Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Niet alleen voor dat maar voor alle bezoeken waar je risico zou kunnen lopen, lijkt me goede optie.
Aangezien nu er de verhalen komen van Janssen gehad en toch behoorlijk ziek door Corona. Misschien een uitzondering maar toch. En zal niet verbaasd zijn indien dit ook met de andere vaccins kan gebeuren.
sureido schreef:2 mensenkomop zeg, wat een paniekzaaierij weer. Ze hebben ook gewoon koorts, net zoals je krijgt als je een griepje oploopt. Misschien hadden ze wel in het ziekenhuis gelegen zonder Janssen.
* een van de twee heeft koorts de ander vallen de klachten mee.
En edit nr 2: besmettingen dalen ook weer best rap. Zou dan toch testen voor toegang zoveel eruit halen? Want die 10.300 zouden toch normaal nog wel rond besmetten maar dat lijkt voor nu ook nog mee te vallen?
Spenk schreef:sureido schreef:2 mensenkomop zeg, wat een paniekzaaierij weer. Ze hebben ook gewoon koorts, net zoals je krijgt als je een griepje oploopt. Misschien hadden ze wel in het ziekenhuis gelegen zonder Janssen.
* een van de twee heeft koorts de ander vallen de klachten mee.
En edit nr 2: besmettingen dalen ook weer best rap. Zou dan toch testen voor toegang zoveel eruit halen? Want die 10.300 zouden toch normaal nog wel rond besmetten maar dat lijkt voor nu ook nog mee te vallen?
Op zondag en maandag zijn de aantallen altijd lager werd er op de radio gezegd dat dat altijd de trend geweest is dat er in het weekend minder getest wordt. En als je in aanraking geweest bent met 1 van die 10.300 test je op dag 5 dus dat is nu ook nog niet.
sureido schreef:[
Maar testen voor toegang is sinds vrijdag niet meer. Toevallig dan dat het precies 2 dagen erna weer begint met zakken
Citaat:Testen voor Toegang doet niet mee in de updates
Citaat:“In de dagelijkse updates van de GGD, die ook in het coronadashboard wordt verwerkt, tellen alleen de testen die zijn afgenomen op een GGD-locatie. De andere testen niet.”
Oftewel: de cijfers die officieel gecommuniceerd worden en aanleiding zijn voor rinkelde alarmbellen zijn maar het topje van de ijsberg. De bulk van Testen voor Toegang en alle andere commerciële teststraten en thuistests worden daar niet in meegenomen.
sureido schreef:En ja, ik vind het positief dat we niet weer verdubbelen in het aantal besmettingen, maar blijkbaar hadden jullie graag vandaag al 20.000 willen zien. En dat er maar 7 mensen opgenomen zijn in het ziekenhuis.
bigone schreef:Sureido waar zeg ik dat Janssen niet werkt ? Wie trekt er nu voorbarige conclusies? Ik zeg minder goed en dat is iets totaal anders dan NIET werken.
DuoPenotti schreef:Lekkere uitspraken doe je Sure; blijkbaar hadden jullie graag....
Maar 7 mensen nu in de zomer met al veel vaccinaties vind ik persoonlijk niet maar 7.
Oke de zorg overstroomt nog niet, maar het is dus wel opletten geblazen.
Want in deze tijd van het jaar zou je er juist langdurig 0 moeten verwachten.
DuoPenotti schreef:Ik baseer dat op het zomer is en ook covid een seizoens ziekte is.
En dat we dus heel erg op moeten passen, ook al is het rustig in het ziekenhuis.