Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:03

Dat het kabinet denkt dat een avondklok gaat werken... alsof de jeugd dan niet gewoon logeerpartijtjes gaat houden :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:32

Vandaag zou er een pakje via de brievenbus komen, bezorgd door de postbode. Staat dat die om 10.54 is bezorgd maar ik heb niks ontvangen, ben al de hele dag thuis. Waarom moet dat altijd zo gaan...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:38

fjordjes schreef:
Vandaag zou er een pakje via de brievenbus komen, bezorgd door de postbode. Staat dat die om 10.54 is bezorgd maar ik heb niks ontvangen, ben al de hele dag thuis. Waarom moet dat altijd zo gaan...

Het is super druk bij post NL, maar ik deel wel echt je frustratie... vooral de frustratie dat post NL er niets mee doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:40

Zertab schreef:
Dat het kabinet denkt dat een avondklok gaat werken... alsof de jeugd dan niet gewoon logeerpartijtjes gaat houden :+

Werkt sws niet wand half nederland moet een ontheffing aanvragen. Mensen die bijv 'savonds en snachts werken mantelzorgers etc.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:42

Zertab schreef:

Dit inderdaad. De mensen die ik ken die zich nu al niet aan de regels houden, gaan echt niet stoppen met naar feestjes gaan door een avondklok.

Bijkomende ergernis mensen die constant foto's van hun feestjes op hun insta plaatsen. Ik wil zo graag weer afspreken met vrienden, maar ik hou mij aan de regels en doe het dus niet.
Laatst bijgewerkt door xmarritw op 16-01-21 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:42

Marije_1997 schreef:
Zertab schreef:

Werkt sws niet wand half nederland moet een ontheffing aanvragen. Mensen die bijv 'savonds en snachts werken mantelzorgers etc.

En mensen met een hond mogen wel nog naar buiten :')
Of mensen met een paard.

Dus inderdaad, meer dan half Nederland mag wel gewoon naar buiten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:43

xmarritw schreef:
Zertab schreef:

Dit inderdaad. De mensen die ik ken die zich nu al niet aan de regels houden, gaan echt niet stoppen met naar feestjes gaan door een avondklok.

Nee precies. Ikzelf houd me wel aan de regels, maar ik zou echt wel even flink balen dat ik in de avonden dus geen vriendin meer kan bezoeken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:46

Zertab schreef:
Marije_1997 schreef:

En mensen met een hond mogen wel nog naar buiten :')
Of mensen met een paard.

Dus inderdaad, meer dan half Nederland mag wel gewoon naar buiten.

Je kan je hond moeilijk in huis laten kakken, he.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:53

Ik denk dat de avondklok nog wel even uitblijft hoor na de val van het kabinet. Die maken zich daar nu meer druk om dan over het invoeren van een avondklok :') Misschien voor ons dan weer een klein voordeeltje. Ook al ben ik na 6 uur al bijna niet meer buiten te vinden , tenzij ik stage moet lopen tot 22:00.

Ik heb gewoon een hekel aan kou :')

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:23

De volksverhuizing die weer begint aangezien er weer een paard op pension staat.
Zo. Veel. Spullen. :') :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:27

De opdracht van verpleegtechnisch handelen met plaatjes van vieze wonden.... Van sommige plaatjes ga ik nog net niet over mijn nek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:50

Dat ik door die sneeuw niet graag autorijd en daardoor dit weekend niet naar een lief vriendinnetje kan -O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:55

Dat ik me iets in mn hoofd heb gehaald wat me echt heel leuk lijkt, maar dat ik daarvoor eerst een tweejarige opleiding a 2250 euro per jaar moet doen (plus een instapmodule van 750 euro). En het geld heb ik wel, maar ik heb lichtelijk faalangst (met dank aan mijn HBO-opleiding die nogal eh, stroef verliep) en ik zie mezelf dat geld al door de plee spoelen omdat ik het toch niet haal :') En als ik het haal, dan is het ook nog niet eens gegarandeerd dat ik daarna kan gaan doen waar de opleiding voor bedoeld is en daar ook nog eens een halve boterham mee kan verdienen :=

Maar aan de andere kant lijkt het me ook wel een heel toffe nieuwe richting. Dus eh, help :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:00

Ik erger mij even aan de drukte en lange levertijden bij online bestellen. Ik heb geen nette kleren om aan te trekken naar de begrafenis van mijn oma, en alle winkels die ik af ga kunnen pas leveren op, precies, die datum. Te laat dus!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:01

Foaly schreef:
Dat ik me iets in mn hoofd heb gehaald wat me echt heel leuk lijkt, maar dat ik daarvoor eerst een tweejarige opleiding a 2250 euro per jaar moet doen (plus een instapmodule van 750 euro). En het geld heb ik wel, maar ik heb lichtelijk faalangst (met dank aan mijn HBO-opleiding die nogal eh, stroef verliep) en ik zie mezelf dat geld al door de plee spoelen omdat ik het toch niet haal :') En als ik het haal, dan is het ook nog niet eens gegarandeerd dat ik daarna kan gaan doen waar de opleiding voor bedoeld is en daar ook nog eens een halve boterham mee kan verdienen :=

Maar aan de andere kant lijkt het me ook wel een heel toffe nieuwe richting. Dus eh, help :')

Lijkt me inderdaad lastig...! Kun je geen mensen vinden die de opleiding hebben gedaan en die middels een gesprek eventueel wat angst weg kunnen nemen?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:06

Er is wel een facebookgroep, maar daar zitten mijn huidige baas en collega's ook in (ik ben nu technisch vertaler en zou de overstap willen maken naar literair vertaler, en de groep is voor iedereen die ook maar iets met vertalen doet). Dus dan zou ik denk ik iemand subtiel een berichtje moeten sturen, want mijn baas en collega's zijn heel lief maar die hoeven dit nog niet te weten, zeg maar :')

Maar misschien dat ik dat wel ga doen ja, als ik merk dat ik dit plan wil doorzetten en het geen bevlieging blijkt te zijn :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:42

Mijn ouders en zusje hebben een dikke discussie over bepaalde stellingen omtrent politieke partijen :+

Mijn zusje voelt zich nogal vaak geïntimideerd door mannen op straat. Ik heb al zo vaak gezegd je moet ook geen oogcontact maken of dingen zeggen als hoi , want voor zoveel mannen kan dat al voldoende zijn om wat verder te gaan. Nu begint ze te klagen dat er dingen gebeuren als ze uit gaat en eigenlijk wel dingen die vrij normaal zijn bij het uitgaan. Maar ze vindt dat daar een boete op moet komen en dus wil ze stemmen op Silvana Simons :') Ik weet het ook niet meer hoor :')

Ik ben weg gegaan ging echt nergens meer over haha.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:52

Marije_1997 schreef:
Zertab schreef:

En hoe wil je dit allemaal handhaven. Arme boa's en politie agenten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:07

Hier is al nauwelijks politie te zien... dus handhaven doen ze hier sowieso niet, te weinig politieagenten.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:03

xmarritw schreef:
Zertab schreef:

Bijkomende ergernis mensen die constant foto's van hun feestjes op hun insta plaatsen. Ik wil zo graag weer afspreken met vrienden, maar ik hou mij aan de regels en doe het dus niet.

Op weg naar een feestje heeft al genoeg reden voor politie om iemand aan te houden en te beboeten, dus het heeft absoluut nut. Dan ben je de besmettingen voor.
Half Nederland werkt niet in de vrijstellingen, echt niet. Rondje met de hond is geen km's in de avond en paard in pension = pech.

Ik denk dat zodra mensen beseffen wat voor gevolgen dit heeft op je VOG en daarmee mensen mogelijk hun baan niet krijgen ze zichzelf voor hun kop slaan omdat ze zo nodig naar een feestje moesten.
Dus hierbij meteen mijn ergernis: mensen die allemaal roepen dat de avondklok onzin is maar toch zich niet aan de regels houden.
Nee hier doel ik niet bij op een bokker. Maar het is wel een giga ergernis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:40

De Weet Ik Veel app loopt (alweer :roll: ) niet gelijk met de tv-uitzending.

En waarom zijn bonbons zo klein? |(

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:49

Hoezo ook op je vog? De ‘Corona boete’ zoals hij is nu is, is onder de 100 euro en geen aantekening.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:11

Post van de belastingdienst.
Dat is zelden gezellige post.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:27

Ik wil slapen maar heb visite :')

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:39

Love_Laugh schreef:
Ik wil slapen maar heb visite :')

Gewoon de hint droppen dat je moe bent en morgen vroeg op moet. Meeste mensen snappen het wel!