Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:01

Robijntjah schreef:
Iets met andere normen en waarden. En mensen.

:knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:07

miereneter schreef:
Foaly schreef:
Dat ik me iets in mn hoofd heb gehaald wat me echt heel leuk lijkt, maar dat ik daarvoor eerst een tweejarige opleiding a 2250 euro per jaar moet doen (plus een instapmodule van 750 euro). En het geld heb ik wel, maar ik heb lichtelijk faalangst (met dank aan mijn HBO-opleiding die nogal eh, stroef verliep) en ik zie mezelf dat geld al door de plee spoelen omdat ik het toch niet haal :') En als ik het haal, dan is het ook nog niet eens gegarandeerd dat ik daarna kan gaan doen waar de opleiding voor bedoeld is en daar ook nog eens een halve boterham mee kan verdienen :=

Maar aan de andere kant lijkt het me ook wel een heel toffe nieuwe richting. Dus eh, help :')

Als je het geld (over) hebt: doen, doen, doen. Kans enorm groot dat het gewoon lukt, want je bent gemotiveerd. Over werk moet je je pas zorgen maken als je studie klaar is. Daar valt nu gewoon echt nog niks over te zeggen. Ik spreek uit ervaring, heb altijd, volop en leuk werk gehad na een studie in een vakgebied met belabberde baankansen.

Je moet af en toe gewoon je hart volgen. Mits je je het financieel kunt permitteren, zie ik werkelijk geen reden om het niet te doen. Moet je afhaken? Het zij zo, de wereld vergaat niet, en je hebt het dan in ieder geval geprobeerd. Ook dat is iets waard.

Je leeft maar een keer. Of als je in reïncarnatie gelooft: je leeft maar een keer dit leven :Y) .
Ik wilde ook reageren, maar wist even niet hoe, maar miereneter zegt heel ware en belangrijke dingen!
Bovendien sluit het een het ander niet uit. Je hebt nu een - denk ik - stabiele baan met stabiel inkomen en de ervaring waar je altijd op kunt terugvallen. Stel dat je een halve of kwart boterham verdient met literair vertalen, dan heb je altijd je technisch vertalen nog om gewoon een goed inkomen te kunnen behouden. Dus ik zou er ook gewoon voor gaan!

Foaly

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:49

Jullie hebben absoluut gelijk hoor! En Mkango, ik had zelf inderdaad ook al nagedacht over een half-half constructie, want de stabiliteit die ik nu heb, die wil ik ook echt niet kwijt.

Ik ga er nog een paar nachtjes over slapen denk ik. Ik kan altijd eerst die instapmodule doen, 750 euro is nog wel te overzien en zonder dat kom je de opleiding niet eens binnen. Dus als het daar mislukt, dan weten we het snel genoeg :+

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:43

Ik wacht al de hele dag op een telefoontje waar ik voor in de buurt van mijn laptop moet zijn. Moet ook even naar de supermarkt voor avond eten, kan er de donder op zeggen dat ik word gebeld zodra ik de deur uit stap. :+

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:51

Foaly schreef:
Dat ik me iets in mn hoofd heb gehaald wat me echt heel leuk lijkt, maar dat ik daarvoor eerst een tweejarige opleiding a 2250 euro per jaar moet doen (plus een instapmodule van 750 euro). En het geld heb ik wel, maar ik heb lichtelijk faalangst (met dank aan mijn HBO-opleiding die nogal eh, stroef verliep) en ik zie mezelf dat geld al door de plee spoelen omdat ik het toch niet haal :') En als ik het haal, dan is het ook nog niet eens gegarandeerd dat ik daarna kan gaan doen waar de opleiding voor bedoeld is en daar ook nog eens een halve boterham mee kan verdienen :=

Maar aan de andere kant lijkt het me ook wel een heel toffe nieuwe richting. Dus eh, help :')

Als het je echt heel leuk lijkt. Mag je wel wat vertrouwen hebben in jezelf.

Dat het veel geld kost, kan je ook juist motiveren.

En soms brengt een verandering ook veel goeds hè?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:23

Dat ik zelf te laf ben om een beslissing te nemen, en het dan maar subtiel overlaat aan een ander. :x

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:24

Dat ik weer teleurgesteld ben door 2 personen hier in huis.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:30

Britta31 schreef:
Dat ik weer teleurgesteld ben door 2 personen hier in huis.

Teleurstelling is zo'n vervelend gevoel , ik kan er ook vaak helemaal niks mee en wordt er altijd een beetje verdrietig van...

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:57

LiannePuthzy schreef:
iirrssjjee schreef:
Mensen die het woord Corona niet gewoon zo schrijven, maar het allerlei "koosnaampjes" geven :+

Wat voor koosnaampjes? Ik ben benieuwd, ik kom niet verder als covidje en coronatje

Ik heb koosnaampjes bewust tussen "" geschreven. Ze noemen het gewoon anders;

Cojona, C, Carana, Corom en zo nog wel meer.... En nee dat zijn geen typfouten :+. Noem het gewoon zoals het is; Corona of Covid....

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:08

Oef ik wou er liever niet naar kijken omdat het mij echt weer heel boos en verdrietig maakt. Maar zie nu dat die vriendin van mij , mijn berichten ook een keer geopend heeft. Wel was de boodschap in ieder geval duidelijk en kan ze nu niet terugkomen met ' ik heb niks binnen gehad'.

Ik wil al dagen een brief gaan maken maar steeds voelt het niet goed.... Misschien ook omdat het einde vriendschap kan betekenen en ik daar heel erg tegenop zie. Ook al heb ik nu ook al redelijk het gevoel dat ze er niet meer is en ben ik er al iets aan gewend.

Zonder kom ik er vast wel weer bovenop , ook al is ze echt mijn grootste steun en toeverlaat en zou het heel gek zijn om haar steun , vriendschap , knuffels en leuke momenten samen niet meer te hebben. Eigenlijk hoop ik dat het allemaal meevalt en we gewoon kunnen praten en onze vriendschap voortzetten. Wel ga ik er dan in ieder geval geen verwachtingen meer hebben van haar kant.... Deze manier is nogal pijnlijk. Waarschijnlijk laat ze mij nu afkoelen en denkt ze , ze komt wel weer.

Ik kijk vooral erg tegenop om haar te moeten missen. Ik mis haar nu ook , en misschien meer dat ik gewoon niet even met haar kan praten over van alles en nog wat.

--

Nog even een update over mijn oma die inmiddels al behoorlijk weer op de been is. Vandaag zijn we langs geweest en de laatste keer dat ik haar had gezien lag ze heel zwak in een ziekenhuis bed. Haar benen en handen zijn niet meer zo dik en ze probeert met ondersteuning van thuishulp zoveel mogelijk zelf te doen. Ze heeft inmiddels weer redelijk zelfstandig kunnen douchen. Ze wou wel weer dingen doen als een cake bakken enzovoort. Koken doet ze weer helemaal zelf en vindt dat ook erg fijn om weer te doen.

Valt me wel op dat ze wat nors is geworden. Vaak een grotere onverschillige mond. Komt ook omdat bepaalde familieleden waar je nooit van hoort , nu opeens aan komen kloppen en ze daar helemaal geen zin meer in heeft.

Maar ik ben blij dat ze weer in haar eigen stoel zit te mopperen :') Beter als in een ziekenhuis bed.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:06

Dat de winkel mijn afterpay factuur nog steeds niet heeft aangepast, en de betaaldatum over 5 dagen vervalt. Nogmaals een mail gestuurd naar de winkel, en naar afterpay zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:32

JackieT schreef:
Dat de winkel mijn afterpay factuur nog steeds niet heeft aangepast, en de betaaldatum over 5 dagen vervalt. Nogmaals een mail gestuurd naar de winkel, en naar afterpay zelf.

Nog nóóit meegemaakt dat Afterpay de factuur aanpaste. Gewoon zelf het juiste bedrag overmaken met de gegevens die in de mail staan.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:32

Dat ik al halverwege december ben afgestuurdeerd, maar door corona kan ik mijn diploma nog niet ophalen en zal er ook geen uitreiking komen. Dat in combinatie met meteen kunnen starten als werknemer bij mijn oude stageplaats (wat fijn is natuurlijk) maakt dat ik me echt absoluut nog niet afgestudeerd voel :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:44

Anoniem schreef:
JackieT schreef:

Nog nóóit meegemaakt dat Afterpay de factuur aanpaste. Gewoon zelf het juiste bedrag overmaken met de gegevens die in de mail staan.

Dat doen ze gewoon hoor. Mits de retour op tijd verwerkt en doorgegeven is door de webshop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:46

Oh bijzonder, ik bestel én retourneer vaak met afterpay, maar altijd zelf gewoon het bedrag aangepast, nog nooit een andere factuur gehad. Zie daar ook geen reden toe, als het bij de betreffende webshop uiteindelijk maar goed staat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:52

Anoniem schreef:
Oh bijzonder, ik bestel én retourneer vaak met afterpay, maar altijd zelf gewoon het bedrag aangepast, nog nooit een andere factuur gehad. Zie daar ook geen reden toe, als het bij de betreffende webshop uiteindelijk maar goed staat.

Oh kan ook. Bij mij is recent de factuur nog aangepast, nadat ik een item teruggestuurd had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:39

Bernie (paard in m'n avatar) is verkocht. In Spanje. En z'n vorige trainer weet niet waar 'ie nu is. -O- Ik ga zo even een paar minuutjes in een hoekje huilen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:54

Mkango schreef:
Bernie (paard in m'n avatar) is verkocht. In Spanje. En z'n vorige trainer weet niet waar 'ie nu is. -O- Ik ga zo even een paar minuutjes in een hoekje huilen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:02

Mkango schreef:

Ik erger me aan coronawappies op Facebook. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:12

Fading schreef:
Robijntjah schreef:
Iets met andere normen en waarden. En mensen.

:*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:21

Mkango schreef:

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:32

Mkango schreef:

Oh Mkango :knuffel: sterkte. Begrijpelijk dat je hier verdrietig voor bent.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:50

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:52

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:59

Sterkte Mkango :knuffel: