Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:10

xPabloBokt schreef:
Dat ik ergens iets hoorde omvallen maar een kat ligt braaf in een mandje en de andere lag bij mij. ???

Wanneer ik een rare klap hoor die ik niet kan plaatsen dan is er soms een vogel tegen een van de ramen gevlogen, misschien de moeite waard om even te controleren? Dan zit er een vette vlek op de ruit in de vorm van een vogel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:49

Dat mijn stromanthe ineens doodgaat ;(.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:11

Teckel die voor het eerst loops is, ze wil zo graag op schoot, maar het kan nu niet. Als ze een langere tijd op schoot kan, pak ik wel een handdoek waar ze op kan liggen. Maar voor een paar minuten heb ik daar niet elke keer zin in. :\

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:16

_San87_ schreef:

Teveel kalk in je water of zon er op? Kunnen ze beide slecht tegen.

Kleine beetjes water zonder kalk en veel licht maar geen zon. Moet je wel net zo'n plek hebben....

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 14:39

Telpeva schreef:
xPabloBokt schreef:
Dat ik ergens iets hoorde omvallen maar een kat ligt braaf in een mandje en de andere lag bij mij. ???

Wanneer ik een rare klap hoor die ik niet kan plaatsen dan is er soms een vogel tegen een van de ramen gevlogen, misschien de moeite waard om even te controleren? Dan zit er een vette vlek op de ruit in de vorm van een vogel.

De telefoonhouder van mijn tandenborstel (heb er zo een met poetscoach op mijn smartphone) was spontaan van de spiegel gedonderd :+ kwam ik achter toen ik ging douchen.

Alsnog bedankt voor de tip haha :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:59

MarliesV schreef:
_San87_ schreef:

Teveel kalk in je water of zon er op? Kunnen ze beide slecht tegen.

Kleine beetjes water zonder kalk en veel licht maar geen zon. Moet je wel net zo'n plek hebben....

Nope. Ze doet t al maanden geweldig en nu ineens bam, alle bladeren dood.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:01

Ik heb ook een aantal planten die het goed deden en nu ineens niet meer. Ik dacht aan verwarming die aan gaat en minder/ander licht?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:03

MyWishMax schreef:
Ik heb ook een aantal planten die het goed deden en nu ineens niet meer. Ik dacht aan verwarming die aan gaat en minder/ander licht?

Ja, dat moet het wel zijn idd. M'n maranta's zijn ook dood. Al zit ik er serieus aan te denken of t niet door m'n alocasia komt. Het begon toen ik die erbij zette :').

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 15:06

Mijn planten zijn ook beduidend minder happy. Waarschijnlijk door de kou en de verwarming. Ik sleep nu het hele huis door met een humidifier :+ mijn werkkamer was 50% luchtvochtigheid, met de humidifier opgekrikt naar 70% en mijn Calathea's waren spontaan weer blij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:07

xPabloBokt schreef:
Mijn planten zijn ook beduidend minder happy. Waarschijnlijk door de kou en de verwarming. Ik sleep nu het hele huis door met een humidifier :+ mijn werkkamer was 50% luchtvochtigheid, met de humidifier opgekrikt naar 70% en mijn Calathea's waren spontaan weer blij.

Mijn andere planten doen t super. t Is daarom dat ik het niet snap.

Maar helaas, ik neem m'n verlies maar ;(.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 16:09

Dat ik zo lui wordt van dit weer. Moet nog afval weggooien maar heb zo geen motivatie :')

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 16:23

Dat ik niet meer zeker weet of ik de katten boven opgesloten heb en ze ook niet op de camera zie voorbij komen.
(We doen de katjes naar boven mt de deur dicht zodat ze niet weg kunnen rennen als we van buiten naar binnen komen) Extra goed opletten dus als ik straks naar binnen wil thuis.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 16:27

Nekpijn door slechte houding en dat ik zelf te eigenwijs ben om naar de huisarts/fysio daarvoor te gaan :')

+ aan mezelf omdat we alles voor de kerstdagen hebben geregeld en cadeaus allemaal binnen, alleen vergeten om iets voor kerstavond die we met zn tweeen spenderen te regelen. Dus geen luxe diner en het lijkt (heel begrijpelijk) onmogelijk om nog iets te regelen. Dan maar pizza en gamen ofzo

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 16:29

Ik snak het even niet meer, mijn ex die zegt dat die geen contact meer wilt en niet tegen mij wilt praten maar wel in de server met nog iemand een gesprek tegen me voert, niet dat ik het kan lezen want hij is geblokkeerd _O-

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 16:30

Dat mensen die bij ons thuis moeten komen, lees monteurs etc, altijd op onze oprit parkeren waardoor ik er niet meer op kan. First world problems, iknow. Maar vind het verschrikkelijk irritant als ik niet op m'n eigen oprit kan parkeren omdat die mensen er staan. Wij hebben een stukje naast de oprit waar ik altijd m'n auto zet, zodat de andere auto er ook altijd af kan. Als ze hem nou normaal hadden geparkeerd had ik er gewoon nog op gekund

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:24

Mensen die denken dat je automatisch in bent voor smalltalk omdat je met een hond in de lift staat. Ksssssst.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:38

Met deze kou buiten wachten bij de zwemles. Terwijl we binnen allemaal netjes op 1,5 meter zaten en nu staan ze allemaal aan het raam geplakt.

Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:44

De kortingscodes voor mijn verjaardag gelden niet op Kentucky :(

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:05

Dat ik het de hele dag koud heb. Slaapkamer met enkel glas, badkamer waar de verwarming kuren heeft waardoor een deel van m'n lijf het alsnog koud heeft tijdens het douchen.
Hele dag tussendoor even opwarmen bij de houtkachel waardoor ik niks gedaan krijg :=

Oh en ik irriteer me aan mezelf. 101 kleine dingen te doen die niet veel tijd kosten maar het is teveel, weet dus niet waar te beginnen en daardoor krijg ik zoveel stress..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:47

M'n kerel

Chagrijnig zijn mag, maar ga het niet op mij afreageren, en als ik zeg dat ik het niet pik. Want andersom doen we ook niet. Helemaal geen glas kapot gooien.

Dus heel demonstratief vier glazen uit de kast gepakt en hardop gezegd.
"Jij slopen? Ik ook!"

Klets! Zo op de grond!

Stiekem niet erg.
De helft was al stuk en het waren lelijke glazen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:09

Dat m'n auto nog niet klaar is, er was het 1 en ander naar voren gekomen bij de apk en anders moet ie afgekeurd worden. Dat betekent dat ik morgenmiddag pas m'n auto terug heb en dan moet ik nog de laatste kerstboodschappen doen...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:15

maralyn schreef:
M'n kerel

Chagrijnig zijn mag, maar ga het niet op mij afreageren, en als ik zeg dat ik het niet pik. Want andersom doen we ook niet. Helemaal geen glas kapot gooien.

Dus heel demonstratief vier glazen uit de kast gepakt en hardop gezegd.
"Jij slopen? Ik ook!"

Klets! Zo op de grond!

Stiekem niet erg.
De helft was al stuk en het waren lelijke glazen.

Heerlijk altijd, als grote mensen expres kinderachtig gaan doen in een conflict omdat de ander dat ook doet/ermee begon, en zichzelf dan als de meest volwassen partij zien.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:23

Mensen zijn zo snel aangebrand de laatste tijd.
Heb net een discussie gehad met een wild vreemde om echt helemaal niks, ben er ook maar bij weg gelopen...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:32

Dat er weer zo vreselijk veel dieren moeten lijden voor alle Kerstmaaltijden |(

Weg Kerstgedachte.

Zal vast commentaar krijgen, maar het is oprecht mijn ergernis.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:38

Myfairytale schreef:
Dat er weer zo vreselijk veel dieren moeten lijden voor alle Kerstmaaltijden |(

Weg Kerstgedachte.

Zal vast commentaar krijgen, maar het is oprecht mijn ergernis.

Snap ik :(:)

Daarom zijn er verschillende opties die voor iedereen fijn is! Natuurlijk kan je niet vergeten dat de dieren lijden hierdoor, maar eerlijk is eerlijk; anders waren ze alsnog in de supermarkt gekomen. En dan was de helft niet eens gekocht en gewoon bedorven helaas.

Maar ik snap je ergernis wel.