Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:16

Later verzenden is het probleem niet maar laten betalen en dan pas aangeven dat het verzenden wel een week duurt wel, doe dat vooraf .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:19

Wanneer ik iets te koop heb staan en er reageert iemand die het graag wil overnemen, dan zorg ik dat ik gelijk al een doos of verpakkingsmateriaal heb eens ik mijn gegevens heb doorgegeven. Dan is het enkel maar het etiket voor verzending aanmaken, printen en erop kleven als de betaling binnen is. En wegbrengen natuurlijk.

Zeker wanneer ik iets online gooi wat al wat groter is (zoals een zadeldekje bijvoorbeeld), dan probeer ik al rond te kijken of ik wat heb waar het in kan passen.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:31

Ik zit nu ook weer te wachten op een koper. Contact ging erg soepel. Keek toevallig even bij de beoordelingen, 5x 1 ster met ‘niet komen opdagen’. Ik ben benieuwd O:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:31

Yentaah schreef:
Ik zit nu ook weer te wachten op een koper. Contact ging erg soepel. Keek toevallig even bij de beoordelingen, 5x 1 ster met ‘niet komen opdagen’. Ik ben benieuwd O:)

Oh dat belooft wat!

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:35

Ik zou er niet voor thuisblijven :-)

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:40

Gelukkig toch geen plannen vanavond, maar me netjes aankleden verwissel ik toch maar voor een joggingsbroek. :')

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:03

Yentaah schreef:
Gelukkig toch geen plannen vanavond, maar me netjes aankleden verwissel ik toch maar voor een joggingsbroek. :')

En? Geweest?

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:05

Laat ik maar zeggen dat er een 6de beoordeling bij komt.
Erg jammer, wil echt af van het product maar krijg non-stop onzin biedingen. De redelijke bieders reageren niet meer of komen niet opdagen.

KLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:56

Vandaag mijn eerste 'negatieve' punt bij een beoordeling van 5* gekregen. Sneller verzenden....vandaag was het geld gestort en heb het een uur later verzonden, dus toch even een berichtje gestuurd. Bleek de koper verkeerd geklikt te hebben en vond ze het juist super snel verzonden, ze zou het graag veranderen. Maar dat kan helaas niet -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 07:07

Hier ook een heel tevreden iemand die 3 sterren gaf. Snap je ook niks van.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:44

Ik heb ook een aantal 4 sterren. Zijn super tevreden mensen, maar geven gewoon nooit 5 sterren.

Die mensen geloven simpelweg niet in een 10 bij een goed proefwerk en doen ook niet aan cum laude afstuderen. Denk ik :))

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:02

Dan mag ik tot nu toe niet klagen echt alleen maar 5 *****. Vind t net zo goed een stom systeem. Ik kreeg gisteren bij verkoop van kleding al 5 sterren terwijl ze het nog niet eens ontvangen had. Stel dat ik niks verstuur da. Heb ik 5 sterren en kan zijn het niet meer aan kan passen

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:22

Snel verzenden is het hier ook niet. Heb wel dorp verderop die het s avonds aannemen en dan gaat het eind van de volgende dag mee met de post/koerier.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:25

KLC schreef:
Vandaag mijn eerste 'negatieve' punt bij een beoordeling van 5* gekregen. Sneller verzenden....vandaag was het geld gestort en heb het een uur later verzonden, dus toch even een berichtje gestuurd. Bleek de koper verkeerd geklikt te hebben en vond ze het juist super snel verzonden, ze zou het graag veranderen. Maar dat kan helaas niet -O-

Volgens mij kan ze contact met marktplaats opnemen en aangeven dat ze een fout heeft gemaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:55

Ik baal er best van dat je bij tweedehands enkel dingen kan antwoorden die vast geprogrammeerd zijn. Je kan niets zelf invoeren.

ook logica: je moet eerst ingeven waar je tevreden mee bent, bijvoorbeeld "reageert snel". Dan ga je naar het volgende scherm, wat kan de koper verbeteren en dan krijg je "sneller reageren" tussen de opties :roll:
En zo zijn er nog een paar dingen. is dat dan zo lastig om bijvoorbeeld een algoritme erin te zetten dat als iemand aangeeft "reageert snel" dat dat dan automatisch niet meer opkomt bij de verbeterpunten?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:47

orkaan schreef:
KLC schreef:

Volgens mij kan ze contact met marktplaats opnemen en aangeven dat ze een fout heeft gemaakt...

Kan wel, maar wordt niks mee gedaan. Had een koper bij mij ook per ongeluk gedaan en die voelde zich best banketstaaf. Ik had iets gratis erop gezet en hij had drie sterren gegeven :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:50

Staat in het zoekertje: Prijs vast en enkel ophalen. Eerste reactie: Voor €x inclusief verzendkosten wil ik het wel.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:16

DeMolenhoek schreef:
Staat in het zoekertje: Prijs vast en enkel ophalen. Eerste reactie: Voor €x inclusief verzendkosten wil ik het wel.

Maar begrijpend lezen is ook heel erg moeilijk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:25

Blijkbaar. Denk dat ze die lessen op school heeft gemist. Het gaat over ruim 30 paardenartikelen. Dekens, dekjes, peeskappen, transportbeschermers etc voor €25. Allemaal in goede staat, maar moet wel gewassen geworden. Verzenden kost meer dan €12 door het gewicht en de hoeveelheid. Dan is €30 inclusief verzenden echt wel logisch, niet? 8)7 Zou zelfs niet weten waar ik zo grote dozen ga vinden. Gooi het nog liever op het recyclagepark...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:24

Varekaj schreef:
Wanneer ik iets te koop heb staan en er reageert iemand die het graag wil overnemen, dan zorg ik dat ik gelijk al een doos of verpakkingsmateriaal heb eens ik mijn gegevens heb doorgegeven. Dan is het enkel maar het etiket voor verzending aanmaken, printen en erop kleven als de betaling binnen is. En wegbrengen natuurlijk.

Zeker wanneer ik iets online gooi wat al wat groter is (zoals een zadeldekje bijvoorbeeld), dan probeer ik al rond te kijken of ik wat heb waar het in kan passen.

Ik bewaar standaard thuis wat dozen in verschillende formaten als ik zelf iets besteld heb. Ik heb nu zelf toevallig ook aan de hand met een paar laarzen die ik via MP gekocht heb dat het best lang duurt. Eerst was er geen doos en toen geen tijd/aflever locatie al dicht na school. Dus dan gaan er toch paard dagen overheen en straks het weekend er ook nog tussen. Voor de rest een heel aardige verkoopster maar als koper heb je het natuurlijk liever wel gewoon wat vlotter allemaal. Zeker bij wat duurdere items voelt het toch minder prettig als het niet direct op de post gaat vind ik persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:13

Hier van de week iemand die reageerde op een oude advertentie via Facebook of ik een regendeken nog had, dat ging in ene heel mooi vlot, deken is op de post.

Voor de rest heb ik al een tijdje een zonnescherm te koop staam, best veel reactie er op, allemaal vinden ze de prijs prima maar elke keer hebben ze ergens anders al in ene een scherm gekocht.
Gisteren ook iemand die zou komen kijken, op allerlaatst afgezegd, dus volgende geïnteresseerde benaderd, of die ergens vandaag of morgen langs komt en ik moet er maar voor thuis blijven, zal ook wel niks worden...

Voor de rest nog een hele berg paardenspullen te koop, meerdere malen op verschillende groepen te koop gezet maar kom er maar niet vanaf, of ik nou een richtprijs of bieden bij zet (redelijk lage prijzen) maakt niks uit.
Nu ligt het mij niet in de weg maar kan eigenlijk het geld wel goed gebruiken na dure kliniek kosten van mijn paard.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:55

Klapper van de week. Iets erop staan voor 75 euro (Dekje + peesbescherming van duur merk).

Bod van 15 euro met dit als bericht:
Citaat:
Ik vind het dekje echt superleuk, maar de peijs echt veel te hoog, bij deze mijn bod

Heb het bod maar gewoon verwijderd en niks teruggestuurd.. Ik ga er vanuit dat het een jong kind is maar ik kon echt niet de energie opbrengen om iets normaals terug te sturen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:37

Ik probeer nog steeds mijn wasdroger weg te geven, maar de app van Marktplaats gaf weer geen meldingen, dus toen ik keek gisteren 4 berichtjes met allemaal de vraag of hij er nog was. Ik naar allemaal hetzelfde gestuurd, na het weekend op een avond ophalen. En dan is het gewoon de eerste die met iets concreets komt mag hem ophalen. Was er dus 1 pissed, want ik had het aan hem verkocht.. Euh nou nee, wie het eerst komt wie het eerst maalt..

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:29

Hier een goede ervaring rijker, gereageerd op positiekleding heel pakket voor 46,50 uiteindelijk incl verzenden.
Alles nog heel netjes, en gisteren een berichtje verstuur het vandaag en nu al in huis! Zo kan het dus ook!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 18:07

Bericht via MP..

Ik wil *artikel van je overnemen voor 10 euro

Ik zeg prima.. Ik ga even kijken of het lukt met een brievenbus pakket..
Is goed dank je wel

Dus ik stuur de verzendkosten terug.
Geen reactie meer.
Vraag of ze nog interesse heeft

Nee.. de *artikel is te klein..

Dan denk ik.. het staat nota bene in de advertentie titel!