Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 07:20

Dat "graag uw reactie" staat standaard in het bericht d asst door marktplaats is verstuurd. Dat hebben ze er dus niet zelf bij gezet

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:27

Mijn ervaring van van de week en baal er stiekem wel van, staat iets wat ik echt graag wil hebben.
We zijn een prijs overeen gekomen, heb een adres gekregen om het op te halen en was afgesproken het die avond te halen, hij zou me alleen later op de dag nog even een tijd laten weten wanneer verkoper thuis was ivm werk.
Prima, verder geen afspraken staan voor vanavond dus laat maar weten.

Om 7 uur in de avond maar een berichtje gestuurd of het nog ging lukken, radio stilte. Ook geen groene vinkjes, volgende avond nog een berichtje gestuurd dat ik het echt graag kom halen en wanneer we een andere afspraak kunnen maken, nog steeds radio stilte.

Alle andere berichten dus tot de radiostilte werden echt binnen minuten beantwoord _-:(
Artikel staat er ook nog steeds op, en moet volgens advertentie opgehaald worden, aan verzenden doet verkoper niet, dus daarop afhaken is niet aan de orde lijkt me

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:16

Oh vervelend... Als je brutaal genoeg bent gewoon langs gaan om te vragen hoe het zit? :P
Kan hij verwachten als ie zn adres geeft natuurlijk..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:26

Wie weet ligt hij wel in het ziekenhuis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:10

Heb er ook weer eentje, voor een zadel.

"Indien zadel beschikbaar: bel mij".

Heb maar gestuurd dat het nog beschikbaar is maar dat ik mail verkies, en wat hij graag nog wil weten.

Ben benieuwd.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:26

Varekaj schreef:
Heb er ook weer eentje, voor een zadel.

"Indien zadel beschikbaar: bel mij".

Heb maar gestuurd dat het nog beschikbaar is maar dat ik mail verkies, en wat hij graag nog wil weten.

Ben benieuwd.

Voor sommige mensen is typen moeilijk, die doen liever telefonisch vragen stellen, mijn man is daar een van, die vind dat getype maar niks

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:37

Vaak oudere mensen doe liever bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:07

Prima, maar dan kunnen ze toch zelf gewoon ff bellen? Als iemand mij commandeert om te bellen, laat dan maar :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:08

Als ze vragen "mag ik u bellen voor wat informatie/vragen indien dit item nog beschikbaar is" dan wil ik dat graag overwegen. Of op een andere beleefde manier iig.

Een commando als "bel me", dat kan je echter stoppen waar de zon niet schijnt.

Edit: mijn nummer staat niet meer standaard bij advertenties trouwens. Iets teveel gezeik mee gehad in het verleden. Maar bij een oprecht geïnteresseerde wil ik dat gerust geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:48

Kunnen mensen echt niet lezen...

Persoon vraagt of het zadel in goede staat is en de maat van de buikriem.
Zadel is eerder dit jaar nog goedgekeurd door zadelmaker (staat in advertentie) en wordt kaal verkocht, zonder singel of beugels (staat er ook in).

Krijg je de vraag "wat is dan de beste prijs als dat er niet bij zit"

En dan nu een bod... van €100 :')

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 09:22

Ik word zo moe van dat de helft bieden van vraagprijs en het normaal vinden. En als je dan zegt nee te laag vinden ze het raar. Snap sowieso niet waarom je afdingt prijs staat er toch duidelijk bij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 09:28

Telefoonnummer ook niet meer bij de advertenties staan en advertenties waar bij staat : Op mail word niet gereageerd ga ik al helemaal niet reageren . Zet het artikel dan maar in je plaatselijke krantje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 09:38

Ik word moe van mensen die niet fatsoenlijk kunnen communiceren, oja en ook van mensen die heel weinig gaan bieden. Nu ook weer, grote collectie verzamelitems te koop. Iemand wil wel alles in een koop dus vraagt de vraagprijs voor alles. Netjes geantwoord, krijg ik terug "de prijs is aan de hoge kant". En vervolgens allemaal vraagtekens en zelfs "reactie aub" omdat ik nog niet had gereageerd. Ja wat wil je dan? Je kan ook gewoon even een goed tegenbod doen :')

Dat bellen vind ik ook altijd zo'n ding. Ik heb mijn nummer ook niet bij de advertenties staan, je kan het krijgen als je echt geïnteresseerd bent en we het redelijkerwijs eens gaan worden over de prijs, anders niet, want de marktplaats chat werkt ook prima en ik reageer altijd snel. Zelfde voor de mensen die al direct een adres willen. Je kan een adres krijgen als we het eens zijn over de prijs en we een afspraak maken voor het ophalen, maar ik ga het echt niet rondstrooien. :n Sowieso is het de toon die de muziek maakt, ik kan vrij slecht tegen die commanderende berichtjes, beetje vriendelijkheid kost niks extra.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 09:54

Zijn bod was ruim minder dan de helft maar intussen toch een prijs overeen gekomen waarvoor hij wil komen kijken. Vandaag druk dus vanavond even kijken wanneer dat past (heb gemeld dat ik dan iets ga laten weten).
Verwacht sowieso dat die alsnog gaat proberen afdingen, dan mag hij toch terugkeren...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:08

Deze week een negatieve ervaring.
Dochterlief is helemaal into de Schleich paarden.
Omdat ze zo megaduur zijn via mp een paar op de kop weten te tikken.
Bedrag akkoord en maandagochtend direct betaald. Dan verwacht je dat het diezelfde dag of dinsdag verzonden wordt.
Donderdag krijg ik een bericht dat het vrijdag waarschijnlijk opgestuurd gaat worden.
Nou, leg dat een kind van 6 maar uit... Dat ook zo geschreven. Ze had het druk, ja ben ik ook.... Had dat dan aangegeven voordat ik geld over had gemaakt, niet pas 3 dagen later :(
Ik heb het pakket overigens nog niet ontvangen. Gisteren om de tracktrace code gevraagd en het is gewoon stil.
Echt slecht :x

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:57

Relaxed schreef:
Prima, maar dan kunnen ze toch zelf gewoon ff bellen? Als iemand mij commandeert om te bellen, laat dan maar :n

Commanderen dan zou ik het ook laten hoor daar heb je gelijk in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 23:00

Christiene schreef:
Relaxed schreef:

Commanderen dan zou ik het ook laten hoor daar heb je gelijk in

Bel mij vind ik nogal dwingend klinken, daar haak ik toch af :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:00

kaatje77 schreef:
Deze week een negatieve ervaring.
Dochterlief is helemaal into de Schleich paarden.
Omdat ze zo megaduur zijn via mp een paar op de kop weten te tikken.
Bedrag akkoord en maandagochtend direct betaald. Dan verwacht je dat het diezelfde dag of dinsdag verzonden wordt.
Donderdag krijg ik een bericht dat het vrijdag waarschijnlijk opgestuurd gaat worden.
Nou, leg dat een kind van 6 maar uit... Dat ook zo geschreven. Ze had het druk, ja ben ik ook.... Had dat dan aangegeven voordat ik geld over had gemaakt, niet pas 3 dagen later :(
Ik heb het pakket overigens nog niet ontvangen. Gisteren om de tracktrace code gevraagd en het is gewoon stil.
Echt slecht :x

banketstaaf hoor, maar ik denk dat jouw verwachting misschien ook iets te rooskleurig is. Ik maak zelden mee dat mensen dezelfde dag/volgende dag versturen.

Daarbij lees ik vaker dat kinderen teleurgesteld worden, maar kun je dan niet beter zeggen dat ze iets nieuws krijgen als het al binnen is..?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:29

Je hebt die verwachting zelf gecreëerd bij je dochter dus vindt het apart dat je daar nu de koper mee lastig valt. Het is banketstaaf dat ze niet meteen naar het postkantoor is geraced, dat wel. Maar om tegen haar te zeggen dat je het nu moet uitleggen aan je dochter. Tja, daar zou ik ook niet warm of koud van worden.

Dus voortaan eerst kopen en pas tegen het kind vertellen als het in huis is of dit gebruiken als een les dat niet alles meteen in de schoot valt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:47

Had ik een tijd geleden ook.
Nota bene een BBQ op de weggeefhoek gezet waar iemand op reageerde, maar toen ik vroeg of ze het zo snel mogelijk op kon komen halen omdat het in de weg stond hoorde ik helemaal niks meer. Had in het bericht gezet dat het in de voortuin stond dus dat ze het gewoon die dag kon komen halen. Een dag later gevraagd of ze hem nog wilde omdat ik anders de volgende liet komen, niks gehoord. Dus toen iemand anders laten komen.

Drie weken later een berichtje dat ze langs mijn huis was geweest en dat er niks in de voortuin stond. Haar autistische zoontje was ontroostbaar want die had zich helemaal verheugd dat ze die avond zouden gaan BBQ'en. Eh... Ja..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:55

Upendo zelfs daar had ik nog op gezegd; wie het eerst komt die het eerst maalt.
Verder niks :o

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:04

Maandag betaald vrijdag verzonden vind ik ook erg laat hoor.. ik verwacht dan dat het uiterlijk woensdag verzonden is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:08

Mjah ik kan alleen in het weekend of op koopavond verzenden ( dat is donderdag hier) dus als er op maandag betaald word en het zo snel mogelijk verzonden word is bij mij op donderdag.
Dit vertel ik uiteraard dan wel.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:23

Maar als je het later verzend geef je dat toch van te voren netjes aan? In zeg ook altijd akkoord maar verzend op woe en vrij dat is toch niet zo moeilijk? Communicatie heet dat

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:52

Ja dat zeg ik hierboven ook.
Alleen tja helaas is niet iedereen zo