Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Ik denk dat je een vuurwerkverbod kunt handhaven wanneer je maar vroeg genoeg inzet op grenscontroles en dat gebeurt niet. Het leger kun je prima bij de grensovergangen inzetten op controle van invoer van illegaal vuurwerk. En dan sluipen er nog genoeg door de mazen. Maar dat gebeurt helaas niet, zo af en toe op de grotere overgangen word er steekproefgewijs gecontroleerd maar ze hadden meteen de volgende dag na afkondiging van het vuurwerkverbod hier groot op in moeten zetten.
lenaa_tje schreef:Ik denk überhaupt niet dat er meer rellen komen. De rellen gaan ontstaan waar het normaal al onrustig is. Die onrust die er nu is was er al maar is in sommige gevallen wel erger geworden.
Wel denk ik dat een vuurwerk verbod niet gehandhaafd kan worden en dat er meer illegaal spul wordt afgestoken. Je raakt het zicht er alleen nu op kwijt.
Het weg rennen voor de politie terwijl je vuurwerk afsteekt is op de plek waar ik werk normaal gezien al geen uitzondering.
Wat nog impact heeft is politie en vuurwerk slachtoffer op school. Mag alleen nu niet vanwege Corona
Karl66 schreef:En jullie denken dat we niet genoeg politie hebben om te handhaven? Normaal gesproken zetten we toch helemaal geen militairen in om te handhaven? Waarom zouden we dat nu opeens wel moeten als we op tijd gaan beginnen met handhaven?
Karl66 schreef:Ik denk ook niet dat er meer rellen gaan komen en dat het dus vooral een onzindiscussie is. Ik denk trouwens ook niet dat er extreem veel meer illegaal vuurwerk zal zijn, dat illegale vuurwerk werd toch wel gekocht en er werd al nauwelijks op gehandhaafd. Het grote verschil is dat die miljoenen aan legaal vuurwerk dit jaar niet afgestoken gaan worden en dat is toch echt het gros van wat er op oudjaarsavond om twaalf uur afgestoken wordt. Misschien is het doel dan ook niet nul vuurwerk maar veel minder vuurwerk en dat is met deze maatregel prima haalbaar.
sureido schreef:Al even niet meer meegekeken, dacht, even kijken wat ze hier melden over het Corona vaccin van Moderna waar net cijfers over uitgekomen zijn, maar nee, het gaat doem scenario’s over vuurwerk en het leger. Wat ben ik blij dat sommige hier geen bestuurders zijn, wat een onwetendheid. Ik peer ‘m weer.
sureido schreef:Al even niet meer meegekeken, dacht, even kijken wat ze hier melden over het Corona vaccin van Moderna waar net cijfers over uitgekomen zijn, maar nee, het gaat doem scenario’s over vuurwerk en het leger. Wat ben ik blij dat sommige hier geen bestuurders zijn, wat een onwetendheid. Ik peer ‘m weer.
Echwel schreef:sureido schreef:Al even niet meer meegekeken, dacht, even kijken wat ze hier melden over het Corona vaccin van Moderna waar net cijfers over uitgekomen zijn, maar nee, het gaat doem scenario’s over vuurwerk en het leger. Wat ben ik blij dat sommige hier geen bestuurders zijn, wat een onwetendheid. Ik peer ‘m weer.
Ik las 94% werkzaam en op 90 mensen getest..
Sluit wel achteraan
Echwel schreef:Ja gedaan..
Maar had vertaal probleempje
94% blijft voor mij onvoldoende en op 30.000 alsnog zieken ook
Vind die 30000 al erg weinig
Blue_Eyes schreef:94% is bizar veel. Geen enkel vaccin is 100% werkzaam. Je kinderen hebben toch ook het kinkhoestvaccin gehad? Dat is 66 tot 92% effectief.
mvdende schreef:Echwel schreef:Ja gedaan..
Maar had vertaal probleempje
94% blijft voor mij onvoldoende en op 30.000 alsnog zieken ook
Vind die 30000 al erg weinig
Wat wil je dan?
94% is FANTASTISCH!
De eerste geruchten gingen over vaccins met een effectiviteit van 50-70%
Dan is 94% echt extreem hoog!
Geen enkel vaccin op de wereld heeft een effectiviteit van 100%
bigone schreef:Sureido , dit is het algemene topic over Corona en alles wat daar mee samenhangt. Misschien naar het wetenschapstopic oid gaan ?