Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:52

Over lage biedingen trouwens, ik bied ook vaak genoeg laag. Er zijn zat mensen die denken, of ik gooi het weg of maak er iemand blij mee. Ik denk dat zelf ook vaak. Denk niet dat mp nog de plek is waar je heel veel geld voor je spullen moet verwachten :+

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:27

We hadden het over een deken van 230 euro. Niet over iets dat zomaar wegegooid word.

PenP2014

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:29

Ja de een is daar denk ik wat simpeler in dan de ander.. Zo heb ik toch een kleed van een paarhonderd euro voor 30,- op kunnen halen, en een gloednieuwe merk cap voor 10,-. Nieuwe merkwinterjas voor 10,-. Ik vind het best leuk shoppen :D

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:31

Mijn moeder heeft weer iets nieuws, mensen die zich aanbieden om mee te daten via marktplaats. :') Dat je jezelf op marktplaats zet voor zoiets vind ik al erg raar, maar het verhaal wordt nog vreemder

Een leuke man gevonden, zit in de paarden etc klinkt allemaal geweldig. Hij had alleen maar 1 foto van de zijkant in een dikke auto. Bleek hij uiteindelijk een verschrikkelijk gebit te hebben (als in afgebroken voortand, bruin/zwart gebit, verschrikkelijke stank als je er dichtbij zit) waar hij zich voor verontschuldigde ??? en toegaf dat hij expres een foto van alleen de zijkant had, in zijn dikke auto om daar vrouwen mee te lokken. En zijn haar was op de foto zwart, maar intussen helemaal grijs. "Maar vrouwen posten ook zo vaak een oudere foto" Vond het maar een maf verhaal.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:38

Ik heb weer een goede ervaring met marktplaats, wel een beetje een apart verhaal.

Ik had mijn paard op marktplaats staan en daar reageerde iemand op (andere kant van NL) dat hij interesse had en nog een paar standaard vragen over gezondheid etc. Vervolgens deden ze via de mail een bod en vroegen ze of we haar eventueel konden brengen.
Waarop ik antwoordde dat ze misschien eerst beter langs konden komen en dat we dan verder zaken deden.
Hierop kreeg ik een mail dat ze haar niet hoefden te zien, dat de filmpjes en de foto's die ik erbij had voldoende waren en of we akkoord gingen met het bod :') .

(ondertussen hadden wij al naam etc gegoogled, maar niks vreemds gevonden :o )
Mail terug gestuurd dat we akkoord gingen onder voorbehoud dat we het bedrag vooraf op de rekening wouden hebben en dat bij aankomst de koop gesloten was en wij haar ook niet mee terug zouden nemen of dat er dan nog te handelen is over de prijs mocht ze tegen vallen.

Wij dachten eerst van nouja zal wel niks gebeuren :o , en prompt 2 dagen laten stond het geld op de rekening *\o/* , en we hebben haar zaterdag weg gebracht. Heeft een super huis met een stuk of 20 andere paarden van dezelfde leeftijd, en echt hele vriendelijke mensen.

Dus wij waren even verbaasd hoe dit ging maar uiteindelijk wel een goed gevoel erover :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:43

Had ik nooit gedaan. :=

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:46

Een soort webwinkelen met levende dieren :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:56

Mwoah, als het ervaren paardenmensen zijn die gewoon een bepaald type paardje er bij willen en een goed bij het dier passend plekje te bieden hebben.

En het dier dat je te koop hebt heeft weinig bijzonderheden waardoor een speciale klik niet echt nodig is...waarom niet :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:00

Daar heb je een punt, maar toch. Van een foto/filmpje is toch niet met zekerheid te zeggen of het paard niks mankeert, lijkt me :o Via MP kan iedereen wel zeggen dat het niks mankeert. Ik zou persoonlijk dat risico niet nemen, maar dat verschilt natuurlijk per persoon :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:01

Vind jouw voorwaarden gekker dan de hunne :o

Jij zou een achteraf niet gewild dier dus gewoon achtergelaten hebben op een niet deugende plek :?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:52

Wij hebben ook wel eens een paard gekocht zonder het te zien.
Maar als ik echt op zoek ga naar een paard voor mezelf, dan zal ik zeker eerst een keer gaan kijken ja.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:53

dushi88 schreef:
Ik heb weer een goede ervaring met marktplaats, wel een beetje een apart verhaal.

Ik had mijn paard op marktplaats staan en daar reageerde iemand op (andere kant van NL) dat hij interesse had en nog een paar standaard vragen over gezondheid etc. Vervolgens deden ze via de mail een bod en vroegen ze of we haar eventueel konden brengen.
Waarop ik antwoordde dat ze misschien eerst beter langs konden komen en dat we dan verder zaken deden.
Hierop kreeg ik een mail dat ze haar niet hoefden te zien, dat de filmpjes en de foto's die ik erbij had voldoende waren en of we akkoord gingen met het bod :') .

Mail terug gestuurd dat we akkoord gingen onder voorbehoud dat we het bedrag vooraf op de rekening wouden hebben en dat bij aankomst de koop gesloten was en wij haar ook niet mee terug zouden nemen of dat er dan nog te handelen is over de prijs mocht ze tegen vallen.

Wij dachten eerst van nouja zal wel niks gebeuren :o , en prompt 2 dagen laten stond het geld op de rekening *\o/* , en we hebben haar zaterdag weg gebracht. Heeft een super huis met een stuk of 20 andere paarden van dezelfde leeftijd, en echt hele vriendelijke mensen.

Dus wij waren even verbaasd hoe dit ging maar uiteindelijk wel een goed gevoel erover :j

Zo heb ik ook drie paarden 'verkocht'. :=

Meisje geïnteresseerd in mijn pony. Een aantal keer gebeld, veel foto's gedeeld. Ze was helemaal gek van hem, bood een super huisje (boerderij met andere paarden) maar hadden eigenlijk geen geld voor de aanschaf. Dus wij de pony gebracht. Een paar dagen later mailde ze dat ze mijn andere pony ook graag wilde (voor haar zusje). Dus die ook gebracht. Allebei voor symbolisch bedrag.

Later wilde ik mijn eerste pony heel graag terug. Foto's en een filmpje gestuurd van mijn springpaard en toen wilde ze ruilen. Dus toen ook gebracht en opgehaald.

Zou het zelf niet doen als ik een rijpaard zoek. Maar voor een shetlandertje als gezelschap zou ik niet op en neer gaan.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:19

Shirley schreef:
Vind jouw voorwaarden gekker dan de hunne :o

Jij zou een achteraf niet gewild dier dus gewoon achtergelaten hebben op een niet deugende plek :?

Kijk als iemand in een woonwijk had gewoond had en haar in de garage had neer willen zetten haf ik haar niet achter gelaten, om maar even een raar voorbeeld te noemen of als ze bv kreupel van de trailer was gekomen

Ik bedoelde meer in de zin vanals ze niet bevalt omdat ze graag een paard van 15cm groter hadden willen hebben of iets dergelijks, dan vind ik het om eerlijk te zijn gewoon hun eogen schuld en dan hadden ze maar moeten komen kijken. :o
Verder ging het hier om een onbeleerde jonge merrie die weinig tot niks kende dus in hoeverre kun je dan beoordelen of ze geschikt voor je is of niet.. dat zal de tijd toch meoten uitwijzen als ze ermee aan de slag gaan :)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:22

Je hebt tenminste met eigen ogen gezien waar het paard gaat staan. Als ze hem hadden opgehaald konden die mensen wel een foto laten zien waar die zou gaan staan maar datzegt niks over de werkelijke plek. Maarja, het paard is in goede handen! :D

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:25

Kirsha schreef:
Daar heb je een punt, maar toch. Van een foto/filmpje is toch niet met zekerheid te zeggen of het paard niks mankeert, lijkt me :o Via MP kan iedereen wel zeggen dat het niks mankeert. Ik zou persoonlijk dat risico niet nemen, maar dat verschilt natuurlijk per persoon :)

Nou wij hadden ook zoiets van wij weten dat ze gewoon goed loopt en wij weten van onszelf dat we eerlijk zijn maar voor hetzelfde geld tref je iemand die dat niet is en die van de aardbodem verdwijnt..

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:26

Jadeleigh263 schreef:
Je hebt tenminste met eigen ogen gezien waar het paard gaat staan. Als ze hem hadden opgehaald konden die mensen wel een foto laten zien waar die zou gaan staan maar datzegt niks over de werkelijke plek. Maarja, het paard is in goede handen! :D

Ja inderdaad, die mensen hadden een superluxe nieuwe accomodatie gebouwd en de afgelopen weken nog meer jonge paarden op deze manier opgekocht.

Ik geloof niet dat ze ook maar iets te kort gaat komen, het ontbrak ze in ieder geval niet aan geld om maar zo te zeggen :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:34

Zo heb ik laatst ook een pony weggebracht. Mensen zijn vantevoren wel komen kijken, hebben gelijk betaald en de volgende dag heb ik de pony naar het nieuwe adres gebracht. Bijna hetzelfde, want ook al zijn ze langs gekomen, dat zegt nog helemaal niks over of ze goed gaan zijn voor de pony, of hij een goed plekje krijgt. Dan liever zelf brengen. En als de stal me slecht bevalt, smijt ik het geld uit het autoraampje en rij mét pony gewoon door terug naar huis :D
Maar dat hoefde niet, was een gezellig zooitje daar met meer paarden en ponies, privéstalletje, overal hooinetten, paarden buiten op het land, schuilstallen, alles ok :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:36

Pearlx schreef:
Mijn moeder heeft weer iets nieuws, mensen die zich aanbieden om mee te daten via marktplaats. :') Dat je jezelf op marktplaats zet voor zoiets vind ik al erg raar, maar het verhaal wordt nog vreemder

Een leuke man gevonden, zit in de paarden etc klinkt allemaal geweldig. Hij had alleen maar 1 foto van de zijkant in een dikke auto. Bleek hij uiteindelijk een verschrikkelijk gebit te hebben (als in afgebroken voortand, bruin/zwart gebit, verschrikkelijke stank als je er dichtbij zit) waar hij zich voor verontschuldigde ??? en toegaf dat hij expres een foto van alleen de zijkant had, in zijn dikke auto om daar vrouwen mee te lokken. En zijn haar was op de foto zwart, maar intussen helemaal grijs. "Maar vrouwen posten ook zo vaak een oudere foto" Vond het maar een maf verhaal.

moest hier toch wel heel erg om lachen
wat een rare man toch!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:53

dushi88 schreef:
Kirsha schreef:

Nou wij hadden ook zoiets van wij weten dat ze gewoon goed loopt en wij weten van onszelf dat we eerlijk zijn maar voor hetzelfde geld tref je iemand die dat niet is en die van de aardbodem verdwijnt..

Nee daarom ja :D Zit genoeg goed volk tussen hoor, da's het punt niet, maar je hoort zoveel gekke verhalen tegenwoordig... Voordeel is inderdaad wel dat je met eigen ogen ziet waar het dier terechtkomt.

Ik had hier net een leuke. Kreeg mail van een vrouw op mijn zadel, 'ik bied de vraagprijs en dan wil ik het vanavond ophalen'. Ik ben bijna altijd thuis maar vanavond niet, zal je altijd zien. Dus ik een mailtje terugsturen, dat ik er vanavond niet ben en of ze misschien ook een andere avond kan. Krijg ik me toch een boze mail terug... 'Ja waarom zet je dan in de advertentie dat het op te halen is als je toch niet thuis bent' uuuhhh say what, ik hoef toch niet elke avond thuis te blijven voor het geval er iemand wil langskomen :=

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:54

GamblersCup schreef:
Zo heb ik laatst ook een pony weggebracht. Mensen zijn vantevoren wel komen kijken, hebben gelijk betaald en de volgende dag heb ik de pony naar het nieuwe adres gebracht. Bijna hetzelfde, want ook al zijn ze langs gekomen, dat zegt nog helemaal niks over of ze goed gaan zijn voor de pony, of hij een goed plekje krijgt. Dan liever zelf brengen. En als de stal me slecht bevalt, smijt ik het geld uit het autoraampje en rij mét pony gewoon door terug naar huis :D
Maar dat hoefde niet, was een gezellig zooitje daar met meer paarden en ponies, privéstalletje, overal hooinetten, paarden buiten op het land, schuilstallen, alles ok :j

_/-\o_ ik zie het al voor me :P , wel fijn dat het een positieve indruk was.

Bij verkoop is het altijd een "risico" of een beestje het goed gaat krijgen.
Daarom snap ik ook nog zo goed dat er toch redelijk wat mensen paarden verkopen met eem contract, ik bedoel hoe wil je controleren of die mensen zich aan de afspraken houden, je gaat ook niet 1x in de maand voorbij om dat te controleren lijkt me.

Mijn mening is toch wel verkocht is verkocht, dan had je hem zelf maar moeten houden als je alles wil bepalen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:54

Natuurlijk wel Kirsha, jij snapt er niks van :)

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:57

Kirsha schreef:
Ik had hier net een leuke. Kreeg mail van een vrouw op mijn zadel, 'ik bied de vraagprijs en dan wil ik het vanavond ophalen'. Ik ben bijna altijd thuis maar vanavond niet, zal je altijd zien. Dus ik een mailtje terugsturen, dat ik er vanavond niet ben en of ze misschien ook een andere avond kan. Krijg ik me toch een boze mail terug... 'Ja waarom zet je dan in de advertentie dat het op te halen is als je toch niet thuis bent' uuuhhh say what, ik hoef toch niet elke avond thuis te blijven voor het geval er iemand wil langskomen :=

Ik zou terug sturen: als ik mijn brood kon verdienen met thuis blijven en alleen zadels verkopen was ik ook thuis geweest.. :P

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:59

Nou echt hoor, met dat soort mails begin ik soms bijna aan mezelf te twijfelen :+ Dan ook echt de toon waarop, dat ik bij mezelf denk, ik heb niet met je geknikkerd ofzo :')

TripleStiple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:37

dushi88 schreef:

OOOh klopt, komt op het moment best veel voor indd!

Hebben wij btw ook een aantal jaar geleden gedaan, maar dat ging om een fjorden veulen + Wij hoefde pas te betalen toen ze hem gebracht hadden.
Wat kan je daar aan miskopen denk ik dan zo.
Is trouwens echt een super fjord geworden! echt een droppie!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 01:12

Het is een wonder.. maar ik heb mijn geld ontvangen. Misschien leest ze hier stiekem wel mee :')