Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:40

Raar verhaal :?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:43

Nou het is al een topic dat een poosje loopt. Maar als je even de berichten van TS selecteert, dan is het wel vrij snel duidelijk. Uiteindelijk heeft TS haar geld teruggekregen van de verzekering en is het zadel nog steeds te koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:52

[***] schreef:
Nou ik ben ook even chagrijnig. Ik had iets gekocht op Marktplaats, dus geld overgemaakt en de verkoper zei 'zodra het binnen is komt het u kant op', dit was 28 januari. Ik verwachte dat het maandag of dinsdag wel door de bus zou vallen, maar nee. Woensdag was het er nog steeds niet, dus mailde ik terug of ze het al verstuurd had, het geld moest er inmiddels al lang op staan. Kreeg ik die donderdag een mail terug dat ze het die dag op de post zou doen, want ze was altijd vrij laat thuis.(dus dan heb je de hele dag en avond blijkbaar geen tijd om even langs een brievenbus te gaan). Nou fijn, maar inmiddels heb ik het dus nog steeds niet. Gister ochtend een mailtje gestuurd dat ik nog niks ontvangen had, maar tot op heden nog geen reactie. :n

Vandaag weer niks ontvangen. Had gister nog een mailtje gestuurd maar ook daar geen antwoord op. Nog een mailtje sturen of direct een melding maken bij mp?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:11

ik denk niet dat ze een antwoord gaat krijgen!
had je haar rekeningnummer gecheckt?
gaat het om een hoog bedrag?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:35

Vjestagirl schreef:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook het PostNL tarief voor een brievenbus pakketje reken (€3,95) terwijl ik het meestal verzend als brievenbuspost (€3,65). Ik heb namelijk al een paar keer meegemaakt dat degene op het postkantoor het niet wil verzenden als brievenbuspost om wat voor reden dan ook, en ik dan dus voor de extra €0,30 opdraai.

De €0,30 die ik nu 'winst' maak zet ik apart voor als ik een boek voor een bedrag incl verzenden verkoop en daar dus anders verlies op pak.

Nou gaat het maar om een paar cent, maar ik zou hier echt pissed van worden hoor, sorry...
Dan stort je het teveel toch gewoon netjes terug?
Daarbij heb je voor €3,95 een t&t code en via de brievenbus niet...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:43

luxje schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook het PostNL tarief voor een brievenbus pakketje reken (€3,95) terwijl ik het meestal verzend als brievenbuspost (€3,65). Ik heb namelijk al een paar keer meegemaakt dat degene op het postkantoor het niet wil verzenden als brievenbuspost om wat voor reden dan ook, en ik dan dus voor de extra €0,30 opdraai.

De €0,30 die ik nu 'winst' maak zet ik apart voor als ik een boek voor een bedrag incl verzenden verkoop en daar dus anders verlies op pak.

Nou gaat het maar om een paar cent, maar ik zou hier echt pissed van worden hoor, sorry...
Dan stort je het teveel toch gewoon netjes terug?
Daarbij heb je voor €3,95 een t&t code en via de brievenbus niet...

Ik breng gemiddeld 10 pakjes per week weg. Sommigen zijn pakjes, sommigen zijn brievenbuspost, sommigen zijn brievenbuspakjes. Ik weet echt niet meer welk pakje wat was en bij wie hoorde als ze het op het postkantoor er zoef zoef zoef doorheen doen.

Daarbij vertel ik mensen ook niet dat ze de brievenbuspakje prijs betalen, ik vertel gewoon wat het totaal wordt incl. verpakken en verzenden. Ik snap dat je boos zou zijn als je t zou weten.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 11-02-16 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:43

Ja, alles zag er ook gewoon betrouwbaar uit. Het gaat ook niet om een heel hoog bedrag, maar toch heel erg zuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:01

Sammie schreef:
Dan had je gewoon het antwoord 'das dan vervelend' terug gehad.

Gewoon even maar mailtjes volhouden. Zakelijk maar netjes paar keer herhalen. Ook al reageert ze niet. Dat het iig duidelijk is voor d'r.

Ik heb op m'n laatste mail nog geen antwoord gehad. Denk niet dat ze nog reageert en voor die paar euro wil ik me er ook niet heel druk om maken, dat is het me niet waard.

Dat van dat zadel is inderdaad heel apart, fijn voor TS dat ze het geld terug heeft maar wel vreemd dat mensen gewoon niet aangepakt worden voor oplichting..

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:16

Vjestagirl schreef:
ik vertel gewoon wat het totaal wordt incl. verpakken en verzenden. Ik snap dat je boos zou zijn als je t zou weten.

Maar ik zou het weten, want als ik de prijs weet excl verzenden, kan ik zelf wel uitrekenen wat je voor de verzending rekent, voor dat geld verwacht ik dan een t&t code van je en die zou ik je vragen ook ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:23

luxje schreef:
Vjestagirl schreef:
ik vertel gewoon wat het totaal wordt incl. verpakken en verzenden. Ik snap dat je boos zou zijn als je t zou weten.

Maar ik zou het weten, want als ik de prijs weet excl verzenden, kan ik zelf wel uitrekenen wat je voor de verzending rekent, voor dat geld verwacht ik dan een t&t code van je en die zou ik je vragen ook ;)

Je hebt geen idee wat mijn enveloppen kosten :). Verzenden is niet het enige wat geld kost.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:34

Enveloppen kosten 3x niks bij de action.., daarbij kun je een boek ook prima inpakken in dik inpakpapier.
Ik heb nog nooit inpakkosten verrekend, vind dat persoonlijk een beetje raar :o

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:39

luxje schreef:
Enveloppen kosten 3x niks bij de action.., daarbij kun je een boek ook prima inpakken in dik inpakpapier.
Ik heb nog nooit inpakkosten verrekend, vind dat persoonlijk een beetje raar :o

Mijn boeken kosten gemiddeld €1,50 per stuk (alleen hele speciale dingen zijn duurder dan dat), als ik de kosten van de enveloppen dan zelf moet betalen hou ik er echt niets meer aan over. Een boek verzend ik niet in een dun flimsy envelopje, maar in een goede monsterzak / raadhuis envelop die ik dan langs alle randen extra verstevig met tape. Ik wil graag dat ze heel blijven tijdens de reis en dat mensen die n boek bij mij kopen ook een net boek krijgen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:55

Heeft iemand van jullie wel eens boeken verkocht via bol ipv marktplaats? Dan heb je geen gezeur vervelende mensen, denk ik?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:57

Ja vaak! Nooit hezeur gehad, geen onderhandeling. Heel fijn

Behalve dat meerendeels van t geld door bol.con afgepskt word als bemiddeling.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:20

ik verkoop alleen maar mijn boeken via bol.com
vind dat op mp echt teveel moeite ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:28

En ik koop nooit 2dehands via bol.com. Alle gekochte boeken waren tot nog toe goedkoper nieuw dan 2dehands :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:23

Bol.com rekent wel erg veel bemiddelingskosten, imo niet echt de moeite om ze via hun te verkopen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:58

oliebol ik moet even mijn ei kwijt.
Ik heb wat gekocht op marktplaats. Een filmmuziek album. Die helemaal niet bekend is. Had hem 30 min op MP staan als gezocht en iemand had het. Voor 10 euro zou het me sturen. Maar heb nog niks ontvangen.
Nu bedenk ik me. Zo snel een reactie is misschien wel verdacht?? Ik hoop zooo dat ik die muziek nog krijg, want kan het echt nergens vinden, anders had ik wel via itunes of sportify of wat dan ook gekocht... Mijn enige poging was nog marktplaats 'gezocht' advertentie.
Nu krijg ik ook nog een mail van marktplaats dat je extra voorzichtig moet zijn met 'gezocht' advertenties, omdat je kwetsbaarder bent, omdat je het graag wilt! Nou... ik heb misschien dus ook wel te snel toe gehapt, omdat ik het graag wil.
Het is gelukkig maar 10 euro... maar hoop zooooo op die muziek.. :( Maar tot nu toe nog geen mail met muziek... Ook niets meer gehoord of het geld binnen was, het is in ieder geval van mijn rekening af... -O-

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:16

aaach balen zeg! hou je ons op de hoogte?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:24

Het is binnen!!! Me is happy en ik was gewoon achterdochtig en ongeduldig! *\o/*

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:33

Huh.. Hoe kan dat nou in die 25 min sinds je vorige post bezorgd zijn? Was het digitale muziek ofzo en geen cd?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:46

Ja digitaal ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:58

Iets te koop gezet op FB, iemand die interesse heeft en om meer info vraagt, geef ik, ,ik krijg een like van die persoon.. vervolgens is het stil... :') Wel leuk, maar interesse meer??

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:57

Het is wat. Ik verkoop mijn macbook air op markplaats en inmiddels heel veel biedingen, maar reageren nadat ik akkooord ben gegaan? Nee dat doen ze niet. Het blijft ontzettend stil.
Ik heb een limiet gesteld om te reageren en anders verwijder ik het bod. Misschien moet ik een vraagprijs neerzetten en mijn telefoonnummer en dan laten bellen bij interesse. Wat werkt bij jullie het beste?

Edit; hoogste bod was €350,00. Nadat ik had gemaild dat ik graag binnen 12 uur een reactie wil, kreeg ik een bijzondere reactie. Hij wilde z'n bod herzien naar €180,00 en dan kwam hij vanavond nog. Ja, doei :wave:

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:07

fionaf09 schreef:
Hij wilde z'n bod herzien naar €180,00 en dan kwam hij vanavond nog. Ja, doei :wave:

_O- grapjas