Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:50

maessie schreef:

Ik heb ze zopas wel gezien.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 08:02

maessie schreef:
Ik had vandaag een reactie van iemand uit Luxemburg. Dat is ook nieuw volgens mij.

Luxemburg heb ik ook af en toe bij de zoekresultaten maar die verzenden dan alleen met UPS met ruim 9,- verzendkosten dus ik koop daar niet van.

tengeltje11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 09:45

Twijfel enorm of in een zadel van 550 euro op vinted zou zetten….
Max wat ik ooit verkocht was 200 euro en ging gewoon goed, maar dit is toch nog een heel stuk meer…

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 10:10

Ik zie ook zadels van 1800 euro erop staan en vraag me dan idd af als ik dat zelf ook zou doen of niet…

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 10:25

Zulke dure producten zou ik niet durven te kopen of verkopen. Je zal zo'n rare Franse hebben als we hier wel eens als voorbeeld in t topic lezen.... teveel risico alsnog.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 10:28

Ik zie wel eens vaker hele dure producten erop staan, vraag me af of er mensen zijn die dat verkopen

Ik ben eigenlijk sowieso wel benieuwd welke prijs categorie het beste verkoopt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 10:44

Ik koop met enige regelmaat dure items, sowieso eigenlijk weinig onder de €50 maar ook al eens €600+ en alles zonder problemen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:53

Een merkproduct van 1500 euro heb ik wel eens verkocht via vinted, dat ging via hun verificatieservice en dat liep prima. Maar ik had echt alles gefilmd, kopies van facturen gemaakt, ik heb zelfs de doos op film voor het punt ingepakt (manlief met camera erbij) en op beeld ingeleverd. Ammehoela dat iemand ging vertellen dat ze een baksteen toegezonden hadden gekregen.

Amber, dat zou ik ook eens wel willen weten. Langs de andere kant, maakt het uit, voor elke categorie shoppers is er wel aanbod op vinted. Enkel boomer toestanden lopen minder goed: speelkaarten, sigarenbandjes, miniatuurtreintjes, postzegels, naar mijn idee loopt dat stroef omdat die mensen niet op vinted kijken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 12:42

Ik denk dat je sowieso nooit echt sluitend kan bewijzen dat je geen baksteen toegestuurd hebt.

Je kan wel filmen dat je iets inpakt. Maar daarna haal je het er doodleuk weer uit en doet er die steen in, en levert vervolgens dat pakje met steen in bij het pakketpunt. Je gaat ook niet zo snel ik weet niet hoe lang aan 1 stuk filmen dat je inpakt, naar pakketpunt gaat en inlevert.

Ik vind duurdere dingen ook erg spannend maar je kan maar zoveel bewijs verzamelen dus moet ook maar een beetje de gok durven wagen. Het scheelt bij mij misschien wel dat ik al heel veel kopen en verkopen heb gedaan en ze zachtjes aan wel weten dat ik geen rare streken lever. Hoop ik dan maar....

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:06

Wat foxy80 heeft gedaan lijkt me wel sluitend toch? Voor de deur van het pakketpunt de boel inpakken en in 1 opname inpakken en versturen.

Ik had een video gemaakt van een pakket wat er twijfelachtig uitzag bij aankomst, was idd niet wat ik gekocht had en vinted vindt het "niet genoeg bewijs" heb al meerdere keer een ticket geopend (ze sluiten het steeds wegens "gebrek aan bewijs") en ook geen reactie gekregen op mijn mail. Baal echt ontzettend, weet niet zo goed wat ik nu nog kan doen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:48

Volgende keer de zending weigeren. Als je twijfelt dan beter niet aanpakken.

Hoop dat ze je toch nog gaan helpen, maar is inderdaad super irritant! :n

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 10:29

Weet iemand of je bij een defect product altijd retour kan aanvragen.
Ik heb iets verkocht wat voor vertrek 100% zeker in orde was.
Nu geeft koper aan dat het niet goed is.
Ik heb gevraagd om een retour, volgens koper heeft ze probleem gemeld, maar zie nog niets staan?
Ik wil het graag terug hebben. Wel gaf koper aan het met snellader geladen te hebben terwijl dit niet mag bij dit product. Best kans dat ie daardoor kapot is gegaan? Kan ik dit eventueel melden bij vinted indien ik geen retour ga krijgen?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 12:42

Ze heeft dus nog geen ticket geopend bij Vinted? Ik zou lekker daarop wachten, en dan aangeven dat ze het waarschijnlijk zelf heeft stukgemaakt. Anders zit jij dalijk met een kapot product en geen geld..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 13:28

Tip: kies beter even geen DHL want daar gaat het 1 en ander mis....

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 14:33

Zoals? :?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 16:38

Daar kwam ik vanmorgen ook achter. DHL had het pakket op bezorgd gezet terwijl verkoopster het nog moet opsturen, melding bij Vinted gemaakt dat ik het nog niet heb omdat het bedrag anders binnen 2 dagen vrijgegeven wordt. Verkoopster kan ook geen label afdrukken. DHL is ermee bezig zag ik in de app. Hopelijk pakt Vinted het ook op en gaan ze het herstellen anders ben ik straks het geld kwijt en heb geen pakket.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 16:45

Hier hetzelfde. Ook heel suf dat ze het standaard riedeltje willen afhandelen van DHL een onderzoek laten starten. Er is helemaal geen onderzoek nodig want verkoper heeft geeneens de tijd gekregen om het pakje in te leveren, het werd meteen al op bezorgd gezet :=

Dus pakje ligt daar klaar om verzonden te worden maar dat durft ze nu natuurlijk niet aan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 17:18

DHL heeft een storing, staat momenteel in de app.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:20

Verzendlabel is gewoon naar je e-mail gestuurd, ook als je die hebt met QR code.
Deze kan je gewoon gebruiken en pakketje wordt gewoon geleverd bij de koper.
Ik heb hetzelfde voor gehad vandaag, pakket vervolgens ingeleverd en vanavond is hij automatisch bij DHL (zichtbaar in de app ook) omgezet.
Koper maakt pas een probleem aan, vlak voordat het geld vrijgegeven wordt (indien het dan nog niet geleverd is) of anders als het pakket niet in orde is. Zo hebben we het afgesproken althans, ik verwacht eigenlijk dat het wel goed komt.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:28

Label is bij de verkoopster waar ik vanmorgen van heb gekocht nog steeds niet ontvangen dus zij kan nog niks opsturen. Nu heeft dat geen haast vanuit mijn kant maar ik hoop wel dat ik het pakket heb voordat Vinted het geld gaat uitbetalen omdat het nog niet goed staat in de Vinted app. Afwachten voor nu.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:31

C_arola schreef:
Label is bij de verkoopster waar ik vanmorgen van heb gekocht nog steeds niet ontvangen dus zij kan nog niks opsturen. Nu heeft dat geen haast vanuit mijn kant maar ik hoop wel dat ik het pakket heb voordat Vinted het geld gaat uitbetalen omdat het nog niet goed staat in de Vinted app. Afwachten voor nu.

Hier stond hij in mijn spam-box :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 20:17

Bij mij stond direct al dat pakje geleverd was en dat ik moest kiezen tussen alles is Okee of ik heb een probleem, en als ik niet binnen 48 uur een probleem zou melden dan zou het geld vrijgegeven worden.

Ik ga er echt niet vanuit dat een pakje dat nog niet eens ingeleverd is, binnen 48 uur bij mij is :=

Dus hier uiteraard wel een probleem gemeld. Verkoper heeft nu de verkoop geannuleerd, ik zie een bericht dat ik een terugbetaling krijg. Ben benieuwd of dat dan goed is gegaan want straks zal je zien dat ze heeft geklikt op de knop van zeg maar koper meldt een probleem, stort het geld maar terug als verkoper om het op te lossen.

Ben benieuwd wat er nu precies gebeurd is :=

Ze gaat het artikel er opnieuw opzetten is het idee, zodat ik hem opnieuw kan kopen en dan voor andere verzendwijze kan kiezen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 22:39

Bij de verkoopster is het niet in de spam box gekomen, hetzelfde probleem heeft ze ook bij een ander koper. Verzendlabel kan ze ook niet aanmaken en annuleren is ook niet mogelijk anders was dat inderdaad een optie geweest. Afwachten dus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 22:47

magicmist schreef:
Weet iemand of je bij een defect product altijd retour kan aanvragen.
Ik heb iets verkocht wat voor vertrek 100% zeker in orde was.
Nu geeft koper aan dat het niet goed is.
Ik heb gevraagd om een retour, volgens koper heeft ze probleem gemeld, maar zie nog niets staan?
Ik wil het graag terug hebben. Wel gaf koper aan het met snellader geladen te hebben terwijl dit niet mag bij dit product. Best kans dat ie daardoor kapot is gegaan? Kan ik dit eventueel melden bij vinted indien ik geen retour ga krijgen?

Wanneer ze probleem gemeld heeft zie je dat meteen staan, mask wel even direct printscreen van je conversatie waarin ze zegt dat ze een snellader gebruikt heeft. Want ik had paar weken geleden ook gedonder met francaise , aan het kortste eind getrokken en vinted banketstaaf maar wat in de rondte. Gelukkig geen mega bedrag maar toch 30 euro foetsie.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 08:15

pmarena schreef:
Bij mij stond direct al dat pakje geleverd was en dat ik moest kiezen tussen alles is Okee of ik heb een probleem, en als ik niet binnen 48 uur een probleem zou melden dan zou het geld vrijgegeven worden.

Ik ga er echt niet vanuit dat een pakje dat nog niet eens ingeleverd is, binnen 48 uur bij mij is :=

Dus hier uiteraard wel een probleem gemeld. Verkoper heeft nu de verkoop geannuleerd, ik zie een bericht dat ik een terugbetaling krijg. Ben benieuwd of dat dan goed is gegaan want straks zal je zien dat ze heeft geklikt op de knop van zeg maar koper meldt een probleem, stort het geld maar terug als verkoper om het op te lossen.

Ben benieuwd wat er nu precies gebeurd is :=

Ze gaat het artikel er opnieuw opzetten is het idee, zodat ik hem opnieuw kan kopen en dan voor andere verzendwijze kan kiezen.

Dat is hier ook het geval. Maar zo te zien is het pakket nu in haar regio aangekomen, dus vooralsnog goede hoop. :)
Opnieuw kopen en voor een andere verzendwijze kiezen is natuurlijk ook een idee :j