Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:00

Oh damn dat is ruk.

Hoe is het gegaan dan?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:03

Hier deze week voor 11,60 euro opgelicht maar via Facebook
Vind dat zo behoorlijk sneu :(

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:32

Ja dat is het nu contact liep goed totdat ze het geld binnen had. Was bijna 100 euro. |(

Na de online aangifte zijn alle advertenties 3 stuks van haar verwijderd.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 22:12

sietske83 schreef:
Ja dat is het nu contact liep goed totdat ze het geld binnen had. Was bijna 100 euro. |(

Oh wat een klo*te streek dit.

Stel dat ze in de toekomst weer een advertentie plaatst misschien een poging doen om het op te halen? Waarschijnlijk zal ze dat dan niet doen ivm oplichten, maar zou toch alles uit de kast halen.

Ik had van de week iets gekocht wat werd verkocht als ''nieuw'' en het was gewoon vies en kapot. Heel fijn weer.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 22:13

_Mir schreef:
sietske83 schreef:

Stel dat ze in de toekomst weer een advertentie plaatst misschien een poging doen om het op te halen? Waarschijnlijk zal ze dat dan niet doen ivm oplichten, maar zou toch alles uit de kast halen.

Ik had van de week iets gekocht wat werd verkocht als ''nieuw'' en het was gewoon vies en kapot. Heel fijn weer.

Ps ik woon boven in Friesland en zij adverteerde in Amsterdam.
Ophalen word dan moeilijk.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 22:38

Suzanne F. schreef:
Sommige mensen hebben een sport gemaakt van ruilen. Dan beginnen ze met iets kleins en is het doel uiteindelijk een auto.

Is daar ook ooit geen TV-programma rond geweest of verfilmd verhaal of iets dergelijks. Wel mooi als het lukt! Ambitieus zijn is geen straf :D :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 22:52

hagelslag schreef:
Naja ik zou ca 200 stuk voor 200 Euro kunnen kopen.
Maar ehm ja

Welk merk en hoe oud. Als het nog de nieuwe model potten zijn is het een nette prijs.

Zijn het oudere potten zijn ze minder waard.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 22:55

sietske83 schreef:
_Mir schreef:

Ps ik woon boven in Friesland en zij adverteerde in Amsterdam.
Ophalen word dan moeilijk.

Kijken of er een bokker in de buurt woont om op te halen en dan naar je toe stuurt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:13

Marcella schreef:
hagelslag schreef:
Naja ik zou ca 200 stuk voor 200 Euro kunnen kopen.
Maar ehm ja

Welk merk en hoe oud. Als het nog de nieuwe model potten zijn is het een nette prijs.

Zijn het oudere potten zijn ze minder waard.

Volgens mij grotendeels oude potten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:30

Dan echt niet doen. Oude potten kan je soms zelfs gratis vinden! Nieuwe potten zijn wel fijner.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 08:34

Oude afhankelijk van het soort potten en welke merken. Vegla 0,10 per stuk, maar eigenlijk waardeloos voor wecken. Potten Weck, Anker, enz. 0,25 per stuk. Let op bij oude potten ben je beugel klemmen nodig en die zijn niet handig met stapelen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 09:52

#Ymke# schreef:
Is het rare weken bij marktplaats ofzo? Ik krijg echt alleen maar gekke mensen op mijn advertenties.
Eentje wilde 30 euro minder betalen want ze moest een half uur rijden,

Ik blijf dit zo'n bijzondere redenatie vinden. Iemand in mijn omgeving wilde een inductiekookplaat kopen op MP. Vond wat hij zocht op zo'n 200 km afstand. Wilde daarom ook 100€ minder betalen.
Ik zei al, dat is niet het probleem van de verkoper.
Verkoper ging dus ook niet akkoord. Eind van het verhaal stuurt hij zijn zoon met de auto op pad en dus 100€ minder mee dan afgesproken. Die een halve dag later uiteraard zonder kookplaat maar met een lege tank weer retour kwam :)).
Ik heb stiekem heel hard gelachen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:21

Jeee wat achterlijk zeg!
Er ook vanuit gaan dat het gebeurd, nee dan kun je beter zonder kookplaat terug komen :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 12:11

Dat is nog een dure 'geen kookplaat' geworden...

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:39

Of van die mensen waar je inderdaad een overeenkomst mee hebt gemaakt, en dan bij je in de woonkamer staan en opeens minder willen betalen dan afgesproken...want ja, toch een flink stuk moeten rijden.

Heb dat ook wel eens gehad hoor...iets verkopen voor €250 en dan vervolgens denken dat ze het dan bij mij in de woonkamer voor €200 kunnen krijgen want ja... toch bijna twee uur gereden.

Toen inderdaad ook aangegeven dat er €250 was afgesproken, en ze konden kiezen uit betalen of weg gaan zonder product.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:06

Maar dan moet je wel stevig in je schoenen staan, veel mensen zullen zwichten en daar moeten ze het van hebben.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:07

Ik heb dan weer gisteren 500 kilometer gereden (retour) voor een zo te zien ontzettend fijn boerenwagen geschikt voor enkel en dubbel span. Juist omdat deze goedkoop was en technisch in orde was het te doen om te rijden. Maar ik heb niet onderhandeld. Hun vraagprijs was gewoon zodanig dat we dit gedaan hebben. Soms heb je dat soort mazzeltjes gelukkig. Beide partijen tevreden ondanks dat het een hele vrije dag gekost heeft haha

Ik let echter altijd op aankopen en reiskosten of verzendkosten die erbij komen kijken. Jarenlang hebben mijn honden gegeten via voer wat ik op marktplaats in de buurt kocht. Tegenwoordig bestel ik digitaal voer omdat zelf rijden veel tijd en tegenwoordig veel geld kost. Wel jammer maar het is niet anders. Soms kom ik wat tegen in plaatsen waar ik regelmatig kom dan is het interessant maar stukken minder

Ik biedt ook regelmatig met opmerking niet hoger ivm reiskosten. Ik hoor het wel en anders zoek ik gewoon verder. De verkoper beslist en weet dan ook waar hij aan toe is

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:18

Och ja ik heb dat met een wasmachine gehad. Die mannen hadden ook een stuk gereden en toen ze hier waren ging het deurtje opeens niet meer goed dicht en "dat had hij echt niet net geforceerd"... Hoe harder je het roept hoe ongeloofwaardiger je wordt. Hij wilde er dus minder voor geven maar ik heb voet bij stuk gehouden en hij heeft het uiteindelijk betaald. Kan mij niet schelen als je onverrichte zaken weer 100 km terug moet rijden.
Terwijl ik ook wel eens alle accessoires bij een verkocht zadel gratis heb meegegeven omdat die mensen zo netjes en vriendelijk waren. Daar bereik je meer mee dan smerig gedrag.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:45

Gisteren:Zijn ze nog beschikbaar?
Ik antwoord dat het nog beschikbaar is.Daarna vraagt hij of ze nu kunnen komen.
Ik was niet thuis en zeg dat.Hij vraagt wanneer wel.
Gisteren kwam voor mij niet uit.
Hoewel ik niet zo ver van huis was(20 min.),ga ik niet even terug.Als ik het eerder wist,had ik het kunnen inplannen.

Ik zeg hem dat het vanaf vandaag kon telkens na 17u.
Hij stuurt:Okeej,bedankt.
Toen niks meer.
Nou weet ik niet,komt hij vandaag of niet,hoe laat,..?

Zou ik er even achteraan sturen dat ik graag had geweten hoe laat en wanneer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:52

Stuur inderdaad maar. Mijn ervaring is dat ze er dan opeens staan die avond wanneer het hun uit komt.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:03

Ik heb dit er maar even achteraan gestuurd:

Hallo,
Mocht je willen komen,laat je dan tijdig weten wanneer en hoe laat?
Ook na 17u heb ik verplichtingen maar zorg ik ervoor dat ik thuis ben na afspraak.
Mvg

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:59

Nou.Omdat meneer gisteren niet onmiddellijk kon langskomen,heeft hij maar elders gekocht.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:17

Daarom maak ik sowieso altijd eerst een afspraak en geef ik dan pas mijn adres ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:51

Merlen schreef:
Nou.Omdat meneer gisteren niet onmiddellijk kon langskomen,heeft hij maar elders gekocht.

Ìk geloof daar nooit zo in. Ik denk dat men sowieso niet langs gekomen was.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:42

iirrssjjee schreef:
Daarom maak ik sowieso altijd eerst een afspraak en geef ik dan pas mijn adres ;)

Idem!

Maar ook wel eens andersom gehad, dan maak je een afspraak om iets op te halen om x tijd, krijg je het adres en dan blijkt het heel ergens anders opgehaald te moeten worden dan de advertentie locatie.

Van het weekend trouwens een goede deal gemaakt, adres om het op te halen bleek midden op de SHR te zijn, dus meteen paard in de trailer mee en gelijk een buitenrit daar gereden. Toen ik bij het adres kwam bleken dochter en oma ook paardenfan te zijn en hebben we nog een tijdje gezellig bij de open trailer staan kletsen over paarden. (Aangekochte item was niet paard gerelateerd)