Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Echwel schreef:Ja gedaan..
Maar had vertaal probleempje
94% blijft voor mij onvoldoende en op 30.000 alsnog zieken ook
Vind die 30000 al erg weinig
Wat wil je dan?
94% is FANTASTISCH!
De eerste geruchten gingen over vaccins met een effectiviteit van 50-70%
Dan is 94% echt extreem hoog!
Geen enkel vaccin op de wereld heeft een effectiviteit van 100%
Blue_Eyes schreef:Purny, er is op 30.000 man getest. De helft kreeg het vaccin, de andere een placebo. Er waren 95 mensen die alsnog ziek werken, waarvan 90 die een placebo hadden gekregen. Van de 15.000 die het vaccin hebben gehad, zijn er dus maar 5 ziek geworden.
Blue_Eyes schreef:Purny, er is op 30.000 man getest. De helft kreeg het vaccin, de andere een placebo. Er waren 95 mensen die alsnog ziek werken, waarvan 90 die een placebo hadden gekregen. Van de 15.000 die het vaccin hebben gehad, zijn er dus maar 5 ziek geworden.
Echwel schreef:mvdende schreef:
Wat wil je dan?
94% is FANTASTISCH!
De eerste geruchten gingen over vaccins met een effectiviteit van 50-70%
Dan is 94% echt extreem hoog!
Geen enkel vaccin op de wereld heeft een effectiviteit van 100%
Het gaat erg snel is maar op 30000 mensen getest
Die niet voldoende in aanraking komen met covid
Geef mijn injectie maar even aan een ander totdat we meer weten
Bv wetenschappelijke onderzoeken publiceren
purny schreef:Je mag hier in Nederland nooit iemand verplichten om zichzelf te laten vaccineren. Dat staat in de grondwet.
Dus de voorlichting mag ook wel wat beter
mvdende schreef:purny schreef:Je mag hier in Nederland nooit iemand verplichten om zichzelf te laten vaccineren. Dat staat in de grondwet.
Dus de voorlichting mag ook wel wat beter
Maar wanneer noem je het een verplichting?
Kijk, toegang tot de zorg en de supermarkt kunnen ze je nooit ontzeggen als je geen enting hebt gehad.
Maar een organisatie van een evenement mag dat volgens mij wel, al is het in verkapte vorm
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20201115_97814564
Ik ben er trouwens fel op tegen! Je gaat alleen maar méér onrust kweken met dit soort berichten.
Het is nog niet duidelijk wie het vaccin als eerste mag krijgen: of de oudere en kwetsbare zodat deze groep "beschermd" is òf juist de jongeren om de economie weer meer open te gooien. En een gevaccineerde jongeren kan geen oudere meer aansteken (als het goed is)
purny schreef:mvdende schreef:
Maar wanneer noem je het een verplichting?
Kijk, toegang tot de zorg en de supermarkt kunnen ze je nooit ontzeggen als je geen enting hebt gehad.
Maar een organisatie van een evenement mag dat volgens mij wel, al is het in verkapte vorm
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20201115_97814564
Ik ben er trouwens fel op tegen! Je gaat alleen maar méér onrust kweken met dit soort berichten.
Het is nog niet duidelijk wie het vaccin als eerste mag krijgen: of de oudere en kwetsbare zodat deze groep "beschermd" is òf juist de jongeren om de economie weer meer open te gooien. En een gevaccineerde jongeren kan geen oudere meer aansteken (als het goed is)
Je mag gewoon niet als bedrijf zeggen dat je je moet vaccineren als je iets wilt.
Ga je nou op vakantie dan is het een advies en soms wel een verplichting. Maar je kunt nooit zeggen dat je alleen naar een evenement mag als je gevaccineerd bent.
Er staat gewoon in de grondwet dat dit niet mag.
Ben ook benieuwd hoe het kabinet hiermee om zal gaan.
Er heerst een ontzettende angstcultuur. Mensen zijn bang dat er een vaccinatieplicht komt zodat je gecontroleerd kan gaan worden door de overheid...
bigone schreef:Ergens denk ik dat veel mensen aardig hypocriet zijn, wanneer ze naar een land op vakantie gaan waar buiktyfus of gele koorts heerst nemen ze de vaccinaties meteen maar nu gaat het om de pandemie te stoppen en gaan ze mekkeren. Prima maar dan ook niet zeuren dat het even wat langer duurt voor de wereld weer aan je voeten ligt.
bigone schreef:Ergens denk ik dat veel mensen aardig hypocriet zijn, wanneer ze naar een land op vakantie gaan waar buiktyfus of gele koorts heerst nemen ze de vaccinaties meteen maar nu gaat het om de pandemie te stoppen en gaan ze mekkeren. Prima maar dan ook niet zeuren dat het even wat langer duurt voor de wereld weer aan je voeten ligt.
Berdien schreef:bigone schreef:Ergens denk ik dat veel mensen aardig hypocriet zijn, wanneer ze naar een land op vakantie gaan waar buiktyfus of gele koorts heerst nemen ze de vaccinaties meteen maar nu gaat het om de pandemie te stoppen en gaan ze mekkeren. Prima maar dan ook niet zeuren dat het even wat langer duurt voor de wereld weer aan je voeten ligt.
Mwah, niet mee eens. De meeste vaccins worden over een langere periode uitgebreid getest. Dit vaccin zal ongetwijfeld op de korte termijn veilig/niet schadelijk zijn, maar over de lange termijn? In hoeverre gaat de snelheid van opleveren voor een echt gedegen, langdurig onderzoek?
Laat ik het zo zeggen, ik kijk het eerst nog wel eens even aan voor ik me laat vaccineren.
Karl66 schreef:De grondwet bestaat uit een aantal regelmatig elkaar tegensprekende afspraken tussen ons als burgers en de staat. Als die afspraken elkaar tegenspreken, dan zal je moeten afspreken welke voorrang heeft. Dat geldt dus ook voor het dragen van mondkapjes en in dit geval hebben we afgesproken dat we artikel 22 belangrijker vinden.
Rechten komen met plichten en keuzes met consequenties. Je kan natuurlijk denken dat je alleen maar rechten en keuzes hebt en dat je niks met de plichten en consequenties te maken hebt, maar dan kom je uiteindelijk van een koude kermis thuis. Daarom irriteer ik me persoonlijk aan mensen die de hele tijd alleen maar kunnen klagen of wat ze niet mogen en wat ze niet meer kunnen, omdat ze altijd vergeten dat dat in samenhang staat met wat ze nog wel mogen en wat ze nog wel kunnen.
Berdien schreef:bigone schreef:Ergens denk ik dat veel mensen aardig hypocriet zijn, wanneer ze naar een land op vakantie gaan waar buiktyfus of gele koorts heerst nemen ze de vaccinaties meteen maar nu gaat het om de pandemie te stoppen en gaan ze mekkeren. Prima maar dan ook niet zeuren dat het even wat langer duurt voor de wereld weer aan je voeten ligt.
Mwah, niet mee eens. De meeste vaccins worden over een langere periode uitgebreid getest. Dit vaccin zal ongetwijfeld op de korte termijn veilig/niet schadelijk zijn, maar over de lange termijn? In hoeverre gaat de snelheid van opleveren voor een echt gedegen, langdurig onderzoek?
Laat ik het zo zeggen, ik kijk het eerst nog wel eens even aan voor ik me laat vaccineren.
Berdien schreef:Mwah, niet mee eens. De meeste vaccins worden over een langere periode uitgebreid getest. Dit vaccin zal ongetwijfeld op de korte termijn veilig/niet schadelijk zijn, maar over de lange termijn? In hoeverre gaat de snelheid van opleveren voor een echt gedegen, langdurig onderzoek?