Lieszje schreef:Ik heb wel degelijk meerdere keren om mijn nieuwe contract gevraagd.
Dit zou mijn voormalige teamleider regelen zodra hij terug was van vakantie.
Mijn voormalige teamleider zat erbij en heeft toegegeven dat hij dit toegezegd heeft maar ziet er door mijn nieuwe teamleider (nu een maand aanwezig) opeens vanaf.
Ze willen het overigens met 6 maanden verlengen ipv 12 maanden.
Dus dat lijkt ook al niet te kloppen.
Dat kan nu dus niet meer je vorige contract is al verlopen, dus niet tekenen voor 6 maanden, je hebt sowieso recht op 12 maanden als ze niet voor die tijd je contract verlengd hebben. Een les voor de volgende keer, een mondelinge toezegging meteen bevestigen op de mail naar je leidinggevende, als hij het dan schriftelijk niet tegen spreekt, heb je het dus zwart op wit. Dat is nu ook nog een optie, je kunt een mailtje sturen naar je leidinggevende om jullie gesprek (met oude TL aanwezig) te bevestigen. Als jouw verhaal niet schriftelijk tegengesproken wordt, heb je een zaak.
Pas wel op, want de strijd aangaan met je werkgever pakt zelden goed uit voor de werknemer, het is een dunne lijn om te bewandelen. Ik heb bijna 5 maand “strijd” achter de rug. Ik heb “gewonnen” maar ben over 2 maand wel werkloos.