Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Je krijgt ook litteken weefsel in je longen van ontstekingen. Hierdoor word je alleen maar bevattelijker voor nog meer ontstekingen omdat er viezigheid in gaat broeien.
Plus ook hier de rek er uit gaat.
Citaat:Littekenweefsel in de hartspier kan op termijn ernstige gevolgen hebben. Bij de onderzochte Duitse patiënten is de schade aan de hartkamer gering en mogelijk niet genoeg om hartfalen te veroorzaken, denkt cardioloog Piek, maar het aangetroffen littekenweefsel kan wel leiden tot hartritmestoornissen. Of die zich bij al deze patiënten ook zullen voordoen, valt niet te voorspellen, benadrukken beide hoogleraren. Littekenweefsel als gevolg van een ontsteking is anders dan als gevolg van een hartinfarct, verduidelijkt De Boer: het zou kunnen dat het litteken na lange tijd toch nog kleiner wordt
lenaa_tje schreef:Maar waarom moet de landsgrens daar een eis voor zijn? Ik zou wel naar de andere kant van Nederland mogen maar niet over de grens ?
veerledec schreef:Gezien de wijze van mondmasker-gebruik zou ik niet banger zijn om het op te lopen in NL dan in België.
Meeste besmettingen zijn nog steeds te herleiden naar feestjes, bijeenkomsten en dergelijke? In Nederland is dat grotendeels duidelijk, in Duitsland zie ik daar ook berichten over. Vanuit België niks, behalve dat ik op bokt lees dat er grote feesten zijn geweest bij bepaalde groepen.
Achterom schreef:We weten inderdaad nog maar weinig over wat corona precies doet in het lichaam.
Een oud klasgenoot (40 jaar) heeft op de IC gelegen met corona. Paar maanden later heeft ze acuut leverfalen gehad, levertransplantatie... Dat vind ik toch wel schokkend voor een relatief jonge gezonde vrouw. Kan natuurlijk toeval zijn....
Cer schreef:Maar dan toch even..![]()
Een mondkapje houdt druppels tegen toch? Dus dan helpt t toch altijd wat?
Want dat is dan vnl voor mensen die misschien besmettelijk zijn maar geen symptomen heeft.. Dan is afstand houden in principe beter, maar als mensen dan toch in je aura komen (want is de afstand 1 meter, 1,5 meter, of 2 meter?) is het een extra bescherming als beiden een masker op hebben...
Sodera schreef:Precies dat Safina idd...
Of een niet-herbruikbaar mondkapje weken recyclen....
En ik zie hier iig dat mensen mondkapje opzetten bij winkel in, winkel uit weer af en dan hangt ie onder hun kin, volgende winkel weer op etc etc.... Wat mij betreft schiet het dan dus zn doel voorbij helaas...
safina schreef:An sich helpt het alrijd wat. Of het nou 10% tegenhoudt of 80%. Maar als mensen aan dat besmette mondkapje, dat dan vol zit met virus, gaan zitten met hun handen en daarna weer met diezelfde handen aan andere dingen om hen heen, dan helpt het juist niet.