Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:50

sureido schreef:
Wachten tot dat iedereen een tweede prik gehad heeft was natuurlijk wel handig geweest.

Dat had voor veel ondernemingen 3 a 4 maanden gescheeld. Dat hadden ze niet gered kan ik je vertellen uit de cijfers die ik zie.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:51

996981 schreef:
DuoPenotti schreef:
ja, werkt zal zo tegenwoordig?!
Fijn als cassiere dat een ander jou ziek komt maken, of die leraar van je, of de kapper of de....

Jij denkt meteen aan dat mensen dan maar niet moeten gaan feesten...

Je laatste zin is nogal een aanname ;)
Zolang covid onder is zal je altijd besmet kunnen raken. Ook als jij en álle andere wereldburgers geënt zijn. De vaccins die we hebben werken immers niet voor 100% en het is een virus dat zich makkelijk muteert.

Je kunt je daar heel druk over maken, maar dat helpt je niets.
Men lijdt het meest van het lijden dat hij vreest. Ziekte en de dood horen bij het leven. Je kunt alles wat in je macht doet doen om het te voorkomen, maar garanties heb je niet.

Helemaal mee eens, goed verwoord.

BigOne

Bloodymary , sommige mensen hebben geen keus en moeten werken waarbij ze in aanraking met veel mensen komen. Dan kun je nog zo voorzichtig zijn en hopen dat je het kunt ontlopen tot je tweede prik maar dat lukt lang niet altijd.

sureido

Bloodymary schreef:
sureido schreef:
Wachten tot dat iedereen een tweede prik gehad heeft was natuurlijk wel handig geweest.

Dat had voor veel ondernemingen 3 a 4 maanden gescheeld. Dat hadden ze niet gered kan ik je vertellen uit de cijfers die ik zie.

Maar nu hebben ze twee weken gehad en moeten ze weer voor weet ik veel Hoelang dicht …

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:52

Maar dezelfde discussie herhaalt zich steeds weer. :')

'Nu alle(n) (kwetsbaren) zich hebben kunnen laten vaccineren... blablabla'
'MAAR DAT IS NOG NIET ZO'

'maar moeten we dan eeuwig wachten'
'nee, tot iedereen is gevaccineerd'

En dan weer van voren af aan :P

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:53

Sheran schreef:

ja he
Daarom zei ik ook. lezen mensen het topic niet.
Nee blijkbaar niet.

Ik ga ook ontstippen, soms heb ik ook het idee dat het gewoon expres dom doen is om te etteren.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:54

sureido schreef:
Maar nu hebben ze twee weken gehad en moeten ze weer voor weet ik veel Hoelang dicht …

Ik heb het niet alleen over clubs, maar ook veel andere ondernemingen, al dan niet horeca.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:55

Bloodymary schreef:
sureido schreef:

Ik heb het niet alleen over clubs, maar ook veel andere ondernemingen, al dan niet horeca.

Maar die waren al open voor de laatste versoepelingen en de stijgingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:56

Bloodymary schreef:
sureido schreef:

En juist daarom was het beter geweest om nog even te wachten met alles open gooien, dan had je waarschijnlijk dit gejojo ook niet gehad en hadden bedrijven gewoon weer aan de slag gekund.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:57

MyWishMax schreef:
Bloodymary schreef:

Maar die waren al open voor de laatste versoepelingen en de stijgingen.

Maar heel beperkt hè, met heel veel voorwaarden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:03

DuoPenotti schreef:
Sheran schreef:

ja he
Daarom zei ik ook. lezen mensen het topic niet.
Nee blijkbaar niet.

Ik ga ook ontstippen, soms heb ik ook het idee dat het gewoon expres dom doen is om te etteren.

Sorry, maar je bent zelf degene die niet meer reageert als iemand met je in gesprek gaat. Om anderen nou dom te noemen omdat ze jouw mening niet delen? Niet erg netjes. Ik noem jou ook niet dom omdat je bepaalde definities niet correct interpreteert toch?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:11

996981 schreef:
Gelukkig mag iedereen in deze fase zelf risicoanalyse doen :) Ben je bang voor covid en de eventuele gevolgen zal je (nu nog) voorzichtig moeten zijn.

Dat is zo een lege kreet die altijd terugkomt. Niemand die uitlegt hoe dat dan concreet moet. Mensen moeten werken, hebben kinderen op school, doen mantelzorg etc. Daarbij heb je echt maar een stuk zelf in de hand en ben je voor een groot deel afhankelijk van de (on)voorzichtigheid van anderen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:18

Sclimpre schreef:
996981 schreef:
Gelukkig mag iedereen in deze fase zelf risicoanalyse doen :) Ben je bang voor covid en de eventuele gevolgen zal je (nu nog) voorzichtig moeten zijn.

Dat is zo een lege kreet die altijd terugkomt. Niemand die uitlegt hoe dat dan concreet moet. Mensen moeten werken, hebben kinderen op school, doen mantelzorg etc. Daarbij heb je echt maar een stuk zelf in de hand en ben je voor een groot deel afhankelijk van de (on)voorzichtigheid van anderen.

Ik snap je punt :)

Hoe zie jij de toekomst voor je? Covid blijft onder ons, mensen blijven er ziek van worden en dood aan gaan. Hoeveel risico je daarop loopt heb je wel degelijk voor een groot deel in de hand. Je kun je laten vaccineren, je kunt boodschappen laten bezorgen, veel beroepen kunnen door aanpassingen veiliger worden uitgeoefend etc. En ja, je bent ook afhankelijk van andere mensen. Net als met alles zolang je je in een maatschappij begeeft :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:19

Sclimpre schreef:
996981 schreef:

Hoe cru voor sommigen ook, dat is geen reden om de hele samenleving vrijheden te ontzeggen. Dat rampniveau is nu écht wel gepasseerd. De huidige besmettingen en ziekenhuisopnames tonen dit helder aan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:19

Sheran schreef:

.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:22

Sheran schreef:
Sheran schreef:

.

Topic maar sluiten dus? Wie vraagt een slotje aan?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:24

996981 schreef:
Sclimpre schreef:

Hoe zie jij de toekomst voor je? Covid blijft onder ons, mensen blijven er ziek van worden en dood aan gaan. Hoeveel risico je daarop loopt heb je wel degelijk voor een groot deel in de hand. Je kun je laten vaccineren, je kunt boodschappen laten bezorgen, veel beroepen kunnen door aanpassingen veiliger worden uitgeoefend etc. En ja, je bent ook afhankelijk van andere mensen. Net als met alles zolang je je in een maatschappij begeeft :)

Met al wat we het voorbije anderhalf jaar geleerd hebben zou er toch stilaan een beleid moeten kunnen komen dat toelaat wat zonder risico kan en die dingen verbiedt wat veel kans geeft dat corona terug opveert. Helaas zie je in verschillende landen dat politici liever populaire dan verstandige beslissingen nemen. Waardoor we misschien heel snel terug naar af zijn.
En heel veel mensen willen precies terug hetzelfde doen als vroeger. Terwijl de alternatieven soms echt wel voor de hand liggen. Bv gtootschalige evenementen vervangen door meerdere kleinere initiatieven.

Sheran

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:27

Flauw, natuurlijk niet sluiten, maar we praten gewoon steeds in cirkels en dat wekt bij velen frustratie op.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:35

Komop zeg! Ga niet weer zitten vinger wijzen en voor anderen bepalen wat ze wel of niet mogen.
En eerder sloeg iemand de spijker al op zn kop namelijk dat het soms lijkt of jullie het liever slechter zien gaan dan dat het verbeterd kwa besmettingen.
Ga eens lekker wat doen joh dan alleen maar de ganse dag op bokt lopen door zagen hoe dom iedereen wel niet is!! Ik voel me ook aangesproken aangezien ik ook onder de mensen ben geweest de laatste 2 weken.

Misschien moeten jullie ook eens uit jullie ,bubbel, komen dan zul je zien men buiten gewoon leeft. En ja, dat kan gewoon!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:37

Tegen wie heb je dit?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:46

Popstra schreef:
Komop zeg! Ga niet weer zitten vinger wijzen en voor anderen bepalen wat ze wel of niet mogen.
En eerder sloeg iemand de spijker al op zn kop namelijk dat het soms lijkt of jullie het liever slechter zien gaan dan dat het verbeterd kwa besmettingen.
Ga eens lekker wat doen joh dan alleen maar de ganse dag op bokt lopen door zagen hoe dom iedereen wel niet is!! Ik voel me ook aangesproken aangezien ik ook onder de mensen ben geweest de laatste 2 weken.

Misschien moeten jullie ook eens uit jullie ,bubbel, komen dan zul je zien men buiten gewoon leeft. En ja, dat kan gewoon!!

Ik zou het anders verwoorden(of gewoon mijn klep houden), maar ik kan je reactie wel plaatsen. Het is een herhaling van zetten, hier en daar wat geruzie en zo suddert het topic rustig verder.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:54

Ik ervaar het ook in de buitenwereld heel anders dan dat hier beschreven wordt door sommigen. Ik ken ook eigenlijk niemand die echt heel bang is. Daarom leidt dat bij mij soms ook tot echt onbegrip. En dat zal vice versa ook wel zijn.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:06

Sheran schreef:
Flauw, natuurlijk niet sluiten, maar we praten gewoon steeds in cirkels en dat wekt bij velen frustratie op.

Bij anderen wekt het constante zwart zien van sommigen frustratie op :) zolang die twee groepen er zijn blijf je (dezelfde) discussie houden

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:07

Sclimpre schreef:
996981 schreef:

Met al wat we het voorbije anderhalf jaar geleerd hebben zou er toch stilaan een beleid moeten kunnen komen dat toelaat wat zonder risico kan en die dingen verbiedt wat veel kans geeft dat corona terug opveert. Helaas zie je in verschillende landen dat politici liever populaire dan verstandige beslissingen nemen. Waardoor we misschien heel snel terug naar af zijn.
En heel veel mensen willen precies terug hetzelfde doen als vroeger. Terwijl de alternatieven soms echt wel voor de hand liggen. Bv gtootschalige evenementen vervangen door meerdere kleinere initiatieven.

Garanties heb je niet. Niks is zonder risico..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:08

sureido schreef:
Ik ervaar het ook in de buitenwereld heel anders dan dat hier beschreven wordt door sommigen. Ik ken ook eigenlijk niemand die echt heel bang is. Daarom leidt dat bij mij soms ook tot echt onbegrip. En dat zal vice versa ook wel zijn.

Ik ben ook niet bang voor corona, ben er ook niet bijster veel mee bezig en mijn omgeving ook niet. We hebben hier even een piek gehad, maar dat is al even terug. Ik heb echter wel begrip voor sommige zaken die worden aangeroerd.

Ik zie de boel niet graag weer op slot gaan en ik baal wel welke kant de boel weer op lijkt te gaan en dat er misschien weer maatregelen komen omdat er door een groep weer onzorgvuldig met de zaken wordt omgegaan.
Als iedereen de kans heeft gehad te vaccineren, dan vind ik ook dat de maatregelen voor een groot deel of helemaal aan de kant moeten.
Heb je je dan niet gevaccineerd, zonder medische reden, tja jammer dan als je ziek wordt, maar daar blijf ik niet mijn leven voor op halt zetten.