Waarom ben jij blij vandaag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:37

Dat wij het zo goed hebben met zijn tweeën.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:37

Waarom heeft Ze het jou dan niet gewoon met warme hand geschonken vraag ik me dan af?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:39

Alja schreef:
Waarom heeft Ze het jou dan niet gewoon met warme hand geschonken vraag ik me dan af?

Omdat de armband voor haar heel veel emotionele waarde had en ze die tot het laatst gedragen heeft :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:28

Omdat het zonnetje schijnt en de wereld er dan zoveel mooier uitziet. <3

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:52

Hiermee :D

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:08

M_D_H schreef:
_San87_ schreef:
Maar... Waarom krijg je niet gewoon de sieraden die je geerfd hebt? Oma heeft daar toch optorgezien?

Ja, dat zou je denken, maar oma was vergeten de lijst naar de notaris te brengen, waardoor alleen de kinderen nu erfgenamen zijn en de kleinkinderen geen partij zijn.
Alles wat wij als kleinkinderen zouden nemen, zou van het erfdeel van mijn moeder afgaan (en oh wat zijn daar veel discussies over geweest, ik kan het hele woord erfdeel niet eens meer horen zonder daar in mijn hoofd een pinnige klant aan te geven).
En hoewel iedereen van mening is dat de armband van mij is, omdat iedereen oma meerdere keren heeft horen zeggen dat die voor mij is, toch is niemand bereid het ding gewoon aan mij te geven buiten de erfenis om (wat wel ooit afgesproken was met oma, de armband zou geen onderdeel van de erfenis worden) want ze zouden ook maar wat mis lopen of minder krijgen dan een ander.
Dus ik vind deze taxatie meer dan hilarisch :))

denisesilver schreef:
Hahaha MDH, hier ook zo'n familie die alleen maar op geld uit is. Wij zouden het vooral heel erg grappig vinden als bij de notaris blijkt dat oma veel schulden heeft, dat zou alleen wel jammer zijn voor de erfenis van mijn moeder. Is niet veel maar wel een leuk extraatje voor haar pensioen.

Dat zou inderdaad ook grappig geweest zijn :j

Toen mijn oma nog geen 24 uur overleden was kwam ik haar appartement tegen en ik zag mijn oom en nou... ik had hem nog nooit zo vrolijk gezien, mijn man zei al: die ziet geld, maar ik kon mij niet voorstellen dat dat het zou zijn, mijn familie is best vermogend en niemand zit in de slappe was, dus het leek mij zo sterk. Maar we waren nog geen 5 min binnen of hij was al bezig met de verdeling en het verkopen van de inventaris en had ook al een makelaar geritseld voor het appartement. Ben ontzettend teleurgesteld in hoe dit geregeld wordt en het valt mij enorm tegen hoe hebberig ze allemaal zijn, maar prima ik kan er toch niks aan veranderen :n

Ah zonde. Karig ook, dat geldzuchtige. Brrr.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:59

Oh MDH wat naar zo'n hebberige familie. Mij zou de emotionele waarde veel meer waard zijn als geld.

Ik heb zelf ook een zeer bijzonder sierraad geerfd van mijn oma die best wat waard is maar geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om het te verkopen. Helaas heeft de ex van mijn broer ook iets geerfd van die set en zijn zij niet meer bij elkaar, dat vind ik dan wel weer heel jammer dat het niet in de familie blijft.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:27

Adelaide71 schreef:
Omdat het zonnetje schijnt en de wereld er dan zoveel mooier uitziet. <3

Dit inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:35

M_D_H schreef:
_San87_ schreef:
Maar... Waarom krijg je niet gewoon de sieraden die je geerfd hebt? Oma heeft daar toch optorgezien?

Ja, dat zou je denken, maar oma was vergeten de lijst naar de notaris te brengen, waardoor alleen de kinderen nu erfgenamen zijn en de kleinkinderen geen partij zijn.
Alles wat wij als kleinkinderen zouden nemen, zou van het erfdeel van mijn moeder afgaan (en oh wat zijn daar veel discussies over geweest, ik kan het hele woord erfdeel niet eens meer horen zonder daar in mijn hoofd een pinnige klant aan te geven).
En hoewel iedereen van mening is dat de armband van mij is, omdat iedereen oma meerdere keren heeft horen zeggen dat die voor mij is, toch is niemand bereid het ding gewoon aan mij te geven buiten de erfenis om (wat wel ooit afgesproken was met oma, de armband zou geen onderdeel van de erfenis worden) want ze zouden ook maar wat mis lopen of minder krijgen dan een ander.
Dus ik vind deze taxatie meer dan hilarisch :))

denisesilver schreef:
Hahaha MDH, hier ook zo'n familie die alleen maar op geld uit is. Wij zouden het vooral heel erg grappig vinden als bij de notaris blijkt dat oma veel schulden heeft, dat zou alleen wel jammer zijn voor de erfenis van mijn moeder. Is niet veel maar wel een leuk extraatje voor haar pensioen.

Dat zou inderdaad ook grappig geweest zijn :j

Toen mijn oma nog geen 24 uur overleden was kwam ik haar appartement tegen en ik zag mijn oom en nou... ik had hem nog nooit zo vrolijk gezien, mijn man zei al: die ziet geld, maar ik kon mij niet voorstellen dat dat het zou zijn, mijn familie is best vermogend en niemand zit in de slappe was, dus het leek mij zo sterk. Maar we waren nog geen 5 min binnen of hij was al bezig met de verdeling en het verkopen van de inventaris en had ook al een makelaar geritseld voor het appartement. Ben ontzettend teleurgesteld in hoe dit geregeld wordt en het valt mij enorm tegen hoe hebberig ze allemaal zijn, maar prima ik kan er toch niks aan veranderen :n

Walgelijk. Wel eens gehoord van een vooraanstaande psychotherapeut in een interview det het verdelen van een erfenis echt een ding is die voor de meest gekrenkte emoties zorgt in een menselijk bestaan. Gelukkig dat het nu in jouw voordeel lijkt uit te pakken.

Ik begrijp dat je de armband nu voor 250 euro kunt kopen?

xPabloBokt schreef:

[ [url=m/u4Ei7p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toff, geniet ervan!! Efteling abo is echt leuk :D .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-01-23 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:41

Ik ben heel blij en trots dat mijn paard de grenzen van zijn 'groene en oranje zones' in zijn verlatingsangst wat heeft kunnen oprekken! *\o/* Alleen op het begin had hij een kleine aanmoediging van mij nodig maar daarna is hij aan een lange lijn lekker zelf over het erf gaan rondkijken. Op zijn eigen tempo, maakte niet uit welke kant op. Af en toe ging hij weer even terug naar een plek waar hij zich zekerder voelde, liet de spanning dan afvloeien, en keerde uit zichzelf weer terug naar de wat spannendere plek. En daar ging het dan ook gelijk beter. Ik vind dat zo mooi om te zien gebeuren, trotser kun je me dan niet maken op dat moment. :))

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:59

Menino schreef:
Walgelijk. Wel eens gehoord van een vooraanstaande psychotherapeut in een interview det het verdelen van een erfenis echt een ding is die voor de meest gekrenkte emoties zorgt in een menselijk bestaan. Gelukkig dat het nu in jouw voordeel lijkt uit te pakken.

Ik begrijp dat je de armband nu voor 250 euro kunt kopen?

YES! En de oorbellen voor 25 euro, super blij mee :))
Zodra ik ze heb moet ik ze wel op ieuw laten taxeren voor de verzekering, anders krijg ik bij diefstal ook maar 250 uitgekeerd, maar voor nu ben ik super blij <3

fjordjes schreef:
Oh MDH wat naar zo'n hebberige familie. Mij zou de emotionele waarde veel meer waard zijn als geld.

Ik heb zelf ook een zeer bijzonder sierraad geerfd van mijn oma die best wat waard is maar geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om het te verkopen. Helaas heeft de ex van mijn broer ook iets geerfd van die set en zijn zij niet meer bij elkaar, dat vind ik dan wel weer heel jammer dat het niet in de familie blijft.

Oh dat is ook zonde! Zou je wellicht daar nog iets aan kunnen doen?
Zo hebben mijn ouders laten vastleggen dat alles uit de erfenissen ook van hun is en tijdens een eventuele scheiding niet onder de verdeling valt :j

xPabloBokt schreef:

[ [url=m/u4Ei7p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh zo leuk <3 *\o/*

marley93 schreef:
Ik ben heel blij en trots dat mijn paard de grenzen van zijn 'groene en oranje zones' in zijn verlatingsangst wat heeft kunnen oprekken! *\o/* Alleen op het begin had hij een kleine aanmoediging van mij nodig maar daarna is hij aan een lange lijn lekker zelf over het erf gaan rondkijken. Op zijn eigen tempo, maakte niet uit welke kant op. Af en toe ging hij weer even terug naar een plek waar hij zich zekerder voelde, liet de spanning dan afvloeien, en keerde uit zichzelf weer terug naar de wat spannendere plek. En daar ging het dan ook gelijk beter. Ik vind dat zo mooi om te zien gebeuren, trotser kun je me dan niet maken op dat moment. :))

Oh dit is zo'n heerlijk gevoel!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:24

Heerlijk zonnetje. Kittens op hol geslagen door huis.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:58

Extreem sportieve dag.
Heerlijk gewandeld a 8 km vanmorgen.
Vanmiddag buitenritje met mn zusje en na het buitenritje nog kwartier op de crosstrainer en een half uur de oefeningen voor mijn rug...
Nu ben ik echt echt moe maar voldaan.

1 jaar geleden wou/kon ik niks.
Twijfelde of ik überhaupt ooit nog iets zou kunnen.
Oke, zon extreem goede dag als vandaag heb ik zelden. Maar oh wat heerlijk <3

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:55

Heb mijn werkdag overleeft.
Ongelooflijk.

Alles wat ik voor de voeten kon krijgen, heb ik voor mijn voeten gehad.

Ben leerling, maar collega's zien dat anders... Niet om misbruik te maken.
Nee, het is net alsof ik er al jaren werk. En heb echt een klik met nagenoeg alle collega's.

Nu ik dit schrijf, heb ik een brok in mijn keel.
Voor het eerst in mijn leven voel ik mij serieus genomen in mijn werk. Gewaardeerd. Er zijn geen achterbakse slangen die over jouw rug beter willen worden.
Nee, we zijn gelijkwaardig aan elkaar. Zelfs al ben ik nog een leerling.
"Jij doet er toe! Je werkt hard en bent een fijn persoon"

Raakt me. Raakt me echt diep.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:44

Intens aan het genieten van mijn aquarium, visjes en garnalen. Zo leuk die bedrijvigheid

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:13

Net een week vakantie geboekt in een huisje voor 199 euro
Kan het gewoon niet geloven

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:18

Vanmorgen teruggekomen van een heerlijke werkweek door Afrika met super gezellige crews, toffe en actieve layovers en 1 hele toffe “feestavond” *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

En door een roosterwijziging mag ik volgende week weer terug die kant op in plaats van naar Dubai (was daar een 4 dagen layover voor me gepland :r ) en Hong Kong :D Rondjes door Afrika vliegen any day, rondjes Hong Kong en Singapore vanuit Dubai zijn echt niet aan mij besteed!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:31

Ik heb een leuk aanbod gekregen voor nieuw, ander vrijwilligerswerk :D

Een kort verhaal lang:
Er worden creatieve workshops georganiseerd in het buurtgebouw, ik wou mij aanmelden als deelnemer. Ik ben creatief maar mijn motoriek is tegenwoordig ***, maar het is immers de lol die telt, en het leek mij leuk om mijzelf dan eens per week te omringen met andere creatieve mensen voor wat positieve creatieve vibes.
Maar nee! Want ze hebben wat van mijn portfolio gezien en ze willen mij dus meteen in het team als workshopleider ipv deelnemer :wow:

Een super leuk compliment natuurlijk en nu ben ik ook nog 10x zo zenuwachtig, maar het lijkt mij wel heel leuk :') oh de stress! Maar wel leuke stress :D volgende week beginnen...

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:32

Eerste golfles gepland :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:35

Afbeelding
Eerste deel van mijn sleeve staat :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:40

Dat ziet er al gaaf uit Robijntjah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 19:31

Ik vond het stiekem wel spannend zo'n grote dure aankoop doen via internet zonder super duidelijke foto's, maar vanmiddag eindelijk m'n nieuwe eettafel ontvangen en ben er super blij mee. Nu de stoelen nog en dan is m'n woonkamer zo goed als compleet :D

Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:02

Robijntjah schreef:
[ [url=m/gkDP4e.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eerste deel van mijn sleeve staat :D

Wauw, prachtig! Waar heb je die laten zetten, als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:03

Taihu tattoo in Venlo. Echt een aanrader!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:56

De wind die om het huis giert <3