Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 12:49

Dat kan alleen wanneer er geen transactie op pauze is gezet door vinted.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 20:10

Verkoopster heeft nu de knop gekregen om te annuleren, geld krijg ik terug en opnieuw gekocht met Homer. Mooi opgelost zo.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:33

Hoi allemaal! Ik ben al een hele ervaren Vinted koper O:) Maar verkopen vond ik tot nu toe altijd teveel gedoe. Echter heb ik zoveel spullen die wel wat waard zijn, maar ik niet hoef te houden, dat ik toch eens wil beginnen met alles op Vinted plaatsen.
Zijn er nog handigheidjes om een beetje snel en efficiënt de advertenties te maken? Want als ik doorga op het tempo waar ik nu mee bezig ben, dan ben ik de rest van de week druk hiermee..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:50

Niet echt handigheidjes denk ik helaas. Bij boeken kun je de barcode scannen zodat je snel het ISBN omhoog hebt.

Sowieso is het wel beter om elke dag een paar dingen te uploaden ipv alles in 1x te doen. Dan krijg je wat meer actie op je account.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:20

Als ik goedkope spullen niet snel op Vinted verkoop, haal ik het er af en geef het weg.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:44

Ik maak eerst van alles achter elkaar fotos en dan ga ik pas de advertenties maken. Vind het onhandiger werken als ik per kleding stuk fotos maak en dan een advertentie schrijf

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:45

Hier precies zo dat ik dingen weg geef als het na een tijdje niet verkocht is. Regelmatig wat erop zetten zorgt ook voor meer verkoop.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 11:46

Bedankt voor de tips! Ik ga het toch niet allemaal in één keer erop krijgen, maar dan ga ik het bewust verspreiden en elke avond even halfuur/uur tijd ervoor maken :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:06

Als je foto’s maakt vanuit vinted komt het niet in je foto album te staan.
Dat vind ik dan wel weer erg prettig.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 22:20

Foto’s zelf hebben vind ik wel fijn mocht ik bewijs nodig hebben. Ik bewaar de foto’s daarom altijd totdat de transactie goed is afgerond.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 22:27

Ik verkoop vooral kleding van mijn kinderen op Vinted. Voorheen zette ik alles er stuk voor stuk op, tegenwoordig groepeer ik alles per seizoen / maat en knal ik het er als bundel op tegen een aantrekkelijke prijs. Onderaan de streep wat minder inkomsten, maar scheelt zoveel gedoe met pakketjes met een waarde van maar een paar euro inpakken en wegbrengen.

Hebben jullie ook problemen met Vinted Go op het moment? Ik moet wat wegbrengen, maar kan geen pakketpunten hier in de buurt vinden, alleen dat lijkt me heel sterk.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:49

Hier heb ik vaak last van een bezorger die z'n pakketten op een ander punt levert dan het oorspronkelijke. Ook al vaak over gehad met de eigenaar van het pakket punt waar ik ze normaal gesproken laat bezorgen. Nu is het pakket 25 km verderop afgeleverd en Vinted kan niks doen zeggen ze.

Als je het niet ophaalt gaat het toch retour en krijg je je geld? Heb de verkoper ook al bericht dat het niet haalbaar is om het 25 km verderop op te halen..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 11:27

Ja duurt een eeuwigheid maar uiteindelijk krijg je je geld terug!

Hebben jullie ook problemen met het kiezen van een pakketpunt? Ik krijg gewoon geen Vinted Go-punten in m’n lijst met mogelijke pakketpunten en dat is een bezorgdienst die ze niet uit kunnen zetten dus snap er niks van. Verzenden met DHL voor 4€ voor een broekje van 2€ vind ik echt te gek :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 19:23

Ik krijg al aantal keren geen andere mogelijkheid dan dpd of dhl te kiezen... Best irritant.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 19:52

Als ik dan bovenaan in de zoekbalk mijn woonplaats typ, komen ze hier dan wel tevoorschijn

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 15:04

Volgens mij nemen pakketpunten maar een X aantal pakketjes per dag aan. Als ze ‘vol’ zitten verschijnen ze niet in de lijst. Als je bijvoorbeeld in de ochtend kijkt, heb je veel meer punten dan in de avond.

Vanillia schreef:
Ja duurt een eeuwigheid maar uiteindelijk krijg je je geld terug!

Hebben jullie ook problemen met het kiezen van een pakketpunt? Ik krijg gewoon geen Vinted Go-punten in m’n lijst met mogelijke pakketpunten en dat is een bezorgdienst die ze niet uit kunnen zetten dus snap er niks van. Verzenden met DHL voor 4€ voor een broekje van 2€ vind ik echt te gek :=

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 15:06

Ik heb weer iets geks. Iets gekocht vanuit Frankrijk en verzenden via Mondial Relay. Nu zegt ze dat ze mijn telefoonnummer moet invoeren voor het verzendlabel. Heb ik nooit eerder gehad, zowel bij verzenden als ontvangen niet. Jullie?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 16:26

Sjira schreef:
Ik heb weer iets geks. Iets gekocht vanuit Frankrijk en verzenden via Mondial Relay. Nu zegt ze dat ze mijn telefoonnummer moet invoeren voor het verzendlabel. Heb ik nooit eerder gehad, zowel bij verzenden als ontvangen niet. Jullie?

Nee dat klopt niet. Ze moet als verzender haar eigen telnr invoeren. Wanneer er iets met het pakket is, dan is zij de contactpersoon.

Als ik met Vinted go of Mondial verzend moet ik ook mijn telnr opgeven.

Afbeelding

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:00

Elitedeux schreef:
Hier heb ik vaak last van een bezorger die z'n pakketten op een ander punt levert dan het oorspronkelijke. Ook al vaak over gehad met de eigenaar van het pakket punt waar ik ze normaal gesproken laat bezorgen. Nu is het pakket 25 km verderop afgeleverd en Vinted kan niks doen zeggen ze.

Als je het niet ophaalt gaat het toch retour en krijg je je geld? Heb de verkoper ook al bericht dat het niet haalbaar is om het 25 km verderop op te halen..

Ik heb nu een koper waarbij het donderdag op pakketpunt x was bezorgd en van daaruit naar pakketpunt y 15 km verderop. Mogelijk was pakketpunt x dicht met Hemelvaart. Maar ik snap dat hij geen 15 km wil fietsen enkele reis.
Ik verwacht dat vinted het voor ons dan ook niet oplost en het pakket retour komt. Zonde van al mijn moeite en de route die het pakket heeft afgelegd.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:16

Pff ik weet niet wat er met Vinted Go aan de hand is, maar ik heb net een rondje langs 3 plaatsen 20-30 minuten van huis moeten doen om m’n pakketjes op te halen omdat het pakketpunt waar ik het naartoe had gestuurd ineens met vakantie ging. Ben 2 uur onderweg geweest %)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 20:02

Oh ik had dat ook, een punt 20 km verderop…
Ik dacht dat het kwam omdat mijn eigen punt twee dagen dicht is.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 10:53

Ik ben zo blij dat Vinted eindelijk paardenmateriaal toelaat!
gisteren meteen een hele hoop dekjes erop gegooid, maar wat een onzinbiedingen :roll: De beschermfolie zit nog op het embleem, dus de dekjes zijn in hele goede staat maar dan krijg je als antwoord dat de verzending zo duur is :+

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 21:16

Weet iemand hoe het gaat wanneer je een bestelling wilt annuleren, de verkoopster goedkeuring daarvoor moet geven en geen reactie geeft? Ik blijk een fake product te hebben gekocht, zag later op de foto’s dat het fake is, voldoet aan alle punten daarvan, en wil daarom de koop annuleren maar de verkoopster moet hiervoor goedkeuring geven.

Ik weet dat als het binnenkomt, ik aan kan geven dat het om een nep product gaat al denk ik dat Vinted er dan niks mee gaat doen omdat er wel een logo op staat dus ik wil het graag daarvoor geannuleerd hebben.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 21:26

Gewoon als annuleringsreden foutief adres opgeven, als het goed is heb je dan geen goedkeuring van de verkoper nodig.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 21:39

Oh echt? Dat wist ik niet, goed om te weten. Verkoopster heeft gelukkig geannuleerd. Ze was al een tijd niet online geweest dus ik vreesde ervoor.

Even als waarschuwing voor meer mensen die stanleys willen kopen en het net als ik niet wist, er staat ontzettend veel fake op.