Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:38

Gewoon 9 min tussen de eerste mail en dat ik het geld op mijn rekening heb, daar hou ik nu van :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:59

Ik heb ook tweede goeie deals. Nette communicatie en gewoon afspraken nagekomen. En dat terwijl ik bij beide deals de spullen al twee weken gereserveerd had.

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:26

Ik had een polar m400 gezien op marktplaats. Nu had ik dus gevraagd hoe lang ze hem had en hoe vaak ze hem had gebruikt. Kreeg ik als antwoord dat het toch niet uitmaakte hoe lang zij hem al had, dat de horloge er niet meer of minder van deed. Daarna was er radiostilte.

Waren dit nou zo rare vragen :\

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:30

Ik vind vragen als hoe vaak is het gebruikt ook vervelend..
Alsof ik dat hij houd hoe vaak ik mijn spullen gebruik.

Hoe oud het product is vind ik een normale vraag.

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:35

Saul schreef:
Ik vind vragen als hoe vaak is het gebruikt ook vervelend..
Alsof ik dat hij houd hoe vaak ik mijn spullen gebruik.

Hoe oud het product is vind ik een normale vraag.

Dat wil ik wel snappen dat het een vervelende vraag is, maar mijn vraag was bedoeld of het intensief gebruikt was. Dan kan ik zelf beoordelen of ik het product de prijs waardig vind.

Maar inmiddels met iemand anders een afspraak gemaakt voor een Polar m400. Morgen ophalen

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:58

Ik ben hier echt een leek in, maar wat is gelijk oversteken en is dat betrouwbaar?

Ik heb mijn iPhone te koop en de koper wil de koop regelen via gelijk oversteken. Nu heb ik hier dus geen ervaring mee en ben bang dat ik mijn toestel kwijt ben hier mee :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:09

Ik doe dat niet ( geen ervaring mee) als ze het niet vertrouwen komen ze het maar ophalen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:19

Bij gelijk oversteken wordt het geld vastgehouden tot de verkoper aangeeft dat het pakket binnen is óf als jij een track en trace code kan laten zien aan marktplaats. Dan wordt er na 7 werkdagen uitgekeerd.

Het is niet waterdicht, als jij een baksteen opstuurt en de track en trace code uploadt krijg je ook gewoon uitgekeerd. Maar ik doe het soms wel, als de koper het wil.

Vind het nu vooral ideaal dat je als de koper betaald heeft het verzendlabel automatisch kan laten aanmaken, vroeger kostte me dat toch weer geld wat ik pas een paar dagen later binnen kreeg. :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:23

Meestal proberen ze de boel op te lichten via gelijk oversteken. Snap het in geval van een telefoon wel maar dan kun je ook via een betaalverzoek betalen. Wanneer ze daarop afhaken proberen ze vaak de boel te flessen .

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:29

Ik werk meestal met gelijk oversteken, zowel met kopen als verkopen. Is mij tot nog toe prima bevallen! Ik fotografeer een pakket terwijl ik het verpak (als ik verkoop) en fotografeer het als ik het uit pak wanneer ik ontvanger ben. Tot nog toe ben ik niet bedonderd op die manier en ik handel heel wat via MP. Zodra de ontvanger aangeeft het pakket te hebben ontvangen wordt er gewoon uitbetaald.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:57

Ja ik had al aangegeven dat ik een betaalverzoek wilde sturen, maar dat wilde de koper niet. Heb nu ook gezegd dat ik het niet helemaal vertrouw en dat hij bij mij thuis de telefoon mag testen, bekijken en betalen of anders via een betaalverzoek, mocht hij het toch verzonden willen hebben. De koper heeft nog niet gereageerd.

Ik persoonlijk, bij een item van meer dan 100€, zal het zowieso ophalen.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 23:02

Vraag geïnteresseerde: “Wat is je minimum prijs?”
Ik: “€ 100,—“.
Geïnteresseerde: “wil je het voor €80,—verkopen?”

Ik moest hier oprecht om lachen. Ik ben dan, zonder banketstaaf te lijken, echt zo benieuwd waarom mensen die eerste vraag dan stellen.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:57

sharoontje schreef:
Ja ik had al aangegeven dat ik een betaalverzoek wilde sturen, maar dat wilde de koper niet. Heb nu ook gezegd dat ik het niet helemaal vertrouw en dat hij bij mij thuis de telefoon mag testen, bekijken en betalen of anders via een betaalverzoek, mocht hij het toch verzonden willen hebben. De koper heeft nog niet gereageerd.

Ik persoonlijk, bij een item van meer dan 100€, zal het zowieso ophalen.

Kijk wel uit met gelijk oversteken. Persoonlijk vind ik het heel fijn werken, maar aangezien jij het dus nog nooit hebt gebruikt zou ik het niet doen. Ik kreeg toen ik mijn telefoon verkocht vaak de vraag of ik er mee bekend was, als ik dan nee zei dan zou de koper het wel even uitleggen. Bleek gewoon een oplichtingstruc te zijn :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:22

Had een keer een duur kostuum, een keer gedragen verkocht voor 75 incl verzenden . Alles helemaal opgemeten en doorgegeven en ook dat het niet gestoomd was. Verkocht en na een week een mail dat hij het had moeten stomen en vermaken voor 35 euro , of ik dat
even terug wilde boeken <<) heb heel netjes geantwoord dat dat niet de bedoeling was en hij nu een passend kostuum van dik 600 euro voor weinig had. Tegelijkertijd moest ik ook wel lachen want mijn opa zei vroeger dat de Joden echte zakenmensen waren en slimme gasten, dit was er eentje( voel je niet aangesproken mocht je joods zijn)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:14

Ehm.. Sorry maar dat is Nederlands, niet persé Joods...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:25

Ik wou zeggen, Nederlanders kunnen dit net zo goed doen.. :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:06

Ja klopt maar wanneer ik alles navraag en iets koop wat dus niet past en waarvan ik weet dat er kosten voor het stomen bijkomen , dan zou ik het niet in mijn hoofd halen om gewoon te mailen dat ik nog even die kosten terug wil. Sloeg stijl achterover .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:20

Eens hoor, slaat nergens op voor dat bedrag :n
Ik bied nu mijn hele oude droger aan voor een kratje Hertog Jan, vanaf volgende week mag deze gehaald worden en dan moeten ze m ook zelf van boven naar beneden tillen. Krijg ik me toch een vracht vragen steeds, kom op zeg, een goed werkende droger voor een een kratje bier :+ Graag of niet hoor :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:23

Relaxed schreef:
Ik bied nu mijn hele oude droger aan voor een kratje Hertog Jan, vanaf volgende week mag deze gehaald worden en dan moeten ze m ook zelf van boven naar beneden tillen. Krijg ik me toch een vracht vragen steeds, kom op zeg, een goed werkende droger voor een een kratje bier :+ Graag of niet hoor :')

Als je hen langs brengt bij mijn ouders wil ik hem wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:33

Ik heb nu ook iets raars.. ik was met een verkoper in gesprek, over een advertentie die bijna verliep (stond er al een tijdje op, ik kreeg ook een melding dat de advertentie bijna zou verlopen, “reageer nog snel!”. Verkoper heeft tientallen reviews, allemaal positief en dat de verkoper snel reageert. Inmiddels is de advertentie al enkele dagen verlopen, en heb ik nog geen reactie van verkoper terug gehad..

Ik vraag me af of ik nog een reactie ga krijgen, of dat het toch aan iemand anders verkocht is.. :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:36

Alja schreef:
Relaxed schreef:

Als je hen langs brengt bij mijn ouders wil ik hem wel :+

Ja als je hem brengt dan wil iedereen hem wel voor een kratje bier ;) het gaat er volgens mij nu net om dat je dat zware kreng die trap af moet krijgen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:41

Ik nam de opmerking van Alja dan ook niet serieus Mer1980 ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:02

Idd was ook niet serieus

Iedereen wil toch bijna gratis en aan huis gebracht op Mp ;)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:09

:+

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 01:10

Ik heb momenteel veel dekens te koop staan ivm de verkoop van de pony, en jammer genoeg ons paard de dekens niet past. |(
Zijn dure dekens, veelal Bucas, en Amigo, gebruikt, gewassen en in goede staat, nu vraaf ik er naar mijn idee al niet de hoofdprijs voor, de bucas 70 en 75 betreft de smartex extra en Irish extra dus niet de goedkoopste dekens.

Voor de amigo regendeken vraag ik 50,- euro is maar 2 maanden gebruikt, en wat denk je bieden ze 17,50 _-:( en een ander 20 euro,- _-:( staat er ook nog standaard bij graag u reaktie, 8)7
Nou die hebben ze gehad, Sorry, bij een vraagprijs van 50,-euro kan ik uw bieding helaas niet serieus nemen, met vriendelijke groet :wave: :wave: ,

Benieuwd wat ik daar weer voor reactie op ga krijgen :=