31 die niet in de zorg werkt (en daarom nog niet aan de beurt is geweest) nog niet mag gaan. Dat is eigen interpretatie van mensen die allang ontkracht is.