Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:45

Naja wat aso! Verkocht is verkocht.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:51

Jeetje zeg wat aso

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:57

Dat is nou niet bepaald netjes, ik neem aan dat je wel hebt aangegeven dat je twee uur moest reizen?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:58

Haha ja dat had ik zeker gezegd!! Maar ik kwam de hamster gratis ophalen, omdat ik haar naar de opvang ging brengen in België en die kunnen geen geld geven voor een diertje helaas. Dus denk dat ze toch liever geld had...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:12

Eigenlijk zou er een facebook pagina moeten komen die zou heten: asociale marktplaats (ver)kopers
Net zoals die mensen die fout parkeren... Sommige mensen wil je toch voor gewaarschuwd worden!!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:46

Wat een banketstaaf verhaal over die hamster zeg!
Zoiets doe je niet!
Mijn ouders hadden t n keer anders. Die hadden een kast gekocht via marktplaats, via de mail afspraken gemaakt enzo.
Heeft iemand gezien dat die kast gereserveerd stond. En die heeft diegene van de kast gebeld voor een ophaal afspraak.
Mailen mn ouders wanneer ze de kast op mogen halen, had die mevrouw hem dus per ongeluk aan een ander verkocht :o

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:55

Oh das wel heel erg sluw zeg van die mensen!
Ik snap wel dat je als verkoper die vergissing kan maken

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:14

Ja, vonden wij idd ook. De verkoper voelde zich dan ook heel schuldig. Dat je er vanuit gaat dat mensen eerlijk zijn, en dan toch zo'n actie!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:56

Jeetje... niet normaal met die hamster..

Hebben wij ook bijna eens gehad met een konijn dan. Omdat ik konijnen opvang en zat een konijn aan de andere kant van Nederland in Zuid-Holland (ik grens Friesland/Overijssel). Ze was agressief en niet lief en stond er gratis op. Zat in een piep kleine duna bak dus alles bij gezet om haar op te halen. Natuurlijk kreeg ik mail dat er spontaan een familielid was die haar wilde hebben in hun grote ren op de boerderij.. Was zo blij dat er nog niemand aan het rijden was. Mensen bedenk dat toch eerder denk ik dan, maar helemaal schandalig als je al onderweg bent.. En die arme hamster blijft in het kooitje..

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 00:23

Pfff...die hamster...

heb het een keer gehad met 3 vlaamse reuzen...moesten zsm weg, want dat meisje wilde ze redden van de slacht. Of alsjeblieft iemand ze kon komen halen. Ze woonde in Den Haag en ik dus in Duitsland (3 uur rijden naar Den Haag).

Ik mailde of ik ze 23 november kon komen halen. Ja..was goed. Of ik wel zeker wist dat ik kwam, want dan zorgde ze ervoor dat ze bij hun in de dierenwinkel waren...op mijn vraag of er dan kosten waren was het antwoord nee.

vervolgens kreeg ik ff geen antwoord meer en vroeg ik waarom ze niet meer reageerde en of ik niet in de maling werd genomen aangezien een dierenwinkel meestal ook dicht was op zondag.

nee. oma overleden. Opa kanker. Andere oma overleden aan kanker en veel privéomstandigheden.. maar ik kwam echt? Dan ging ze dat doorgeven aan de eigenaar vd nijnen. Ook zijn tel. nr gekregen.

Ik aangegeven dat ik dan zondag zou komen en even zou bellen als ik in scheveningen was voor de precieze tijd..ik bellen...voicemail. vervolgens heengereden..niemand bij dierenwinkel...ook niemand thuis (had bij de overburen hun adres achterhaald). ff wat gegeten...daarna nog eens gebeld...via mail contact proberen te krijgen...niks nada noppes. Dus uiteindelijk maar weer richting Duitsland. Ook op de mail gezet dat ik het onbeschoft vond om mensen 6 uur voor niks te laten rijden..

krijg ik terug: het is zondag. We zijn op zondag gesloten...je zei tegen mij dat je op zondag zou bellen niet dat je zondag gelijk langskwam.

heb haar de mails teruggestuurd waarin ze zelf vroeg: het is toch zeker dat u zondag komt, he? Toen kreeg ik terug: ik ben het vergeten. Als je daar nog bent kan je naar die man toerijden..het is om de hoek vd dierenwinkel... (ze zou ze toch in de winkel hebben?)

ik stuur terug: ik zit al op de snelweg en ga niet meer terugrijden. Straks rijd ik weer een uur terug en is die man er ook niet. Gezegd dat ik er van baalde dat ze doodleuk zei dat ze het vergeten was terwijl ze wist dat ik er 6 uur in totaal voor moest rijden.

krijg ik terug: ik reageerde niet omdat ik geen zin had in mails beantwoorden door prive omstandigheden en lig echt niet wakker van jou berichtjes. Vind mijn eigen problemen stukkie belangrijker dan iemand die geen begrip heb en door alles ben ik de afspraak van vandaag vergeten...en je zou vantevoren bellen dus tis je eigen schuld ook een beetje. maar ik ga geen tijd hieraan verspillen..breng ze wel naar een ander iemand.

echt pfffff....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 00:26

Dat meen je niet...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 00:33

ja echt....ik doe tegenwoordig ook liever zaken in Duitsland...vanavond nog een bank verkocht..had ik op MP staan voor 90 euro en ook op een Duitse site..Nederlanders bieden 25 euro...duutsers: interesse. Kunnen we morgen komen? Staan hier netjes op de afgesproken tijd met een bus...betalen het afgesproken bedrag...zeggen nog dat het echt een koopje is en vertrekken blij met bank. Ik heb af en toe het idee dat marktplaats is veroverd door een tokkie invasie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 00:37

Hier betaal ik ook bijna altijd de vraagprijs. Dat wil je toch ook voor jouw eigen spul?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 00:51

als er bijstaat dat bieden mag dan bied ik ook heus weleens wat lager, maar 25%vd vr prijs vieden vind ik asociaal..ik reageer er dus ook nieteens op...zit me trouwens net te bedenken.. zou het haags zijn? laatst ook kittens op mp staan (moederpoes is inmiddels gesteriliseerd). boden mensen 50 per kat..verhaal erbij klink goed...afgesproken tijdstip niemand...anderhalf uur later heb ik een andere vrouw gemaild die ze ook heel graag wilde...helemaal blij was ze..bellen na 2 uur dieandere mensen. er was iets tussengekomen. Wanneer ze nu konden komen. euhm..niet? boos dat ze waren!Ik had hun toch wel kunnen bellen. Ik bood ze aan om dan het witte kitten eebij te nemen maar nee...ze wilden de zwart witte op de foto. En vervolgens verbrak ze na een scheldkanonnade de verbinding...toen de witte echt weg mocht (die had een ontstoken oogje gehad en wilde ze alleen helemaal gezond wegdoen) weer advertentie op mp gezet voor dus die witte en de zwart wite die nog over was...wat denk je? zelfde mensen reageren weer (zonder door te hebben dat het om dezelfde kat ging) Heb geeneens op hun mail gereageerd. (en van dat haaags was een grapje..ken ook hele aardige hagenezen)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 01:09

hier leuke dingen gescored!
via fb verkoop. soms loopt dat toch beter!
heb een difrax flesverwarmer gekocht voor bij opa en oma. 18.- nieuw in doos. dingen zijn nieuw rond de 80,-
en een puckababy slaapzak, alle seizoenen. nieuw rond de 120,- nu 25,- was amper gebruikt.
was nette afhandeling, mensen hadden geduld .. zeer fijn!!!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:29

Mijn vriend heeft gisterenavond zijn drumstel verkocht, staat al een tijdje op marktplaats en gisteren om 7 uur kwam er een vader met zijn zoontje. Ze hebben hem gelijk meegenomen :)
Het kan ook anders!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:42

c_esther schreef:
hier een camping koelkast verkocht.. als het goed is wordt deze donderdagavond opgehaald.

Ook een hele lading studieboeken online gezet.
kreeg ik een reactie of het goed is dat ze nu de helft over maakt, en de andere helft na ontvangst. Dan delen we het risico. Ehm, nope haha
en of het goed was dat ze me een gefrankeerde envelop opstuurd, zodat ze de verzendkosten niet hoeft te betalen... huh? Heb maar even gevraagd wat ze daar mee bedoeld.

Dat snap ik ook nooit zo, maar zoals gezegd wordt misschien van het werk of iets.

justdiesel schreef:
Ik had iemand die een boek wilde overnemen. zou het verzenden met brievenpakje of zoiets.
Kost volgens de site 3,50 en dan heb je dat het wel door de brievenbus past en een track en trace code.
Mevrouw had netjes betaald maar nu was ik helemaal vergeten om dat boek te posten......
Ga ik na een mail van haar gauw naar een tnt punt en kost het verzenden geen 3,50 maar 3,95.
Heb die mevrouw gestuurd dat ik het verschil in kosten op me neem omdat ik me schuldig voelde dat ik het was vergeten. Nou is het niet veel maar dan nog.
Vond dat zo vervelend voor haar!
Voelde me even een raar mens op Mp :+

Via internet betaal je 3,50.
Maar dan moet je dus een computer, printer en online betalen hebben.

Soms wel fijn als mensen dat ook even melden :')

Citaat:
Een ander mailde voor iets wat ik te koop heb staan voor 50 euro, bied ze 30 euro.
Stuur netjes terug dat ik dat te weinig vind en dat het niet voor minder als 40 euro weg gaat, krijg je een reactie terug of we het verschil dan zullen delen....
Euuhhhhh wat schrijf ik nou...... :Y)

_-:(

LiiNd_Y schreef:
Hier ook iemand die een studieboek wou kopen. Ze is akkoord gegaan met mijn voorstel en ze heeft meteen haar adres gestuurd.
Ik dus mijn gegevens doorsturen zodat ze het geld over kan maken.. (was afgelopen zaterdag)

Tot op heden niks meer van haar gehoord. Ben benieuwd of ik nog wat ontvang. Boek is in ieder geval nog niet op de post

Zou mailen als je voor een bepaalde datum geen geld hebt of niks van dr gehoord dat je niet langer gaat zitten wachten.

xMercury schreef:
Ik was vanochtend om 8 uur de deur uit om 2 uur te gaan reizen met het openbaar vervoer om een hamster op te halen, omdat ze in een veel te kleine kooi zat en veel te klein looprad had.. Sta ik daar om kwart over 10 aan de deur, doet er niemand open... Dus ik open mijn mail om te kijken of er een telefoonnummer bij stond. Toen ik mijn email opende zag ik dat ze een mail had gestuurd om half 9 met het bericht dat ze toch niet op mijn aanbod in ging omdat ze de hamster kon verkopen voor 15 euro inclusief kooi. Ik dacht dat ik gek werd!

Zo iemand zou je toch met zn kop tegen iets heel hard aan willen laten komen.

Maar even interesse van mij waarom zo ver voor een beestje?

IHN schreef:
Ik heb af en toe het idee dat marktplaats is veroverd door een tokkie invasie.

En dan nog wel 1 die niet kan lezen, of niet wil kunnen lezen.

Heb ook prive weer veel er op staan, onder andere wat rijbroeken.
Krijg ik gisteravond een appje over een rijbroek.
Welk merk het is.
Dus ik netjes antwoorden.

Krijg ik terug of ik wil ruilen.
Neej dus. Ruil nooit.

Krijg ik terug dat ze 15 incl wil betalen en het wel verzonden kan worden voor 2,70 euro.

ten eerste staat er bieden VANAF 20 euro en die 20 zijn ex verzendkosten.
En zn rijbroek krijg ik voor 2,70 niet weg.

Dus dat terug gestuurd, maar natuurlijk nooit meer antwoord. _-:(

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:30

Hier waarschijnlijk wederom een goede ervaring op marktplaats. Wilde graag een warme Onesie voor thuis, inclusief verzenden 11,45 :) Heb verder geen bod oid gedaan. Snel mail contact, gegevens uitgewisseld, geld is overgemaakt, dus hopelijk kan ik gauw relaxen in een Onesie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:28

Nou ik ben ook even chagrijnig. Ik had iets gekocht op Marktplaats, dus geld overgemaakt en de verkoper zei 'zodra het binnen is komt het u kant op', dit was 28 januari. Ik verwachte dat het maandag of dinsdag wel door de bus zou vallen, maar nee. Woensdag was het er nog steeds niet, dus mailde ik terug of ze het al verstuurd had, het geld moest er inmiddels al lang op staan. Kreeg ik die donderdag een mail terug dat ze het die dag op de post zou doen, want ze was altijd vrij laat thuis.(dus dan heb je de hele dag en avond blijkbaar geen tijd om even langs een brievenbus te gaan). Nou fijn, maar inmiddels heb ik het dus nog steeds niet. Gister ochtend een mailtje gestuurd dat ik nog niks ontvangen had, maar tot op heden nog geen reactie. :n

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:58

Heeft iemand die Marktplaats gekte rondom die Zeeman jurk al gezien? :+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:01

Er wordt 300,- geboden op MP _O- daar heb je bij een outlet een gewone trouwjurk voor.

Ik zou echt niet in een Zeeman jurk willen trouwenz

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:02

Die heb ik gemist denk ik

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:03

djuulsie schreef:
Er wordt 300,- geboden op MP _O- daar heb je bij een outlet een gewone trouwjurk voor.

Ik zou echt niet in een Zeeman jurk willen trouwenz

De Bavaria versie is anders een leuk zomerjurkje... :D

Afbeelding

(Darum)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:05

Vind een zomerjurkje wel van ander caliber dan een trouwjurk :') maar die is inderdaad heel erg leuk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:10

djuulsie schreef:
Vind een zomerjurkje wel van ander caliber dan een trouwjurk :') maar die is inderdaad heel erg leuk.

Is gewoon dezelfde jurk, maar dan met photoshop van een kleurtje voorzien. En met dat kleurtje denk ik dat hij eerder het label zomerjurk dan trouwjurk mag hebben. :P

Maar ik vind het wel een supertoffe actie van de Zeeman!