IMANDRA schreef:Ik snap de verwarring, die zin was met name op HC gericht. Had ik wat beter moeten formuleren, sorry.
Ik vind het gewoon heel idioot dat al men zegt 'hey, ziekenhuizen kunnen het mogelijk niet aan laten we nog eventjes die maatregelen houden' er dan reacties komen die basically staten dat "dat onzin is en dat de zorg het maar zelf op moet lossen want die paar simpele maatregelen zijn me te veel" [HC dus, niet jij, en dát vind ik egoïstisch]. En dan komt er als reactie vanuit jou "ja we moeten investeren in de zorg". Ik kan er nog steeds niet zo goed uithalen of je het nu met me eens bent dat het slim zou zijn om die maatregelen (tijdelijk) wat langer aan te houden zodat de zorg weer wat kan herstellen (en já, dat is symptoombestrijding, maar andere opties op korte termijn zijn er niet) of niet.
Want ja, doh, het zorgsysteem moet anders. Dat zeg ik zelf ook. Daar gaat imo de discussie helemaal niet over.
Ik stem voor veranderen EN voor de korte termijn die maatregelen wat langer aanhouden zodat de zorg ontzorgd wordt. Want een zorg die op zijn gat ligt heeft niemand wat aan.
daar ging jou discussie misschien niet over, die van mij wel.
Nee ik heb geen problemen met regels langer aanhouden, of het nut heeft denk ik niet, maar moeite ermee heb ik niet.
Maar goed ik ben iemand die altijd afgesloten van de wereld leeft en niet veel gaat uit eten, niet op vakantie gaat enz omdat ik dat niet kan.
Daar waar de mensen nu 2 jaar over mopperen IS mijn leven al jaren en gaat het ook blijven.
Dus ik oordeel daar vast niet eerlijk in.
En ja ik ben ook voor en en, maar omdat het alleen maar ging over het nu wilde ik juist de toekomst aanhalen, want hoor je daar wat van vanuit Den Haag?
Nee en dat baart mij dus zorgen. En dat is wat ik zeg en ook mag zeggen lijkt mij.
Het nu lijkt ondanks dat de zorg het mega druk heeft een beetje in kalmer vaarwater te komen.
2 jaar lang is er niets gedaan om mensen te trekken in de zorg, de zorgmedewerkers die er zijn aan te houden en voor de toekomst zijn er ook geen plannen.
HC staat bij mij verder op de foei...wat hij daar op de berg denkt en vervolgens over Nederland kwaakt boeit me te weinig, sorry.
Misschien ook een tip voor jou.