Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:17

DuoPenotti schreef:
klopt, maar dat ze er dan van in het ziekenhuis komen is niet zo erg veel voorkomend met een enting

Maar, liggen de mensen die er nu zijn er omdat ze nog geen vaccin hebben? Want dat zou verklaren.

Ik schiet pas in de paniekmodus als we dadelijk overbelasting krijgen in het ziekenhuis en dit allemaal volledig, zeker 2 weken er na gevaccineerde mensen zijn…

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:17

DuoPenotti schreef:
klopt, maar dat ze er dan van in het ziekenhuis komen is niet zo erg veel voorkomend met een enting

Dat is de verwachting, naar aanleiding van de onderzoeken die zijn gedaan omtrent de vaccins. Theorie en praktijk zijn niet altijd 1 op 1 overeenkomstig...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:20

Het is geen seizoensvirus zoals influenza want dan zou het in sommige landen nu weg moeten zijn, eerder dat luchtwegvirussen gemakkelijk overgedragen worden doordat mensen binnen zitten in droge lucht. Daardoor drogen je slijmvliezen uit en ben je bevattelijker voor virussen. Maar bij mijn broer, die bijna altijd buiten kan wonen en zijn winter bijna onze zomer is slaat het net zo hard om zich heen. Wanneer de komende twee weken de ziekenhuisopnames zo mooi laag blijven zou dat hartstikke mooi zijn. Feit is wel dat je nu al een verschuiving in de besmettingen ziet naar de 40 en 50 jarigen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:20

Wat ik vorige keer begreep uit nieuwsbericht op radio was dat het vooral niet of niet volledig gevaccineerde mensen waren. Vandaar dat die 2e prik nog wel heel belangrijk is.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:21

sureido schreef:
Je moet na je test voor toegang gewoon linea recta door naar de ggd dus die worden wel degelijk meegeteld.

Inderdaad. Alleen dus de positieven. De negatieven niet. Hetzelfde geldt voor testen voor vakantie. Vandaar dat ons percentage zo hoog is. Niet zo slim dus om dat zo te doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:21

sure, ja de meeste mensen die er nu liggen zijn niet (volledig) gevaccineerd.
Lekker l.llig dus als ze aangestoken zijn door wat feestvierders die het niet zo nauw nemen.
Dan kan die zorg wel fijn laag zijn, maar dat zal je aan je bips oxideren als je aan de opti flow mag.
En hopelijk niet aan de beademing. En nog maanden mag revalideren.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:24

sureido schreef:
DuoPenotti schreef:

Maar, liggen de mensen die er nu zijn er omdat ze nog geen vaccin hebben? Want dat zou verklaren.

Ik schiet pas in de paniekmodus als we dadelijk overbelasting krijgen in het ziekenhuis en dit allemaal volledig, zeker 2 weken er na gevaccineerde mensen zijn…

De mensen die nu in het ziekenhuis liggen zijn niet gevaccineerd of niet volledig. Dat is al eerder bevestigd. In Engeland is dat ook zo.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:25

DuoPenotti schreef:
Lekker l.llig dus als ze aangestoken zijn door wat feestvierders die het niet zo nauw nemen.
Dan kan die zorg wel fijn laag zijn, maar dat zal je aan je bips oxideren als je aan de opti flow mag.

Tja, dan was het misschien een goed idee geweest als ze zich wel hadden laten vaccineren.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:27

DuoPenotti schreef:

Gelukkig mag iedereen in deze fase zelf risicoanalyse doen :) Ben je bang voor covid en de eventuele gevolgen zal je (nu nog) voorzichtig moeten zijn. Heb je minder last van angst kun je je vrijer bewegen.

Fijn toch? Dat een iedere voor zich zelf mag bepalen waar hij zich prettig bij voelt?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:30

Bloodymary schreef:
DuoPenotti schreef:

Tja, dan was het misschien een goed idee geweest als ze zich wel hadden laten vaccineren.

Zucht....niet iedereen heeft die kans gehad. Ik ben van 73 en wacht ook nog op de 2de vaccinatie. Ik wil wel maar mag niet eerder.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:30

Bloodymary schreef:
DuoPenotti schreef:

Lekker kort door de bocht.
maar vraag me af hoeveel er eigenlijk gelezen word in het topic?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:31

Neonlight schreef:
e]

Zucht....niet iedereen heeft die kans gehad. Ik ben van 73 en wacht ook nog op de 2de vaccinatie. Ik wil wel maar mag niet eerder.

precies dat
meeuwen flats neer plempen maar niet het topic lezen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:31

Niet als je niet alles kan ontwijken en dus verplicht wel in contact komt met mensen.

Nogal vervelend dat het allemaal op angst gegooid wordt. Ik wil gewoon niet nu op het laatst nog besmet raken en zou volgens mensen uit dit topic dus maar gewoon opgesloten moeten zitten komende maand omdat ik niet eerder voor 2e mag. Niet omdat ik bang ben, maar omdat ik geen behoefte heb om maanden te moeten knokken om hopelijk weer op oude niveau te komen :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:32

996981 schreef:
DuoPenotti schreef:

Gelukkig mag iedereen in deze fase zelf risicoanalyse doen :) Ben je bang voor covid en de eventuele gevolgen zal je (nu nog) voorzichtig moeten zijn. Heb je minder last van angst kun je je vrijer bewegen.

Fijn toch? Dat een iedere voor zich zelf mag bepalen waar hij zich prettig bij voelt?

ja, werkt zal zo tegenwoordig?!
Fijn als cassiere dat een ander jou ziek komt maken, of die leraar van je, of de kapper of de....

Jij denkt meteen aan dat mensen dan maar niet moeten gaan feesten...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:33

DuoPenotti schreef:

Ik denk dat er heel veel mensen meelezen. Echter lijkt je in dit topic vooral je zorgen te mogen uiten over hoe slecht het gaat, wat een domme beslissingen er worden genomen en wat de ernstige gevolgen zijn. Relativeren lijkt niet wenselijk...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:33

MyWishMax schreef:
Niet als je niet alles kan ontwijken en dus verplicht wel in contact komt met mensen.

Nogal vervelend dat het allemaal op angst gegooid wordt. Ik wil gewoon niet nu op het laatst nog besmet raken en zou volgens mensen uit dit topic dus maar gewoon opgesloten moeten zitten komende maand omdat ik niet eerder voor 2e mag. Niet omdat ik bang ben, maar omdat ik geen behoefte heb om maanden te moeten knokken om hopelijk weer op oude niveau te komen :+

Precies, alleen maar omdat andere willen feesten. Want daar komt het op neer. Niet meer niet minder.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:34

996981 schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik denk dat er heel veel mensen meelezen. Echter lijkt je in dit topic vooral je zorgen te mogen uiten over hoe slecht het gaat, wat een domme beslissingen er worden genomen en wat de ernstige gevolgen zijn. Relativeren lijkt niet wenselijk...

Dan heb jij niet begrepen wat ik zei, das duidelijk.. lezen, lezen lezen

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:36

Wachten tot dat iedereen een tweede prik gehad heeft was natuurlijk wel handig geweest. Maar misschien dat mensen nu wel denken: oké, het open gooien kan écht niet. Dat is in ieder geval wel bewezen.

En alle jeugd die nu besmet is hoeft d’r wel maar 1 dus dat is wel sneller volledig gevaccineerd :+ maar of de reden nu zo positief is.

Maar wanneer iedereen volledig gevaccineerd kan zijn, dan vind ik wel dat het moet stoppen met naar besmettingen kijken en dat we wel gewoon alles open kunnen gooien. Dat de wappies dan long covid oplopen, be my guest.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:37

DuoPenotti schreef:
ja, werkt zal zo tegenwoordig?!
Fijn als cassiere dat een ander jou ziek komt maken, of die leraar van je, of de kapper of de....

Jij denkt meteen aan dat mensen dan maar niet moeten gaan feesten...

Je laatste zin is nogal een aanname ;)
Zolang covid onder is zal je altijd besmet kunnen raken. Ook als jij en álle andere wereldburgers geënt zijn. De vaccins die we hebben werken immers niet voor 100% en het is een virus dat zich makkelijk muteert.

Je kunt je daar heel druk over maken, maar dat helpt je niets.
Men lijdt het meest van het lijden dat hij vreest. Ziekte en de dood horen bij het leven. Je kunt alles wat in je macht doet doen om het te voorkomen, maar garanties heb je niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:38

Nou, daar ben ik wat minder stellig in qua feesten. Het was in mijn ogen slimmer geweest als de overheid niet in 1 keer zo versoepeld had, maar geleidelijker en rekening had gehouden met de 2e vaccinatie van groot gedeelte van Nl.

Want ik snap echt wel dat mensen gaan als het mag. Hoeft niet slim te zijn, maar het was wel toegestaan.

Ik erger me meer aan alle berichten dat degene die 'bang' zijn zich aan moeten passen en ziekenhuizen niet meer vol zijn dus niet zeuren. Ik heb liever nu wat te voorzichtig en achteraf niet nodig dan zoals vorig jaar niet voorzichtig en dan weer achter de feiten aan lopen.
Wil niet zeggen dat als iedereen de kans heeft gehad dit ook moet blijven, absoluut niet. Maar nu was het toch echt te snel.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:38

DuoPenotti schreef:
Dan heb jij niet begrepen wat ik zei, das duidelijk.. lezen, lezen lezen

Ik denk dat jij beter moet lezen. Er staat letterlijk; in dit topic. Niet; DuoPenotti schreef.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:40

Ik vrees niet, dat is jou aanname. Wel zou het erg rot zijn als mensen nu nog ff aangestoken worden terwijl ze wel gevaccineerd willen worden.

En aangezien je zin "Gelukkig mag iedereen in deze fase zelf risicoanalyse doen :) Ben je bang voor covid en de eventuele gevolgen zal je (nu nog) voorzichtig moeten zijn. Heb je minder last van angst kun je je vrijer bewegen."

zou ik echt niet weten hoe dat anders op te nemen met vrijer bewegen dan feesten of teras hangen of wat ook buiten verplicht werk.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:40

996981 schreef:
DuoPenotti schreef:

Relativeren is sowieso handig. Maar het is wel kort door de bocht om te zeggen dat de niet-gevaccineerden allemaal niet gevaccineerd wilden worden. Waren we maar zo ver met het vaccineren dat iedereen al een tweede prik had gehad (indien nodig).

Het is wel een feit dat die besmettingen binnen 2 weken enorm omhoog zijn gegaan. Een stijging had iedereen wel verwacht, maar dat het zo snel zou oplopen... Nee.

Zelf mag ik ('88) as vrijdag voor mijn tweede prik. Daarna is het dus nog 2 weken kalm aan. Een vriendin van mij ('90) heeft net vorige week haar eerste prik gehad. zij heeft voor AZ gekozen. De reden waarom zij heeft gewacht is dat ze eerst de aantallen wilde afwachten: met lage besmettingen had zij niet de urgentie om te laten vaccineren. Nu het in een rap tempo oploopt heeft ze - bewust - voor AZ gekozen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:45

DuoPenotti schreef:
Ik vrees niet, dat is jou aanname. Wel zou het erg rot zijn als mensen nu nog ff aangestoken worden terwijl ze wel gevaccineerd willen worden.

En aangezien je zin "Gelukkig mag iedereen in deze fase zelf risicoanalyse doen :) Ben je bang voor covid en de eventuele gevolgen zal je (nu nog) voorzichtig moeten zijn. Heb je minder last van angst kun je je vrijer bewegen."

zou ik echt niet weten hoe dat anders op te nemen met vrijer bewegen dan feesten of teras hangen of wat ook buiten verplicht werk.

Iets met lezen toch? Ik schrijf men... Niet Duopenotti. En ja; het is hartstikke rot als mensen tussen hun twee vaccinaties nog besmet of zelfs ziek worden. Het is ook sneu als mensen na beide vaccinaties nog ziek worden en ook dat gebeurt.

Het leven is niet 100% maakbaar. Ook niet met vaccins

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:48

Neonlight schreef:

Jij ligt toch niet in het ziekenhuis? Het ging over de mensen die in het ziekenhuis lagen. Dat zijn grotendeels toch mensen die zich nog helemaal niet hebben laten vaccineren. Als je 1 spuit hebt gehad ben je al wel meer beschermd, niet volledig. Als je je dan niet veilig voelt kun je er voor kiezen om geen risico te lopen en zoveel mogelijk nog bij anderen uit de buurt te blijven.

Ik had het overigens heel goed gelezen, maar geen zin om hele verhalen terug te typen. Dacht dat begrijpen jullie wel, wat ik bedoel.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 12-07-21 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt