Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:12

_San87_ schreef:
Lau schreef:
Vrienden gaan volgende week trouwen en de dresscode is dress to impress (donker) blauw kan je toch niks mee…… ik heb niks in donkerblauw.

Jawel toch <3.

https://www.fiftiesstore.com/media/opti ... arkle.webp

Volgende week is wel kortdag om nog dingen te regelen als je moet gaan kopen, though :').

Ja de uitnodiging was 6 weken geleden al op de post gegaan. Maar niks gekregen dus heb vandaag maar een berichtje gestuurd of we nog uitgenodigd waren omdat ik niks meer gehoord had. Ik hoop dat lichtblauw ook mag dan heb ik een leuk jurkje gevonden die bij schoentjes en een tasje past wat ik al heb.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:17

Lau schreef:
Vrienden gaan volgende week trouwen en de dresscode is dress to impress (donker) blauw kan je toch niks mee…… ik heb niks in donkerblauw.

Maar die dresscode + kleur wist je al langer van te voren toch? :')
Ik zou zeggen: Ga zaterdag naar de stad om te shoppen, donkerblauw is geen lastige kleur, dat hebben ze altijd wel :j

Mo_86 schreef:
Dat mijn voorgevoel dat we slecht weer krijgen op onze trouwdag lijkt te kloppen. De verwachting is koud en nat…

Wanneer ga je trouwen? Wellicht valt het mee?
Wij zijn in 2021 op 12 mei getrouwd, er was constant drama voorspelt, sterker nog, de hele fiets maand mei van 2021 was een grote dramatische natte bende. Maar de dag van onze bruiloft scheen in eens de zon (niet voorspelt) en was het de enige mooie dag in de maand, sterker nog, het was zelfs echt warm, aan het eind van de dag, tijdens de receptie, deden alle haren de jasjes uit, zo warm was het :j
Dus er is hoop, pin je er niet te hard op vast dat het slecht weer wordt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:18

Ik keek vanochtend vroeg per ongeluk in een topic van de secret santa boeken en nu heb ik uit medelijden met mezelf voor veel te veel geld boeken gekocht.

Kan ik met de collectebus rond?

In my defense. Veel andere dingen kan ik komende tijd toch niet.
Kom net bij de huisarts vandaan voor m'n voet en als zowel de assistente als de arts "oei!" Roepen bij het zien ervan weet je dat het niet goed is. :')

M_D_H

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:20

Via die ene site zeker?
Ik ter bescherming van mijzelf, gewoon nog niet gekeken op die site :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:21

Ja ik klikte dat topic per ongeluk aan en las een verwijzing naar een site en nu ben ik flink wat eurootjes armer. Maar hopelijk ook tien leuke boeken rijker. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:23

Lau schreef:
_San87_ schreef:

Jawel toch <3.

https://www.fiftiesstore.com/media/opti ... arkle.webp

Volgende week is wel kortdag om nog dingen te regelen als je moet gaan kopen, though :').

Ja de uitnodiging was 6 weken geleden al op de post gegaan. Maar niks gekregen dus heb vandaag maar een berichtje gestuurd of we nog uitgenodigd waren omdat ik niks meer gehoord had. Ik hoop dat lichtblauw ook mag dan heb ik een leuk jurkje gevonden die bij schoentjes en een tasje past wat ik al heb.

Hee, blauw is blauw toch. Er staat (donker)blauw, dus ik neem aan dat lichtblauw dan ook mag.

Kun je het navragen, to be sure?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:28

M_D_H schreef:
Lau schreef:

Ik zou zeggen: Ga zaterdag naar de stad om te shoppen, donkerblauw is geen lastige kleur, dat hebben ze altijd wel :j

Mo_86 schreef:
Dat mijn voorgevoel dat we slecht weer krijgen op onze trouwdag lijkt te kloppen. De verwachting is koud en nat…

Wij zijn in 2021 op 12 mei getrouwd, er was constant drama voorspelt, sterker nog, de hele fiets maand mei van 2021 was een grote dramatische natte bende. Maar de dag van onze bruiloft scheen in eens de zon (niet voorspelt) en was het de enige mooie dag in de maand, sterker nog, het was zelfs echt warm, aan het eind van de dag, tijdens de receptie, deden alle haren de jasjes uit, zo warm was het :j

Nee wist alleen de datum :')

Lichtblauw nagevraagd en de bruidegom zijn pak was lichtblauw dus dat mocht niet.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:36

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:40

Totaaaaal geen zin om te werken. Wat word dit een lange dag!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:50

M_D_H schreef:
Lau schreef:

Mo_86 schreef:

Dit helpt wel :). We trouwen op 14 mei. Kan zeker nog alle kanten op, hoop echt dat het mooier wordt dan nu verwacht.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:46

Dress to impress + koud = Ski pak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:53

Op het werk deden de verwarmingen het niet, ben naar huis gegaan, steenkoud!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:27

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:32

Mijn bloedsuiker heeft er weer bijzonder veel zin in vandaag. Vannacht een hypo, nu weer een piek :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:33

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:11

Ik heb het koud, ben moe en ik moet over 2 uur bij een afspraak zijn voor een uurtje..
Mijn concentratie is er niet vandaag ben ik bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:45

Ik moet een tekst schrijven voor werk over penselen. Maar ik vind mensen die nog steeds penselen gebruiken met dierenharen echt heel erg suf...

Kan dat er alleen moeilijk inzetten aangezien we ze wel verkopen :+ .

Verder de concentratie van een ijsblokje vandaag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:52

Menino schreef:
Ik moet een tekst schrijven voor werk over penselen. Maar ik vind mensen die nog steeds penselen gebruiken met dierenharen echt heel erg suf...

Er zijn heel veel verschillende soorten penselen van veel verschillende materialen. Daar kan je wel wat over schrijven toch? Kunstschilders geven vaak de voorkeur aan dierlijk haar omdat het verf beter vasthoudt en omdat het door de structuur een mooier effect geeft dan synthetisch haar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 15:04

Suzanne F. schreef:
Er zijn heel veel verschillende soorten penselen van veel verschillende materialen. Daar kan je wel wat over schrijven toch? Kunstschilders geven vaak de voorkeur aan dierlijk haar omdat het verf beter vasthoudt en omdat het door de structuur een mooier effect geeft dan synthetisch haar.

Dat is tegenwoordig echt niet meer per se waar. Het is vaak gewoonte en aangeleerd gedrag. Verder prima, maar het ligt niet aan de kwaliteit van de huidige kunststof penselen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 15:07

Kom ik bij m'n ponys aan ligt er een berg geplukt gras voor hun snufferd. Ik ga maar weer bordjes ophangen. Waarom moeten mensen nou altijd andermans dieren voeren? Ik ga toch ook niet ongevraagd honden die in de achtertuin lopen koekjes geven? Waarom is dat dan wel normaal om paarden te voeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 15:11

Suzanne F. schreef:
Menino schreef:

Ja klopt, maar de kwastenmaker die ik zelf gesproken heb zei dat de synthetische haren tegenwoordig beter zijn dan dierlijke haren. En zij verkochten beiden. Het is echt heel interessant, want ze hebben het echt op microniveau geanalyseerd en nagemaakt, inclusief haarschubbetjes (die vocht vasthouden enzo) krul, punten waar het in afloopt. En waar nodig ook verbeterd.

Voor dierlijke haren worden (beschermde soorten) dieren gedood, of gefokt en op dezelfde manier verwerkt als bontjassen. Totaal onnodig, want er is een prima of beter alternatief. En je laat zo'n kwast 1x te lang in een potje water staan en je kunt je kwast weggooien.
In Amerika zijn kolinsky kwasten al verboden omdat de kolinsky een beschermde diersoort is. Mag van mij hier ook wel....

Dacht er vroeger ook nooit bij na, en vind het vooral stom dat mensen gewoon een random kwast in de winkel pakken die fijn aanvoelt zonder de implicaties te kennen omdat er gewoon weinig aandacht voor is. Als het een bewuste keuze zou zijn, helemaal prima.

Maar dat is het vaak niet en ik ga niet bij dierenhaar penselen zetten "deze kwasten zijn in Amerika verboden omdat er een beschermde diersoort voor vermoord wordt ofzo :+ ". Zelfs met een vast contract kom ik daar niet mee weg denk ik :P Maar ik voel heel erg de interne drang wel om het wel te doen _O- ...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 15:15

Kun je in dat geval niet gewoon voorlichting maken over de kunststof kwasten? En dan laten zien dat ze qua kwaliteit en eigenschappen hetzelfde of zelfs beter zijn?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 15:25

Of een artikel met de voor en tegens van de verschillende penselen. Dan kun je het toch benoemen en de mensen die wel tegen dierenleed zijn voorlichten
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 02-05-23 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 15:25

_San87_ schreef:
Kun je in dat geval niet gewoon voorlichting maken over de kunststof kwasten? En dan laten zien dat ze qua kwaliteit en eigenschappen hetzelfde of zelfs beter zijn?

Ja ik merk wel dat ik nu in een algemene tekst vrij veel aandacht aan het besteden ben over hoe goed synthetische kwasten tegenwoordig zijn :D Beste wat ik kan doen vermoed ik, al gebeurt het vooral onbeuwst :)) .... Hoop dat de baas het prima vindt zo :P .