Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:14

Bijzonder dat mensen er vanuit gaan dat het zo snel verzonden wordt. Het is geen webwinkel hè. Ik werk bijvoorbeeld ook en voordat ik begin zijn de postkantoren niet open en als ik klaar ben zijn ze al weer dicht. Tja dan maar wachten tot ik mijn vrije dag heb dat ik het verstuur.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:18

Idd, vaak moet je eerst nog ff een doos oid zoeken, dan nog naar het postkantoor. Gaat bij mij ook minimaal 1 dag overheen vaak.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:27

Zelfs in de kleinste dorpjes zijn winkels open tot 8 uur en die hebben vaak een postagentschap , in de grote steden nog meer . Heb er geen moeite mee wanneer iemand duidelijk aangeeft dat verzending pas na drie dagen of zo kan maar meteen betalen en dan niets horen is gewoon niet netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:30

Heel Marktplaats is niet netjes, daarom kies ik er steeds vaker voor om iets maar gewoon weg te gooien of weg te geven.. Dat geze*k steeds als je er eens iets opzet :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:37

bigone schreef:
Zelfs in de kleinste dorpjes zijn winkels open tot 8 uur en die hebben vaak een postagentschap , in de grote steden nog meer . Heb er geen moeite mee wanneer iemand duidelijk aangeeft dat verzending pas na drie dagen of zo kan maar meteen betalen en dan niets horen is gewoon niet netjes.

Nou ik woon in een klein dorp en kan je toch echt melden dat wij in mijn dorp geen agentschap hebben (of winkels, alleen een snackbar), ik daarvoor naar het nabijgelegen dorp moet (die ook in mijn profiel staat als woonplaats) en dat het daar gewoon om 18:00 uur dicht is. Op vrijdag is het koopavond, dus als ik wil versturen, dan wordt dat vaak ook niet eerder dan het weekend.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:38

Ik had gisteren iets op de weggeefhoek staan. Ik heb er duidelijk bij gezet dat het alleen kon worden opgehaald tussen 19.00 en 19.30. En aangegeven alleen te reageren als je echt tussen die tijd kon.

En uiteraard reactie van iemand die het graag wil hebben, eerst nog vragen gesteld, ik keurig geantwoord.

Zegt ze ineens: "Ja ik wil het wel hebben, maar ik kan niet vandaag."

Ik heb gezegd dat ze helaas pech had, ik heb het aan mijn buurvrouw gegeven. Ik was er weer meteen klaar mee. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:46

bigone schreef:

Nou ik woon in de randstad en de PostNL punten zijn gewoon dicht als ik klaar ben met werken, alleen op koopavond tot 20 uur open.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:47

Tallie1979 schreef:
Ik had gisteren iets op de weggeefhoek staan. Ik heb er duidelijk bij gezet dat het alleen kon worden opgehaald tussen 19.00 en 19.30. En aangegeven alleen te reageren als je echt tussen die tijd kon.

En uiteraard reactie van iemand die het graag wil hebben, eerst nog vragen gesteld, ik keurig geantwoord.

Zegt ze ineens: "Ja ik wil het wel hebben, maar ik kan niet vandaag."

Ik heb gezegd dat ze helaas pech had, ik heb het aan mijn buurvrouw gegeven. Ik was er weer meteen klaar mee. :')

Zwaar irritant ja zulke mensen.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:08

Heb een aantal dagen mijn zgan iPhone 8 plus erop staan, ben inmiddels al iets gezakt met de prijs, maar nog geen serieuze reacties. Is de vraagprijs dan misschien te hoog? Wel reacties gehad, maar ruim onder de vraagprijs en uiteraard dat ze hem direct op wilden halen of via gelijk oversteken.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:34

2 superervaringen gehad dit weekend, beide snel gereageerd, en kon het de volgende dag ophalen. Helemaal top. Heb ze ook beide 5 sterren gegeven. Zo werkt marktplaats leuk :)

Ken inderdaad ook meerdere plekken waar nog geen ophaalplekken zijn, of als ze er zijn idd gewoon om 18.00 dicht zijn. Vaak wordt dat gerund door particuliere ondernemers, en die willen ook een keer avond. Snap ik ergens wel.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:46

bigone schreef:

Nee hoor hier niet... wij hebben enkel een traiteur :+
En dan nog moeten wij naar een dorp verder naar het postkantoor.
Waarvan de tijdstippen niet overeen komen zoals op het internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:12

Ik vind het eigenlijk wel normaal om zo snel mogelijk te verzenden, ik doe vrijwel altijd alles dezelfde dag of heel soms de volgende ochtend op de post. Nu is er op mijn werk een postpunt, dus is het voor mij wel makkelijk, maar zelfs op mijn vrije dag rijd ik er speciaal voor naar een postpunt om het te versturen of een dorp verder, waar het postpunt langer open is.

Een teleurgesteld kind is dan jouw probleem, daar zou ik als verkoper niet van wakker liggen. Ik zou het zelf dan ook pas vertellen als het binnen is, straks is het beschadigd of raakt het pakket kwijt bij de post en heb je alsnog een verdrietig kind...

Ik had laatst zelf wat gekocht op marktplaats en kreeg na het betalen ook een berichtje "ik laat het weten als het verzonden is", en vervolgens hoor je drie dagen niks... Ik vind dat best wel vervelend, dit was ook pas 6 dagen later verzonden. Maar ik ga er dan vanuit dat het direct verzonden wordt, dat doe ik zelf dus wel altijd, maar ik koop bijna nooit op marktplaats dus heb eigenlijk geen idee hoe anderen dat doen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:09

Ineke2 schreef:
Mjah ik kan alleen in het weekend of op koopavond verzenden ( dat is donderdag hier) dus als er op maandag betaald word en het zo snel mogelijk verzonden word is bij mij op donderdag.
Dit vertel ik uiteraard dan wel.

Dit. Ik verstuur ook alleen op woensdag of weekend. Ik geef het wel aan dan, maar snap ook dat niet iedereen dat doet. Ik heb geen postpunt op mijn werk en ga er niet speciaal voor omrijden.

Wat is nou drie dagen wachten? Dat zou ik geen slechte ervaring niemand. Mensen hebben soms ook gewoon een baan, school en andere dingen te doen. Niet alles hoeft toch de volgende dag op de mat te liggen?
Laatst bijgewerkt door beert op 09-09-19 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:11

Door bol.com/coolblue ed zijn veel mensen gewoon verwend over hoe snel producten op de mat kunnen liggen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:31

Ik verzend wel vaak binnen 1-2 dagen en rijd daarvoor ook speciaal naar een post nl punt of ik rijd om. Ik vind het niet heel netjes om iemand een halve week tot een week te laten wachten. Je bied iets aan met verzendmethode dus dan is het toch niet zo'n moeite om even naar een postnl punt te rijden?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:32

Ik probeer het ook altijd wel binnen 1 tot 2 dagen te versturen en vaak ook dezelfde dag maar niet iedereen doet dat. Dat is het risico met tweedehands kopen met verzending.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:34

Ineke2 schreef:
bigone schreef:

Nou ik woon in de randstad en de PostNL punten zijn gewoon dicht als ik klaar ben met werken, alleen op koopavond tot 20 uur open.

Ik kan het hier zelfs bij de Gamma wegbrengen, die is altijd open tot 21 uur.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:48

Ik heb net ook 2 keer fijn zaken gedaan
1 keer aquariumplanten, levert geen drol op maar ik moest toch snoeien en zo kan ik anderen weer op weg helpen. Ze kwam iets te laat maar had onderweg netjes een bericht gestuurd
een ander is kleding, ik vermoed iets te goedkoop erop gezet want ik kreeg de ene na de andere geïnteresseerde maar deze wilde graag 8 stuks in 1 keer kopen en dat is natuurlijk wel makkelijker. Snelle reactie, elkaar 5 sterren beoordeeld zonder overleg, meteen betaald en morgen probeer ik het te verzenden heb ik aangegeven. Ik moet natuurlijk we een geschikte doos vinden.
Ik moet ook naar andere dorpen uitwijken en probeer het te combineren zodat ik niet voor niks rij maar probeer dat wel binnen 1 of 2 dagen te verzenden. Geef ik ook altijd netjes aan en vraag via welk bedrijf ze het verzonden willen hebben, Mij maakt het niks uit, allemaal even ver weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:26

Ik verzend enkel nog met Bpost omdat die momenteel de goedkoopste zijn en het dichtste bij zitten: in de supermarkt verderop. Enige nadeel is dat dat postpunt wel gewoon sluit om 18u, ook al is de winkel langer open.
Enige alternatief is UPS maar die site is zo onduidelijk... en DHL zit een fiks eind uit de buurt waar ik ook zelden moet zijn.

Nou, intussen toch fijne deal met de zadelman kunnen maken en bleek hele vriendelijke kerel te zijn. Zadel is wel goedkoper verkocht dan ik van plan was, maar hij is me wel alsnog ook flink tegemoet gekomen na zijn eerste bod.
Weer wat extra voer voor de spaarboek en plek in de garage :D

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:50

Shaggy09 schreef:
Ik verzend wel vaak binnen 1-2 dagen en rijd daarvoor ook speciaal naar een post nl punt of ik rijd om. Ik vind het niet heel netjes om iemand een halve week tot een week te laten wachten. Je bied iets aan met verzendmethode dus dan is het toch niet zo'n moeite om even naar een postnl punt te rijden?

Jawel, want ik heb ook hongerige kinderen die opgehaald moeten worden en ik heb geen zin om hiervoor te moeten haasten of eerder weg te gaan van mijn werk :-)

Ik verkoop niet enorm veel via marktplaats, maar als ik iets verkoop, geef ik voor betaling meteen aan wanneer ik van plan ben te verzenden. Ik heb nog nooit gehad dat iemand het een probleem vond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:53

Maar dat vind ik ook geen probleem; dan heb je de keuze als koper. Maar niks zeggen en na betaling aankomen dat je wel meldt wanneer je het verstuurt, en dan dagenlang niks van je laten horen, dat vind ik niet chique. :n

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:31

beert schreef:
Shaggy09 schreef:

Jawel, want ik heb ook hongerige kinderen die opgehaald moeten worden en ik heb geen zin om hiervoor te moeten haasten of eerder weg te gaan van mijn werk :-)

Ik verkoop niet enorm veel via marktplaats, maar als ik iets verkoop, geef ik voor betaling meteen aan wanneer ik van plan ben te verzenden. Ik heb nog nooit gehad dat iemand het een probleem vond.

Als je het netjes aangeeft is een ander verhaal inderdaad. Maar je kan niet nonchalant na 6 dagen een keer het versturen omdat je het te druk hebt met andere dingen. Dan moet je niet verzenden aanbieden vind ik.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 07:08

komt ook voor dat je een betaalverzoek stuurt naar een koper en deze na dagen pas betaald (of helemaal niet), daar gaat je planning om de volgende dag te verzenden. ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:34

Ik verstuur regelmatig dezelfde dag nog, of de dag erna. Maar goed, ik werk dan ook 4 dagen per week vanuit huis, dus ik ben flexibel als het daar op aankomt. De enige dag dat het niet kan met verzenden, is op maandag. Dus als in het weekeind iets wordt gekocht, kan ik pas dinsdag versturen.

Eigenlijk nog nooit gedoe mee gehad. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:59

Zelfs als je vanuit huis werkt maar in loondienst kan je ook niet altijd zo maar even weg om iets te gaan afgeven op het postpunt. Als je vast zit aan je standaard werktijden en het postpunt is een eindje rijden, dan kan het zomaar zijn dat je alsnog niet tijdig daar kan geraken die dag.

Ik ga nog maar eens wat dekjes met oornetjes proberen verkopen. Desnoods voor echt weggeefprijzen, maar ik wil weer wat plek in de kast en ach, elke aanvulling op de rekening is welkom.