Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:22

Bij de ggd net konden ze mij met mondkapje al niet verstaan aangezien ik keelpijn heb en praten beetje lastig gaat na 3x konden ze mij niet vinden in het systeem maar ze hadden mijn achternaam al 3x niet goed gehoord

Ik vergeet wel eens dat je zelf hard moet praten :')

Biks2

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 07:27

Hi,
Gister nacht heeft mijn partner de uitslag gehad, positief.
Ik ben die ochtend (gister dus) meteen gaan testen bij de GGD. Mijn uitslag is net binnen en is negatief.

Ik ben nog steeds wel wat snotterig en mijn vriend waarmee ik samen woon is natuurlijk positief.

Ik ben twee keer gevaccineerd.

Wat moet ik nu officieel doen?

Het verstandigste lijkt me toch thuis blijven, aan de andere kant, zou ik het niet al moeten hebben? Negatief is negatief lijkt me.

Ik kan niet thuiswerken, als ik niet ga werken wordt ik niet uitbetaald.. dus het liefst ga ik toch, maar ergens voelt dat niet oke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 07:36

Volgensmij blijf je bij klachten thuis zeker met een partner die je elke dag opnieuw besmetten kan. De meeste mensen zijn pas na een dag of 3-5 positief van hun partner. Daarom was het advies ook steeds testen na 5 dagen.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 08:22

Spenk schreef:
Volgensmij blijf je bij klachten thuis zeker met een partner die je elke dag opnieuw besmetten kan. De meeste mensen zijn pas na een dag of 3-5 positief van hun partner. Daarom was het advies ook steeds testen na 5 dagen.

Dat klopt.. maar voor hetzelfde geld is het gewoon een griepje.

Lastig hoor. Ik zal ook even aan m'n werkgever vragen of het oke is als ik kom werken. En ik doe straks weer een zelftest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 08:34

Maar met een griepje blijf je toch ook hopelijk thuis?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 08:43

Met echte griep kun je niet eens werken. Maar met een verkoudheid wel. Je blijft toch niet voor iedere verkoudheid thuis?

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 08:45

Nee precies, het is niet meer dan een beetje hoofdpijn, spierpijn en verkoudheid.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 08:50

Je bent niet geboosterd. Officieel moet je dan nog steeds thuis blijven zover ik weet. En testen op dag 5.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 09:21

purny schreef:
Maar met een griepje blijf je toch ook hopelijk thuis?

Wanneer is een stevige verkoudheid een 'griepje' te noemen? We noemen het vaak een griep maar het is verkoudheid.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 09:23

SusanH schreef:
Je bent niet geboosterd. Officieel moet je dan nog steeds thuis blijven zover ik weet. En testen op dag 5.

Gebruik je gewoon je gezonde verstand, al die officiele regeltjes zijn trouwens nog al verwarrend ook.
Niet geboosterd thuisblijven, wel geboosterd niet? Schiet mij maar lek, daar zal het virus schijt aan hebben.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 09:34

CharleyT schreef:
SusanH schreef:

Gebruik je gewoon je gezonde verstand, al die officiele regeltjes zijn trouwens nog al verwarrend ook.
Niet geboosterd thuisblijven, wel geboosterd niet? Schiet mij maar lek, daar zal het virus schijt aan hebben.

Er wordt toch gevraagd wat ze officieel moet doen? Daar is dit gewoon een antwoord op

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 09:46

Heb je helemaal gelijk in, ik bestrijd dat toch ook niet, is meer een tip.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 10:31

Ik heb m'n werkgever gebeld met dat ik negatief was en hij zegt dat ik gewoon kan komen.
Dus dat doe ik dan maar.
Lees inderdaad wel wat anders (na 5 dagen testen en dan pas eruit) maar als zij dat risico willen nemen, mij best :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 10:39

Er zijn al bedrijven die gewoon zeggen kom maar werken met een positieve test.

Ik kan zaterdag ook gewoon aan het werk :+ ben gisteren positief getest maar heb klachten sinds zondag / maandag. Hele werk heeft net 2 weken geleden corona gehad dus het maakt ook niet zoveel uit. Overigens voel ik mij prima op wat keelpijn na gek genoeg

Verder blijf ik braaf thuis uiteraard. Mijn ouders hebben het ook net gehad dus hoef ook niet letterlijk in isolatie op mijn kamer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:42

Fitzroy schreef:
Met echte griep kun je niet eens werken. Maar met een verkoudheid wel. Je blijft toch niet voor iedere verkoudheid thuis?

Dat is dus wat ik op het moment zo onduidelijk vind en geheid voor ruzie gaat zorgen op de werkvloer.
Wat zijn „klachten“.

Voor sommige mensen is helder dat we nooit meer verkouden aan het werk gaan, immers zijn verkoudheidsvirussen ook potentieel dodelijk. Voor andere ligt de grens bij hoesten of koorts. Keelpijn en spierpijn zijn ook klachten.
Ik moest vanochtend een paar keer niezen, meer dan normaal. Heb ik klachten? Moet ik thuisblijven?

Ik hoop dat we daar snel weer wat stabiliteit in gaan krijgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:49

Nou dat idd.

Overigens nu een griepepidemie. Volgens het journaal vanwege de maatregelen geen groliepgolf gehad nog. Ik denk zelf dat dit wel meespeelt maar niet omdat de maatregelen de griep zo goed tegen gingen. Maar meer dat de meeste mensen nu gewoon veel minder weerstand hebben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:54

Ik had gisteren een positieve zelftest. Kreeg het weekend keelpijn en dat zette door naar een verkoudheid met hoofdpijn. Ik had afspraken staan dus toch maar even testen... En ja hoor, ik hoor nu ook bij de club. ;)

Ben vanuit huis aan het werk nu. Volgens de website van de rijksoverheid zou ik vrijdag als ik geen klachten meer heb weer los mogen. Ik wacht het wel af.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:03

Ik had ook hoop voor morgen dan zit ik op dag 5 maar ben nu nog niet klachtenvrij dus dat wordt niks.

Aangezien iedereen op mijn werk 2 weken geleden corona heeft gehad moet ik zaterdag komen werken. Voel mij daar ook wel fit voor.

Merk toch een klein beetje benauwdheid maar ik heb ook hyperventilatie dus daar kan ik wel mee omgaan

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:09

Zebrastreep schreef:
Ik had ook hoop voor morgen dan zit ik op dag 5 maar ben nu nog niet klachtenvrij dus dat wordt niks.

Aangezien iedereen op mijn werk 2 weken geleden corona heeft gehad moet ik zaterdag komen werken. Voel mij daar ook wel fit voor.

Merk toch een klein beetje benauwdheid maar ik heb ook hyperventilatie dus daar kan ik wel mee omgaan

Ik ga ook vrijdag pas kijken hoe ik me voel. Gelukkig hoef ik niemand te zien voor werk oid, dus kan me goed in isolatie houden. (al had ik net weer wat leuke dingen in de plannen natuurlijk! ;) )

Ik heb astma dus voel me elke verkoudheid niet best. Net toevallig een collega aan de telefoon die ook adviseerde rust te pakken omdat het soms nog wel een wat langere nasleep kan hebben.

Maar vooral beterschap Zebrastreep!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:19

SusanH schreef:
Nou dat idd.

Overigens nu een griepepidemie. Volgens het journaal vanwege de maatregelen geen groliepgolf gehad nog. Ik denk zelf dat dit wel meespeelt maar niet omdat de maatregelen de griep zo goed tegen gingen. Maar meer dat de meeste mensen nu gewoon veel minder weerstand hebben.

Aangezien Corona 10 keer besmettelijker is dan griep helpt bvb een mondkapje al redelijk goed on geen griep te krijgen of te verspreiden. Weerstand mag dan een onderdeeltje zijn maar het loslaten van regels zorgt ervoor dat nu de griep ook weer terug komt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:41

De griep zijn toch elk jaar andere stammen ?
Dus het wil niet zeggen omdat mensen vorig jaar de griep hadden, ze het dit jaar niet meer kunnen krijgen.
De vaccins moeten toch ook elk jaar opnieuw, met de hoop dat ze min of meer de juiste stammen erin gestoken hebben ?

Ik denk dus dat het weinig met weerstand te maken heeft, maar misschien heb ik het wel helemaal mis :P

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:09

Dit jaar is voor de verkeerde griepvariant gevaccineerd, hoorde ik van iemand die er verstand van heeft.
Ik hoor veel mensen die een paar weken na omicron nu griep hebben, doet blijkbaar toch wel iets met je weerstand.

Ik heb de gebruikelijke voorjaars-hooikoorts-astma-ellende, blijf dus ondanks alle puffers en prednison maar binnen voorlopig

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:23

Ik ben gisterochtend positief getest en voel me toch wel flink benauwd. Meer mensen daar last van? Ik weet dat het een groot symptoom was bij de eerste variant, maar bij Omnikron begreep ik dat dat wel mee zou moeten vallen?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:55

Castilja schreef:
Ik ben gisterochtend positief getest en voel me toch wel flink benauwd. Meer mensen daar last van? Ik weet dat het een groot symptoom was bij de eerste variant, maar bij Omnikron begreep ik dat dat wel mee zou moeten vallen?

Ik ben een klein beetje benauwd , maar als ik ga zitten neemt het wel af. Ik heb het vooral als ik even wat ga doen dat is dan nog teveel. Keelpijn wordt dan ook direct weer erger

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:52

Er is een nieuwe virusvariant; hypochondicron-22.... :=