[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:07

Ik stond van de week in een ruitersportzaak en daar stond iemand bijna huilend haar verhaal te doen dat ze pas getrouwd is en dat haar man nu eist dat ze stopt met werken 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:11

De mijne mag dat vragen en mits bepaalde voorwaarden zou ik stoppen met werken niet erg vinden. Maar dat is geen vrijgeleide dat ik dan een kind moet uitpoepen en de paarden zou moeten wegdoen.

Eisen dat ik stop met werken zou ik helemaal niet accepteren. Dat is je zowat verplichten om je af te snijden van de buitenwereld in het ergste geval.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:21

Ik zou accuut een scheiding eissen :+
Stoppen met werken telt voor mij zelfs nog hoger dan stoppen met paarden en dat zou al niet goedkomen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:07

Hallo 1950 of wat >;)
Grote Goden

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:22

Ah flauw van jullie hoor, ga toch lekker thuis op je kont zitten, mama zijn is een 24/7 baan!! (en krijg je zoveel voor terug)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:33

Qimm schreef:
Die Hard is een prima kerstfilm

Was ook de eerste waar ik aan dacht. Met Snape als terrorist.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 13:01

Sizzle schreef:
Ik stond van de week in een ruitersportzaak en daar stond iemand bijna huilend haar verhaal te doen dat ze pas getrouwd is en dat haar man nu eist dat ze stopt met werken 8)7

Daar zou ik ook om huilen. Van woede.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 13:42

_San87_ schreef:
Sizzle schreef:

Daar zou ik ook om huilen. Van woede.

Nou dat eisende.

Hier is het mijn eigen keus geweest.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 15:10

Dat is idd de clou
Vriendin van me is na de geboorte van de tweede ook thuis gebleven
Maar omdat zij dat Wil , niet omdat hij vind dat dat moet of dergelijke antieke onzin

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:52

Mag ik mij, op de valreep van 2019 melden?

Hier iemand die in het dagelijkse leven geconfronteerd word met de vraag "en wanneer beginnen jullie nou eens" om vervolgens 25 argumenten te geven waarom we het niet willen, om DAAR vervolgens weer op te horen waarom we het juist wel moeten doen....

En nu dat mijn beste vriendin net aangekondigd heeft zwanger te zijn voel ik me ineens alleen op de wereld :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:53

Tuurlijk ben je welkom! Heel herkenbaar allemaal

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:56

Welkom Change03... ik heb niet heel veel vriendinnen... maar de meeste hebben gelukkig geen voortplantingsdrang ;) maar misschien heb ik ze daar in de afgelopen jaren ook een beetje op uitgezocht :Y)

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:57

Thanks!

Ik ben nog vrij jong (24) maar weet wel duidelijk wat ik wil, net als mijn partner die bijna 10 jaar ouder is. De desbetreffende vriendin is even oud als mij, niet gepland maar goed.

Ze doet uitspraken zoals "ons kleine wondertje" en terwijl ik lach en zeg ohh wat schattig kots ik een beetje van binnen :') Weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan... fijn topic dit!

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:59

Evelijn schreef:
Welkom Change03... ik heb niet heel veel vriendinnen... maar de meeste hebben gelukkig geen voortplantingsdrang ;) maar misschien heb ik ze daar in de afgelopen jaren ook een beetje op uitgezocht :Y)

Haha, ik moet ook weer op vriendenjacht -O-

3 maanden geleden waren we nog een festival weekendje aan het plannen en hadden we het over welke alcohol meegesmokkeld werd de camping op.
Nu krijg ik foto's van rompertjes met "i love papa" enz erop

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:15

Change03 schreef:
Hier iemand die in het dagelijkse leven geconfronteerd word met de vraag "en wanneer beginnen jullie nou eens" om vervolgens 25 argumenten te geven waarom we het niet willen, om DAAR vervolgens weer op te horen waarom we het juist wel moeten doen....

Ehm, enige antwoord dat ik zou geven op die vraag is "niet". Waarom zou je 25 argumenten geven? Je wil het niet, dat is voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:30

Evelijn schreef:

Eén van mijn beste vriendinnen is een heel stuk ouder dan ik en haar kinderen hebben ongeveer mijn leeftijd en zijn het huis uit. Superfijn zou je denken, maar haar partner is misschien nog wel irritanter dan de gemiddelde kleuter. :') Wil elke vijf minuten weten waar ze uithangt, wat ze doet etc. (een ommetje van tien minuten met de honden kan niet eens zonder dat hij tig keer belt om te vragen waar ze is en hoe lang het nog gaat duren), en als hij met zijn beperkte interesses en kennis niet kan deelnemen aan een gesprek, gaat hij serieus als een kleuter om negatieve aandacht lopen jengelen, ook in het openbaar. Op die momenten praat ik dus ook tegen hem alsof ik tegen een irritante driejarige praat en zeg ook rustig iets in de trant van 'children should be seen and not heard' of iets heel spitsvondigs. Meestal vat hij de hint niet, en zitten mijn vriendin en ik met z'n tweeën een beetje gniffelend op de bank, want zij ergert zich er ook kapot aan.

Bij de vrienden van mijn eigen leeftijd is het nog niet zo heel erg aan de orde. Niemand heeft een heel sterke kinderwens, maar van een aantal denk ik dat, mochten ze onverhoopt zwanger raken, ze het wel zouden houden. Gelukkig is er voorlopig nog geen sprake van.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:09

Ooo,herkenbaar zo'n man.Ik had een vriendin en we onze paarden stonden bij elkaar op stalling,we deden veel samen.Maar altijd die vent van haar die belde.Haar paard was heel nerveus en druk,dat kwam omdat zij dat was.Ze kon nooit ontspannen genieten van het paard en rijden.Ze moest nota bene naar huis komen om zijn brood te smeren voor hij ging werken. Ook zei hij ronduit dat ze te dik was,met gevolgd dat ze zich in het ziekenhuis gedieet heeft.
Gelukkig heeft ze daarna het licht gezien en is ze gescheiden,helaas moest daarom wel het paard verkocht worden.
Maar zulke verwende mannetjes zijn nog erger als kinderen.

Hoewel ik moet zeggen ik heb laatst twee brave kinderen gezien,ik reed langs een landweg en dacht eerst wat doen die kinderen daar nou?Reden er met een skelter met een karretje er achter en een tonnetje en vuilzakken op het karretje en die waren al het weggegooide afval langs de weg aan het oprapen..Al het vuil wat die wielerterroristen neergooien op hun tour rondes.Dat vond ik dan wel weer knap.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:17

Deze week weer meerdere auto‘s op de vluchtstrook gezien met een plassend kind ernaast, of mannen die zelf de vangrails bevochtigen. Sommige letterlijk vlak voor een afrit.
Ik kan er echt echt echt niet met mijn hoofd bij dat je daarvoor op de vluchtstrook een risico wil nemen, dan maar even op een handdoek zitten of zo.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:19

Heb je het gedoe met slapeloze nachten en ronddolende vieze virussen gehad, krijg je dat gezeik :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:19

Hilli schreef:
Heb je het gedoe met slapeloze nachten en ronddolende vieze virussen gehad, krijg je dat gezeik :roll:

Hihi, gezeik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:20

Ik vind het trouwens echt bizar, je auto stilzetten op de vluchtstrook om te gaan plassen :=.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:32

Ik was het topic gewoon kwijt :oo Eens kijken wat er allemaal gereld is hier.

Ik heb de laatste paar maanden of geen koters meegemaakt, of ze onbewust volledig genegeerd :D In ieder geval, geen last ervan gehad *\o/*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:22

Sizzle schreef:
Deze week weer meerdere auto‘s op de vluchtstrook gezien met een plassend kind ernaast, of mannen die zelf de vangrails bevochtigen. Sommige letterlijk vlak voor een afrit.
Ik kan er echt echt echt niet met mijn hoofd bij dat je daarvoor op de vluchtstrook een risico wil nemen, dan maar even op een handdoek zitten of zo.

Wow, daar heb je toch tankstations voor. En verplichte plaspauzes :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:33

Mijn vader tutert altijd heel hard als ie dat ziet maar ik denk dan, misschien heeft iemand blaasproblemen ofzo.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:47

Het schijnt te mogen idd, of het wordt gedoogd, kan ook. Of je het ook moet willen en/of anders op zou kunnen lossen is een andere vraag.