Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithGigi

Berichten: 4320
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:01

Ik vraag me af hoe die toetjes ookalweer heette die in een soort 'Lego blokken' zaten waar je dan achteraf na schoonmaken mee kon bouwen :+

dalena

Berichten: 3173
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:27

_Karlijn schreef:
Bedankt voor de tips. Eerst maar eens zien hoe ik ze uit ga krijgen :')

Uit nieuwsgierigheid: wat zou er gebeuren als ik wel met metaal (joggingbroekrits, piercing, schroefjes in gebroken enkel bwvs) in een MRI scanner ga liggen? Word ik dan naar de magneet getrokken of is het meer een verstoring op het beeld/scan die ze maken?

Edit: wat Tica zegt. Of als ik bijv bewusteloos op de eerste hulp binnenkom en een MRI nodig heb, en een schroeven in mn been zou hebben. Of een intieme piercing bijv :')


Toen ik een mri scan kreeg, mocht mijn moeder bij me blijven. Ze was alleen haar oorbellen vergeten uit te doen. Die vlogen dus weg. We hebben er eentje achteraf gevonden; helemaal verkreukeld.

Sheran

Berichten: 17268
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:55

Afbeelding

BarryPlopper

Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zwartsluis

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:55

Pennen en schroeven in je lichaam zijn van titanium en dat is al niet echt magnetisch

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:06

Hoe komt het dat mijn föhn thuis minder hard blaast in vergelijking met bij mijn vriend? :o?
(instellingen zijn het zelfde, alleen de plaats is anders)

xSCWx

Berichten: 7092
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:58

Steeph schreef:
Hoe komt het dat mijn föhn thuis minder hard blaast in vergelijking met bij mijn vriend? :o?
(instellingen zijn het zelfde, alleen de plaats is anders)

Kan zijn dat je ergens een stroom lek hebt waardoor de föhn minder elektriciteit = minder vermogen heeft. Of misschien lijkt het alleen zo, het is natuurlijk met “het blote oog” niet heel goed te meten.

c_alsemgeest

Berichten: 20827
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 01:43

Anoniem schreef:
Onzin.
Je moet dingen niet zo stellig roepen als je het niet heel zeker weet.
Alles wat makkelijk weg kan, graag weg idd. Ook liefst geen nagellak of mascara ivm kleine metaaldeeltjes die het beeld kunnen verstoren. Maar niet verwijderbare piercings of denk aan mensen met niet verwijderbare metalen dingen als beugels, pennen in breuken etc gaan ook gewoon door een MRI.

Deels onzin :+
Pennen, platen, protheses e.d. zijn non-magnetisch. Vaak van titanium e.d. dus dat maakt sowieso niet uit in de mri.

eilleen333

Berichten: 12857
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:23

Is er een app voor video bewerking (iPhone) waar muziekjes bij zitten zonder copyright? Mag betaald zijn, t liefst geen fortuin.
Maar mijn video’s worden nu altijd gemute, ook als ik audio van de iMovie app gebruik.

Pandora2
Berichten: 19891
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:37

Zien poezen zichzelf in een spiegel ?
Ik vermoed van niet :+

Sheran

Berichten: 17268
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:37

Als je al die filmpjes op internet bekijkt is het duidelijk van niet :P

Janneke2

Berichten: 23065
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:48

;) Zien wel, maar herkennen (waarschijnlijk) niet.

De test die gedragsbiologen gebruiken is een dier een vlek op het voorhoofd geven, en chimpansees zien die vlek, 'denken kennelijk dat die vlek niet hoort' en gaan dan zichzelf wassen.

Katten, paarden etc denken vooral, naar wij aannemen, 'ik zie een kat /paard met een rare vlek' (en misschien ook wel: "die moest zich maar eens gaan wassen").

Pandora2
Berichten: 19891
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:54

Sheran schreef:
Als je al die filmpjes op internet bekijkt is het duidelijk van niet :P


Dacht ik ook al :D Echt 0.0 reactie als ze zichzelf in een spiegel zien.

Janneke volgens mij denken paarden, katten, ... helemaal niet :+

Mizora

Berichten: 18155
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:58

Er is één filmpje van een kat die inderdaad een vlek (o.i.d.) op zichzelf herkent in de spiegel, maar over het algemeen doen ze dat niet. Ik kan het filmpje helaas nu niet zo vinden.

Edit: toch gevonden, het bleek om zijn oor te gaan, maar wel een hele duidelijk reactie op de spiegel naar zichzelf. http://pawsplanet.me/this-cat-sees-only ... hilarious/

Janneke2

Berichten: 23065
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:04

Citaat:
Janneke volgens mij denken paarden, katten, ... helemaal niet :+


Hm, interessante gedachte...!
Waarom denk jij dit?

Love_Rosie

Berichten: 1509
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:58

Ik zit me wel eens af te vragen of je bij iemand die bloedverdunners slikt en van z'n paard valt ook meteen de huisarts/spoedlijn of iets belt? Aangezien er van binnen ook bloedingen ontstaan natuurlijk...

Nog bedankt voor jullie reactie op de ehbo vraag :o

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:29

Bij mensen moet een pacemaker er uit gehaald worden voordat iemand gecremeerd kan worden, als ik het goed heb.

Maar kunnen gechipte dieren wel zo gecremeerd worden? Ik heb mijn gechipte pony laten cremeren maar heb me dit pas later afgevraagd.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:51

Hoe zit dat eigenlijk met huwelijks/verlovingsring? 'Moet' je er twee hebben; dus 1 gekozen door je man bij de verloving en dan nog een trouwring? Of is je verlovingsring ook direct je trouwring? Want de man heeft er (meestal) dan toch maar 1 ring en de vrouw twee? Twee ringen zijn toch ook heel duur :')

Century

Berichten: 6014
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:03

Ik heb een verlovingsring en een trouwring. Mijn man heb ik een zilveren ketting gegeven bij het verloven. Zo hebben we allebei wat. Ik draag nu twee ringen inderdaad. :)
Uiteindelijk gaat het erom wat je zelf wilt. Ook kan je het zo duur maken als je zelf wilt.

Morrie

Berichten: 22353
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:18

vroeger was het gebruikelijk om als je verloofd was de ring aan de linker ringvinger dragen en als je getrouwd was aan de rechter ringvinger (dezelfde ring dus) (als je katholiek was, andersom), maar dat was toen ik jong was, zo'n 50 jaar geleden.

Mijn man en ik droegen nooit ringen en hebben ieder een armband met elkaars naam erin en de datum van ons huwelijk. (die mijn man ook niet draagt overigens :roll: )

Hilli

Berichten: 22954
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:28

Myrthe3 schreef:
Bij mensen moet een pacemaker er uit gehaald worden voordat iemand gecremeerd kan worden, als ik het goed heb.

Maar kunnen gechipte dieren wel zo gecremeerd worden? Ik heb mijn gechipte pony laten cremeren maar heb me dit pas later afgevraagd.

Die chip is heel veel kleiner dan een pacemaker, dus die gaat gewoon met je dier mee de oven in.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:51

_Karlijn schreef:
Bedankt voor de tips. Eerst maar eens zien hoe ik ze uit ga krijgen :')

Uit nieuwsgierigheid: wat zou er gebeuren als ik wel met metaal (joggingbroekrits, piercing, schroefjes in gebroken enkel bwvs) in een MRI scanner ga liggen? Word ik dan naar de magneet getrokken of is het meer een verstoring op het beeld/scan die ze maken?

Edit: wat Tica zegt. Of als ik bijv bewusteloos op de eerste hulp binnenkom en een MRI nodig heb, en een schroeven in mn been zou hebben. Of een intieme piercing bijv :')


Bij twijfel van metaalsplinters in de ogen (metaalwerkers, militairen, noem maar op) wordt er altijd een röntgenfoto gemaakt - bij metaalsplinters in de ogen mag je de MRI echt niet in. De kleine bewegingen van die splinters kunnen namelijk funest zijn voor de ogen. Piercings en dergelijke geven niet zulke problemen, maar maken een scan rondom dat gebied wel vrij nutteloos (door de schitteringen is dat gebied dan niet te beoordelen op de scan), dus als je bijvoorbeeld een vastzittende navelpiercing hebt en je krijgt een MRI van de hersenen, dan is dat niet zo'n probleem ;) Metaal dat weg kan schieten, kan dan WEL weer een probleem vormen, omdat dat bij loskomen eerst met flinke kracht en snelheid heen en weer kan schieten door de MRI tunnel waar jij dan niet vanuit weg kan komen.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:01

Damned schreef:
Hoe zit dat eigenlijk met huwelijks/verlovingsring? 'Moet' je er twee hebben; dus 1 gekozen door je man bij de verloving en dan nog een trouwring? Of is je verlovingsring ook direct je trouwring? Want de man heeft er (meestal) dan toch maar 1 ring en de vrouw twee? Twee ringen zijn toch ook heel duur :')


Ik heb er straks ook twee, overigens hoeft je verlovingsring lang niet zo duur te zijn als een trouwring, en ook die hoeft niet duur te zijn.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:05

Ik vraag me al een poosje af of je met een vaatwasser minder kans hebt op dingen als salmonella...

En wat is die rare groene deurpost in het Jeffersonian bij Bones... Het lijkt gewoon iets 'gezelligs':
Afbeelding
Dat groenige ding rechts van het platform tussen Fisher en Wendell in... Nouja Wendell zit er in...

Sheran

Berichten: 17268
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:16

Waarom zou je met een vaatwasser minder kans hebben op salmonella?

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:17

Sheran schreef:
Waarom zou je met een vaatwasser minder kans hebben op salmonella?


Omdat het langer aan warmer water en lucht wordt blootgesteld. Volgens mij wordt een vaatwasser 70 graden en komt er max. 60 graden uit de kraan.
En ik stop mijn handen niet in 60 graden :o