Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:20

Ik heb laatst iets verkocht aan iemand die in Friesland woont en wij net onder Rotterdam.
Als ik echt iets wil hebben zou ik er ook voor rijden.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 23:46

Het komt gelukkig goed, nog steeds fijn contact met verkoopster en morgenochtend gaat broertje de set halen als het goed is *\o/*

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 15:21

Ennn we hebben weer een (vreemde) no show.

Auto in de verkoop, contact met iemand die zou komen. Halfuur later bericht gestuurd waar ze bleven, waarop hij als reactie een nummer van een ander doorstuurt omdat die mensen eigenlijk de geïnteresseerden waren. Of ik even contact wil opnemen. Uh huh? Niet melden dat er anderen komen dan waarmee ik contact had én niet melden dat ze later/niet komen. En vervolgens bij mij neerleggen om contact te zoeken. Next. :\ :wave:

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 18:52

Dat is raar ja. Als die auto toch wel kwijt komt, dan zou ik er inderdaad ook niet achteraan gaan.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:14

Tamara schreef:
Het komt gelukkig goed, nog steeds fijn contact met verkoopster en morgenochtend gaat broertje de set halen als het goed is *\o/*

En vandaag bracht broertje de set mee. Wel mooi, hij ging het dus namens mij ophalen. Verkoopster had het meegegeven naar het werk van haar vader (keurig ingepakt met piepschuim en folie +:)+ ) waar haar broertje het aan mijn broertje heeft gegeven :') Vervolgens belde hij mij, stuurde zij betaalverzoek, heb ik betaald wat zij weer doorgaf aan haar broertje waardoor de broertjes hun weg weer konden vervolgen :') Supernetjes geregeld dus!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 08:22

Tamara schreef:
Tamara schreef:

En vandaag bracht broertje de set mee. Wel mooi, hij ging het dus namens mij ophalen. Verkoopster had het meegegeven naar het werk van haar vader (keurig ingepakt met piepschuim en folie +:)+ ) waar haar broertje het aan mijn broertje heeft gegeven :') Vervolgens belde hij mij, stuurde zij betaalverzoek, heb ik betaald wat zij weer doorgaf aan haar broertje waardoor de broertjes hun weg weer konden vervolgen :') Supernetjes geregeld dus!

Dat noem ik dus leuk handelen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:10

Ik heb een heel goed gefokte schimmel hengstveulen te koop maar word echt flauw van de commentaren zeg.
"Jammer dat hij schimmel is,ik wil geen schimmel "

Ja reageer dan niet,het staat duidelijk in de advertentie dat hij schimmel is.

"Ik wil maar xxx bedrag bieden want hij is schimmel"

Zijn kwaliteit is er niet minder om hoor.

Zo jammer dat er op kleur gediscrimineerd word,iedereen wil wat aparts kwa kleur en aftekeningen en verliest kwaliteit uit het oog.

Lijkt erop dat hij maar lekker een poos langer bij zijn moeder blijft lopen.
Heb de advertenties verwijderd,even geen zin meer in.

1 kijker gehad paar weken geleden maar daar heb ik sindsdien niks meer van gehoord.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:43

Zoek je een schimmel, dan zijn ze niet te vinden... Valt tegenwoordig wel op tussen alle bruine en zwarte paarden. Je zou toch denken dat er wel een liefhebber voor is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:54

Misschien dat toch ook steeds meer mensen het gedoe met de grotere kans op melanomen wat afschrikt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:23

Terwijl dat ook niet perse hoeft.
Mijn schimmel had met zijn 26 een paar kleine. 1 bij de anus en 1 op de staartwortel.

Maar een schimmel is wel veel werk om mooi wit te houden.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 12:21

Eilinora schreef:
Ik heb een heel goed gefokte schimmel hengstveulen te koop maar word echt flauw van de commentaren zeg.
"Jammer dat hij schimmel is,ik wil geen schimmel "

Alsof je daar dan wat aan kan doen ook. Dat je op een knop duwt en het plots een zwarte of bruine is :D

Denk dat je net tegen de juiste persoon moet aanlopen.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 19:44

Klopt het dat je bij marktplaats bij een groter bedrag via betaalverzoek dat je jezelf moet verifiëren?
Ik heb een product met een hoger bedrag verkocht en kreeg een mail dat ik daarom moet verifiëren maar in de app staat dat het de volgende werkdag om 18:00 op je rekening staat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:05

Ik ben juist gek op schimmels, maar alleen niet echt op zoek.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:26

mirtedl schreef:
Klopt het dat je bij marktplaats bij een groter bedrag via betaalverzoek dat je jezelf moet verifiëren?
Ik heb een product met een hoger bedrag verkocht en kreeg een mail dat ik daarom moet verifiëren maar in de app staat dat het de volgende werkdag om 18:00 op je rekening staat..

Ja, dat had ik ook een keer toen ik een telefoon verkocht. Dan duurt het volgens mij wat langer voor het op je rekening staat.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:27

mirtedl schreef:

Heeft de koper via betaalverzoek betaald ?
Dan morgen gewoon de rekening even checken of het erop staat.

In iedergeval niets verifiëren voordat je iemand van marktplaats zelf gesproken hebt en het verificatie-verzoek veriefeerd hebt.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:29

sasja0705 schreef:
Heeft de koper via betaalverzoek betaald ?
Dan morgen gewoon de rekening even checken of het erop staat.

In iedergeval niets verifiëren voordat je iemand van marktplaats zelf gesproken hebt en het verificatie-verzoek veriefeerd hebt.

Ja ik heb een betaalverzoek gestuurd via mp en daar heeft de koper via betaald. Daarna kreeg ik een mail dat je bij hogere bedragen of handel meer dan 1500 euro dat je je dan moet verifiëren met een kopie van je id of inloggen met bank..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:42

Ik heb een 17 jarige schimmel merrie met 0 melanomen, meerdere schimmels gehad maar nooit had er een melanomen.
Ook schimmel verzorgpony's vroeger geen melanomen.
Het valt denk ik best mee.

Mijn hengstveulen heeft ook nog eens 4 hoge witte benen en een mooi blesje.
Jaren geleden waren die voor de mensport ook zo weg.
Zo gewild waren ze,hoefde ze nauwelijks te adverteren.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:55

Over melanomen, ik ken(als in echt kennen, stonden op de stal waar ik was) 3 schimmels die er aan zijn overleden, mijn eigen had ze ook, maar daar niet aan overleden. En zo ken ik nog meer die er flink wat problemen mee hebben. Dus tja, voor mij geen schimmel..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:57

Romy1234 schreef:

Geloof je daar nog steeds in :+

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:36

Citaat:
Ja ik heb een betaalverzoek gestuurd via mp en daar heeft de koper via betaald. Daarna kreeg ik een mail dat je bij hogere bedragen of handel meer dan 1500 euro dat je je dan moet verifiëren met een kopie van je id of inloggen met bank..

Heb ik ook gehad en gewoon gedaan. Het liep echt officieel via marktplaats. Zie ook https://help.marktplaats.nl/s/article/a ... arktplaats

Onderste vraag, vanaf 250 euro is dat.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:44

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 01:41

Ik heb gewoon geverifieerd en er is niets slechts gebeurd hoor. Ik had boven de €1500 totaal verkocht en dan vragen ze om verificatie.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 08:54

Ik wilde noooooit schimmel en helemaal geen ruin of hengst.
1e paard : schimmel en klophengst.
2e paard... schimmel en klophengst. :D
Laatste heb ik in april moeten laten gaan... op de leeftijd van 43. Welgeteld 2 melanomen in al die jaren een aan de zijkant van zijn bil (mini) en een aan de startwortel.
En verder was hij een once-in-a-lifetime-horse.
Dus : een goed paard heeft geen kleur

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 08:59

Onze schimmels hadden en kregen geen melanomen. De oudste (luchtzuiger) werd 31 en was met afstand de goedkoopste in kosten voor dierenarts en hoefsmid. Die had echt nooit iets. Maar goed, ik ga offtopic.

We hebben al 3 mensen gehad die een gratis relaxstoel zouden komen ophalen. Ding is neutraal van kleur en ongebruikt. Staat gewoon in de weg. Maar er is nog niemand komen opdagen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:12

Alja schreef:
Romy1234 schreef:

Geloof je daar nog steeds in :+

_O- bijna!