Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:01

Lins_Vetra schreef:
_Karlijn schreef:
Hoe kan het dat elk jaar met Prinsjesdag delen van de troonrede uitlekken, en nu bijvoorbeeld de coronamaatregelen ook uitgelekt voor ze aangekondigd werden.

Wie komt daar aan om ze vervolgens te verspreiden??

Kan verschillen; van een niet integere medewerker die toch iets deelt met een journalist òf het wordt ingezet als tactisch communicatie middel en is dus geheel bewust ‘gelekt’.

Toevallig las ik daar laatst ook over. Hier staat het wel goed uitgelegd
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Uitlekken_(informatie)

Ah dankje +:)+

Nog een vraag: waarom hebben mannenfietsen een stang?

Century

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:04

De vraag moet eigenlijk zijn: waarom hebben vrouwenfietsen géén stang. Een stang maak het frame veel steviger. Vrouwenfietsen hebben deze niet omdat vrouwen rokken (kunnen) dragen en dan is zo'n stang niet praktisch.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:06

Maar ondertussen worden er bijna geen mannen fietsen meer verkocht en rijden de meeste mannen op een vrouwen fiets of tegenwoordig gezegd een unisex fiets

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:49

Waarom gaat mijn riem de ene dag tot gaatje 5 en de andere dag maar tot gaatje 3 en een dag later weer tot gaatje 5 is gewoon dezelfde riem en ik word niet plots dunner en weer dikker in zo'n korte tijd en heb ook niet het idee dat ik dan opgezwollen ben..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:57

Is het in dezelfde broek of verschillende broeken? Als de broeken op verschillende hoogtes zitten kan dat veel schelen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:05

Juttertje88 schreef:
Waarom gaat mijn riem de ene dag tot gaatje 5 en de andere dag maar tot gaatje 3 en een dag later weer tot gaatje 5 is gewoon dezelfde riem en ik word niet plots dunner en weer dikker in zo'n korte tijd en heb ook niet het idee dat ik dan opgezwollen ben..

Bij mij verschilt dit per dag, en soms zelfs per paar uur.

Meestal aan het eind van de dag moet mn riem een gaatje losser.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:07

DuoPenotti schreef:
Maar ondertussen worden er bijna geen mannen fietsen meer verkocht en rijden de meeste mannen op een vrouwen fiets of tegenwoordig gezegd een unisex fiets

Andere tijden, andere materialen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:09

Precies :j

En ik denk vroeger ook meer dat het zo hoorde. Ook toen de damesfiets wel heren proof was.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 21:57

Juttertje88 schreef:

Kan wel hoor... vocht en gas kunnen in verloop van de dag toenemen. Daarom ben je in de avond ook zwaarder.
Daarbij kan je cyclus veel doen, veel vrouwen zijn vlak voor en tijden de menstruatie ook erg "opgezwollen".

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:23

Juttertje88 schreef:

Omdat je lichaam leeft en verbrand en je poep maakt enzo :D
Als ik een 4 kazen pizza heb gegeten ben ik de dag er na 1 grote opgeblazen ballon en zit mijn broek strak

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:46

Als je zo reageert op pizza kan je best eens een lactose intolerantie hebben (been there, done that).
Maar ik weet inderdaad van mijn trouwdag dat mijn jurk eind van de middag continu omhoog gehesen moest worden, en toen ik ging zitten voor het avond eten kreeg ik haast geen lucht meer zo strak zat hij. En toen ging hij ook haast niet meer dicht :')

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 07:39

Klopt ik kan er niet goed tegen maar vind het zoooo lekker dat ik soms er nog 1 eet,
Maar ik snap dus heel goed hoe je buik kan groeien soms _O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:06

Vinden meer mensen yakult zo lekker dat ze er een halve liter van achterover zouden willen slaan?
Ik vind het altijd zo jammer dat het na 3 slokken op is...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:09

fleurtjeuh schreef:
Vinden meer mensen yakult zo lekker dat ze er een halve liter van achterover zouden willen slaan?

Ik vind het vooral duur :+

Maar ook niet zo lekker dat ik meer wil drinken dan zo'n klein flesje

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:39

Ik vind het echt niet lekker en ook onzin dus ik koop het nooit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:48

fleurtjeuh schreef:

Guilty...

Vroeger dan, nu niet meer per se, maar ik heb mijn momenten.

Drink het alleen nooit.. misschien daarom :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 12:58

fleurtjeuh schreef:

Ja...
Alleen schijnt het echt helemaal niks te doen, dus ik haal het niet meer :')
Pik er wel af en toe een als ik bij moeders op de koffie ben :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:10

Is door de koffie misschien een idee? Latte yakult, dan heb je er iets langer plezier van dan 1 slok :D

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:24

Ik heb een nieuwe lamp in moeten draaien omdat de vorige leeg was geraakt. Nou is het bij deze zo dat ik normaal de schakelaar aan/uit moest zetten. De nieuwe lamp die er in zit werkt ook als ik de stekker in het stopcontact steek maar de schakelaar op 'uit' staat. Vorige lampje was overigens 230V en deze volgens de verpakking 240V.
Kan dit kwaad? :') ik ben als de dood dat ik straks een fout heb begaan en de lamp gaat fikken of kortsluiting veroorzaakt ofzo hahaha

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:29

230V en 240V maakt hier in dit geval geen enkel verschil.

Ik snap alleen totaal niet wat je met "leeg geraakt" bedoelt, en "werkt ook als de schakelaar uit staat" snap ik ook niet. Werkt 'ie op batterijen :?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:49

De oude lamp deed het plotseling niet meer, de laatste keer dat ik hem aan wilde doen was het alleen een flits en toen niks meer.
De lamp zelf is een bureaulamp met stekker én aan-uit schakelaar. Geen batterijen dus.
Nou heb ik geen verstand van lampen dus het zou kunnen dat ik iets totaal verkeerd uitleg, of gewoon niet begrijp, maar daarvoor is dit topic ook een beetje toch :D kan ik weer wat leren

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:51

Oude lamp heeft poef gedaan dan en is gewoon stuk gegaan. De nieuwe lamp zou niet mogen branden met de schakelaar uit. Anders is er iets mis met de schakelaar.

Vanmorgen was het een waarom doe je dit moment. Een loslopende hond (mag daar) die niet luisterde en een sprint trok naar mijn kleine oude dame die daar niet van gediend is. Het duurde even voor de baas er was. Wat bleek loops, doof oud en loslopend. En al eens eerder naar de dierenarts gemoeten ivm ongewenste dekking. Waarom laat je je hond dan loslopen als zij toch al doof is en je geen pups wil hebben 8)7

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:56

DeEenhoorn schreef:
De oude lamp deed het plotseling niet meer, de laatste keer dat ik hem aan wilde doen was het alleen een flits en toen niks meer.
De lamp zelf is een bureaulamp met stekker én aan-uit schakelaar. Geen batterijen dus.
Nou heb ik geen verstand van lampen dus het zou kunnen dat ik iets totaal verkeerd uitleg, of gewoon niet begrijp, maar daarvoor is dit topic ook een beetje toch :D kan ik weer wat leren

Ah, duidelijk :j

Die flits is een normaal iets wanneer een oude gloeilamp stuk gaat. (dat is het doorbranden/smelten van de gloeidraad. Soms geeft het zelfs een knallend geluid)

Dus je hebt het goed gedaan door de lamp te vervangen.
De 230V of 240V die op het doosje of op de lamp zelf staat maakt hierbij geen enkel verschil :)

Bij het vervangen van een lamp met stekker: altijd voor de veiligheid de stekker eruit tijdens 't vervangen van de lamp!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 08:15

Stel je hebt seks met een Siamese tweeling.. is dat dan een trio?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 08:17

Ja lijkt me wel. Een siamese tweeling bestaat uit twee personen. Jij erbij is drie dan. :D