Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dushi88 schreef:Ik heb weer een goede ervaring met marktplaats, wel een beetje een apart verhaal.
Ik had mijn paard op marktplaats staan en daar reageerde iemand op (andere kant van NL) dat hij interesse had en nog een paar standaard vragen over gezondheid etc. Vervolgens deden ze via de mail een bod en vroegen ze of we haar eventueel konden brengen.
Waarop ik antwoordde dat ze misschien eerst beter langs konden komen en dat we dan verder zaken deden.
Hierop kreeg ik een mail dat ze haar niet hoefden te zien, dat de filmpjes en de foto's die ik erbij had voldoende waren en of we akkoord gingen met het bod.
(ondertussen hadden wij al naam etc gegoogled, maar niks vreemds gevonden)
Mail terug gestuurd dat we akkoord gingen onder voorbehoud dat we het bedrag vooraf op de rekening wouden hebben en dat bij aankomst de koop gesloten was en wij haar ook niet mee terug zouden nemen of dat er dan nog te handelen is over de prijs mocht ze tegen vallen.
Wij dachten eerst van nouja zal wel niks gebeuren, en prompt 2 dagen laten stond het geld op de rekening
, en we hebben haar zaterdag weg gebracht. Heeft een super huis met een stuk of 20 andere paarden van dezelfde leeftijd, en echt hele vriendelijke mensen.
Dus wij waren even verbaasd hoe dit ging maar uiteindelijk wel een goed gevoel erover
Shirley schreef:Vind jouw voorwaarden gekker dan de hunne
Jij zou een achteraf niet gewild dier dus gewoon achtergelaten hebben op een niet deugende plek
Kirsha schreef:Daar heb je een punt, maar toch. Van een foto/filmpje is toch niet met zekerheid te zeggen of het paard niks mankeert, lijkt meVia MP kan iedereen wel zeggen dat het niks mankeert. Ik zou persoonlijk dat risico niet nemen, maar dat verschilt natuurlijk per persoon
Jadeleigh263 schreef:Je hebt tenminste met eigen ogen gezien waar het paard gaat staan. Als ze hem hadden opgehaald konden die mensen wel een foto laten zien waar die zou gaan staan maar datzegt niks over de werkelijke plek. Maarja, het paard is in goede handen!
Pearlx schreef:Mijn moeder heeft weer iets nieuws, mensen die zich aanbieden om mee te daten via marktplaats.Dat je jezelf op marktplaats zet voor zoiets vind ik al erg raar, maar het verhaal wordt nog vreemder
Een leuke man gevonden, zit in de paarden etc klinkt allemaal geweldig. Hij had alleen maar 1 foto van de zijkant in een dikke auto. Bleek hij uiteindelijk een verschrikkelijk gebit te hebben (als in afgebroken voortand, bruin/zwart gebit, verschrikkelijke stank als je er dichtbij zit) waar hij zich voor verontschuldigde ??? en toegaf dat hij expres een foto van alleen de zijkant had, in zijn dikke auto om daar vrouwen mee te lokken. En zijn haar was op de foto zwart, maar intussen helemaal grijs. "Maar vrouwen posten ook zo vaak een oudere foto" Vond het maar een maf verhaal.
dushi88 schreef:Kirsha schreef:Daar heb je een punt, maar toch. Van een foto/filmpje is toch niet met zekerheid te zeggen of het paard niks mankeert, lijkt meVia MP kan iedereen wel zeggen dat het niks mankeert. Ik zou persoonlijk dat risico niet nemen, maar dat verschilt natuurlijk per persoon
Nou wij hadden ook zoiets van wij weten dat ze gewoon goed loopt en wij weten van onszelf dat we eerlijk zijn maar voor hetzelfde geld tref je iemand die dat niet is en die van de aardbodem verdwijnt..
GamblersCup schreef:Zo heb ik laatst ook een pony weggebracht. Mensen zijn vantevoren wel komen kijken, hebben gelijk betaald en de volgende dag heb ik de pony naar het nieuwe adres gebracht. Bijna hetzelfde, want ook al zijn ze langs gekomen, dat zegt nog helemaal niks over of ze goed gaan zijn voor de pony, of hij een goed plekje krijgt. Dan liever zelf brengen. En als de stal me slecht bevalt, smijt ik het geld uit het autoraampje en rij mét pony gewoon door terug naar huis![]()
Maar dat hoefde niet, was een gezellig zooitje daar met meer paarden en ponies, privéstalletje, overal hooinetten, paarden buiten op het land, schuilstallen, alles ok
Kirsha schreef:Ik had hier net een leuke. Kreeg mail van een vrouw op mijn zadel, 'ik bied de vraagprijs en dan wil ik het vanavond ophalen'. Ik ben bijna altijd thuis maar vanavond niet, zal je altijd zien. Dus ik een mailtje terugsturen, dat ik er vanavond niet ben en of ze misschien ook een andere avond kan. Krijg ik me toch een boze mail terug... 'Ja waarom zet je dan in de advertentie dat het op te halen is als je toch niet thuis bent' uuuhhh say what, ik hoef toch niet elke avond thuis te blijven voor het geval er iemand wil langskomen
dushi88 schreef:Ik heb weer een goede ervaring met marktplaats, wel een beetje een apart verhaal.
Ik had mijn paard op marktplaats staan en daar reageerde iemand op (andere kant van NL) dat hij interesse had en nog een paar standaard vragen over gezondheid etc. Vervolgens deden ze via de mail een bod en vroegen ze of we haar eventueel konden brengen.
Waarop ik antwoordde dat ze misschien eerst beter langs konden komen en dat we dan verder zaken deden.
Hierop kreeg ik een mail dat ze haar niet hoefden te zien, dat de filmpjes en de foto's die ik erbij had voldoende waren en of we akkoord gingen met het bod.
(ondertussen hadden wij al naam etc gegoogled, maar niks vreemds gevonden)
Mail terug gestuurd dat we akkoord gingen onder voorbehoud dat we het bedrag vooraf op de rekening wouden hebben en dat bij aankomst de koop gesloten was en wij haar ook niet mee terug zouden nemen of dat er dan nog te handelen is over de prijs mocht ze tegen vallen.
Wij dachten eerst van nouja zal wel niks gebeuren, en prompt 2 dagen laten stond het geld op de rekening
, en we hebben haar zaterdag weg gebracht. Heeft een super huis met een stuk of 20 andere paarden van dezelfde leeftijd, en echt hele vriendelijke mensen.
Dus wij waren even verbaasd hoe dit ging maar uiteindelijk wel een goed gevoel erover