Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:28

Purny juich je wel bij voetbal?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:29

purny schreef:
Max is geboren in België dus geen Nederlander van oorsprong.
Dus men krijgt allemaal een natte tosti van deze nep Nederlander.
Voor mij is hij geen Nederlander en het zal me aan mijn kleine derrière oxideren dat hij zich Nederlander voelt.

Dat je in een ander land geboren bent en jezelf Nederlander voelt maakt je nog geen Nederlander

Dus die fantastische marathon lopers Abde Nageeye en Sifan Hassan (met Nederlands paspoort) zijn ook geen Nederlanders? Net als zovele andere mensen met een NL paspoort?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:35

DuoPenotti schreef:

Ik ben voor degene die wint.

rien10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:39

Ook als dat Nederlanders zijn die ergens anders zijn geboren?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:40

Purny: Wauw, wat discriminerend van je.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:44

purny schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik ben voor degene die wint.

nou, Max won toch?? :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:44

purny schreef:
Voor mij is hij geen Nederlander en het zal me aan mijn kleine derrière oxideren dat hij zich Nederlander voelt.

Dat je in een ander land geboren bent en jezelf Nederlander voelt maakt je nog geen Nederlander

Heeft die jongen jou wat gedaan, dat je zo hatelijk doet?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:45

juval schreef:
nou, Max won toch?? :')

Precies!
Dus wat is nu het probleem?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:48

Dit riekt behoorlijk naar discriminatie ja. Laat iedereen toch trots zijn of juichen voor wie dan ook en voor welke prestatie dan ook.

Je kunt het ook negeren, lijkt mij sowieso beter.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:00

purny schreef:

Hij heeft toch gewoon in nederlands paspoort?
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 24-11-24 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:00

Ik vind F1 ook een enorm achterlijk gebeuren. Ik vind het vooral achterlijk dat iemand zich trots een Nederlander noemt maar wel zijn best doet om zo min mogelijk belasting te betalen hier. :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:02

Ik zoek frontjes van stopcontacten. Dus niet het hele ijzerwerk dat erachter zit, ik doet alleen het witplastic frontje. 5 stuks. Niet te krijgen, alleen in combinatie met de hele wandcontactdoos…..die ik dus niet nodig heb. En ik wil geen 5,-/15,- betalen voor een stukje plastic en de rest moet weggooien (iets met milieu).

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:14

Cowboy55 schreef:
Ik zoek frontjes van stopcontacten. Dus niet het hele ijzerwerk dat erachter zit, ik doet alleen het witplastic frontje. 5 stuks. Niet te krijgen, alleen in combinatie met de hele wandcontactdoos…..die ik dus niet nodig heb. En ik wil geen 5,-/15,- betalen voor een stukje plastic en de rest moet weggooien (iets met milieu).

Hebben ze gewoon bij de Hornbach, daar hebben wij die van ons ook van

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:20

Froukje_J schreef:
Polarize schreef:
Met dat ik het blij topic ineens kwijt ben-

Blijkbaar heeft mijn beppe voordat ze is overleden nog een aantal kerstcadeautjes voorbereid, en vandaag heb ik die van mij gekregen. Een kaartje met haar handschrift en een gehaakt kerstklokje. Heb me toch even een partij zitten janken :')
Morgen is er kerkdienst waar alle leden van de kerk die dit jaar zijn overleden worden herdacht, en ondanks dat ik zelf niet gelovig ben en niet heen wou, betekent het wel enorm veel voor mijn pake als ik erbij ben, dus morgen wordt weer even huilen :')

Edit: topic weer gevonden, ergens had ik zonder het door te hebben het stipje weggeklikt :+
heel veel sterkte morgen!

In 2022 zat ik samen met mijn beppe via de laptop te kijken naar de dienst en vooral veel te huilen(mijn mem is eind 2021 overleden haar dochter) vorig jaar was ze zelf net overleden dus weer flink lopen huilen :(

Dankjewel :knuffel:
Het was wel zwaar, ik heb zelf echt niks met geloof maar je merkt hoeveel het voor mensen betekent.
Zit nu in de trein onderweg naar een concert, maar ben nog aardig emotioneel, dus ik ga straks als ik mn vrienden zie nog even goed uithuilen :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:35

Mijn ex. Onze dochter ging afzwemmen, dus ik kom daar met mijn partner, hij kwam alleen. (Vorige week was hij daar met zijn partner, toen was het proefzwemmen)

Hij helemaal boos, dat we dit niet hadden afgesproken en dat ie weer naar huis ging..
Uhm.. je dochter gaat afzwemmen? Tuurlijk ga je niet naar huis?

Hij weer dat we dit niet hadden afgesproken.

Ik vroeg dus waarom zijn partner er niet was, die hoorde er toch ook bij?

Omdat ie dacht dat wij (als ouders) dit samen zouden doen..

Mijn partner ging netjes naar de andere kant van de ruimte, zodat wij konden ‘praten’. Maar ik was al zo geïrriteerd. Gelukkig kreeg dochter het niet mee en ging mijn partner naar mijn huis omdat hij absoluut niet tussen ons in wil komen. Mijn dochter vond het jammer want die is ook gek op mijn partner, maar nu waren haar beide ouders erbij. (Het was ook heel druk dus in die zin vond mijn partner het ook niet erg om plaats te maken)

Maar zo sneu dit. Dit gaat absoluut nog een staartje krijgen.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:52

purny schreef:

Eeehm... je weet dat het land waar je geboren wordt niet meteen automatisch je nationaliteit bepaalt, maar de nationaliteit die je ouders hebben wel? En dat er nog zoiets bestaat als naturalisatie? Zou leuk worden met expats en dergelijke. Heel simpel: iedereen die een Nederlands paspoort heeft (of kan aanvragen), waarin vervolgens nationaliteit: Nederlands staat, is Nederlands, ongeacht wat jij daar persoonlijk van vindt.

Jouw uitspraken hierover zijn echt heel discriminerend, en echt niet oké wat dat betreft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:59

MarlindeRooz schreef:
Ik vind F1 ook een enorm achterlijk gebeuren. Ik vind het vooral achterlijk dat iemand zich trots een Nederlander noemt maar wel zijn best doet om zo min mogelijk belasting te betalen hier. :+

Nou dat probeer ik ook hoor. :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:07

Cowboy55 schreef:

Gamma heeft die dingen!
En wellicht van cranenbroek ook?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:32

Hutcherson schreef:
Cowboy55 schreef:

Gamma heeft die dingen!
En wellicht van cranenbroek ook?

Ze noemen dat afdekramen. Zijn niet super goedkoop, maar nu wel 2+2 gratis bij de Gamma.

https://www.gamma.nl/assortiment/l/elek ... afdekramen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:38

Zebrastreep schreef:
Shenavallie schreef:

Ben je niet in de war met Pawnstars? Dat is namelijk wel geënsceneerd.

Nee.... maar heel veel van dat soort programma's zijn wel in scène gezet. Ik denk dat ook nog steeds van lang leve de liefde. Het is allemaal zo ongemakkelijk soms dat ik ook denk dit kan niet echt zijn.

Dat is waar. Zelfs 'interviews' gaan zo. Ik kan me nog herinneren dat ik (een aantal) keer met verschillende programma's geïnterviewd werd en dat men zei: "Wacht even, als je het zo en zo doet..." of "Zeg anders....". Toen heb ik op een keer aangegeven dat ze mijn antwoorden konden gebruiken zoals ik ze zelf gaf, maar dat ik geen woorden in mijn mond gelegd wilde hebben. Dan zou het toch niet mijn spontane reactie zijn...? Trouwens, met B&B hoor je ook achteraf dat de cameraploeg voorstelde om dit of dat te zeggen. Moet ik wel bekennen dat ik bij HCP me nog wel eens afvraag of het niet werkelijk zo eraan toe gaat. Je moet wel heel erg dolgedraaid zijn als je je zo voor schut laat zetten op tv. Maar ja, het blijft Amerika... :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:42

_San87_ schreef:
Sintara schreef:
Ohh welke serie is dat? Zonde hoor...

Will Trent ;(. Echt alle karakters zijn anders.

Ben nu pas bij de eerste aflevering, maar weet niet of ik blijf kijken. Het pakt me niet.

Edit: er zijn wel littekens, alleen niet bij de lip, whehe. It's something.

Ik kijk het expres niet, omdat ik bij het zien van de hoofdrolspelers op Google al afhaakte. Ik hou liever mijn eigen personen in mijn hoofd en hou het wel bij de boeken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:43

Shenavallie schreef:
_San87_ schreef:

Will Trent ;(. Echt alle karakters zijn anders.

Ben nu pas bij de eerste aflevering, maar weet niet of ik blijf kijken. Het pakt me niet.

Edit: er zijn wel littekens, alleen niet bij de lip, whehe. It's something.

Ik kijk het expres niet, omdat ik bij het zien van de hoofdrolspelers op Google al afhaakte. Ik hou liever mijn eigen personen in mijn hoofd en hou het wel bij de boeken.

Ik heb drie afleveringen gekeken, maar kan er niet aan wennen. Dus maar gestopt en ik houd het inderdaad ook bij de boeken (die enorm goed zijn, imo!).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:43

Polarize schreef:
Met dat ik het blij topic ineens kwijt ben-

Blijkbaar heeft mijn beppe voordat ze is overleden nog een aantal kerstcadeautjes voorbereid, en vandaag heb ik die van mij gekregen. Een kaartje met haar handschrift en een gehaakt kerstklokje. Heb me toch even een partij zitten janken :')
Morgen is er kerkdienst waar alle leden van de kerk die dit jaar zijn overleden worden herdacht, en ondanks dat ik zelf niet gelovig ben en niet heen wou, betekent het wel enorm veel voor mijn pake als ik erbij ben, dus morgen wordt weer even huilen :')

Edit: topic weer gevonden, ergens had ik zonder het door te hebben het stipje weggeklikt :+

:knuffel:

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:48

JudithGigi schreef:
Cowboy55 schreef:

Hebben ze gewoon bij de Hornbach, daar hebben wij die van ons ook van

Dan weet jij meer dan de medewerkers van Hornbach wat zomaar zou kunnen natuurlijk .

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:51