Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:24

Iritatiemomentje van de dag;
Er werd in een fb groep geplaatst (na veel discussies er over te zijn tegen gekomen) dat zowel adopteren als kopen bij een erkende fokker prima is. Het probleem zit hem in de broodfokkers die aangepakt moeten worden.

Nouja, daar ben ik het volledig mee eens :j Ik respecteer ieders keuze om te adopteren, vind het super tof dat mensen dat kunnen/doen! Maar het is niks voor mij, en dus komt mijn hond bij een erkende fokker vandaan (en zal dat in de toekomst ook zo blijven). Dan heb je ineens zo'n toetsenbord ridder die mij aanvalt op het feit dat ik niet adopteer, en enkel meer honden op de wereld zet.
Dat ik, als ik de grootte van een hond wil weten, maar een volwassen hond moet adopteren. Dat kruisingen gezonder zijn, dat ik enkel voor de looks van een hond ga, en dat door mijn toedoen nu dieren sterven.

Nou echt hoor, ik heb weer genoeg facebook gehad voor vandaag :x

Lieszje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:54

Aan het feit dat mijn vaste aanstelling toegezegd is door mijn voormalige teamleider en dat ik na twee maanden opeens te horen krijg dat dit omgezet is tot een tijdelijke aanstelling terwijl mijn vorig contract afliep op 1 juni..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:06

:Y) }:0
Lieszje schreef:
Aan het feit dat mijn vaste aanstelling toegezegd is door mijn voormalige teamleider en dat ik na twee maanden opeens te horen krijg dat dit omgezet is tot een tijdelijke aanstelling terwijl mijn vorig contract afliep op 1 juni..

Dit mag niet zomaar. Heb je al contact met je rechtsbijstand of juridisch loket?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:27

Ik wil eerdaags even langs het juridisch loket gaan.
Ga sowieso bezwaar maken bij de gemeente waarvoor ik werk.
Ze hebben zich helemaal niet aan de procedure gehouden.
(Dit is pas mijn eerste gesprek geweest in een jaar tijd).

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:27

kimberly1995 schreef:
:Y) }:0
Lieszje schreef:

Dit mag niet zomaar. Heb je al contact met je rechtsbijstand of juridisch loket?

Jazeker kan/mag dit wel, indien er geen nieuw contract getekend is en werknemer de eerste werkdag na het verlopen van het arbeidscontract gewoon werkt, dan wordt het oude contract voortgezet. In dit geval dus een contract voor bepaalde tijd met dezelfde looptijd als het vorige contract.

Ook een slordigheidje van Lieszje, dit had ze zelf ruim voor 1 juli aan moeten kaarten, nu is ze te laat.

Wat Lieszje moet doen is contact zoeken met haar voormalige teamleider en deze alsnog schriftelijk laten bevestigen dat een contract voor onbepaalde tijd is toegezegd, met een beetje medewerking van P&O krijg je dan alsnog het toegezegde contract.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:47

Ik heb wel degelijk meerdere keren om mijn nieuwe contract gevraagd.
Dit zou mijn voormalige teamleider regelen zodra hij terug was van vakantie.

Mijn voormalige teamleider zat erbij en heeft toegegeven dat hij dit toegezegd heeft maar ziet er door mijn nieuwe teamleider (nu een maand aanwezig) opeens vanaf.

Ze willen het overigens met 6 maanden verlengen ipv 12 maanden.
Dus dat lijkt ook al niet te kloppen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:52

Dat m'n reisje naar Berlijn geannuleerd is wegens te weinig deelnemers

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:23

Lieszje schreef:
Ik heb wel degelijk meerdere keren om mijn nieuwe contract gevraagd.
Dit zou mijn voormalige teamleider regelen zodra hij terug was van vakantie.

Mijn voormalige teamleider zat erbij en heeft toegegeven dat hij dit toegezegd heeft maar ziet er door mijn nieuwe teamleider (nu een maand aanwezig) opeens vanaf.

Ze willen het overigens met 6 maanden verlengen ipv 12 maanden.
Dus dat lijkt ook al niet te kloppen.

Dat kan nu dus niet meer je vorige contract is al verlopen, dus niet tekenen voor 6 maanden, je hebt sowieso recht op 12 maanden als ze niet voor die tijd je contract verlengd hebben. Een les voor de volgende keer, een mondelinge toezegging meteen bevestigen op de mail naar je leidinggevende, als hij het dan schriftelijk niet tegen spreekt, heb je het dus zwart op wit. Dat is nu ook nog een optie, je kunt een mailtje sturen naar je leidinggevende om jullie gesprek (met oude TL aanwezig) te bevestigen. Als jouw verhaal niet schriftelijk tegengesproken wordt, heb je een zaak.
Pas wel op, want de strijd aangaan met je werkgever pakt zelden goed uit voor de werknemer, het is een dunne lijn om te bewandelen. Ik heb bijna 5 maand “strijd” achter de rug. Ik heb “gewonnen” maar ben over 2 maand wel werkloos.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 07:06

Ik heb gelukkig niet getekend en dat ben ik ook niet van plan.
Ik ga wel in bezwaar bij het stadsdeel, maar ga het verder ook niet hogerop zoeken.
Mijn oude teamleider gaat mij dit echt niet toemailen..
Die reageerde sowieso al nooit op mailtjes :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:28

Aan het feit dat ik een halfuur te vroeg ben. Het is drama om de stad uit te komen en ik wist niet waar ik moest wezen. Dat viel allemaal mee en nu dus te vroeg. Hopen dat mijn collega wel met de leerlingen heeft afgesproken dat ze er 8.45 moeten zijn.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:45

Aan mijn haflingers, thuis super makkelijk te laden. Maar zodra we ergens les hebben gehad en weer naar huis moeten dan wil ze niet. Met hulp wel binnen een half uur er op maar toch.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:56

Dat ik het liedje "Pel de pinda " van Spongebob in mijn hoofd heb :(

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:02

Eigenlijk gisteren.. maar aan mijn vader die altijd maar weer de ouders koeien uit de sloot moet halen.
En ja, dan heeft is ruzie met mams..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:47

Dat ik niks snap van hoe toeslagen worden berekend bij de belasting.. heb laatst loonsverhoging gehad maar mijn inkomen fluctueert zo erg dat ik geen idee heb wat mijn inkomen voor dit jaar nou eigenlijk is.. en wil niet te veel krijgen dat ik volgend jaar moet teruggeven maar weet ook niet hoe ik dat kan voorkomen -O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:53

Dat ons autootje weer op 2 cilinders loopt ;( We hebben er net een nieuwe (tweedehands nieuwe :P) in gezet :c

*edit: Goed nieuws! Enkel de bobine was stuk _O_ Door het oog van de naald gekropen met ons koekblikje :))

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:22

xPabloBokt schreef:
Dat ik niks snap van hoe toeslagen worden berekend bij de belasting.. heb laatst loonsverhoging gehad maar mijn inkomen fluctueert zo erg dat ik geen idee heb wat mijn inkomen voor dit jaar nou eigenlijk is.. en wil niet te veel krijgen dat ik volgend jaar moet teruggeven maar weet ook niet hoe ik dat kan voorkomen -O-

Toeslagen worden op je jaarsalaris berekend dus als jij die moeilijk kan bepalen door fluctuatie dan is dat inderdaad lastig op voorhand te bepalen.
Een voordeel, je kan toeslagen ook achteraf nog aanvragen. Dus als je het geld niet maandelijks nodig heb dan vraag je na afloop van het jaar alsnog die toeslag aan en krijg je het hele jaar in een keer.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:48

Ik denk dat ik nog nooit zo hard heb gescholden als vandaag. Ik wilde net de afwas doen, dus de gootsteen vol gezet met water, en nét als ik wil beginnen voel ik wat tintelen op m'n tenen... Ik kijk naar beneden en zie gewoon een waterval uit de kastjes komen...

Blijkt de gootsteen zo lek als een mandje en mijn huisgenoten gister hadden er geen last van. Moet ik weer hebben...

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:25

Zo warm op het werk :n

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:01

Aan het feit dat periodiek tuinonderhoud neerkomt op 1 keer per jaar.
Dan ga ik zelf wel aan de slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:34

Aan een 'vriendin' die al een half jaar roept dat ze naar mijn diploma uitreiking komt en nu weer zoals altijd afzegt met een smoesje. |o
Zeg toch gewoon eerlijk als je er geen zin in hebt, ben er nu wel een beetje klaar mee.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:08

Dat ik met 1 pakje boter sta en en vrouw dr kar dr voor gooit in de rij en mij niet eventjes met mn pakje boter voor laat gaan...

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 02:11

Dat ik net thuiskom van een bardienst, bier tot achter m'n oren...
En dat vriendlief net doodleuk heeft staan douchen.
Geen probleem zou je denken..
Ware het niet dat ik een boiler heb en dus zelf fijn ijskoud kon gaan douchen. -:(-

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:45

Buurman die het om 7:30 nodig vond te gaan timmeren... tot 8:30 aan toe... nu is ie stil. Ja lekker.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:50

Dat ik al nachten slecht slaap door warmte en jeukende voeten 8)7

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:56

Dat ik gezond wil eten maar de hele dag door zin heb in pizza, patat en chips. :+

Edit: en in M&M’s. ;((