mvdende schreef:Het "probleem" is, dat een medicijn en vaccin ontwikkelen, normaal gesproken wel iets van 10 jaar duurt.
Ook al zouden ze met supersonische snelheid een werkend medicijn of vaccin maken, wat nu dus ook gebeurd, dan verwachten ze niet eerder dan september op zn aller vroegst.
September.....
Einde van de zomer. Einde van het terrasjes weer.
Dat is voor veel horeca gewoon veel te laat.
Dus ja, ik snap die ondernemers wel, dat ze zo gauw mogelijk weer op 100% willen draaien.
Want met de 1,5m economie, gaan ze veel minder mensen in hun bedrijf kunnen ontvangen tegelijkertijd. Terwijl de kosten gewoon doorlopen. Want minder klanten = minder personeel nodig. Maar het personeel wat een (vast) contract heeft, zal toch uitbetaald moeten worden voor de uren van het contract. De NOW is tot en met mei, vanaf 1 juni moet de horeca de lonen weer geheel zelf uitbetalen. (Ik verwacht wel dat het verlengt gaat worden trouwens, die NOW)
Het gaat om horeca die de 1.5 meter niet wil respecteren...
Ik begrijp alle sectoren die weer aan het werk gaan. Maar ik begrijp ook dat het verhogen van de besmettingsgraad zorgt voor veel meer druk op de zorg dat uiteindelijk veel erger gaat zijn voor de economie omdat er dan veel meer onnodige doden vallen, vergeet daarbij niet op welke vlakken er dan ook vele malen extra druk op andere sectoren komt en daarmee weer extra op de gezondheidszorg.