Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janinevv schreef:Shadow0 schreef:Janinevv, hou es op met die verzinsels. Kritiek op Rutte mag, maar dan moet je wel eerst moeite doen om te weten waar je het over hebt.
Nouja, dat er bezuinigd is en flink is geen onzin hoor.
oomens schreef:Janinevv schreef:Misschien heb je wel Corona en geen eens klachten..
Dat laatste kan, maar ook zonder klachten kun je mensen in gevaar brengen. Zolang je intacte virusdeeltjes uitscheidt op zo'n manier dat ze andere mensen kunnen bereiken, kun je ook anderen besmetten.
Shadow0 schreef:Berdien schreef:Mwah, niet mee eens. De meeste vaccins worden over een langere periode uitgebreid getest. Dit vaccin zal ongetwijfeld op de korte termijn veilig/niet schadelijk zijn, maar over de lange termijn? In hoeverre gaat de snelheid van opleveren voor een echt gedegen, langdurig onderzoek?
Laat ik het zo zeggen, ik kijk het eerst nog wel eens even aan voor ik me laat vaccineren.
Het is uiteindelijk de afweging tussen het risico op daadwerkeljk corona krijgen (inclusief alle langdurige schade die daaruit voort kan komen) en het risico van een vaccin. En alles wat beter is dan de schade van corona zelf is in principe gezondheidswinst.
(En verder is de afweging dus tussen of je het recht hebt om anderen in gevaar te brengen of niet. Het is niet alleen een keuze voor jezelf. En dat is dus ook waarom er wel degelijk eisen kunnen worden gesteld: omdat het niet een keuze is die je alleen voor jezelf maakt.)
mvdende schreef:Ik vind het wél behoorlijk eng worden dat je nu al hoort: zonder vaccin geen toegang. Alleen festivals en concerten met vaccinatie bewijs...
Shadow0 schreef:Het is uiteindelijk de afweging tussen het risico op daadwerkeljk corona krijgen (inclusief alle langdurige schade die daaruit voort kan komen) en het risico van een vaccin. En alles wat beter is dan de schade van corona zelf is in principe gezondheidswinst.
bigone schreef:Janinevv schreef:Maar dat hebben we te danken aan Rutte die heeft de zorg extreem bezuinigd en ook politie en leger etc.
Denkt jouw omgeving ook zo extreem, je ouders, je vriend, op je werk ? Ben jij als kind gevaccineerd ? Had je dat liever niet gehad?
Volg je nog steeds de imo verkeerde sites ?
Blussem schreef:Klopt, maar dit is juist het punt. Voor jonge gezonde mensen is zo kort geteste vaccin een groter risco dan Corona zelf.
Janinevv schreef:Klopt dat bedoelde ik ook, maar dat doe je niet expres. Maar gelukkig bestaat dat ook hé dat niet iedereen die Corona krijgt gelijk heel slecht is. Gelukkig maar.
Janinevv schreef:M’n omgeving denkt van alles en nog wat, (rechts links) ikzelf ben gevaccineerd ja. Alleen waren deze vaccins al veel langer op de markt.
Blussem schreef:Shadow0 schreef:Het is uiteindelijk de afweging tussen het risico op daadwerkeljk corona krijgen (inclusief alle langdurige schade die daaruit voort kan komen) en het risico van een vaccin. En alles wat beter is dan de schade van corona zelf is in principe gezondheidswinst.
Klopt, maar dit is juist het punt. Voor jonge gezonde mensen is zo kort geteste vaccin een groter risco dan Corona zelf.
Blussem schreef:Klopt, maar dit is juist het punt. Voor jonge gezonde mensen is zo kort geteste vaccin een groter risco dan Corona zelf.
Blussem schreef:Shadow0 schreef:Het is uiteindelijk de afweging tussen het risico op daadwerkeljk corona krijgen (inclusief alle langdurige schade die daaruit voort kan komen) en het risico van een vaccin. En alles wat beter is dan de schade van corona zelf is in principe gezondheidswinst.
Klopt, maar dit is juist het punt. Voor jonge gezonde mensen is zo kort geteste vaccin een groter risco dan Corona zelf.
Janinevv schreef:Nouja, dat er bezuinigd is en flink is geen onzin hoor.
Janinevv schreef:Het is toch juist ook goed dat we niet allemaal t zelfde denken. Daarom vind ik ook dat je elkaar ik elkaars waarde en keuzes moet laten. En dat het dan niet raar is als iemand zich er niet prettig bij voelt.
Janinevv schreef:Het is toch juist ook goed dat we niet allemaal t zelfde denken. Daarom vind ik ook dat je elkaar ik elkaars waarde en keuzes moet laten. En dat het dan niet raar is als iemand zich er niet prettig bij voelt.
Janinevv schreef:Die keuze is aan jezelf, anders is het geen keuze meer. Misschien smaakje 3? Beetje van beide tot smaakje 1 duidelijk over een paar jaar echt veilig uit de test komt.
bigone schreef:Janinevv schreef:Het is toch juist ook goed dat we niet allemaal t zelfde denken. Daarom vind ik ook dat je elkaar ik elkaars waarde en keuzes moet laten. En dat het dan niet raar is als iemand zich er niet prettig bij voelt.
Janine, jij mag onder mijn paraplu meeliften hoor, zolang er maar genoeg mensen vaccineren hoef jij zelfs niets te doen en kun je de vruchten plukken van mensen die wel het levensgevaarlijke vaccin straks nemen.
Dan stel ik ook meteen de vraag : Stel het was een virus waar je, ongeacht je leeftijd, 90 % kans had om dood te gaan en er werd binnen twee maanden een vaccin uit de grond gestampt , wat zou je dan doen?
SinneJ schreef:Janinevv schreef:Die keuze is aan jezelf, anders is het geen keuze meer. Misschien smaakje 3? Beetje van beide tot smaakje 1 duidelijk over een paar jaar echt veilig uit de test komt.
Het is jammer dat het moet, maar ja, dan moet de overheid je weldegelijk verplichten om 1 van de twee smaken te kiezen. Zoals: je hoeft niet auto te rijden, maar als je het wel doet, doe je het met een rijbewijs zodat je niet iedereen doodrijdt.
Dus ja, dan mag je van mij gerust huilen dat je verplicht wordt en dat grote boze wolf Rutte alles verpest heeft. Veel plezier ermee.
Janinevv schreef:Die keuze is aan jezelf, anders is het geen keuze meer. Misschien smaakje 3? Beetje van beide tot smaakje 1 duidelijk over een paar jaar echt veilig uit de test komt.
Janinevv schreef:Daarom vind ik ook dat je elkaar ik elkaars waarde en keuzes moet laten.
Citaat:En dat het dan niet raar is als iemand zich er niet prettig bij voelt.