Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:22

Ik vertikte vroeger echt alles te drinken. Ik was serieus een ramp voor mijn ouders, alleen mierzoete yoghi of fristi. Later werd dat dubbelfris, maar alsnog 1 glas per dag maar, en ondertussen liever water en heel soms een glas appelsap of jus d'orange. Ik kreeg dus vroeger geen water, want ik dronk gewoon de hele dag niet. Op 2 beker melk na bij het eten met pijn en moeite. Dat ik nu water drink heeft niks te maken met hoe ik opgegroeid ben oid haha.

Ik ben zo'n engerd die melk dus lekker vind nu. Maar geen koffie, thee of frisdrank met prik lust. En zonder prik 99% van de frisdrank ook niet :') water was dus snel een veilige optie als je ergens op bezoek was, want mensen hadden zo goed als nooit iets zonder prik. Of gewoon niks drinken...

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:28

Telpeva schreef:
Benzz schreef:
Het klopt wel dat per regio de smaak van water verschillend is. Ik zelf vind water heerlijk en juist al die frisdranken maar niets. Denk ook dat het te maken heeft met hoe je opgegroeid bent.

Hier ook, veel frisdranken, maar ook ijsthee en dergelijke vind ik snel chemisch smaken en daardoor juist niet zo lekker.

Inderdaad dat chemische is het dat ik het niets vind. Vers geperste jus dorange vind ik daar integen weer heerlijk. Wel zelf uitpersen.

rien10

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:40

Geen water lusten is a first world problem.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:43

Water niet lusten vind ik raar. Als je de keuze hebt tussen water en wat anders, en dan voor wat anders kiezen snap ik prima. Maar niet lusten is als zeggen dat lucht ademen vies is.

(Wat ergens wel klopt, misschien :').)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:44

Mijn moeder zei altijd: Er heeft nog nooit cola door een rivier gestroomt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:54

Benzz schreef:
Mijn moeder zei altijd: Er heeft nog nooit cola door een rivier gestroomt.

En al helemaal geen bier... ;(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:56

Gemeentepils wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:53

UO ik hou alleen van spa water.

Ik drink gemiddeld 2 liter water per dag, maar dan echt alleen spa-blauw.
(Perrier, Vital, Bar-le-duc, Pellegrino allemaal niet mijn water)

Ik hou niet van sapjes, frisdrank of thee.

Door verscheidene collegae al op de proef gesteld met het vullen van mijn fles spa blauw met leidingwater, ik proef het.

Ik zie het maar zo, je bent team pepsi of cola, ik ben team spa.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:57

DuoPenotti schreef:
Nee hoor.
Geef jou een week niets anders dan water. Wedden dat je het lust.

Dat je voorkeur elders ligt prima.
Maar zeggen ik lust dat niet is imo verwend in onze luxe maatschappelij.

Maar dat is toch met alles. Ik lust geen koffie. Geef mij een week alleen koffie en ik drink het wel. Waarom is het verwend als je geen water lust, maar is het niet verwend als je iets anders niet lust?

Ik drink ook niet blij water. Soms opeens een glas. Maar vaker vind ik het niets en drink het niet voor m'n lol. Alleen snachts. Dan is water opeens heerlijk en ik weet niet waarom haha.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:59

Tancreda4 schreef:
DuoPenotti schreef:
Nee hoor.
Geef jou een week niets anders dan water. Wedden dat je het lust.

Dat je voorkeur elders ligt prima.
Maar zeggen ik lust dat niet is imo verwend in onze luxe maatschappelij.

Maar dat is toch met alles. Ik lust geen koffie. Geef mij een week alleen koffie en ik drink het wel. Waarom is het verwend als je geen water lust, maar is het niet verwend als je iets anders niet lust?

Ik drink ook niet blij water. Soms opeens een glas. Maar vaker vind ik het niets en drink het niet voor m'n lol. Alleen snachts. Dan is water opeens heerlijk en ik weet niet waarom haha.

Ik vind überhaupt het concept ‘lussiknie’ verwend en een first world problem.
Neemt niet weg dat ik ook een aantal dingen op mijn lussiknie-lijstje heb. Maar als ik het ergens krijg eet ik het gewoon.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:00

verootjoo schreef:
[

Neemt niet weg dat ik ook een aantal dingen op mijn lussiknie-lijstje heb. Maar als ik het ergens krijg eet ik het gewoon.

Ik heb toch wel wat dingen waar ik echt van over mijn nek ga als ik het proef. Lamsvlees en geitenkaas bijv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:05

Benzz schreef:
verootjoo schreef:
[

Ik heb toch wel wat dingen waar ik echt van over mijn nek ga als ik het proef. Lamsvlees en geitenkaas bijv.
Als schapen je enige, of in ieder geval voornaamste, bron van vlees was geweest je leven lang (zoals in sommige delen van de wereld), was dat waarschijnlijk ook anders geweest.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:07

Oh ongetwijfeld, maar net als Benzz krijg ik het als verwende westerling echt niet weg.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:08

prompter schreef:
Oh ongetwijfeld, maar net als Benzz krijg ik het als verwende westerling echt niet weg.

Ik realiseer mij wel terdege dat ik een verwende westerling ben. Al maak je mij heel blij met een boterhammetje met kaas en tomaat.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:14

Gelukkig hebben we de keus, en zo'n boterhammetje sla ik ook niet af :)

Andere UO: ik vind het meeste dat in een kringloopwinkel te vinden is echt troep. Ik kom er graag, maar koop er weinig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:36

rien10 schreef:
Geen water lusten is a first world problem.

Joh, ongeacht wat er gedronken wordt, het bestaat al vlug voor meer dan 80% uit water.

Degenen die dus beweren geen water te drinken of te lusten, kramen gewoon onzin uit }>

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:40

Wat iemand wel of niet drinkt valt voor mij in de categorie: „lekker belangrijk“.
Wat kan mij het boeien of iemand 3 liter cola per dag drinkt en zijn tanden poetst met ranja.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:52

Sizzle schreef:
Wat iemand wel of niet drinkt valt voor mij in de categorie: „lekker belangrijk“.
Wat kan mij het boeien of iemand 3 liter cola per dag drinkt en zijn tanden poetst met ranja.

:')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 22:24

DuoPenotti schreef:
Helemaal geen water lusten vind ik verwend gedrag.
Liever wat anders ja dat begrijp ik dan weer prima.

Liever verwend dan verwaarloosd vind ik altijd :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 23:51

Veronica2 schreef:
Cowboy55 schreef:
https://nos.nl/artikel/2464381-boeken-r ... aalgebruik

Boeken Roald Dahl aangepast om 'beledigend' taalgebruik

De Engelse uitgeverij Puffin en de Roald Dahl Story Company hebben delen van de kinderboeken van Roald Dahl laten herschrijven, meldt de Daily Telegraph. De wijzigingen gaan vooral over de beschrijvingen van personages uit de kinderboeken.

Zo zijn de woorden "dik" en "lelijk" weggelaten in de omschrijvingen van Caspar Slok uit Sjakie en de chocoladefabriek en mevrouw Griezel. Ook zijn sommige typeringen genderneutraal gemaakt. De Oempa Loempa's worden nu "kleine mensen" genoemd in plaats van "kleine mannetjes".

De uitgeverij doet dit om ervoor te zorgen dat de boeken ook "vandaag de dag door iedereen kunnen worden gelezen". Er zijn volgens Britse media enkele honderden aanpassingen gemaakt.

Absurd! Maar ik ben wel benieuwd hoe de ‘opgeschoonde’ bijbel eruit gaat zien…..

Jammer, zonder deze aanpassing had je als ouder tenminste nog de kans om je kind wat bij te brengen over diversiteit en inclusiviteit. Als iedereen maar hetzelfde en doorsnee moet zijn, dan lukt dat niet.

Op dit moment lees ik de Max Havelaar... daar kan ook een hoop in gegumd worden.

Welke ouder doet dat?

Roald Dahl was een nazi, dus van mij mogen ze die boeken compleet ontleden.

Wij hadden idd ook schoolmelk tot dat het werd afgeschaft. Ik heb heel lang niets meegenomen in de kleine pauze, en later af en toe een wicky of een sultana. Iets met ouders die het te druk hadden met een eigen zaak en vonden dat we op die leeftijd wel zelf konden zorgen dat we eten meenamen. Ik heb nog steeds een slechte band met voedsel, denk dat met deze betutteling en het demoniseren (bij gebrek aan een beter woord) van bepaald voedsel dat nog erger gaat worden.

Edit: pauze vijf keer gespeld en nog fout :+
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 19-02-23 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 23:55

Brummen heeft sowieso het beste water

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 23:58

Niobe schreef:

Echt niet, Zeist heeft t beste water ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 00:01

Was hij echt een nazi of had hij gewoon vreemde uitspraken? Ik weet het niet. Ik vind het fijne voorleesboeken, we lezen nu 'De griezels'. Ik vind het wel fijn als kinderboeken niet helemaal politiek correct zijn, zoals 'De Neehoorn' en 'De griezels'.

Maar ik breng dan ook geen brave burgers groot.

Niobe schreef:

Bestaat niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 00:02

Benzz schreef:
Niobe schreef:

Waarom staat de Riedel dan ergens anders?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 00:02

Benzz schreef:
Niobe schreef:

Ik ben het ermee eens dat het unpopular opinions zijn dat Brummen en Zeist het beste water hebben :)) :+