Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:22

Kun je een pan die gebruikt wordt op inductie, de onderkant schoonmaken met staalwol? :+
Ik zou zeggen van niet, dan beschadigt hij?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:25

Ik denk van wel. Je bedoeld zo'n soort van staalwol schuursponsje?
Heb er nooit over nagedacht dat het iets zou beschadigen en heb dat dus wel eens gedaan.
Wat zou er volgens jou beschadigen dan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:34

Als het niet zo'n goede kwaliteit is kan je er misschien wel bramen in krijgen??

Ik doe het iig niet, maar ik zie ook geen reden om de onderkant van de pan schoon te maken eigenlijk...

In tegenstelling tot wanneer je op gas kookt... :D dat geeft nog wel eens viezigheid...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:38

Het zijn goede kwaliteit pannen, maar de onderkant is echt ranzig. Ook al wassen wij het altijd met de hand natijd af. Ik heb inmiddels de meeste viezigheid eraf kunnen krijgen met baking soda en azijn, maar het is niet zo schoon als toen we ze kochten. Mijn vriend zag een filmpje dat iemand dat met staalwol weer als nieuw kon krijgen, maar ik ben bang dat ik teveel beschadig en de pan kapot maak ofzo? :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:40

Dat is toch enorm hard die onderkant. Heb daar nooit over nagedacht dat ik dat kapot kon krijgen eigenlijk.
Tenminste zoveel kracht heb ik nu ook niet met schuren, als je dat nu doet met zo'n staalkop op het boormachine dan is het wellicht anders :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:42

Captain schreef:
Het zijn goede kwaliteit pannen, maar de onderkant is echt ranzig. Ook al wassen wij het altijd met de hand natijd af. Ik heb inmiddels de meeste viezigheid eraf kunnen krijgen met baking soda en azijn, maar het is niet zo schoon als toen we ze kochten. Mijn vriend zag een filmpje dat iemand dat met staalwol weer als nieuw kon krijgen, maar ik ben bang dat ik teveel beschadig en de pan kapot maak ofzo? :+

Leg de pan een nacht in een vuilniszak met een kopje ammonia er in!

Ik denk dat je dan de rest er ook zo af poetst...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 08:38

Wat doen normale mensen om van de griep af te komen?

Ik heb al me al zeker tien jaar niet zo beroerd gevoeld, en daarvoor was de apothekers kast altijd gevuld in hotel mama. Dus tips zijn zeer welkom zeg maar... :Y)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 08:49

Slapen, genoeg drinken, veel klagen, steunen en kreunen, klagelijk om hulp vragen en ibuprofen of paracetamol slikken.
Tenminste, in mijn geval dan :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 09:24

Ja klagen en steunen doe ik hier tegen een muur of mijn kat... Niet echt mijn ding zeg maar... :')
Zit al vol molletjes, hoopte op nog meer opties :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 09:32

Kippensoep :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 09:37

Op bokt is dat groentesoep :P

Ja bouillon zou goed zijn om aan te sterken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 09:50

fotolijstje schreef:
Hoe werkt belastingaangifte? Ik ben 16 en heb net mijn eerste brief gekregen, betekent dit meteen dat ik dan nog belasting terug krijg of gewoon een reminder?

Hoezo zou je geld terug krijgen? Meestal wil de fiscus alleen maar geld van je hebben :+ :( .

Zonder verdere inhoud van de brief te weten is het lastig hier iets over te zeggen. Kan je beter met (één van) je ouders bespreken of iemand anders die je vertrouwd.

Heb je een bijbaantje? Je hebt een zogenaamde belastingvrije voet. Als je minder verdient dan een vastgesteld bedrag hoef je daarover geen belasting te betalen. Als je werkgever wel afdrachten heeft gedaan aan de Belastingdienst kan je inderdaad mogelijk geld terug krijgen. Zie ook:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... /jongeren/

Voor het terug vragen van teveel betaald belastinggeld moet je een belastingaangifte invullen. (Ja, klinkt heel krom).
Ga naar https://www.belastingdienst.nl en dan rechtsboven naar Inloggen
Kies voor Inloggen op Mijn Belastingdienst en dan op Inloggen. Daar heb je DigiD voor nodig.
Als je die nog niet hebt kan die aanvragen, kijk hiervoor op DigiD.nl

Na het inloggen krijg je een overzicht om je aangifte te kunnen doen. Het is op zich niet moeilijk, maar het is handig dit voor een eerste keer samen met iemand te doen die dat vaker heeft gedaan.
Aan het einde van de sessie zie je wat je terug kan krijgen.
Je kan dit ook invullen zonder het direct in te dienen bij de Belastingdienst.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 09:59

Ik kreeg een foto van een rouwkaart toegestuurd van iemand.Daar staat mijn paard op dromend in zijn favoriete hoekje van de wei.Ik zou zo graag de foto willen hebben, maar kan ik vragen aan de nabestaanden of ik er een afdruk van mag hebben.Het is voor hun natuurlijk een foto met een speciale betekenis.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-21 10:05

Britta31 schreef:
Ik kreeg een foto van een rouwkaart toegestuurd van iemand.Daar staat mijn paard op dromend in zijn favoriete hoekje van de wei.Ik zou zo graag de foto willen hebben, maar kan ik vragen aan de nabestaanden of ik er een afdruk van mag hebben.Het is voor hun natuurlijk een foto met een speciale betekenis.

Ja dat kan zeker, wel zou ik even wachten tot even na de begravenis/crematie ;)

Uni heeft ook een keer op iemands rouwkaart gestaan, deze vrouw keek uit op het weiland waar hij stond en vond dat zo mooi dat dat ook voor de kaart gekozen is.
Vond het wel een mooi idee, dat het kijken naar hem en zijn vrienden toch iets van troost heeft gebracht voor haar.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:18

Ik ken de mensen zelf niet .Ik zal eens even navragen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:58

fotolijstje schreef:
Hoe werkt belastingaangifte? Ik ben 16 en heb net mijn eerste brief gekregen, betekent dit meteen dat ik dan nog belasting terug krijg of gewoon een reminder?

Even met je ouders/verzorgers afstemmen ;)

Maar belastingaangifte moet je wel zelf doen. Als je DigiD hebt kun je inloggen, en het hele invulschema afgaan. Als je geen DigiD hebt, weet ik niet hoe en of je in kunt liggen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 19:48

Weet iemand hier of Disney+ makkelijk is op te zeggen? Ik wil eigenlijk maar twee series kijken en daarna opzeggen, maar ben bang dat je in zo'n wurgovereenkomst vastzit waar je lastig uitkomt. Ze hebben geen proef abbo en ik vind betalen ook helemaal niet erg, maar ik zou in het nieuwe jaar denk ik wel weer willen cancellen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:01

Zou het vannacht nog opklaren? Er is een minieme kans op poollicht en ik twijfel om in de auto te stappen :o

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:16

Weet iemand of je zonder VPN mogelijkheden hebt om Chicago Fire verder te kijken dan seizoen 4? Want Prime heeft seizoen 5 er wel opstaan, maar niet beschikbaar in mijn land :\

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:28

Steeph schreef:
Zou het vannacht nog opklaren? Er is een minieme kans op poollicht en ik twijfel om in de auto te stappen :o

Waar??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:29

Steeph schreef:

Ohh cool! Volgens buienradar zijn de meeste buien over een uur het land uit, maar geen idee of het ook helder wordt. Hmm nu twijfel ik ook!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:38

Jolliegirl schreef:
Steeph schreef:

Waar??

Voornamelijk in de wat noordelijkere landen, maar een Nederland ook een minikansje!
https://www.ad.nl/binnenland/vanavond-met-een-beetje-geluk-kans-op-poollicht-in-noord-nederland~a199555b/

culaccino schreef:
Steeph schreef:

Ohh cool! Volgens buienradar zijn de meeste buien over een uur het land uit, maar geen idee of het ook helder wordt. Hmm nu twijfel ik ook!

Thanks! Ik heb eigenlijk ook niks beters te doen dus ik neig nu naar 50/50 tussen in de auto stappen, of in bed stappen :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:50

Ceffyl schreef:
Weet iemand hier of Disney+ makkelijk is op te zeggen? Ik wil eigenlijk maar twee series kijken en daarna opzeggen, maar ben bang dat je in zo'n wurgovereenkomst vastzit waar je lastig uitkomt. Ze hebben geen proef abbo en ik vind betalen ook helemaal niet erg, maar ik zou in het nieuwe jaar denk ik wel weer willen cancellen.

Ja kan heel makkelijk per maand opgezegd worden. :j Bij mij waren er in ieder geval al geen problemen mee en ik was er met een maandje wel weer mee klaar.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:59

marley93 schreef:
Ceffyl schreef:

Ja kan heel makkelijk per maand opgezegd worden. :j Bij mij waren er in ieder geval al geen problemen mee en ik was er met een maandje wel weer mee klaar.

Sterker nog, je kan je abonnement aanzetten, betalen en meteen weer uitzetten. Dan heb je de hele maand waar je voor betaald had, maar geen automatische verlenging waar je rekening mee moet houden

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:03

Ah fijn, dank voor de reacties!