Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 07:10

Neonlight schreef:
Overigens liggen er niet minder mensen met Corona in het ziekenhuis, zelfs 3 meer sinds vorige week (site NOS). Dus Brabants dagblad baseert het op IC opnames en meldt onterecht ziekenhuisopnames.

Nee toch? Dit stond gisteren op diverse nieuwssites( ook de NOS), gaat zowel over IC als gewone ziekenhuisopnames, en staat ook op de site van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding.
Citaat:
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal COVID-patiënten in de Nederlandse ziekenhuizen is momenteel lager dan op enig moment in de afgelopen maanden. Als het aantal nieuwe infecties niet verder stijgt, zal het aantal ziekenhuisopnames beperkt blijven.’

https://www.lcps.nu/#/nieuws
https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1041 ... alve-meter

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:33

Marigold schreef:
tienus63 schreef:
Vervoersverbod dus.

Of te wel, begeef je niet buiten je regio tenzij je er hele gegronde redenen voor hebt.

Zou heel verstandig zijn.
Maar goed, gezien reacties wordt mijn bijdrage hier niet geaccepteerd dus ik kruip maar weer onder m’n steen. -O-

Ze doen dit niet omdat de economie dan helemaal naar de kloten gaat en omdat het te grote inbreuk op de persoonlijke sfeer van de inwoners is.

Maar wij hebben dit thuis van meet af aan geroepen en we begrepen het ook niet dat de Nederlanders toen perse uit Wuhan gehaald moesten worden.
Als het een dierziekte betrof, werd er allang geruimd en vervoersverbod.

UMCG heeft een reisverbod in om buiten de regio voor hun medewerkers ingesteld.
Geen idee of het nog geldt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:38

Sinds eind april al niet meer.
Ik zou nu een vervoersverbod vreemd vinden dat hebben we in Nederland helemaal niet gehad en was op het hoogtepunt ook niet nodig.
Als je dat regionaal zou aanpakken dus in gebieden waar een uitbraak is. Dan wel misschien.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:48

Nu is dat te laat ja.
Maar toen het in China bekend werd had het daar op slot moeten gaan.
Toen het in Italië kwam had Italië op slot moeten gaan.
Het is toch te gek voor woorden dat we dan maar door gaan met alles. Hele continenten over vliegend.
En ja ik vind nu ook dat de grenzen nog steeds dicht horen te zijn, maar dat is me ook al eerder niet in dank afgenomen. Buitenlandvakantie is erg heilig.

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:49

Ik ben het volledig met je eens. De Maakbare Wereld en de Ik Wil Dit wereld komt tot een (pijnlijk) halt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:52

Kwam het maar tot een halt... teveel mensen gaan gewoon door.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:53

Ja, da's waar. De maakbaarheid komt tot een halt, maar men accepteert dat niet. "Nee" als antwoord zijn wij een beetje ontwend.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:54

Hier ( belgie ) vandaag vervroegd Veiligheidsraad.
Ik heb de indruk dat wij weer een beetje op halt gezet gaan worden.
Maar het zal te laat zijn vrees ik...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:04

_Penotti schreef:
Nu is dat te laat ja.
Maar toen het in China bekend werd had het daar op slot moeten gaan.
Toen het in Italië kwam had Italië op slot moeten gaan.
Het is toch te gek voor woorden dat we dan maar door gaan met alles. Hele continenten over vliegend.
En ja ik vind nu ook dat de grenzen nog steeds dicht horen te zijn, maar dat is me ook al eerder niet in dank afgenomen. Buitenlandvakantie is erg heilig.

Maar dat is achteraf gepraat ...
Ik heb het over dit moment.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:06

Achteraf gepraat zou nu praat voor de toekomst moeten zijn.
Maar zie je nu wereldleiders die hebben gesproken over landen op slot als er nog eens een virus opduikt?

En voor nu is het landsgrenzen dicht.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:08

Iedereen doet het anders en op zijn manier. Er wat van zeggen bij zo'n knuffelend familie lid zou ik niet doen. Maar zou wel wat zeggen als ze mijn regels zeg maar overtreden, dus mij zouden willen knuffelen. Hier laatst iedereen een knuffel bij elkaar, ik sla over. Voelt beetje stom en naar, super dubbel. Ene kant wil ik best knuffelen, graag zelfs. Maar zeker in zon groter gezelschap dat iedereen dat doet vind ik lastig.

Ik heb afgelopen dagrn bij m'n ouders in de auto gezeten. Op hun bank gelegen en bij hun gelogeerd. Ergens voelt dat niet goed en beetje spannend. Maar is nodig ivm een operatie die ik heb gehad. En toch dan ergens in m'n hoofd beetje angst dat ik wat aan ze meeneem. Stomme situatie is en blijft het.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:09

Ik ben niet voor landsgrenzen dicht met buurlanden dat is te ingrijpend. Heel veel mensen die in een grensgebied wonen werken veelal ook in het vuur land. Over familiebanden nog niet gesproken.
Je zegt zelf ook dat een virus zich niet laat tegenhouden door grenzen.
Je kan veel beter een gebied waar een uitbraak is isoleren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:11

tienus63 schreef:
Vervoersverbod dus.

Of te wel, begeef je niet buiten je regio tenzij je er hele gegronde redenen voor hebt.

is vakantie een gegronde reden? {:}

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:13

Tancreda4 In sommige situaties kun je inderdaad niet anders.
Maar als iedereen het bij de uitzonderingen zou houden dan kon het virus nu niet weer toenemen.

Lena, ik woon zelf dichtbij 2 grenzen. En gaan vaak genoeg de grens over, alleen nu nog steeds niet.
En ja ook daar weer, de mensen die er werken kun je er over laten.
Zoals we ook gehad hebben, noodzakelijke verplaatsingen.
Dat het niet 100% op slot kan begrijp ik wel.
Maar zoals we het hebben gedaan ging prima. Geen vakanties. Geen boodschappen.
Nee dan kun je niet in Duitsland goedkoop de drogist artikelen halen, jammer dan.
Nee dan kunnen de Duitsers niet massaal de outlet in Roermond overlopen.
Dat is dan maar zo.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:23

Maar waarom moet de landsgrens daar een eis voor zijn? Ik zou wel naar de andere kant van Nederland mogen maar niet over de grens ?
Mij lijkt het veel logischer om te kijken naar besmettingen. Aan de hand daarvan moet een keuze gemaakt worden. Uitbraak in Rotterdam (ik noem maar wat) dan mag je daar dus niet heen en werk jij in Utrecht en kan je niet thuiswerken kan je dan laten zien dat je, je moet vervoeren. En dit kan dus ook prima over de grens plaats vinden. Zijn er in Aachen veel besmettingen mogen ze hier de grens niet over.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:27

Aangezien de meeste besmettingen tijdens feestjes ed. worden veroorzaakt is het een beetje belachelijk om alle grenzen dicht te gooien.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:30

In Nederland is op veel plaatsen wel erg op elkaar gebouwd.
Op zoveel plaatsen liggen de dorpjes alweer tegen de steden aan.
Pak ik hier als voorbeeld Eindhoven, dan ben je er niet, dan zullen er vast ook besmettingen zijn in Veldhoven en Geldrop en Nuenen.
Hoe groot ga je die grens om een gebied dan optrekken?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:34

Kan je prima een km grens aan verbinden verder is daar het contact onderzoek voor de ggd ook voor.
Hoezo helpt het sluiten van de grens? Als er in de buurt van Roermond Corona heerst (heftig) moeten Nederlanders ook niet naar de outlet. Zeker niet als jij uit een plaats komt waar geen Corona heerst.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:37

in Marokko hebben ze een aantal grote steden op slot gedaan i.v.m. het offerfeest waarbij veel gereisd wordt en het grote aantal besmettingen. Dat zou ook nog een optie kunnen zijn, maar ja, de handhaving is een dingetje hier, zouden ze het leger voor kunnen inzetten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:37

Iedereen moet gewoon afstand van elkaar houden. Dit zouden ze kunnen doen met corona coaches.
In Den haag hebben we fietscoaches die mensen wijzen waar ze hun fietsen kwijt moeten. Dit zouden ze ook met coronacoaches kunnen doen. Gewoon een aantal mensen inzetten die de mensen wijzen op de afstand onderling

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:39

purny schreef:
Iedereen moet gewoon afstand van elkaar houden. Dit zouden ze kunnen doen met corona coaches.
In Den haag hebben we fietscoaches die mensen wijzen waar ze hun fietsen kwijt moeten. Dit zouden ze ook met coronacoaches kunnen doen. Gewoon een aantal mensen inzetten die de mensen wijzen op de afstand onderling

Dat gebeurde hier eerst wel door middel van stewards maar daar zijn ze geloof ik al weer mee gestopt :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:39

lenaa_tje schreef:
Kan je prima een km grens aan verbinden verder is daar het contact onderzoek voor de ggd ook voor.
Hoezo helpt het sluiten van de grens? Als er in de buurt van Roermond Corona heerst (heftig) moeten Nederlanders ook niet naar de outlet. Zeker niet als jij uit een plaats komt waar geen Corona heerst.

Maar dan heb je al dat veel het winkelpersoneel er niet meer heen kan?
Bevoorrading?

Van mij mag het hoor, maar dan is de impact nog groter.
En de dorpen en steden liggen hier zowat tegen elkaar aan.
Als je 1 stad op slot gooit ben je al te laat, dan is het daarbuiten ook al.

De dorpsmensen werken voor een groot deel in de stad en zijn dan al tig keer op en neer geweest voordat het bekend is dat de aantallen oplopen.

Nederland is zowat 1 grote stad tegenwoordig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:42

Maar daar helpt de grens sluiten toch ook niet voor?
Het is niet zo dat iedere Duitser Corona naar Nederland brengt ....
Qua Corona besmettingen kan ik beter mijn vriendin uit Leer langs laten komen dan mijn schoonouders uit Limburg.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:43

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Dat gebeurde hier eerst wel door middel van stewards maar daar zijn ze geloof ik al weer mee gestopt :')

Ik heb er ook echt maar 1 dag een aantal mensen gezien die het wandelende verkeer in goede banen leidden.
Fietscoaches zijn bij ons gewoon mensen met een bijstandsuitkering. Lijkt mij een mooie tijd om deze mensen die nog thuis zitten eens de straat op te sturen

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:45

Limburg en Zuid-Oost Brabant zijn nu geen hotspot meer :)

Ja ik blijf het absurd vinden dat mensen de wereld over gaan reizen voor vakantie.
Ze verblijven niet 10 meter over de grens hè :)