hoe bedoel je, crisis...

Regeltjes zijn soms handig en soms niet...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Dat had ik ook gehoord van een kennis die in een ziekenhuis werkt. Gedurende de eerste golf ging dat wel, maar nu vanwege regels (management?) kon dat niet meer...
hoe bedoel je, crisis...![]()
Regeltjes zijn soms handig en soms niet...
Cer schreef:Ach misschien worden die mensen wel herkent van een anti vaccin demonstratie.. dan kunnen ze het ook moeilijk geheim houden
Ik denk dat als ze hier Tinus of die moederhart dame op t bed krijgen, dat ze die toch verzorgen..
Dat doen ze ook met criminelen en verslaafden, toch...
Sunnda schreef:Alles wat semi-overheid is, wordt kapot gemaakt door bureaucratie..door dit soort denken zitten we deels in zo'n crisis. Niets snel optreden en beslissen..te lang wachten en door laten sudderen.
Sizzle schreef:Pien, ik zou niet zo te stellig durven zijn.
Die bijna loodrecht omhoog oplopende piek op het moment is niet grappig, hooguit vertraagd tov NL, DE en Oostenrijk.
pmarena schreef:Als "we" ons niet goed genoeg aan de andere maatregelen kunnen houden om een lockdown te voorkomen....dan moet het maar. Laat maar komen
pmarena schreef:Ik denk dat het misschien beter is om nu de boel even dicht te gooien en pas op de plaats te maken. Vòl inzetten op zoveel mogelijk vaccineren in die paar weken.
Citaat:En dan SUPER duidelijk communiceren WAAROM de lockdown de enige optie was.
En dat er (in eerste instantie!) alleen mensen uit de lockdown mogen, die een verlaagd risico hebben om de ziekenhuizen te belasten. Dat DIE mensen weer geld uit mogen geven om de economie een beetje aan de gang te houden.
Citaat:De ondernemers die goed de QR-codes gaan controleren mogen ook open. Worden ze betrapt op de regels aan hun laars lappen: 1 strike en you're out en DICHT die zaak: terug in de lockdown! Om de moreel hoog te houden van de bedrijven die wèl hun best doen om de zorg te ontzien
Citaat:Dan gaandeweg kijken welke groepen je nog meer toe kan gaan laten. Hersteld? Getest en negatief bevonden? Goede anti-stoffen test?
Maar breng het héél duidelijk zo dat mensen beseffen dat een Lockdown nu hèt middel is om de zorg te ontzien. En dat versoepelen kan op basis van de cijfers. Dat niet de ongevaccineerde groep iets NIET mag....maar juist de gevaccineerden (en gaandeweg ook meer anderen met verlaagd risico) al eerder iets WEL mogen. Daar zit gevoelsmatig toch echt een groot verschil en dat moet je heel duidelijk communiceren
Douce schreef:Een zelftest kan nooit kwaad zou ik zeggen. Wat was de aanleiding van haar test? Had ze klachten?
En @Electra63, je weet wel dat niet iedereen die niet gevaccineerd is een anti-vaxxer is?
Electra63 schreef:Mijn respect en verdraagzaamheid voor ongevaccineerden is inmiddels weg.