Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:58

Ik vraag als koper voor dubbel check altijd direct de plaats. Idd ook wel meegemaakt dat de locatie niet overeenkwam met de afhaallocatie. Als verkoper idd pas adres bij een concrete afspraak.

Hier overigens wel meermaals gehad dat ik dan ergens in de buurt was en toevallig even keek op MP. Als ik het dan niet diezelfde dag kan ophalen, lukt het niet meer. Zowel als koper als verkoper gehad.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:01

DubbelFun schreef:
Merlen schreef:
Nou.Omdat meneer gisteren niet onmiddellijk kon langskomen,heeft hij maar elders gekocht.

Ìk geloof daar nooit zo in. Ik denk dat men sowieso niet langs gekomen was.

Ik doe dat standaard. Als ik iets nodig heb, wil ik het ook gelijk kopen. En als ik dat dan niet direct op kan halen en ik vind hetzelfde wat ik wél op kan halen, dan haal ik degene op waar ik dezelfde dag nog heen kan. Ik ga niet zitten wachten als dat niet hoeft...

Merlen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:04

Levende have is niet iets wat je normaal onmiddellijk nodig hebt.
Maar ik had gisteren inderdaad al wel een vermoeden dat hij niet ging komen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 22:11

Daphara schreef:
iirrssjjee schreef:
Daarom maak ik sowieso altijd eerst een afspraak en geef ik dan pas mijn adres ;)

Idem!

Maar ook wel eens andersom gehad, dan maak je een afspraak om iets op te halen om x tijd, krijg je het adres en dan blijkt het heel ergens anders opgehaald te moeten worden dan de advertentie locatie.

Van het weekend trouwens een goede deal gemaakt, adres om het op te halen bleek midden op de SHR te zijn, dus meteen paard in de trailer mee en gelijk een buitenrit daar gereden. Toen ik bij het adres kwam bleken dochter en oma ook paardenfan te zijn en hebben we nog een tijdje gezellig bij de open trailer staan kletsen over paarden. (Aangekochte item was niet paard gerelateerd)

dit had ik dus vandaag... onderhandeld, overeen gekomen kon vanavond 19:00 erom komen. auto geregeld die groot genoeg was. even tussendoor want die mensen ( ouders) hadden snel de auto weer nodig) maar bleek 20 km verder op te halen. tja dat kwam nu niet uit. nu word het pas volgende week dat ik weer kan :z

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 23:16

Merlen schreef:
Levende have is niet iets wat je normaal onmiddellijk nodig hebt.
Maar ik had gisteren inderdaad al wel een vermoeden dat hij niet ging komen.

Behalve als je echt heel veel honger hebt :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 11:10

Yup de verkeerde plaats heb ik nu 2 x gehad. Ik moest snel een goedkope telefoon hebben voor mijn dochter omdat ik die van haar had geplet tussen de achterklep en de auto. Ik zoeken op 5 min van mijn huis. Had ik een mooie deal ligt dat ding in Friesland op 130 km. Tsja ze wilde hem wel opsturen hoefde ik geen verzendkosten te betalen. ze bleef maar pushen, profiel op fb was ook erg leeg dus vermoed ik ook een poging tot oplichting, want moest NU overmaken want morgen ging ze op vakantie ja ja. Snel elders een foon gehaald en kind weer blij....

Daarna een mooie grote klok gezien op MP echt vlakbij huis, ik een deal gemaakt en vroeg waar ik hem op mocht halen, en dat was 45 min verderop. Toen ik zei dat hij vlakbij hoorde te staan zei hij doodleuk, ja maar hij ligt op de zaak. Woont verdorie in hetzelfde appartement. Zet dat dan in de advertentie. Maar mee nemen naar hier wilde hij niet. zucht....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:17

Dat is wel heel raar van die klok...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 11:44

Nogal ja, erg balen want ik kijk wel vaker even wat er in de buurt wordt aangeboden, er kan zomaar iets leuks tussen zitten.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:24

Kwam een advertentie tegen voor een fjord merrie van 10 jaar. Recreatief gereden en geen wedstrijd resultaten. moest weer opgepakt worden vanwege alleen wat buiten rijden. Niks mis mee,

Tot ik zag wat de vraagprijs was..ik moest me een partij lachen. De merrie kost 10.000 :D. Nu is ze inmiddels al 2.000 gezakt dus kost ze *nog maar * 8.000 :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:25

Ach proberen kan altijd. Wie niet waagt wie niet win. :+

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:26

Marcella schreef:
Ach proberen kan altijd. Wie niet waagt wie niet win. :+

Dat is waar hahaha

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:00

Cinnepin schreef:
Kwam een advertentie tegen voor een fjord merrie van 10 jaar. Recreatief gereden en geen wedstrijd resultaten. moest weer opgepakt worden vanwege alleen wat buiten rijden. Niks mis mee,

Tot ik zag wat de vraagprijs was..ik moest me een partij lachen. De merrie kost 10.000 :D. Nu is ze inmiddels al 2.000 gezakt dus kost ze *nog maar * 8.000 :D

Ze kost nu weer 9.000 :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:04

BiBiQ schreef:
Cinnepin schreef:

Ze kost nu weer 9.000 :')

Je hebt hem gevonden :D
Ik zie het ja whahahha die''s gek 8-)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:25

Haha ja ik was nu wel heel benieuwd.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:28

hilarisch he, die smijt met duizenden euro's als vraagprijs. Wie neemt dat nu serieus :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:51

Nou ja ,die denkt vast te profiteren van de idioterie qua prijzen op de paardenmarkt. :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:13

Ja, maar dit is wel heel hoog gegrepen :D

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:00

Heeft wel een gouden karakter. :j

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:17

_Mir schreef:

Ligt de goudprijs zo hoog momenteel dan?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 06:54

ah vandaar de prijs, karakter is van goud, nu snap ik hem :D

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:05

Nou ik ben benieuwd.

Heb contact gehad met een dame over een tafel die ik te koop heb.
Lang over en weer, maar vanavond komen haar vader en broer de tafel halen.
Fingers crossed en hopen dat ze echt komen.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:58

Ik ben nu een beetje de vreemde koper vrees ik. Op marktplaats een serviesset gezien van Ikea die ik erg graag wil hebben, is in alle winkels en online uitverkocht. De dame woont alleen in Den Haag, ik woon in Den Bosch, dus dat rij je niet 'even' en verzenden vind ik te risicovol. Mijn broertje woont in Voorburg en gevraagd of die hem op wil halen. Dat wil hij wel, maar hij is niet zo vlot met doorgeven wat hem wel of niet lukt qua tijden. Ze zijn op vakantie nu, dus op zich ook logisch. Maar nu kon hij niet op de tijd die zij voorstelde (wel balen, want die middag komt hij hierheen dus zou het gelijk mee kunnen) en krijg nog geen reactie op wat haar uitkomt. Ik heb nog niet betaald, maar ik ben toch bang dat ze hem ondertussen aan een ander verkoopt want zag ook al gezocht-advertenties voor dat type online staan.. Snap dat het voor de verkoper niet handig is zo, ik had ook gehoopt dat het net wat makkelijker zou lopen met m'n broertje ipv de driehoek qua communicatie waar ik nu in zit. Al had ik dat eik wel kunnen weten :roll:

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 06:57

Hilary schreef:
_Mir schreef:

Ligt de goudprijs zo hoog momenteel dan?

Waarschijnlijk dus haha !! :')

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:53

Tamara schreef:
Ik ben nu een beetje de vreemde koper vrees ik. Op marktplaats een serviesset gezien van Ikea die ik erg graag wil hebben, is in alle winkels en online uitverkocht. De dame woont alleen in Den Haag, ik woon in Den Bosch, dus dat rij je niet 'even' en verzenden vind ik te risicovol. Mijn broertje woont in Voorburg en gevraagd of die hem op wil halen. Dat wil hij wel, maar hij is niet zo vlot met doorgeven wat hem wel of niet lukt qua tijden. Ze zijn op vakantie nu, dus op zich ook logisch. Maar nu kon hij niet op de tijd die zij voorstelde (wel balen, want die middag komt hij hierheen dus zou het gelijk mee kunnen) en krijg nog geen reactie op wat haar uitkomt. Ik heb nog niet betaald, maar ik ben toch bang dat ze hem ondertussen aan een ander verkoopt want zag ook al gezocht-advertenties voor dat type online staan.. Snap dat het voor de verkoper niet handig is zo, ik had ook gehoopt dat het net wat makkelijker zou lopen met m'n broertje ipv de driehoek qua communicatie waar ik nu in zit. Al had ik dat eik wel kunnen weten :roll:

Die gevaar dat het dan aan een ander verkocht wordt, bestaat altijd. Maar is ook een kwestie van communicatie- hoe die is tussen verkoper en koper... en hoe graag jezelf het item wilt en hoe goed de deal is.
Zo ben ik laatst voor een (naai) bureau naar Friesland gereden - 130 km enkel. Eigenlijk was de tafel in combi met machine, maar ik wilde echt alleen de tafel.
Het contact was zo goed, dat verkoper de machine extra uitgebouwd heeft .
Dan had ik een in Duitsland. Dat duurde echt 4 weken omdat ik dat moest combineren met bezoek aan familie maar ook hier even een (enkele) slinger gemaakt van 80 km.

En toppunt : had een vintage-overlock gezien in de Duitse EBK... moest alleen 50 kosten maar enkele reis 243 km... pfft...
Toeval : partner van verkoopster werkt vaak in Nederland dus week later is dat ding voor gewoon die 50 euri bij mij thuis persoonlijk afgeleverd *\o/*
Ok, gisteravond is dan de motor ontploft maar dat kan gebeuren met die oudjes, haha.

Dus kort : alles staat en valt met de communicatie.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:10

Hier ook gehad 200 km verderop zeer goed contact ging over hangoor stamboom vrouwtjes konijn. Zijn lastig aan te komen die goed gefokt gezond en geënt zijn.

Ik kreeg een voorgestelde foto en dat was ze, goed contact gehad en vrouw bleek regelmatig 20 km van ons vandaan te moeten zijn. Dus 2 weken later kwam onze nieuwe aanwinst van 200 km verderop naar hier.

Kunt altijd vragen naar de mogelijkheden, en eventueel aanbetalen dan hebben verkopers stukje zekerheid