Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:32

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:43

Ach heeft hij geluk, over een week herinnert hij het zich toch niet meer :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:50

DuoPenotti schreef:

Zo staat hij er ook idd bij...
En hij komt er weer mee weg

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:17

purny schreef:
DuoPenotti schreef:

Zo staat hij er ook idd bij...
En hij komt er weer mee weg

Wat moeten we dan, aftreden eisen ? Ze al demissionair.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:50

A very small experimental study in ferrets found that a nasal spray effectively blocked the transmission of the SARS-CoV-2 coronavirus that causes COVID-19. - McNeil, Donald G., Jr. (6 November 2020). "Nasal Spray Halts Covid in Ferrets, Study Finds". The New York Times.

Maar ja, dat is geen groot geld, dus geen uitbreiding van de studie.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 12-07-21 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:03

Zijn ze in Nederland druk mee bezig en inderdaad , moet meer geld bij naast de 40 miljoen die er in februari was. En het blokkeert voor 24 uur niet voor altijd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:12

bigone schreef:
Z En het blokkeert voor 24 uur niet voor altijd.

Perféct voor bezoek evenementen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:14

Niet alleen voor dat maar voor alle bezoeken waar je risico zou kunnen lopen, lijkt me goede optie.
Aangezien nu er de verhalen komen van Janssen gehad en toch behoorlijk ziek door Corona. Misschien een uitzondering maar toch. En zal niet verbaasd zijn indien dit ook met de andere vaccins kan gebeuren.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:34

2 mensen :+ komop zeg, wat een paniekzaaierij weer. Ze hebben ook gewoon koorts, net zoals je krijgt als je een griepje oploopt. Misschien hadden ze wel in het ziekenhuis gelegen zonder Janssen.

* een van de twee heeft koorts de ander vallen de klachten mee.

En edit nr 2: besmettingen dalen ook weer best rap. Zou dan toch testen voor toegang zoveel eruit halen? Want die 10.300 zouden toch normaal nog wel rond besmetten maar dat lijkt voor nu ook nog mee te vallen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:41

bigone schreef:
Niet alleen voor dat maar voor alle bezoeken waar je risico zou kunnen lopen, lijkt me goede optie.
Aangezien nu er de verhalen komen van Janssen gehad en toch behoorlijk ziek door Corona. Misschien een uitzondering maar toch. En zal niet verbaasd zijn indien dit ook met de andere vaccins kan gebeuren.

Dus; waarom weten we dat niet??

Ik kan niet vinden wélke spray. Zou gelijk een flacon aanschaffen.

Let wel; om anderen te beschermen als ik besmet raak

p.s. gevonden!
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 12-07-21 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:45

sureido schreef:
2 mensen :+ komop zeg, wat een paniekzaaierij weer. Ze hebben ook gewoon koorts, net zoals je krijgt als je een griepje oploopt. Misschien hadden ze wel in het ziekenhuis gelegen zonder Janssen.

En edit nr 2: besmettingen dalen ook weer best rap. Zou dan toch testen voor toegang zoveel eruit halen? Want die 10.300 zouden toch normaal nog wel rond besmetten maar dat lijkt voor nu ook nog mee te vallen?

Op zondag en maandag zijn de aantallen altijd lager werd er op de radio gezegd dat dat altijd de trend geweest is dat er in het weekend minder getest wordt. En als je in aanraking geweest bent met 1 van die 10.300 test je op dag 5 dus dat is nu ook nog niet.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:47

Spenk schreef:
sureido schreef:

Op zondag en maandag zijn de aantallen altijd lager werd er op de radio gezegd dat dat altijd de trend geweest is dat er in het weekend minder getest wordt. En als je in aanraking geweest bent met 1 van die 10.300 test je op dag 5 dus dat is nu ook nog niet.

Maar testen voor toegang is sinds vrijdag niet meer. Toevallig dan dat het precies 2 dagen erna weer begint met zakken :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:50

sureido schreef:
Maar testen voor toegang is sinds vrijdag niet meer. Toevallig dan dat het precies 2 dagen erna weer begint met zakken :+

Laten we nog éven wachten.

Ook de ziekenhuisnames etc.....

;) :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:53

sureido schreef:
[

wederom
https://www.sikkom.nl/newsflash-resulta ... d-en-rivm/

Citaat:
Testen voor Toegang doet niet mee in de updates

Citaat:
“In de dagelijkse updates van de GGD, die ook in het coronadashboard wordt verwerkt, tellen alleen de testen die zijn afgenomen op een GGD-locatie. De andere testen niet.”

Oftewel: de cijfers die officieel gecommuniceerd worden en aanleiding zijn voor rinkelde alarmbellen zijn maar het topje van de ijsberg. De bulk van Testen voor Toegang en alle andere commerciële teststraten en thuistests worden daar niet in meegenomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:54

Sureido, jij beticht mij van paniekzaaierij , de mensen zijn wel getest en nee, het is geen griep. Dat dacht hun huisarts ook maar was toch echt Corona. En dat is geen paniekzaaierij maar iets wat de laatste tijd vaker voorbij komt, één prik Pfizer en Moderna en Az lijken onvoldoende te helpen om een besmetting te voorkomen dus misschien is die ene prik Janssen wel niet zo geschikt om met te dansen. Dat is realiteit,maar jouw opmerking dat de besmettingen gezakt zijn want toevallig gestopt met testen voor toegang slaat nergens op. En had je het nieuws gevolgd dan wist je dat op die 10.000 besmettingen er hooguit een half % positief was en dat is nog ruim aangehouden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:58

Je moet na je test voor toegang gewoon linea recta door naar de ggd dus die worden wel degelijk meegeteld.

Bigone, vind je het niet voorbarig om te zeggen dat Janssen niet werkt wanneer 1 iemand lichte klachten heeft & de ander koorts heeft, terwijl diegene in het ziekenhuis hadden kunnen belanden? Ik vind het wel paniekzaaien dat je er mee komt dat Janssen niet werkt terwijl dat helemaal nergens onderbouwd is. Ik heb net nog gelezen op de website van Janssen zelf dat het werkt tegen alle varianten en zeker 8 maanden bescherming bied. Lijkt mij toch iets betrouwbaarder dan bigone van Bokt.nl.

https://www.janssen.com/emea/sites/www_ ... sponse.pdf

En ja, ik vind het positief dat we niet weer verdubbelen in het aantal besmettingen, maar blijkbaar hadden jullie graag vandaag al 20.000 willen zien. En dat er maar 7 mensen opgenomen zijn in het ziekenhuis.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:00

Zels ik :') vind het voorzichtig positief, zelfs als niet alle cijfers mee zijn genomen. Ik was bang voor een echt enorme explosie, wat ook heel goed had gekund. En nog steeds kan, dus ik blijf heeeeel hard duimen draaien Waarschijnlijk zijn de feestgangers ook geschrokken en nemen ze het nu wel erg serieus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:02

Sureido waar zeg ik dat Janssen niet werkt ? Wie trekt er nu voorbarige conclusies? Ik zeg minder goed en dat is iets totaal anders dan NIET werken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:02

Lekkere uitspraken doe je Sure; blijkbaar hadden jullie graag.... :n

Maar 7 mensen nu in de zomer met al veel vaccinaties vind ik persoonlijk niet maar 7.
Oke de zorg overstroomt nog niet, maar het is dus wel opletten geblazen.
Want in deze tijd van het jaar zou je er juist langdurig 0 moeten verwachten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:03

sureido schreef:
En ja, ik vind het positief dat we niet weer verdubbelen in het aantal besmettingen, maar blijkbaar hadden jullie graag vandaag al 20.000 willen zien. En dat er maar 7 mensen opgenomen zijn in het ziekenhuis.

Ronduit HÉÉL positief nieuws maar ja, dat is geen nieuws is het gezegde. Ontpaniek-zaaien is tegen de ongeschreven regels van deze draad _O- _O-

Zie; ´wel zéven´ ;)

Is echt een klucht aan het worden hier.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:07

bigone schreef:
Sureido waar zeg ik dat Janssen niet werkt ? Wie trekt er nu voorbarige conclusies? Ik zeg minder goed en dat is iets totaal anders dan NIET werken.

Je zegt dat een prik Janssen wellicht niet geschikt is (om te dansen). Maar dat is dus wel zo, en er is nergens bewijs dat het minder goed werkt. Tot daar goed onderzoek naar gedaan is, hebben dit soort opmerkingen imo gewoon geen zin.

Nul ziekenhuisopnames is natuurlijk het fijnst, maar met deze stijging is te hopen dat we rond de 7 blijven en langzaam omlaag weer gaan.

En ja, als je hier iets positiefs meld wordt het meteen afgekapt dat het aan andere dingen ligt terwijl we ook blij kunnen zijn dat we niet verdubbelen maar weer in een daling zitten.. beter 8000 die kunnen besmetten dan dat we zo’n groei bleven doormaken als de afgelopen dagen. En nu weer naar de 0.

En ja verwachten.. toen we met kerst aan de 10 k zaten stegen de ziekenhuizen rap; dat zou je verwachten… nu hebben we een hele andere zomer dan vorig jaar.
Laatst bijgewerkt door sureido op 12-07-21 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:07

DuoPenotti schreef:
Lekkere uitspraken doe je Sure; blijkbaar hadden jullie graag.... :n

Maar 7 mensen nu in de zomer met al veel vaccinaties vind ik persoonlijk niet maar 7.
Oke de zorg overstroomt nog niet, maar het is dus wel opletten geblazen.
Want in deze tijd van het jaar zou je er juist langdurig 0 moeten verwachten.

Waarop baseer je dat?
Geen van de vaccins werkt 100% tegen ziek worden. Hoe kun je dan verwachten dat er (zelfs als iedereen twee keer geënt zou zijn, wat nu ook niet het geval is...) niemand in het ziekenhuis belandt?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:10

Ik baseer dat op het zomer is en ook covid een seizoens ziekte is.
En dat we dus heel erg op moeten passen, ook al is het rustig in het ziekenhuis.
Vorig jaar juli waren er ook bijna geen opnames, maar toen waren de grootte feesten ook niet toegestaan.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:14

DuoPenotti schreef:
Ik baseer dat op het zomer is en ook covid een seizoens ziekte is.
En dat we dus heel erg op moeten passen, ook al is het rustig in het ziekenhuis.

De term ''seizoensziekte'' geeft aan dat een ziekte in bepaalde seizoenen meer voorkomt. Niet dat het onmogelijk is andere seizoenen ziek te zijn. Ook in de zomer krijgen mensen griep

Edit: vorig jaar juli zijn er ook steeds tussen de 1 en 10 mensen opgenomen geweest:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Laatst bijgewerkt door 996981 op 12-07-21 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:15

klopt, maar dat ze er dan van in het ziekenhuis komen is niet zo erg veel voorkomend met een enting