Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:51

mvdende schreef:
Het "probleem" is, dat een medicijn en vaccin ontwikkelen, normaal gesproken wel iets van 10 jaar duurt.

Ook al zouden ze met supersonische snelheid een werkend medicijn of vaccin maken, wat nu dus ook gebeurd, dan verwachten ze niet eerder dan september op zn aller vroegst.

September.....

Einde van de zomer. Einde van het terrasjes weer.

Dat is voor veel horeca gewoon veel te laat.

Dus ja, ik snap die ondernemers wel, dat ze zo gauw mogelijk weer op 100% willen draaien.

Want met de 1,5m economie, gaan ze veel minder mensen in hun bedrijf kunnen ontvangen tegelijkertijd. Terwijl de kosten gewoon doorlopen. Want minder klanten = minder personeel nodig. Maar het personeel wat een (vast) contract heeft, zal toch uitbetaald moeten worden voor de uren van het contract. De NOW is tot en met mei, vanaf 1 juni moet de horeca de lonen weer geheel zelf uitbetalen. (Ik verwacht wel dat het verlengt gaat worden trouwens, die NOW)

Het gaat om horeca die de 1.5 meter niet wil respecteren...

Ik begrijp alle sectoren die weer aan het werk gaan. Maar ik begrijp ook dat het verhogen van de besmettingsgraad zorgt voor veel meer druk op de zorg dat uiteindelijk veel erger gaat zijn voor de economie omdat er dan veel meer onnodige doden vallen, vergeet daarbij niet op welke vlakken er dan ook vele malen extra druk op andere sectoren komt en daarmee weer extra op de gezondheidszorg.

Morrie

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:52

gecondoleerd Tienus, goed dat jullie afscheid hebben kunnen nemen.....

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:57

Gecondoleerd Tienus, veel sterkte de komende tijd gewenst... Y;(

Ik moet nog een beetje “wennen” aan het idee dat mensen bezig zijn met het Eventueel versoepelen van de maatregelen. De grootste klappen worden momenteel hier (pas) uitgedeeld en ik heb de afgelopen weken veel overlijdens gehoord in de omgeving. Ik houd mijn hart vast als de samenleving langzaam weer op gang gaat komen... Afgelopen weekend waren er al zoveel mensen buiten langs de bollenvelden, ik denk dat als de maatregelen worden versoepeld het helemaal geen houden meer is. Ik denk dat we wellicht na een x aantal werken dan een behoorlijke terugval krijgen (en dus meer besmettingen).

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:01

Denise_Storm schreef:

Ik moet nog een beetje “wennen” aan het idee dat mensen bezig zijn met het Eventueel versoepelen van de maatregelen. De grootste klappen worden momenteel hier (pas) uitgedeeld en ik heb de afgelopen weken veel overlijdens gehoord in de omgeving. Ik houd mijn hart vast als de samenleving langzaam weer op gang gaat komen... Afgelopen weekend waren er al zoveel mensen buiten langs de bollenvelden, ik denk dat als de maatregelen worden versoepeld het helemaal geen houden meer is. Ik denk dat we wellicht na een x aantal werken dan een behoorlijke terugval krijgen (en dus meer besmettingen).

Maar ook die zekerheid is er niet dat het zo gaat verlopen als jij zegt.
Staat nog steeds vast dat een heel groot deel van Nederland zich wel aan de regels heeft gehouden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:04

Maar als 1 mei de bezetting op de IC's normaal is zoals de experts denken, dan kunnen we idd voorzichtig opstarten. Gefaseerd. En wel met zoveel mogelijk die 1,5 meter afstand. Ja idd minder omzet, maar dat geldt denk ik voor de meeste sectoren. Rutte noemde gister het OV in de persconferentie. Dat vind ik ook een uitdaging. In de trein kun je best afstand houden (als hij niet te vol is). Maar als de trein op CS aankomt en iedereen wil er uit en er willen ook veel mensen in?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:11

Die trein dat is ook nog zoiets. De NS zet gewoon minder treinen in als er minder mensen komen. Dan wordt het ook lastig om die afstand te houden. Daarnaast is 1,5 meter te weinig, dat is voor stilstaande/zittende mensen (en zelfs dan is die afstand nog gekozen omdat dat voor de meeste mensen nog wel iets is waaraan ze zich kunnen houden). Mensen die in en uitstappen moeten meer meters afstand houden.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:12

Ik denk dat ik zelf ook nog erg terughoudend zal zijn naar grote drukte of veel mensen.
Waarschijnlijk zal ik een restaurant ofzo nog wel even overslaan :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:14

Dan zullen de treinen dus wat langer moeten blijven staan op het perron / iets van 1-richtingsverkeer bedenken waardoor de uitstroom en instroom gescheiden kan blijven?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:15

Scum schreef:
Die trein dat is ook nog zoiets. De NS zet gewoon minder treinen in als er minder mensen komen. Dan wordt het ook lastig om die afstand te houden. Daarnaast is 1,5 meter te weinig, dat is voor stilstaande/zittende mensen (en zelfs dan is die afstand nog gekozen omdat dat voor de meeste mensen nog wel iets is waaraan ze zich kunnen houden). Mensen die in en uitstappen moeten meer meters afstand houden.

Dan mogen ze de dienstregeling wel aanpassen en op grotere stations langer stil staan.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:16

Denise_Storm schreef:

Ik kan niet wachten tot het leven weer iets meer normaal gaat worden. Dat de restaurants enz weer gedeeltelijk open gaan. En de vvv en bezoekers centra enz. En de musea en dierentuin....allemaal wel met inachtneming van de 1,5m regels, maar iets is beter dan niets.

Daarnaast was het 3 weken geleden niet onwijs druk op de stranden en in de bossen? Toen zei ook iedereen, wacht maar, over 3 weken...

Is niets gebeurd.

Eigenlijk verwacht ik dat de maatregelen helemaal niet versoepeld gaan worden. Dat ze nog 3 weken verlengd gaan worden. Of dat bijvoorbeeld alleen de scholen meer open gaan en niet de horeca bijvoorbeeld.

Beter nu niet te hard hopen en dinsdag een klap op je neus krijgen, maar er maar vanuit gaan dat de maatregelen verlengd gaan worden, kan het dinsdag alleen maar meevallen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:16

Scum schreef:

De NS zette voor de Covid-19 minder treinen in, bij minder mensen...
wie weet hoe ze dat straks gaan doen, zij zullen ook met een plan moeten komen denk?

De technische briefing:
Voorzitter: houdt u uw vragen kort en bondig
De mevrouw van de PVV is een aantal minuten aan het ratelen op een hoogst irritante toon..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:25

Ik denk dat ze er ook nog niet 100% uit zijn hoe ze alles weer langzaam aan moeten gaan opstarten. Want idd welke sector eerst versoepelen?

Ik denk dat ze daarom ook nu al opgeroepen hebben dat bedrijven, instantie's, scholen etc nu al alles moeten gaan bekijken hoe dat te realiseren, 1.5 mtr afstand.
Zo krijgen ze ook gelijk een goed overzicht waar wel en niet mogelijk en waar de struikelblokken zitten.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:27

Ik ben ook wel benieuwd hoe de NS dit gaat doen. Het traject waar ik op zit is altijd zo inmens druk! Daar staan we geregeld als sardientjes in blik. Dat is de komende twee jaar echt ondenkbaar. Ons hele bedrijf komt met de trein ongeveer. Wellicht gaan ze iets regelen met fietsen ofzo.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:28

Ymor schreef:
Ik ben ook wel benieuwd hoe de NS dit gaat doen. Het traject waar ik op zit is altijd zo inmens druk! Daar staan we geregeld als sardientjes in blik. Dat is de komende twee jaar echt ondenkbaar. Ons hele bedrijf komt met de trein ongeveer. Wellicht gaan ze iets regelen met fietsen ofzo.

Bedrijfsbussen inzetten voor degenen die niet met eigen auto kunnen komen?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:30

Gecondoleerd Tienus. Fijn dat jullie nog langs konden gaan. Wat moeilijk voor de andere ouder ook nu. Sterkte voor jullie allen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:33

Ymor schreef:

Ik denk dat de NS tot september wel iets kunnen verzinnen, maar dat na september toch wel lastig gaat worden.

Veel mensen werken nu nog thuis en veel universiteiten geven afstand onderwijs tot na de zomervakantie.

Het is straks mei vakantie en niet lang daarna zomervakantie. De rustigste tijd in het ov.

Wel zouden de weer de normale dienstregeling moeten gaan rijden, dan heb je meer spreiding van de mensen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:34

SusanH schreef:
Maar als 1 mei de bezetting op de IC's normaal is zoals de experts denken, dan kunnen we idd voorzichtig opstarten. Gefaseerd. En wel met zoveel mogelijk die 1,5 meter afstand. Ja idd minder omzet, maar dat geldt denk ik voor de meeste sectoren. Rutte noemde gister het OV in de persconferentie. Dat vind ik ook een uitdaging. In de trein kun je best afstand houden (als hij niet te vol is). Maar als de trein op CS aankomt en iedereen wil er uit en er willen ook veel mensen in?

Minder omzet, ja, beter dan geen omzet.

Maar de huidige werkzame generaties komen uit bijzondere welvaartsomstandigheden. Dat zijn allemaal Rupsjes Nooitgenoeg ben ik bang...

Overigens meer ter aanvulling op jouw bericht, en een algemene gedachte.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:37

Gecondoleerd Tienus! Y;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:40

1mei de situatie op IC weer normaal? Dat denk ik niet want er liggen nog heel veel mensen op de IC , niet allemaal aan beademing natuurlijk maar om dat naar 700 te brengen vergt nog wel meer tijd. Elke dag gaan er inderdaad een paar af en komen er wat bij, we zitten nog steeds op een soort van plateau ipv significante daling.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:41

Tinus, wat verdrietig... Heel veel sterkte voor jou en je familie Y;(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:42

Gecondoleerd Tienus. Sterkte met het velies, voor iedereen van jullie.
Bizar, mijn zwager ligt in hetzelfde ziekenhuis.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:48

mvdende schreef:
Daarnaast was het 3 weken geleden niet onwijs druk op de stranden en in de bossen? Toen zei ook iedereen, wacht maar, over 3 weken...

Is niets gebeurd.

:') onlangs nog in een ziekenhuis geweest? -O-

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:52

Allereerst: gecondoleerd Tienus, vreselijk nieuws, maar wel fijn om te horen dat jullie het afscheid als fijn hebben ervaren samen. Ik weet hoe belangrijk dat is. Sterkte!

Terwijl Nederland discussieert over de 1,5 meter samenleving, mogen wij gewoon nog steeds helemaal niets .... geen wandelingetje, geen autoritje, geen winkels open behalve de supermarkten. Niks nada. Ook wij zijn het zat inmiddels, maar ik kijk echt met grote jaloezie naar wat in Nederland wél mag op dit moment.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:54

Tienus gecondoleerd

Marie_Anne schreef:
Ik lees dat soort onzin van complotdenkers gewoon niet. Met dat soort mensen valt toch niet te praten.

Uk zag toevallig voor stukje van Danny op straat waar zon vent begint te praten over dan het een hoax is, ik denk dat soort lui wel heel aparte manier van denken hébben.
de rest zal ik hier niet zeggen maar gewoon Gezond verstand hebben ze niét met zo'n aparte mening/idee .
dat je bijna denkt dat er een acteur staat te kletsen als soort slechte grap
Laatst bijgewerkt door Christiene op 16-04-20 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:56

Christiene schreef:
Marie_Anne schreef:
Ik lees dat soort onzin van complotdenkers gewoon niet. Met dat soort mensen valt toch niet te praten.

Uk zag toevallig voor stukje van Danny op straat waar zon vent egint te praten over dan het een hoax is, ik denk dat soort lui wel heel aparte manier van denken hébben de rest zal ik hier niet zeggen maar gewoon Gezond verstand hebben ze niét mrt zo'n aparte mening/idee dat je bijna denkt dat er een acteur staat te kletsen als soort slechte grap

Social Media staat er vol mee.
Er valt echt niet mee te praten/discussiëren.
Maar ondertussen is er toch een groep mensen die dit soort onzin/nepnieuws gelooft en verspreidt.