Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:48

_Penotti schreef:
Limburg en Zuid-Oost Brabant zijn nu geen hotspot meer :)

Ja ik blijf het absurd vinden dat mensen de wereld over gaan reizen voor vakantie.
Ze verblijven niet 10 meter over de grens hè :)

Rotterdam was net zo goed in voorbeeld als ik net zuid Limburg gebruikte. Daarbij is het een feit dat er in de gemeente waar mijn schoonouders wonen gewoon meer besmettingen zijn als bij mijn vriendin in Leer. Daar kan ik verder ook niks aan doen. En ik weet ook dat, dat over 2 week best andersom kan zijn. Daar moet je dus op letten.
De meeste mensen die in hun grensregio reizen gaan gewoon na een dag weer naar huis.
Niet iedereen gaat op vakantie. Verder is het veelal niet meer dan 40 km ...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:53

Citaat:
De meeste mensen die in hun grensregio reizen gaan gewoon na een dag weer naar huis.
Niet iedereen gaat op vakantie. Verder is het veelal niet meer dan 40 km

Maar dat kun je niet controleren, of iemand dezelfde dag terug is binnen 40 km of dat ze doorreizen naar Spanje.

Daarom dicht voor niet noodzakelijk handelingen.
Vervelend, maar jammer dan.

Laat dit eerst eens veel meer over zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:56

_Penotti schreef:
Citaat:

Maar dat kun je niet controleren, of iemand dezelfde dag terug is binnen 40 km of dat ze doorreizen naar Spanje.

Op 11 april waren er 1335 besmettingen... dus uiteindelijk valt het nog mee vind ik

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:56

Zus van mijn moeder mocht/durfde de grens niet over ten tijde van uitvaart van mijn vader.
Als ze de grens over zouden gaan, betekende dat 14 quarantaine voor hun.
Maakte niet uit dat de uitvaart een drive thru was en ze met mijn oom in de auto bleven zitten.
Ze wonen 10 km over de grens. Mijn oom is Duits.

Regionaal gaan ze in Nederland ook niet doen, het is niet te handhaven.
Ik vond an sich de landsgrenzen op slot in deze situatie helemaal niet zo verkeerd.
En volgens mij is het niet zo moeilijk om ontheffing te regelen wegens woon-werkverkeer en bezoek aan eerstegraads familie.
En beperk het tot een radius van kilometer of 50, houd het regionaal. Ook al is het grensoverschrijdend.

In het noorden is een stagiair besmet in Pieterburen. Zeehondencentrum is nu gesloten voor publiek.
Bron van deze medewerker is nog onbekend.

@juval vakantie is toch de reden van je bestaan ;)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:57

_Penotti schreef:
Citaat:

Maar in Nederland valt het toch ook niet te controleren?
Niemand kan controleren wie er van Zeeland naar Friesland gaat en dat kan net zo goed een enorm vervelend effect hebben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:58

tienus63 schreef:
Zus van mijn moeder mocht/durfde de grens niet over ten tijde van uitvaart van mijn vader.
Maakte niet uit dat de uitvaart een drive thru was en ze met mijn oom in de auto bleven zitten.

Ik vond an sich de landsgrenzen op slot in deze situatie helemaal niet zo verkeerd.
En volgens mij is het niet zo moeilijk om ontheffing te regelen wegens woon-werkverkeer en bezoek aan eerstegraads familie.
En beperk het tot een radius van kilometer of 50, houd het regionaal. Ook al is het grensoverschrijdend.

In het noorden is een stagiair besmet in Pieterburen. Zeehondencentrum is nu gesloten voor publiek.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/726811/Z ... ing-update Bron is wel bekend. Ze was net aangekomen uit Zwitserland toen ze hoorde dat er daar iemand met wie ze contact had gehad besmet was. Toen is zij ook getest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:59

tienus63 schreef:

Ze willen juist naar regionale lockdowns. Waarom moet ik bijvoorbeeld thuis zitten terwijl er in Brabant een hogere besmetting is?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:09

purny schreef:
Iedereen moet gewoon afstand van elkaar houden. Dit zouden ze kunnen doen met corona coaches.
In Den haag hebben we fietscoaches die mensen wijzen waar ze hun fietsen kwijt moeten. Dit zouden ze ook met coronacoaches kunnen doen. Gewoon een aantal mensen inzetten die de mensen wijzen op de afstand onderling

En dan wordt zo'n coach in elkaar geslagen omdat mensen het er niet mee eens zijn...
Van het weekend ook weer gebeurt. Een beveiliger wijst mensen erop dat ze zich moeten gedragen, en wordt in elkaar gebeukt (weet niet meer waar, was op de radio)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:10

LadyMadonna schreef:
purny schreef:
Iedereen moet gewoon afstand van elkaar houden. Dit zouden ze kunnen doen met corona coaches.
In Den haag hebben we fietscoaches die mensen wijzen waar ze hun fietsen kwijt moeten. Dit zouden ze ook met coronacoaches kunnen doen. Gewoon een aantal mensen inzetten die de mensen wijzen op de afstand onderling

En dan wordt zo'n coach in elkaar geslagen omdat mensen het er niet mee eens zijn...
Van het weekend ook weer gebeurt. Een beveiliger wijst mensen erop dat ze zich moeten gedragen, en wordt in elkaar gebeukt (weet niet meer waar, was op de radio)

Renesse...
maar dan moeten ze diegene die het doen gewoon hard aanpakken

tienus63

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:28

Maar het is toch amper te controleren als je vanuit gesloten gebied zonder dringende reden naar ander gebied rijdt?

De Duitsers hebben het dan stukje gemakkelijker met de regio gebonden kentekenplaten op de auto’s.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:39

tienus63 schreef:
Maar het is toch amper te controleren als je vanuit gesloten gebied zonder dringende reden naar ander gebied rijdt?

De Duitsers hebben het dan stukje gemakkelijker met de regio gebonden kentekenplaten op de auto’s.

Maar het is toch ook niet te controleren of iemand van Friesland naar Zeeland rijdt.
Als het aantoonbaar is dat open grenzen (tussen grensgebieden!!) voor meer besmettingen zorgen maar dat is niet zo.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:59

Als ik kon kiezen deed ik de clubs meteen weer dicht.
Ik vind het ontzettend krom dat er gesproken wordt over verscherping terwijl in de winkels en OV geen aanstekingen bekend zijn en wel 20 nieuwe gevallen in een disco 8)7
Wel worden alle bezoekers getest maar het is raar dat dit kan vind ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:24

Nederlands bekendste crimineel heeft ook corona...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:27

purny schreef:
Nederlands bekendste crimineel heeft ook corona...

Ciske de Rat?
Verder ken ik geloof ik niemand :P
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 27-07-20 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:27

Joran v’d sloot toch? Haha ik las het.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:28

Ja ik las het ook.
Ik hoop wel dat hij het overleeft, want als hij dood gaat komt hij te vroeg van zijn straf af.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:33

Idd Joran

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:39

Sizzle schreef:
Ik vind het ontzettend krom dat er gesproken wordt over verscherping terwijl in de winkels en OV geen aanstekingen bekend zijn en wel 20 nieuwe gevallen in een disco 8)7

Vind ik ook .. zit daar dan zoveel geld in vraag ik mij af.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:40

Doe dan nog liever een klein buiten festivalletje of zo als ze bang zijn voor illegale feestjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:43

Sizzle schreef:

Eens. Verplaatsingen van mensen binnen Nederland zijn het grootste probleem niet. De meest lastig beheersbare besmettingen gebeuren waar mensen in grotere groepen samenkomen onder ongunstige omstandigheden (slechte ventilatie, onvoldoende afstand etc). Een café, een kaartclubje van de kerk, een feestje, een slachthuis, een BBQ etc. Dan raken veel mensen tegelijk besmet en loop je op een gegeven moment het risico dat die uitbraak niet meer traceerbaar en beheersbaar is.

https://www.erasmusmagazine.nl/2020/07/ ... et-corona/
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... eine-beurs
https://www.rtvoost.nl/nieuws/333635/Le ... rken-dicht

Als mensen activiteiten die niet echt noodzakelijk zijn eens zouden schrappen, zouden we een heel eind komen. Want moet je nou zo nodig met 50 man in een bruine kroeg in Hillegom gaan zitten, om maar wat te noemen? Laat mensen geen grote groepen opzoeken en bij lichte klachten al testen en je komt een heel eind. Dan poppen er veel minder clusters op en zakt de R0 vanzelf weer.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:44

Rotterdam waar nu de meeste besmettingen zijn, is het komende offerfeest ook wel iets om in de gaten te houden.
Veel mensen binnen bij elkaar.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:51

_Penotti schreef:
Ja ik las het ook.
Ik hoop wel dat hij het overleeft, want als hij dood gaat komt hij te vroeg van zijn straf af.

Ik zou liever hebben dat ie dood gaat. Het lijkt mij als nabestaande echt onverteerbaar dat die gast teveel vrijheden heeft. (Hij is ondanks dat ie gevangen zit getrouwd en heeft mogen neuken want er is 'n kind uit voort gekomen)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:54

elnienjo schreef:
_Penotti schreef:
Ja ik las het ook.

Ik zou liever hebben dat ie dood gaat. Het lijkt mij als nabestaande echt onverteerbaar dat die gast teveel vrijheden heeft. (Hij is ondanks dat ie gevangen zit getrouwd en heeft mogen neuken want er is 'n kind uit voort gekomen)

De bajes van Peru is echt geen pretje hoor en let een beetje op je uitspraken alsjeblieft

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:55

Toch zal het daar geen lolletje zijn en komt hij vrij wacht Amerika weer op hem.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:01