Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tienus63 schreef:Vanochtend is mijn ouder in bijzijn van ons allemaal rustig ingeslapen.
Coronamonster is sterker.
We mochten er vannacht ook tegelijk bij zijn, partner heeft na vertrek van ons gisteravond geen woorden meer gehad.
Toen we vannacht aankwamen had ie het nauwelijks in de gaten dat we er waren.
Er kwam opleving toen had patiënt het in de gaten dat we er waren.
Maar geen woorden meer.
Maar wel rustig ingeslapen.
Zorgpersoneel I sa la in Zw , helden en toppers.
Patiënt is ze in dit korte verblijf dankbaar geweest.
tienus63 schreef:Vanavond met ouder broers/zussen naar ouder op covid afdeling geweest.
Arts gaf ons de kans langs te komen.
Het kan de laatste keer geweest zijn, maar het kan patiënt ook net het zetje geven om de slag te winnen.
Voordeel dat beide ouders besmet zijn, partner slaapt er vannacht naast.
Fysiek zijn kansen absoluut niet gunstig, saturatie is schrikbarend slecht.
Maar ogen staan nog goed en helder in het hoofd.
Gedachten zijn ook helder.
We zijn in groepjes van drie erbij geweest, partner zat er continu. Kinderen met aanhang mochten erbij komen per stel.
Patiënt dacht aan begin van de dag dat het de laatste zou zijn, mindset en gevoel geven patiënt andere indruk.
Maar dat is ook de valkuil van het covid monster.
Maar dit hebben we toch maar mooi in de pocket.
En meer dan 50 jaar zijn ze samen, en nu ook!!
Chubby schreef:Als ik lees dat mensen zich niet meer kunnen houden aan de maatregelen (thuis blijven en 1,5m afstand) dan kan ik alleen maar denken "wat zijn we verwend hier".
Niet alleen ouderen overlijden. Ook 30-ers en 40-ers. Maar voor velen is het nog steeds een ver-van-hun-bed verhaal, denk ik.
tienus63 schreef:Vanochtend is mijn ouder in bijzijn van ons allemaal rustig ingeslapen.
We mochten er vannacht ook tegelijk bij zijn, partner heeft na vertrek van ons gisteravond geen woorden meer gehad.
Maar geen woorden meer.
Chubby schreef:Als ik lees dat mensen zich niet meer kunnen houden aan de maatregelen (thuis blijven en 1,5m afstand) dan kan ik alleen maar denken "wat zijn we verwend hier".
Niet alleen ouderen overlijden. Ook 30-ers en 40-ers. Maar voor velen is het nog steeds een ver-van-hun-bed verhaal, denk ik.
Maar geen woorden meer.
Daihyo schreef:Gecondoleerd Tienus. Heftig.Chubby schreef:Als ik lees dat mensen zich niet meer kunnen houden aan de maatregelen (thuis blijven en 1,5m afstand) dan kan ik alleen maar denken "wat zijn we verwend hier".
En het dan ook nog vergelijken met de bezetting door de nazi's. Opmerkingen als: 'terug naar Nazi-Duitsland' of 'Weg 75 jaar vrijheid'.
Daar kan ik ook echt niet bij. Kom op, je kan even wat minder. Maar je kunt gewoon zonder gevaar over straat, je wordt niet neergeschoten. Hooguit een boete bij samenscholing. Je hebt thuis nog van alles wat je kunt doen, vroeger hadden ze geen Netflix, boeken, internet en weet ik veel.
elnienjo schreef:Chubby schreef:Als ik lees dat mensen zich niet meer kunnen houden aan de maatregelen (thuis blijven en 1,5m afstand) dan kan ik alleen maar denken "wat zijn we verwend hier".
Ik vind het ook verwend dat Bredase horeca afstand wil nemen van de 1,5 meter maatschappij. Breda, notabene in het Nederlandse epicentrum! Nu moet ik zeggen dat ik dat soort terrassen (dat ik op de archief foto zag) zelf liever voorbij loop: staat echt heel massaal op elkaar gepropt en als dat dan ook nog allemaal vol zit... Doe mij maar liever de kleine terrastuinen waar ook pré-corona de tafels een comfortabele 2 meter van elkaar vandaan stonden. Zulke restaurants hebben wel voorsprong zodra de horeca weer voorzichtig mag opstarten.