Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:54

Huertecilla schreef:
Er is een nieuwe virusvariant; hypochondicron-22.... :=

Hahahaha, die is van alle tijden _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:02

Matheno schreef:
Huertecilla schreef:

Belangrijkste symptoom is geneuzel :Y)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:16

Normaal zou mijn hypochondrie nu helemaal gek worden ik ben nog bijzonder rustig eronder

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:27

Huertecilla schreef:

Je hoeft natuurlijk niet mee te lezen he als je het allemaal zo stom vind.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:37

Jessix schreef:
Huertecilla schreef:

Je hoeft natuurlijk niet mee te lezen he als je het allemaal zo stom vind.

Ach hij is blijkbaar eindelijk positief getest }>

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:41

Nou ik ben 24 gezond geen onderliggend lijden en ik voel mij niet eens ziek maar ik zou nu echt niet kunnen werken dan ben ik kapot na een uur.

En ik heb alleen keelpijn. Ben zelfs het huishouden aan het doen want bewegen vindt ik ook als ik ziek ben wel belangrijk maar wat opruimen is echt al teveel en dan heb ik echt lichte klachten.

Keelpijn is veranderd in jeuk. Normaal als ik keelpijn heb is het 1 dag pijn en de dag erna haast alweer over dat wordt weer erger zodra ik iets ga doen. Maar ben geen pijnstillers nodig vandaag dat is al weer een stap vooruit.

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:55

Maar zo‘n uitgeput gevoel bij een virusinfectie is toch niet iets nieuws?
Dat is altijd het eerste waardoor ik weet dat ik ergens wat opgepikt heb, snel buiten adem, hart bonzen. Dan weet ik al genoeg: ik wordt verkouden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:58

Sizzle schreef:
Dat is altijd het eerste waardoor ik weet dat ik ergens wat opgepikt heb, snel buiten adem, hart bonzen. Dan weet ik al genoeg: ik wordt verkouden.

Heb het met andere virussen nog nooit benauwd gehad. Alleen een keer toen ik een voorstadium van bronchitis had maar toen had ik ook meer pijn dan dat ik benauwd was.

Ik heb hyperventilatie dus waarschijnlijk ben ik het benauwde gevoel wel een beetje gewend.

Ik was gisteren beetje geïrriteerd dat ik buiten niet harder kon lopen :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:01

bigone schreef:

Je had níet beter kunnen verwoorden hoe totaal je niet begrijpt dat er meer is dan het voor-alles.

Immers; als dat nou eens waar zou zijn *\%/*
maar nee, wát ik ook doe -O-
en dan is er geen bewijs, dus geen uitstel van geprik in deze omgekeerde wereld.

Dat -O- alleen mbt negatief blijven, want het er voor gaan is hoogst de lol waard. Ik weet dat de gangbare uitdrukking ´de moeite waard´ is, maar dekt dekt de lading niet. Genieten van het leven kost geen moeite. Het is net als de reis op zich al de reis zijn. Beter nog; net als de lol van driften de eventuele kosten, risicos méér dan waard zijn.
La vida es bella en de (wabi-)sabi is eervol bewijs van léven :)*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:02

Matheno schreef:
Huertecilla schreef:

:D

Er is echt een nieuwe ontdekt. Combicron. Schijnt een hybridestam te zijn.
In AZ Delta sinds februari zo'n 20 gevallen. Dus heel weinig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:16

Even voor de nuttige komische noot:

Kreeg vorige week een verzoek voor een verklaring in leven zijn van een verzekering.
Lang verhaal over van alles en ´...indien u vanwege Covid19 problemen heeft met het verstrekken van een in leven verklaring dan...´

:D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:21

Pandora2 schreef:
Er is echt een nieuwe ontdekt. Combicron. Schijnt een hybridestam te zijn.
In AZ Delta sinds februari zo'n 20 gevallen. Dus heel weinig.

Net zo (niet)besmettelijk* als Delta en net zo (niet)ernstig* als omicron.

* kies naar levensovertuiging ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:49

Sizzle schreef:

Normaal gesproken kun je inderdaad ook "een jasje uitdoen" na een gewone virusinfectie, maar dat is meestal ook als je daarvan flink ziek bent geweest. Bij Corona lijkt het wel andersom te zijn.
1e keer met Corona was ze heel ziek, hoge koorts benauwd snotterig, maar was ze er vrij snel weer bovenop.
Nu met de 2e keer Corona een paar weken geleden, waren er nauwelijks verschijnselen, geen koorts, een heel klein beetje verkouden en heeft ze nu al 2 weken nadat de verschijnselen weg waren nog last van kortademigheid en hele zware vermoeidheid.
Die verschijnselen lijken zo onlogisch.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:00

Dat is niet mijn ervaring ik ken alleen mensen die ernstig ziek waren en nog lang klachten hadden ( inclusief mezelf) heet dan mild omdat je niet opgenomen hoeft te worden maar ik vond er niks mild aan. Degenen die ik ken die omicron gehad hebben hadden echt milde klachten en waren met 1 week weer gewoon alles aan het doen. Ik heb echt weken nodig gehad voor ik mijn conditie weer een beetje terug had. In het begin kon ik niet eens een stukje lopen zonder bijna van mijn stokje te gaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:01

Het zou gewoon zoveel gemakkelijker zijn als corona voor iedereen dezelfde symptomen zou hebben. Het verschilt nu zo erg...

Nu ik terug denkt had ik de eerste klachten al zondag , maar die klachten had ik nooit aan corona gekoppeld eerder aan de maandelijkse periode.

Ik kreeg nog een mail van de GGD ik moest zelf maar een bron en contact onderzoek doen. Heb iedereen maar een appje gestuurd een heel onderzoek met schema invullen ga ik niet aan beginnen. Nu las ik wel dat je het meest besmettelijk bent 2 dagen voordat je klachten krijgt. Dat was voor mij dus vrijdag en zaterdag. Ben toen alleen bij mensen geweest die het net gehad hebben dus hopelijk heb ik niet teveel mensen besmet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:26

Huertecilla schreef:
bigone schreef:

Je had níet beter kunnen verwoorden hoe totaal je niet begrijpt dat er meer is dan het voor-alles.

Immers; als dat nou eens waar zou zijn *\%/*
maar nee, wát ik ook doe -O-
en dan is er geen bewijs, dus geen uitstel van geprik in deze omgekeerde wereld.

Dat -O- alleen mbt negatief blijven, want het er voor gaan is hoogst de lol waard. Ik weet dat de gangbare uitdrukking ´de moeite waard´ is, maar dekt dekt de lading niet. Genieten van het leven kost geen moeite. Het is net als de reis op zich al de reis zijn. Beter nog; net als de lol van driften de eventuele kosten, risicos méér dan waard zijn.
La vida es bella en de (wabi-)sabi is eervol bewijs van léven :)*

oliebol sorry HC , was de sarcasmeknop vergeten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:32

Zebrastreep, er is geen enkel virus dat voor iedereen hetzelfde verloopt. Hij zou buitengewoon bizar zijn als dat bij covid wel zo zou zijn :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:03

Sizzle schreef:
Zebrastreep, er is geen enkel virus dat voor iedereen hetzelfde verloopt. Hij zou buitengewoon bizar zijn als dat bij covid wel zo zou zijn :D

Het zou het wel een stuk gemakkelijker maken :j

Hoe staat het er trouwens voor met onderzoeken naar het virus? Heb het idee dat het een beetje stil ligt allemaal sinds de oorlog tussen Rusland en Oekraïne. Normaal werd je bekogeld met de nieuwe varianten en vaccinaties. Lees er nu helemaal niks meer over....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:05

Die onderzoeken lopen heus wel door, het is enkel de media die wat anders te doen heeft.
Het onderzoek wat door de media uitgespuugt wordt is zelden van goede kwaliteit, dus daar mis ik niets aan. Vind het een opluchting dat ik niet meer tenenkromnende samenvattingen van slechte studies voorbij zie komen.

Mocht je het nieuws een beetje missen: Roche heeft net een nieuwe lab-test op de markt gebracht die beter tussen Omicron varianten kan onderscheiden.
Niet dat je er wat aan hebt als gemiddelde burger, maar toch… :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:20

Sizzle schreef:
Die onderzoeken lopen heus wel door, het is enkel de media die wat anders te doen heeft.
Het onderzoek wat door de media uitgespuugt wordt is zelden van goede kwaliteit, dus daar mis ik niets aan. Vind het een opluchting dat ik niet meer tenenkromnende samenvattingen van slechte studies voorbij zie komen.

Mocht je het nieuws een beetje missen: Roche heeft net een nieuwe lab-test op de markt gebracht die beter tussen Omicron varianten kan onderscheiden.
Niet dat je er wat aan hebt als gemiddelde burger, maar toch… :D

Er waren inderdaad wel eens onderzoeken waarvan ik dan ook mijn twijfels had en heb er absoluut geen verstand van. Sommige artikelen nam ik ook wel met een korreltje zout met name de paniek artikelen om ze zo maar even te noemen.

Mijn zelftest bijvoorbeeld bleef negatief , mijn vader had dit ook steeds maar hij was zo positief als maar kon uiteindelijk.

Ik begin het corona geneuzel op het nieuws wel een beetje te missen :') Het is alleen nog maar oorlog met de meest gruwelijke beelden. Dan lees ik toch liever dat een voetbalteam geen wedstrijd mag spelen vanwege een uitbraak

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:49

Zebrastreep schreef:
Normaal werd je bekogeld met de nieuwe varianten en vaccinaties. Lees er nu helemaal niks meer over....

en dus?

Tatááá :)*

Was hier ook met de vulkaan op La Palma.
Daarna electriciteitsprijzen en nu de vermaledijde vervoerssector die de economie zou stopzetten :roll:

Zegt dat wat over het nieuws. Jazeker.
Nee, niet veel over de prioriteit of de kwaliteit van de inhoud.
Wel dat de pers het woord spreekt wat de eigenaars op de agenda zetten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:47

Onverwacht toch nog positief getest.
Ruim 10 dagen nadat mijn man positief was heeft hij me toch nog snel even weten te spiken blijkbaar.
Gelukkig is het beperkt tot lichte loopneus.

Nu baal ik stiekum een heel klein beetje dat ik gewoon van huis kan werken, want anders had ik mooi 5 dagen de muren kunnen gipsen en in de de tuin kunnen werken :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:59

Heeft bij mij ook aardig lang geduurd voordat mijn ouders mij toch besmet hadden zeker ook wel een dag of 10 a 12.

Begon bij mij ook eigenlijk wel licht keelpijn en misselijk niet eens echt gelinkt aan corona. Vrijdagavond voelde ik mij weer helemaal top en gisteren hartstikke verkouden wakker geworden. Moest wel weer aan het werk dus dit ook gedaan ging ook prima.

Maar vandaag valt het mij toch weer tegen , flink verkouden , irritante kriebel in de neus , beetje koorts en nergens zin in. Heb de hele dag ook weer op de bank gezeten.

Het verloopt alleen bij mij echt niet anders als een ander virus gaat ook vaak met keelpijn over in een hardnekkige verkoudheid. Alleen de druk op de borst heb ik nu af en toe.

Ik ga morgen wel weer werken we hebben maar korte dienstjes en even vaker pauze en rustig aan doen wat wel kan we zijn met genoeg mensen morgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:01

We hebben een trampoline gat gegraven dit weekend, dus ik kan niet zeggen dat ik me ergens beperkt in voel. Hopelijk blijft dat zo, fingers crossed.
Mijn man is ook alweer gewoon fit, die is vandaag een berg over gefietst.

Sterkte met je verkoudheid. Heb je al wat extra vitamine C genomen?
Mag je wel al weer werken als je vandaag nog koorts had trouwens?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:09

Sizzle schreef:
We hebben een trampoline gat gegraven dit weekend, dus ik kan niet zeggen dat ik me ergens beperkt in voel. Hopelijk blijft dat zo, fingers crossed.
Mijn man is ook alweer gewoon fit, die is vandaag een berg over gefietst.

Sterkte met je verkoudheid. Heb je al wat extra vitamine C genomen?
Mag je wel al weer werken als je vandaag nog koorts had trouwens?

Mijn werkgever vindt dat we allemaal door kunnen werken daarom hadden we laatst ook een mega uitbraak :') Toen heb ik het niet gehad. Waren al meer vrijwilligers en familie van cliënten die ook vorige week corona hadden gekregen. Maar voelde mij wel heel banketstaaf toen er gisteren familie langskwam. Ik had gisteren geen koorts maar als ik mij morgenochtend niet goed voel meld ik mij ziek het is niet anders.

Maar verantwoording van de baas ik stuur ze daar allemaal heen lost mijn baas het maar op ze zeggen zelf dat het hun verantwoording is ( totdat het echt fout gaat ) ze banketstaaf zich er elke keer maar mooi om heen als ze commentaar krijgen.

Gisteren voelde ik mij dus weer goed en echt teveel gedaan ook met dingen slepen en veel opruimen dus had het wel beetje verwacht.

Vitamine C is een goed idee! Dat hebben we nog wel staan. Heb wel heel veel fruit gegeten deze week en echt veel drinken. Waarschijnlijk komt mijn maandelijkse periode er ook aan en voel ik mij dus dubbel belabberd.