Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tienus63 schreef:Vanochtend is mijn ouder in bijzijn van ons allemaal rustig ingeslapen.
Coronamonster is sterker.
We mochten er vannacht ook tegelijk bij zijn, partner heeft na vertrek van ons gisteravond geen woorden meer gehad.
Toen we vannacht aankwamen had ie het nauwelijks in de gaten dat we er waren.
Er kwam opleving toen had patiënt het in de gaten dat we er waren.
Maar geen woorden meer.
Maar wel rustig ingeslapen.
Zorgpersoneel I sa la in Zw , helden en toppers.
Patiënt is ze in dit korte verblijf dankbaar geweest.
LadyMadonna schreef:Ik snap de ondernemers wel, je wil toch kijken hoe je zoveel mogelijk omzet kan krijgen om niet om te vallen....
Als je normaal (fictief) €10.000 per dag draait en je moet het dan met €5.000 doen, is dat voor veel ondernemingen heel erg moeilijk.
De maatregelen negeren gaat m natuurlijk nooit worden, maar de gedachte snap ik
elnienjo schreef:LadyMadonna schreef:Ik snap de ondernemers wel, je wil toch kijken hoe je zoveel mogelijk omzet kan krijgen om niet om te vallen....
Als je normaal (fictief) €10.000 per dag draait en je moet het dan met €5.000 doen, is dat voor veel ondernemingen heel erg moeilijk.
De maatregelen negeren gaat m natuurlijk nooit worden, maar de gedachte snap ik
Je kunt wel met veel minder personeel toe als je maar de helft van je tafeltjes mag zetten. En de kans dat je meer eten verkoopt dan alleen bier en bitterballen is ook groter als je kwaliteit gaat bieden ipv kwantiteit. Het wordt toch weer echt een speciaal uitje ipv een onderdeel om de verveling van het dagelijkse leven te breken.
Ook kan sommige horeca wellicht deels blijven fungeren als afhaal/bezorg terwijl ze daarnaast wat couverts op eigen terras verkopen.
_lautje_ schreef:Gecondoleerd Tienus...
Gisteren bij Jinek ook 2 restauranthouders die gewoon open willen zonder 1,5’meter. Want dan kunnen we het proberen en als over paar weken er weer een piek komt kunnen we wel weer sluiten. Koekoek!!
sureido schreef:_lautje_ schreef:Gecondoleerd Tienus...
Gisteren bij Jinek ook 2 restauranthouders die gewoon open willen zonder 1,5’meter. Want dan kunnen we het proberen en als over paar weken er weer een piek komt kunnen we wel weer sluiten. Koekoek!!
Er zal toch uiteindelijk wel een keer weer geëxperimenteerd gaan worden. Zoals de scholen open doen.
1.5 meter het nieuwe normaal is niet haalbaar is ook mijn mening.
sureido schreef:Te hopen dat er een vaccin komt.. Het zou mooi zijn als ik morgen wakker werd met de nieuwskop dat er een medicijn is gevonden. Maar helaas is dat nog een droom.
mvdende schreef:Het "probleem" is, dat een medicijn en vaccin ontwikkelen, normaal gesproken wel iets van 10 jaar duurt.
Ook al zouden ze met supersonische snelheid een werkend medicijn of vaccin maken, wat nu dus ook gebeurd, dan verwachten ze niet eerder dan september op zn aller vroegst.
September.....
Einde van de zomer. Einde van het terrasjes weer.
Dat is voor veel horeca gewoon veel te laat.
Dus ja, ik snap die ondernemers wel, dat ze zo gauw mogelijk weer op 100% willen draaien.
Want met de 1,5m economie, gaan ze veel minder mensen in hun bedrijf kunnen ontvangen tegelijkertijd. Terwijl de kosten gewoon doorlopen. Want minder klanten = minder personeel nodig. Maar het personeel wat een (vast) contract heeft, zal toch uitbetaald moeten worden voor de uren van het contract. De NOW is tot en met mei, vanaf 1 juni moet de horeca de lonen weer geheel zelf uitbetalen. (Ik verwacht wel dat het verlengt gaat worden trouwens, die NOW)