Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:18

Eef01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:01

beetje laat misschien maar respect Emma!
Vandaag ben ik begonnen met een nieuwe (ehh, hoe hete dat ook alweer) serie.
#TROWBACK Thursday

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:07

Je weet dat het throwback is? :) zag ook nog wat andere foutjes in je blog zelf.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:10

Respect voor je post hoor Emma! Ik vind dat je er bewonderenswaardig in staat!

En Yasmine, wat een geweldige post! Jouw schrijfstijl vond ik bij deze post echt hilarisch :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:16

Ik heb afgelopen week veel producten gekregen om te testen voor mijn blog. Dat ik van 3 dagen naar dagelijks posten ging was ik bang dat ik hem een bepaald moment niet meer kon vullen. Ik heb net mijn planning gemaakt en ik zit tot eind december vol met artikelen waarbij er op zondag 2 online komen.
Dit is nog exclusief persberichten en eventueel andere dingen die binnen gaan komen. Ik ben er ZO blij mee hoe de blog zich momenteel ontwikkeld.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:18

BernetteO schreef:
En Yasmine, wat een geweldige post! Jouw schrijfstijl vond ik bij deze post echt hilarisch :)

Oh, echt? Bedankt :D Dat was de bedoeling, maar ik was niet helemaal zeker of het overkwam :))

Bedankt allemaal! Heb superleuke reacties gekregen :D Mijn post had ontieglijk veel views en heel wat comments. Ben echt heel blij, haha. Ik kreeg net ook al een mail van Flair dat ze mijn opdracht superleuk vonden. Dus ik duim echt keihard. Maandag ten laatste hoor ik of ik bij de laatste 3 ben.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:20

Ik denk dat je daar wel bij zit! Wat ik van je opdrachten heb gezien vond ik ze persoonlijk super goed.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:21

Yasmine schreef:
BernetteO schreef:

Oh, echt? Bedankt :D Dat was de bedoeling, maar ik was niet helemaal zeker of het overkwam :))

Bedankt allemaal! Heb superleuke reacties gekregen :D Mijn post had ontieglijk veel views en heel wat comments. Ben echt heel blij, haha. Ik kreeg net ook al een mail van Flair dat ze mijn opdracht superleuk vonden. Dus ik duim echt keihard. Maandag ten laatste hoor ik of ik bij de laatste 3 ben.

Ja echt, heerlijk humoristisch, met een goede kijk op jezelf en fantastisch hoe je met de comments van je lief en je BFF omgaat. En je mindere punten noemen, zonder ze echt als iets heel slechts te gaan zien en er continu op terug te komen. Ik vind het knap en ik vond het heerlijk om te lezen :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:22

Tazzey schreef:
Ik heb afgelopen week veel producten gekregen om te testen voor mijn blog. Dat ik van 3 dagen naar dagelijks posten ging was ik bang dat ik hem een bepaald moment niet meer kon vullen. Ik heb net mijn planning gemaakt en ik zit tot eind december vol met artikelen waarbij er op zondag 2 online komen.
Dit is nog exclusief persberichten en eventueel andere dingen die binnen gaan komen. Ik ben er ZO blij mee hoe de blog zich momenteel ontwikkeld.

Wow wat gaaf! Hoe krijg jij het voor elkaar om zoveel producten binnen te krijgen? Veel vieuws? Of koop je ook veel zelf?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:59

Ik heb inmiddels een vrij fors bereik met mijn blog. Over de 5k + unieke bezoekers per maand. Ik koop eigenlijk niets meer zelf voor de blog.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:20

Als je veel bezoekers hebt en je schrijft reviews, dan ben je een goudmijn voor merken en PR-bureaus :D Vandaar dat Tazzey zoveel producten krijgt. Haar reviews zijn echt de droom van ieder PR-bureau (zeg ik uit ervaring, want ik werk voor een PR-bureau, haha).

BernetteO schreef:
Ja echt, heerlijk humoristisch, met een goede kijk op jezelf en fantastisch hoe je met de comments van je lief en je BFF omgaat. En je mindere punten noemen, zonder ze echt als iets heel slechts te gaan zien en er continu op terug te komen. Ik vind het knap en ik vond het heerlijk om te lezen :)

Wat lief, dankjewel! :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:29

Thanks Yasmine!! Daar ga ik van blozen :o

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:57

Ik zou ook graag dingen gaan reviewen maar ik heb geen idee wat :(
Ik ben geen ster met make up. Bijt nagels dus nagellak wordt hem ook niet :')
Wel ga ik aankomende zaterdag naar firstlook en wil daar een artikel over maken. Maar verder zou ik het niet weten. Ik sta al wel ingeschreven bij een pr bureau :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:02

Ik heb binnenkort mijn eerste review! Ben benieuwd, morgen krijg ik het binnen.
Ik zou alleen niet de mainfocus van mijn blog erop willen leggen, omdat mijn thema lifestyle is en ik het liefst inhoudelijk goede stukken uit eigen hand wil schrijven dan over producten. Maar op het gebied van nagels, make-up en gadgets e.d. begrijp ik het zeker!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:04

Ik sta ingeschreven bij een hele hoop verschillende PR bureaus. Ik werk ook veel samen met de merken zelf zonder tussenkomst van een PR bureau.
Je moet niet gaan bloggen omdat je graag gratis spullen wilt want dan ga je het niet redden. Ik ben begonnen voor de lol. Ik had er op dat moment nooit bij stilgestaan dat ik er ooit iets uit zou halen behalve plezier. Ik krijg nu veel dingen en dat is heel fijn. Het geld wat ik zelf niet meer hoef te besteden aan producten steek ik wel terug in mijn blog. Ik heb vorige week een nieuwe lens moeten kopen. Ik heb een aantal producten voor mijn studio gekocht waardoor bijvoorbeeld de kleuren nog beter zijn geworden.

Mijn tip, schrijf over dingen die je leuk vind. Dan straal je dat in je artikelen ook uit. En als je geluk hebt komen de producten vanzelf maar hou er rekening mee dat er meer bloggers zijn die nooit iets krijgen. Het is een lastige wereld om in te komen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:05

Jennifuur schreef:
Ik heb binnenkort mijn eerste review! Ben benieuwd, morgen krijg ik het binnen.
Ik zou alleen niet de mainfocus van mijn blog erop willen leggen, omdat mijn thema lifestyle is en ik het liefst inhoudelijk goede stukken uit eigen hand wil schrijven dan over producten. Maar op het gebied van nagels, make-up en gadgets e.d. begrijp ik het zeker!

Ik sla ook veel dingen af omdat ik het gewoonweg niet op mijn blog kan plaatsen. Ik ben laatst benaderd voor een designer bril en kleding. Leuk, maar dat kan ik op mijn blog niet kwijt helaas.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:07

Wel goed dat je dit zelf doet! Ik ging me pas een beetje verdiepen in lekker lopende bloggers en de meeste verwijzen door naar hun mediabureau.

Ik ga (als het goed is) een review doen over een gadget voor mijn telefoon, ja dat vind ik zelf wel leuk dus dan schrijf ik er ook graag over.

Wel leuk inderdaad een bril en kleding, maar dan ga je ongewild te veel van je eigen onderwerp af.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:11

Het is ook absoluut niet mijn bedoeling om te bloggen voor spullen hoor! De blogposts die nu op mijn blog staan zijn voornamelijk ook persoonlijk enzo :D Maar het lijkt me wel tof om dingen te gaan reviewen. Zoals Firstlook aanstaande zaterdag :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:16

Tazzey schreef:
Je moet niet gaan bloggen omdat je graag gratis spullen wilt want dan ga je het niet redden.

Sterker nog, daar kijken PR-mensen zo doorheen. Mensen die het voor het geld of de spullen doen, zijn vaak ook de mensen die kwalitatief niet zo sterk staan, en dan zijn we niet zo geneigd om hen spullen op te sturen of te vragen voor samenwerkingen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:18

Ik krijg nou alleen het idee dat jullie denken dat ik blog voor gratis spullen... Dat is absoluut niet zo :(

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:19

Wel interessant dat jij in dat wereldje zit Yasmine!

Soms zie je inderdaad reviews (of advertorials) van bekende bloggers, waarbij ze niet enthousiast zijn, maar het doen omdat het een 'moetje' is. Niet leuk om te bekijken.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:20

Yasmine schreef:
Tazzey schreef:
Je moet niet gaan bloggen omdat je graag gratis spullen wilt want dan ga je het niet redden.

Sterker nog, daar kijken PR-mensen zo doorheen. Mensen die het voor het geld of de spullen doen, zijn vaak ook de mensen die kwalitatief niet zo sterk staan, en dan zijn we niet zo geneigd om hen spullen op te sturen of te vragen voor samenwerkingen.

Dat geloof ik heel graag inderdaad. Ik weet van een PR dame waar ik veel contact mee heb dat ze echt gek worden van de aanmeldingen van bloggers. Zij hebben een minimaal aantal unieke bezoekers waar nieuwe bloggers aan moeten voldoen. Ze vragen screenshots en die worden dan soms heel slecht gephotoshopt zodat het lijkt alsof ze die limiet halen. Ik begrijp dat niet.

Maureen, zo kwam het een beetje over ;-) Begin gewoon met producten die dicht bij jou liggen. Ik ben nu bijna 2 jaar bezig en ben deze maand pas voor het eerst op het punt dat ik niets meer hoeft te kopen.

Jennifuur, leuk! Ik kreeg laatst een mooi telefoonhoesje en daar heb ik een nail art design bij gemaakt. Als ik ergens niet enthousiast over ben dan meld ik dat of ik review het niet. Grote bloggers hebben dat soort opdrachten echt niet meer nodig.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:25

Jennifuur schreef:
Soms zie je inderdaad reviews (of advertorials) van bekende bloggers, waarbij ze niet enthousiast zijn, maar het doen omdat het een 'moetje' is. Niet leuk om te bekijken.

Dat heb ik ook wel eens gezien, maar dan snap ik dus niet waarom ze in eerste instantie de opdracht accepteren. Er is heus wel begrip voor als iemand een advertorial/opdracht niet bij zijn/haar blog vindt passen (al moet je als PR persoon natuurlijk ook gewoon geen idee pitchen aan iemand wiens blog er niet bij aansluit), want een slechte advertorial die heel knullig is geschreven en niet bij de blog past komt ook niemand ten goede...

Tazzey, die minimumaantallen hebben sommige van mijn klanten ook, maar anderen zijn dan weer tevreden met alles wat ze kunnen krijgen. Het hangt echt van bedrijf tot bedrijf er een beetje vanaf. Gewoonlijk hebben echt grote, internationale bedrijven wel een streng aantal. Maar het scheelt ook wel dat je in België niet zulke gigantische (beauty)blogs hebt. Hier is 5.000-10.000 views per maand al best goed.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:31

Dat is ook zo. De merken waar ik graag mee werk vragen toch 6k+. Ik sprong ook een gat in de lucht op het moment dat ik die grens consistent haalde. *\o/*

Het valt mij ook op dat er vanuit België veel minder bezoek komt op mijn blog. Omdat ik tweetalig schrijf komen ze van over heel de wereld maar België blijft achter. Ik vind Pauline van Lifestylespot een leuke Belgische blogger.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:38

Ja, ik fluctueer nog heel erg met mijn views. Het hangt er bij mij heel erg vanaf wat de onderwerpen zijn waarover ik schrijf. De ene maand heb ik maar 3.000 en de volgende maand heb ik er plots 15.000. Ik zag net wel dat 25% van mijn traffic via search engines komt, dat vind ik ook best goed. Je komt echt via de meest random zoekwoorden op mijn blog terecht, laatst had ik iemand die via de zoekterm "mijn jurk blijft niet zitten als ik fiets" op mijn blog terecht was gekomen _O-