Baby en kinderkleding #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

litilaura

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:00

Su&jill verkoopt nieuwe duurzame dameskleding en natur-el in Rotterdam ook.

Ik loop gewoon in 2e hands h&m en aanverwante zolang de stof vrij is van microplastics koop ik gewoon in de kringloopwinkel wat ik leuk vind en let ik totaal niet meer op het merk alleen op het materiaal

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:13

Niwla schreef:
Mooi liti!

Interessante discussie wel.
Grappig trouwens, voor mijn kinderen weet ik inmiddels aardig de weg te vinden naar ‘eerlijke’ kleding, maar voor mezelf heb ik geen idee.
Ik geef wel meer geld uit aan betere kwaliteit kleding, maar echt bio katoen ofzo of in Europa geproduceerd ken ik alleen kinderkledingmerken. Iemand tips?

King louie, kuyichi, armed angels, nudie jeans, Anna van toor, Caroline biss hangt oa hier in de kast, maar er zijn echt talloze mooie verantwoorde merken.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:14

Mooi op elkaar afgestemd liti, en ze zit er ook wel heel zoet te spelen.

Bellamy gallery heeft ook voor volwassenen (en kinderen) meer verantwoorde kleding. ben zelf verslaafd aan hun overhemd jurken.

ben benieuwd PK, misschien dat ik toch even spiek morgen. welke maten ga je eruit doen?

en wat is Sophie ineens snel en groot aan het worden! dametje in dr stoel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:17

Scotch en soda en 10days trouwens ook, hoe kan ik die vergeten. Die hebben denk ik het grootste aandeel hier :P

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:18

Meeste inspiratie komt toch gewoon van insta tita als je eenmaal een leuk merkje ziet dan zoek je op die # en zie je een hoop foto’s met nogmeer inspiratie en merkjes die je nog niet kent dan klik je een foto aan en bijna altijd zijn de merken getagd of linkjes naar de webshop waar je dan ook weer meer inspiratie hebt.
Probeer eens:
#swedishlinens #fermlivingkids #oyoy #sebrainterior #numero74 en als je echt even wil kwijlen #maileg daar zijn ook kinderkamers bij maar vooral speelgoed maar geeft een sfeerplaatje

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:20

litilaura schreef:
Su&jill verkoopt nieuwe duurzame dameskleding en natur-el in Rotterdam ook.

Ik loop gewoon in 2e hands h&m en aanverwante zolang de stof vrij is van microplastics koop ik gewoon in de kringloopwinkel wat ik leuk vind en let ik totaal niet meer op het merk alleen op het materiaal

Maar tweedehands h&m is prima natuurlijk. Juist heel duurzaam. Alleen een h&m item van mooi materiaal moet ik nog tegen komen :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:21

Ik vind het ook knap hoe mensen zoals Liti hun huis zo mooi kunnen stylen. Alsof je een woonwinkel binnenloopt.

Hier is het wat gewoontjes denk ik, niet heel bijzonder, vooral heel licht. En altijd een takkezooi en dat ligt niet aan mij := Heb het idee dat ik de hele dag aan het opruimen ben maar het lijkt niet te helpen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:24

Denk dat het helpt als je een heel duidelijk beeld voor ogen hebt, en vooral 1 kleurenpalet. Dat heeft Liti goed voor elkaar :j en je moet er een klein beetje gevoel voor hebben :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:27

Mooi hoor Liti.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:27

Hier wonen we net 2 dagen he je moest eens weten dat hier nog 20-30 verhuisdozen vol zooi staan iets met zolder staat nu aardig vol maar hier lijkt het opgeruimd. En ik weer zeker als die influencers die hebben ook zooi schuiven ze gewoon aan de kant voor de foto.

En dat ik nu eigenlijk dozen hoor uit te pakken maar naar Mn telefoon staar met een kind aan de boobie :’)

En je moest eens weten dat we nogsteeds (de wel al gelakte)plinten aan de muur moeten en lampen moeten ophangen en je nogsteeds door het hele huis gereedschap vindt enzo het is nog lange niet af vandaar dat ik jullie ook nog niet bestookt heb met foto’s

Maar dat van 1 kleurenpalet klopt wel alles is of roze of bruin of geel en dan in het hele spectrum van tinten en af en toe ergens wat vergrijsdsgroen maar 1 tip ga niet met de mode mee maar doe gewoon wat je zelf mooi vind ga niet naar een standaard woon winkel met dezelfde generieke dingen maar ga naar de kringloop en struin marktplaats af en als je dan wel iets nieuws wil kan ik flinders of fonq aanraden dat is vaak toch net iets van standaard af. En niet bang zijn om dingen te doen maar gewoon doen kwa interieur. En laatste tip als je iets echt mooi vindt gewoon kopen, want liever 1 ding waar je echt blij mee bent dan voor hetzelfde geld 10 dingen bij de action kopen waar je snel op uitgekeken bent
Laatst bijgewerkt door litilaura op 06-08-19 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:31

Best gevoel

Maar geen handigheid
Energie
En geld :x

Ik twijfel om N nieuwe kamer te gaan geven
Vind Saartje prum leuk maar is ze daar dan niet snel uitgegroeid want als ze jaartje of 10 zijn is wel klaar gok ik

Ik ga weer moodboard maken
Alleen nog een klusser vinden

Is hier standaard zooi
Mijn vt wonen huis staat in de bible-belt
Sinds ik hok en getrouwd ben is bende

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:36

Whaha, geen geld tita :') Geen prioriteit bedoel je zeker, zolang je al je geld in de kledingkast van je kids hangt :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:37

Doen we nu ook anders koop alleen WoW dingen

Valt boel af nu

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:38

Als onze katten er niet meer zijn en de kinderen groter :+ dan komt dat VT wonen huis wel :+ tot die tijd :+ puur IKEA tot nu toe.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:40

litilaura schreef:
Hier wonen we net 2 dagen he je moest eens weten dat hier nog 20-30 verhuisdozen vol zooi staan iets met zolder staat nu aardig vol maar hier lijkt het opgeruimd. En ik weer zeker als die influencers die hebben ook zooi schuiven ze gewoon aan de kant voor de foto.

En dat ik nu eigenlijk dozen hoor uit te pakken maar naar Mn telefoon staar met een kind aan de boobie :’)

En je moest eens weten dat we nogsteeds (de wel al gelakte)plinten aan de muur moeten en lampen moeten ophangen en je nogsteeds door het hele huis gereedschap vindt enzo het is nog lange niet af vandaar dat ik jullie ook nog niet bestookt heb met foto’s

Maar dat van 1 kleurenpalet klopt wel alles is of roze of bruin of geel en dan in het hele spectrum van tinten en af en toe ergens wat vergrijsdsgroen maar 1 tip ga niet met de mode mee maar doe gewoon wat je zelf mooi vind ga niet naar een standaard woon winkel met dezelfde generieke dingen maar ga naar de kringloop en struin marktplaats af en als je dan wel iets nieuws wil kan ik flinders of fonq aanraden dat is vaak toch net iets van standaard af. En niet bang zijn om dingen te doen maar gewoon doen kwa interieur. En laatste tip als je iets echt mooi vindt gewoon kopen, want liever 1 ding waar je echt blij mee bent dan voor hetzelfde geld 10 dingen bij de action kopen waar je snel op uitgekeken bent

Helemaal mee eens :j

tita schreef:
Doen we nu ook anders koop alleen WoW dingen

Valt boel af nu

:Y)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:59

Nou voor de nieuwsgierige interieurjunkies onder ons dit is mijn woonkamer momenteel, huis is kwa kleurenpalet zowat iréne’s kledingkast. En zoals je ziet (2e hands Ikea) is goed vertegenwoordigd, en moeten dus nog lampen plinten afwerking ect. Kasten achter de bank worden aan de muur gehangen en dan de manden eronder dat zijn speelgoedkasten en manden.

Afbeelding

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:08

litilaura schreef:
Dank jullie voor de complimenten
Vestje is van bonpoint gekocht via smallable, maar is daar uitverkocht ik heb hem via Google nog op een andere site gevonden maar geen idee of die betrouwbaar is don’t shoot the Messenger
https://www.melijoe.com/us/bonpoint-ope ... gan-238090

Ja hier kan je prima winkelen :)
Is er ook een stuk sneller dan Smallable, ik had het 2 dagen later al in huis.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:10

Fijn om te weten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 13:11

Wij hadden een heel mooi gestyled huis. Met kinderen en gewoon leven en niet echt meer mee bezig zijn dan wordt dat vanzelf minder.

Overigens zou ik het nu totaal anders inrichten dan toen. Maar we kenden elkaar een week of 6 toen we meubels gingen kopen en woonden geen van beide in het huis.

Prachtig Liti!

Tita Saartje Prum heb je heel veel van. Dat blijft echt een tijd leuk.

Ik dacht dat ik totaal niet kon stylen, maar blijk het dik prima te kunnen als ik de kinder en speelkamers zie. Het is idd thema, kleur en idee vasthouden

Melijoe is top!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:46

Ik heb in de sale 2 Tiny cottons truien gescoord. De sweet en de smile. Kunnen beiden met de mingo leggings. Wat zijn die truien mooi qua stof

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:57

Ja en dat blijft ook mooi na wassen gek op Tiny

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 14:27

Qua stof kan niks op tegen Tiny. Blijft mooi. Niet pillig te krijgen. Vooral de longsleeves.

Net nog wat van nieuwe mini rodini gezien, maar het is het gewoon echt niet.
Bestel wel Tiny longsleeves want aan mini ga ik t niet uitgeven en die van bobo is mij te saai.

Net wat leggings voor Sophie gehaald en besteld. Heb nu 6 mooie leggings totaal voor de winter. Ga ervoor dat dat genoeg is voor de winter.
2 Marmar (winered en tumeric), 2 1+in the fam (panter en streep) een bobo (groen) en een Tiny (olifanten).
Allemaal redelijk basic en warme kleuren.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:35

Hebben er hier mensen nog tips welke kleuren mooi op de Carlijnq vlekkenprint kan?

Simpel zwart lukt me wel maar ik hoop eigenlijk dat er nog wat leuke combinaties te maken zijn...
Heb zowel het rokje voor de oudste als de legging voor de jongste dus alles is prima :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 14:45

Groen en donkerblauw gaat er mooi op. En wit kan voor nu ook heel mooi.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:50

Ligt eraan wat je hebt

Ik heb shirts en romper gaan op Mingo en salopette