Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:35

Met dit weer verkouden en een kriebelhoest. Het is echt te warm voor de inspanning om te hoesten :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:38

De zon schijnt recht in mijn gezicht waardoor ik het beeldscherm zowat niet zie. Nog tien minuten en de zon is weg...

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:41

Boven was het 0,2 graden afgekoeld maar die zijn er alweer bij 31.1 graden. Beneden was het maar 1,5 graden afgekoeld 29 graden nu.
Op zich nog redeijk kunnen slapen door de ventilator, maar kan niet wachten tot het weer wat koeler is in huis.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:49

Dag begint super.
Mn koortslip is ineens veel groter, ik had al een bloedneus voor ik überhaupt mn eerste slok koffie op had en dan moet ik straks naar mn werk voor een gesprek met mn leidinggevende...

Oh en het is warm. Had iemand dat al gezegd?
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 02-07-25 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:50

Ik heb een maand geleden een gesprek gehad over salaris. Mijn baas heeft beloofd om een plan te formuleren hoe ik op een bepaald salaris kan komen, en nu komt hij daar doodleuk op terug omdat hij het pas in januari wil doen.

Afspraak is afspraak, toch? Grrrrr. Nu heb ik dus totaal geen motivatie om te werken :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:00

Oh dat is teleurstellend zeg. :\

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:00

Hoe mensen met paarden zich tegenwoordig zo snel trainer of gedragstherapeut kunnen noemen. En dat terwijl ze met hun eigen paard niet eens de dingen kunnen waar de klant hen voor moet betalen. Geldt ook voor instructeur, maar vind die gedragstherapeuten en trainers eigenlijk erger want die gaan aan de slag met probleempaarden, terwijl ze zelf bij een normaal paard niet eens die dingen voor elkaar krijgen na lange tijd...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:42

MyWishMax schreef:
Hoe mensen met paarden zich tegenwoordig zo snel trainer of gedragstherapeut kunnen noemen. En dat terwijl ze met hun eigen paard niet eens de dingen kunnen waar de klant hen voor moet betalen. Geldt ook voor instructeur, maar vind die gedragstherapeuten en trainers eigenlijk erger want die gaan aan de slag met probleempaarden, terwijl ze zelf bij een normaal paard niet eens die dingen voor elkaar krijgen na lange tijd...

Oh ja. Maar dan wel via facebook overal worden genoemd als trainer of therapeut.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:59

Gisteren weer eens bij de fysio geweest, en daarna heerlijk gewerkt..
Maar nu pijn aan mijn schouder, zelfs de arm op rust helpt niet.

Hopelijk morgen dat de pijn minder is, of liever helemaal weg.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:00

Moska schreef:
Ben vandaag weer vroeg begonnen met werken. Hebben we alweer, voor de zoveelste keer, storing…

Troost je, ik was om 4 uur begonnen en de wifi deed het niet. Gelukkig gebruik kunnen maken van de hotspot van mijn zakelijke telefoon.

Ik zie er echt schitterend uit nu. Aan allebei de armen verband van het bloedprikken, en een pleister om mijn vinger van het testen van de ijzerwaarde. Maar als alles goed is, mag ik bloed en plasma gaan doneren :D

Er zitten twee vliegen binnen, en als ik ergens slecht tegen kan, zijn het die klote beesten wel.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:00

Had net een gesprek over m'n WIA.
Had niemand mij kunnen vertellen dat dit alleen maar over geld en echt amper te maken heeft met jouw klachten? Ik ben echt in shock dat het zo gaat.
80% afgekeurd betekent niet fysiek afgekeurd. Het betekent dat jij eerst goed verdiende en nu niet meer. Wtf. Als ik ondersteboven onder een vrachtwagen kom en alleen nog maar kan praten en verder niks wordt ik nog niet eens afgekeurd puur omdat ik voorheen slecht verdiende.

nee niet zo zwart wit, maar laat me ff.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:10

Nyaleti schreef:
Had niemand mij kunnen vertellen dat dit alleen maar over geld en echt amper te maken heeft met jouw klachten? Ik ben echt in shock dat het zo gaat.
80% afgekeurd betekent niet fysiek afgekeurd. Het betekent dat jij eerst goed verdiende en nu niet meer. Wtf. Als ik ondersteboven onder een vrachtwagen kom en alleen nog maar kan praten en verder niks wordt ik nog niet eens afgekeurd puur omdat ik voorheen slecht verdiende.

Klopt.
Als een hoge pief op kantoor van een fabriek ziek word, stel long covid, krijgt hij zonder morren een Wia.
Als iemand op de werkvloer die fysiek staat te zwoegen het zelfde krijgt, die niet.

En dat je door aanhoudende klachten minder bent moeten gaan werken. Omdat uwv toen zijn werk al niet deed.
Of je niet omhoog hebt kunnen werken Zoals gezonde mensen dat word allemaal niet meegenomen.

Sterkte :knuffel:

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:25

Nouja, ik heb nooit de verwachting gehad boven de 35% uit te komen dus dat scheelt. Heb wel iets dus in iedergeval m'n no-risk polis voor 5 jaar is nu bevestigd en dat is me wel goud waard inmiddels.

Maar vind het zo bizar Nederlands dat het allemaal weer om geld gaat. Dit zit me echt wel aan het denken om me te focussen op een goed betaalde baan ipv iets wat ik daadwerkelijk leuk vind..

Maar zelfs als jonge, Nederlandse vrouw met een opleiding kom ik niet aan het werk. Dat vind ik ook al bizar. Mensen durven het risico niet te nemen. De enige reden dat ik al zo lang thuis zit, is niet omdat het fysiek slecht gaat maar omdat niemand me aan neemt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:54

Zo wie zo bezwaar maken. Zoals ik het begrepen heb wordt de eerste berekening door een computer gedaan. Voeren ze gewoon wat waardes in.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:57

Dat ik mezelf weer heb laten verleiding op een sprankje hoop.

Die is net weer in duigen gevallen door een belletje.
Hoewel ik in m'n achterhoofd ook wel wist dat er niks uit zo komen waarmee ik wat kan, hoopte ik er toch weer op. Waardoor het nu alweer als een klap voelt.

Wil gewoon zo graag weten waarom ik zo veel klachten/pijn heb, zodat ik er wat aan kan doen. Of iedergeval een stempeltje heb, als soort van bewijs dat ik mij niet aanstel.

Nu mezelf weer bij elkaar rapen en verder gaan..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 11:25

06:00 uur stipt sprongen de werklui weer vol goede moed en enthousiasme in hun graafmachines, vrachtwagens en ander piep en herriemateriaal om de buurvrouw (die al jaren niet op het riool aangesloten bleek te zijn) aan te sluiten op t riool.

Voor mijn slaapkamer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 11:45

Ik ben echt heel erg moe en ik wil / moet nog allemaal dingen regelen en doen.

Ik lag vanmorgen nog extra te slapen. Maar werd bruut wakker gebeld. :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 11:50

Paarden verweiden met 30 graden is geen goed idee. Ik zweet overal.

En ook nog gebeten door een daas en een flinke bult op mijn andere been door een mug het jeukt vreselijk

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 12:26

Hooi vullen bij de paarden terwijl je vochtig bent van het zweet...

Uiteindelijk zelf als wandelende hooibaal afsluiten want al het stof uit het hooi, plakt aan je vast door het zweet :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 12:28

Little_Gift schreef:
Hooi vullen bij de paarden terwijl je vochtig bent van het zweet...

Uiteindelijk zelf als wandelende hooibaal afsluiten want al het stof uit het hooi, plakt aan je vast door het zweet :')

Een hooikroketje! :D

Ik erger me heel erg aan iets wat ik niet op internet wil pleuren. Maar ARGH.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 12:49

Pinstoring bij een groot winkelketen waardoor ik toch echt even chagrijnig werd. Nu kan ik straks wederom in die bloedhete auto.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 12:50

Man wat is het bloed benauwd

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 13:12

Nyaleti schreef:

Dat is in elk uwv topic helaas het onderwerp zowat :(:) Ik heb zelfs een uwv medewerker gehad die zei dat ik naar even 38 uur in mijn opleidingsvakgebied moest gaan werken, dan was afkeuren geen probleem.
Het is echt heel poedersuiker ja! Ik kwam op 34% dus ook 1 procent re weinig voor ook maar een klein beetje.

Sterkte, het is echt te bizar en het is bijna wel zo zwart wit hoor. Want mensen met minder ernstige klachten zijn volledig afgekeurd doordat ze goed salaris hadden en mensen die veel ernstigere klachten hadden hebben niks want die hadden geen goed salaris of minimumloon

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 13:24

Dat al het waterijs op was bij de AH, enige wat er nog stond was Magnums.

En een bepaald drankje wat ik wou in slaan stond er nog maar 1 flesje.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 13:25

Hier ook veel op , maar de dure variant perenijsjes gekocht. Beter iets dan niets.