Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:06

Ik was met mijn TV en internet overgestapt naar Ziggo zakelijk, leuke aanbieding met 50% korting waarmee ik dus fors minder ging betalen dan hiervoor via KPN. Krijg ik de nieuwe factuur, korting weg.. Kan ik daar weer achteraan :n

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:11

[***] schreef:
Ik heb een collega die al vier jaar op rij hetzelfde fout doet ondanks geschreven instructie. Vandaag weer 'het werkt niet'.

Nee klopt en daar hebben we nog geen half jaar geleden nog een dikke discussie over gehad toen je bijna een heel project een halt toeriep om niks.

Ik verdenk die gast er serieus van dat z'n vrouw 'm helpt met poepen. Die gast is 50 ofzo en krijgt 60k per jaar voor alleen maar fouten maken. Non stop fouten.

Schiet me lek.

Sorry maar je laatste alinea ik lach me hier dood.. _O- (Iets met beelddenken)
Maar verder snap ik je frustratie..

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:17

Ania schreef:
Sorry de ergernis vond gisteren plaats, maar ik wil hem toch delen.

Gisteren was het prachtig weer, ik besloot om met mijn (manege)les kinderen op buitenrit te gaan, want waarschijnlijk is dit de laatste keer dat het kan. (ik was op de fiets mee, is gebruikelijk bij ons op de manege)
Alles ging goed totdat 2 pony's op elkaar botsten, ik was net bij de voorste 2 pony's omdat we gingen draven maar blijkbaar hadden de 2 laatste meiden besloten om hun pony's in te houden zodat ze bij konden galopperen (dit mag expliciet niet, stelletje rotzakken zijn het soms). Enfin, pony's gingen iets te enthousiast, botsen op de pony ervoor, pony bokt, een pony gaat "ervandoor"... alom paniek.
Ik was druk bezig met alles te kalmeren en rustig te houden, pony en ruiter waren na 10 meter weer kalm en kwamen terug.
Maar ja, jonge kids (11-13 jaar), spanning, dus 2 aan het huilen, 2 die niet meer erop wouden zitten (we hebben het hier over een gevorderde les 4-5 jaar op paardrijles) en pony's die nu ook de spanning oppakken dus beginnen te draaien.

Terwijl ik bezig ben om alles weer in het gareel te krijgen en de kinderen en pony's rustig te houden komt er een kerel DWARS door de groep gelopen met 2 loslopende reactieve honden. De honden pikken de spanning op en gaan op de pony's in rennen en happen. Kids nog meer in paniek, pony's die stijgeren, kinderen die gillen.. Ik roep nog naar die man wacht even en roep je honden bij je.
Krijg ik terug "Ik heb het recht hier te lopen, jullie moeten aan de kant". En dan rustig doorlopen tussen het geweld door, al mopperend dat het poedersuiker zijn.
Inmiddels had ik 3 pony's in handen, 4 kinderen die van de pony's af waren gesprongen en 2 die aan het huilen waren. Doordat de honden maar om de paarden bleven rennen en in ze bleven springen.

Ik wou die man zowat in de nek springen zo boos was ik. HOEZO laat je je reactieve honden los in een groep waarvan je ten eerste ziet dat het niet helemaal goed gaat en dat je ook nog eens ziet dat het KINDEREN zijn.

Nu is het goed afgelopen en niemand was gewond maar godver wat was ik aan het koken.

Na een stukje lopen zat iedereen weer op hun pony en hebben we de buitenrit, weliswaar verkort, goed afgerond.

Ik hoop maar dat de kinderen nu snappen waarom ze niet in galop mogen voordat ik het zeg :+

Wat een achterlijke vent!
Zulke mensen snap je niks van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:07

[***] schreef:
Ik heb een collega die al vier jaar op rij hetzelfde fout doet ondanks geschreven instructie. Vandaag weer 'het werkt niet'.

Nee klopt en daar hebben we nog geen half jaar geleden nog een dikke discussie over gehad toen je bijna een heel project een halt toeriep om niks.

Ik verdenk die gast er serieus van dat z'n vrouw 'm helpt met poepen. Die gast is 50 ofzo en krijgt 60k per jaar voor alleen maar fouten maken. Non stop fouten.

Schiet me lek.

Waar kan ik me opgeven?

ik wil ook 60K voor een baan waar kunnen poepen als een pre wordt gezien.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:12

Ania schreef:
Sorry de ergernis vond gisteren plaats, maar ik wil hem toch delen.

Gisteren was het prachtig weer, ik besloot om met mijn (manege)les kinderen op buitenrit te gaan, want waarschijnlijk is dit de laatste keer dat het kan. (ik was op de fiets mee, is gebruikelijk bij ons op de manege)
Alles ging goed totdat 2 pony's op elkaar botsten, ik was net bij de voorste 2 pony's omdat we gingen draven maar blijkbaar hadden de 2 laatste meiden besloten om hun pony's in te houden zodat ze bij konden galopperen (dit mag expliciet niet, stelletje rotzakken zijn het soms). Enfin, pony's gingen iets te enthousiast, botsen op de pony ervoor, pony bokt, een pony gaat "ervandoor"... alom paniek.
Ik was druk bezig met alles te kalmeren en rustig te houden, pony en ruiter waren na 10 meter weer kalm en kwamen terug.
Maar ja, jonge kids (11-13 jaar), spanning, dus 2 aan het huilen, 2 die niet meer erop wouden zitten (we hebben het hier over een gevorderde les 4-5 jaar op paardrijles) en pony's die nu ook de spanning oppakken dus beginnen te draaien.

Terwijl ik bezig ben om alles weer in het gareel te krijgen en de kinderen en pony's rustig te houden komt er een kerel DWARS door de groep gelopen met 2 loslopende reactieve honden. De honden pikken de spanning op en gaan op de pony's in rennen en happen. Kids nog meer in paniek, pony's die stijgeren, kinderen die gillen.. Ik roep nog naar die man wacht even en roep je honden bij je.
Krijg ik terug "Ik heb het recht hier te lopen, jullie moeten aan de kant". En dan rustig doorlopen tussen het geweld door, al mopperend dat het poedersuiker zijn.
Inmiddels had ik 3 pony's in handen, 4 kinderen die van de pony's af waren gesprongen en 2 die aan het huilen waren. Doordat de honden maar om de paarden bleven rennen en in ze bleven springen.

Ik wou die man zowat in de nek springen zo boos was ik. HOEZO laat je je reactieve honden los in een groep waarvan je ten eerste ziet dat het niet helemaal goed gaat en dat je ook nog eens ziet dat het KINDEREN zijn.

Nu is het goed afgelopen en niemand was gewond maar godver wat was ik aan het koken.

Na een stukje lopen zat iedereen weer op hun pony en hebben we de buitenrit, weliswaar verkort, goed afgerond.

Ik hoop maar dat de kinderen nu snappen waarom ze niet in galop mogen voordat ik het zeg :+

Ik hoop dat je die twee meiden echt heel flink de les hebt gelezen. En ik zou er zelfs consequenties aan vast durven hangen als in: sla maar een keertje de les over als je niet kan luisteren. Zij zorgden ervoor dat de situatie escaleerde. De man met de honden hielp er zeker niet aan, maar de situatie was daarvoor al allerminst ideaal te noemen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:15

De kou in huis.

Zit rillend onder een deken op de bank. Bah.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:16

MarlindeRooz schreef:
De kou in huis.

Zit rillend onder een deken op de bank. Bah.

:knuffel:
Kun je het dan helemaal niet betalen iets te verwarmen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:28

Jawel maar dat duurt even voordat het aanslaat. Hebben hem nu op 18 gezet en het was 16.

Maar ik vertik het dat mijn partner voor mijn gas betaalt dus daarom wil ik het niet aan.

En normaal is het prima je te kleden op 16 maar met corona in je lijf is het pittig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:32

als je ziek bent is het heel koud ja
Hopelijk ben je zo weer wat opgewarmd. :)
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 14-11-22 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:34

MarlindeRooz schreef:
Jawel maar dat duurt even voordat het aanslaat. Hebben hem nu op 18 gezet en het was 16.

Maar ik vertik het dat mijn partner voor mijn gas betaalt dus daarom wil ik het niet aan.

En normaal is het prima je te kleden op 16 maar met corona in je lijf is het pittig.

16 graden is echt te koud, meis :(:)...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:57

Inmiddels is de kachel opgewarmd

Ergernis: had vriendje gevraagd eens te koken (doe ik nooit). En nu mocht ik me er niet mee bemoeien. Nou 3x raden wie nu zelf eten maakt omdat het niet te vreten was. Hij vind het eetbaar maar hij proeft niks door corona.

Het was veel te pittige wok met 1 limoen en 1 citroen erdoor!!! Voor 2 personen!!!

Het was dus en zuur en pittig. :r

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:07

Je partner wil toch ook niet dat je ziek én koud bent? :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:14

Berdien schreef:
Je partner wil toch ook niet dat je ziek én koud bent? :(:)

Nee dus die zegt doe de verwarming dan aan haha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:15

Ik snap het deel dat je vriend voor jouw gas betaalt niet helemaal. Jullie wonen toch samen :+?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:17

Al zet ik de hele dag de verwarming aan.. dat boeit mijn man echt geen zier :+ Ik heb hem lekker op 21 nu ik ook ziek op de bank zit. Koukleumen doe ik wel weer als ik me beter voel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:19

Het boeit hem ook niet, het boeit mij. :=

Hij verbiedt me niks hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:25

MarlindeRooz schreef:
Het boeit hem ook niet, het boeit mij. :=

Hij verbiedt me niks hoor.
Ik zou dat proberen los te laten. Jullie wonen inderdaad samen, het is niet alsof je de thermostaat op 30 graden hebt staan ( :+ ), dus dan hoort het gewoon bij de gezamenlijke kosten. :)

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:48

Afbeelding

Hieraan — werd eventjes heel blij, maar toen ik erop clickte was het foutje alweer opgelost. Helaas! ^)

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:09

Voor het eerst sinds wintertijd in het donker weer van achteren agressief/intimiderend benaderd door een man omdat hij dacht dat ik een vrouw was. De twee keer vorig jaar waren niet zo eng want die waren midden op straat en toen ik me omdraaide schrokken ze zichtbaar. Maar zojuist was het in een lange donkere steeg waar verder niemand was en stevig doorlopen om hem voor te blijven een verstandigere optie leek dan omdraaien en de confrontatie aangaan.

Heb er nog steeds de kriebels van en vraag me af of dit een 'normale' ervaring is voor echte vrouwen of dat ik gewoon pech heb gehad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:13

Rawr schreef:
Voor het eerst sinds wintertijd in het donker weer van achteren agressief/intimiderend benaderd door een man omdat hij dacht dat ik een vrouw was. De twee keer vorig jaar waren niet zo eng want die waren midden op straat en toen ik me omdraaide schrokken ze zichtbaar. Maar zojuist was het in een lange donkere steeg waar verder niemand was en stevig doorlopen om hem voor te blijven een verstandigere optie leek dan omdraaien en de confrontatie aangaan.

Heb er nog steeds de kriebels van en vraag me af of dit een 'normale' ervaring is voor echte vrouwen of dat ik gewoon pech heb gehad.

Voor mezelf sprekend, is dit 'normaal', helaas.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:15

Jep.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:16

Komt voor ja.

Bij mij gelukkig niet vaak.
Geen postuur dat 'in' is in deze tijdsperiode (in Rubens' tijd had ik wellicht meer gedoe gehad) en vrijwel altijd hond bij me.

Maar t komt voor ja.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:18

Wat ik vaak doe als er zo'n griezel naast me komt fietsen, is heel hard meezingen met m'n muziek.

Ze haken uiteindelijk altijd af.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:25

Urbanus schreef:
Wat ik vaak doe als er zo'n griezel naast me komt fietsen, is heel hard meezingen met m'n muziek.

Ze haken uiteindelijk altijd af.

Oh, goeie. Zorgt ook voor afvloeien van spanning denk ik.

Honden mee help mij ook :j.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:25

Oh dat is nogal een eye-opener dan. Gatverdamme daar schrik ik echt van. :\