Ik ben zo'n engerd die melk dus lekker vind nu. Maar geen koffie, thee of frisdrank met prik lust. En zonder prik 99% van de frisdrank ook niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Telpeva schreef:Benzz schreef:Het klopt wel dat per regio de smaak van water verschillend is. Ik zelf vind water heerlijk en juist al die frisdranken maar niets. Denk ook dat het te maken heeft met hoe je opgegroeid bent.
Hier ook, veel frisdranken, maar ook ijsthee en dergelijke vind ik snel chemisch smaken en daardoor juist niet zo lekker.
DuoPenotti schreef:Nee hoor.
Geef jou een week niets anders dan water. Wedden dat je het lust.
Dat je voorkeur elders ligt prima.
Maar zeggen ik lust dat niet is imo verwend in onze luxe maatschappelij.
Tancreda4 schreef:DuoPenotti schreef:Nee hoor.
Geef jou een week niets anders dan water. Wedden dat je het lust.
Dat je voorkeur elders ligt prima.
Maar zeggen ik lust dat niet is imo verwend in onze luxe maatschappelij.
Maar dat is toch met alles. Ik lust geen koffie. Geef mij een week alleen koffie en ik drink het wel. Waarom is het verwend als je geen water lust, maar is het niet verwend als je iets anders niet lust?
Ik drink ook niet blij water. Soms opeens een glas. Maar vaker vind ik het niets en drink het niet voor m'n lol. Alleen snachts. Dan is water opeens heerlijk en ik weet niet waarom haha.
verootjoo schreef:[
Ik vind überhaupt het concept ‘lussiknie’ verwend en een first world problem.
Neemt niet weg dat ik ook een aantal dingen op mijn lussiknie-lijstje heb. Maar als ik het ergens krijg eet ik het gewoon.
Benzz schreef:Als schapen je enige, of in ieder geval voornaamste, bron van vlees was geweest je leven lang (zoals in sommige delen van de wereld), was dat waarschijnlijk ook anders geweest.verootjoo schreef:[
Ik vind überhaupt het concept ‘lussiknie’ verwend en een first world problem.
Neemt niet weg dat ik ook een aantal dingen op mijn lussiknie-lijstje heb. Maar als ik het ergens krijg eet ik het gewoon.
Ik heb toch wel wat dingen waar ik echt van over mijn nek ga als ik het proef. Lamsvlees en geitenkaas bijv.
Veronica2 schreef:Cowboy55 schreef:https://nos.nl/artikel/2464381-boeken-r ... aalgebruik
Boeken Roald Dahl aangepast om 'beledigend' taalgebruik
De Engelse uitgeverij Puffin en de Roald Dahl Story Company hebben delen van de kinderboeken van Roald Dahl laten herschrijven, meldt de Daily Telegraph. De wijzigingen gaan vooral over de beschrijvingen van personages uit de kinderboeken.
Zo zijn de woorden "dik" en "lelijk" weggelaten in de omschrijvingen van Caspar Slok uit Sjakie en de chocoladefabriek en mevrouw Griezel. Ook zijn sommige typeringen genderneutraal gemaakt. De Oempa Loempa's worden nu "kleine mensen" genoemd in plaats van "kleine mannetjes".
De uitgeverij doet dit om ervoor te zorgen dat de boeken ook "vandaag de dag door iedereen kunnen worden gelezen". Er zijn volgens Britse media enkele honderden aanpassingen gemaakt.
Absurd! Maar ik ben wel benieuwd hoe de ‘opgeschoonde’ bijbel eruit gaat zien…..
Jammer, zonder deze aanpassing had je als ouder tenminste nog de kans om je kind wat bij te brengen over diversiteit en inclusiviteit. Als iedereen maar hetzelfde en doorsnee moet zijn, dan lukt dat niet.
Op dit moment lees ik de Max Havelaar... daar kan ook een hoop in gegumd worden.
Niobe schreef:Brummen heeft sowieso het beste water